Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?

Data: 2010-12-17 02:14:39
Autor: kogutek
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?
Witam.
Zdażyła się głupia pomyłka - chcąc dolać do zbiornika płynu chłodniczego (lekko mi ubywa - wiem gdzie ale póki co nie zrobiłem) pomyliłem pojemniki i dolałe tak ok 0,4 litra oleju silnikowego... Kurde, czym t ogrozi (w silniku płynu jest ok 4 litry)? MOżna dojechać do serwisu parę km by wymienmili czy lepiej laweta? Samemu raczej nie spuszczę...
Już Ci ktos napisal ze niczym. Jak odpaliles silnik i sie rozpelzl po ukladzie
to wsadz do zbiornika wyrownawczego bawelniana szmate. Ona wypije troche oleju.
po dwoch dniach wyciagnij i wsadz nowa. Tylko tak zapakuj zebyjej nie zaciagnelo
do ukladu chlodzenia. Najlepiej by bylo spuscic plyn. Zalac woda z detergentem,
rozgrzac, spuscic, przeplukac woda, nalac wody i glikolu albo plynu. Spokojnie
mozesz jechac do warsztatu. Ja bym to zrobil sam. Ale na wiosne. Gumy
wytrzymaja, jak wytrzymuja glikol to olej tez wytrzymaja. --

Data: 2010-12-17 08:32:34
Autor: Michał Gut
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?

mozesz jechac do warsztatu. Ja bym to zrobil sam. Ale na wiosne. Gumy
wytrzymaja, jak wytrzymuja glikol to olej tez wytrzymaja.

krotki czy miesieczny okres napewno.
natomiast jak to zostawi w cholere z olejem na rok dwa czy pięć to mu zaczna weze puchnac od wody az ktorys pusci.

Data: 2010-12-17 09:52:36
Autor: J.F.
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:0edf.0000030b.4d0ab97fnewsgate.onet.pl...
Już Ci ktos napisal ze niczym. Jak odpaliles silnik i sie rozpelzl po ukladzie
to wsadz do zbiornika wyrownawczego bawelniana szmate. Ona wypije troche oleju.

sprobowac mozna, ale mam watpliwosci. Mokra szmata oleju nie "pije"

Ja bym to zrobil sam. Ale na wiosne. Gumy
wytrzymaja, jak wytrzymuja glikol to olej tez wytrzymaja.

Olej nie glikol.

J.

Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?