G-Pay a VISA (w Getinbanku)

Data: 2020-08-03 09:47:41
Autor: witrak()
G-Pay a VISA (w Getinbanku)
Czy ktoś coś wie na temat niemożności podpinania kart kredytowych VISA pod Google Pay?
W szczególności zaś kart wystawionych przez Getinbank?

A jeśli już, to czy obiło się komuś o uszy, że nie można też podpinać niektorych kart Mastercard (być może tyko z Getinbanku)?

Zdarzyło mi się odesłanie celem weryfikacji kredytówki VISA  z G-Pay do banku (podali grzecznie telefon) a konsultant zaserwował mi powyższą informację, osłabiając mnie mocno....

witrak()

Data: 2020-08-03 10:22:53
Autor: Dawid Rutkowski
G-Pay a VISA (w Getinbanku)
W dniu poniedziałek, 3 sierpnia 2020 18:47:43 UTC+2 użytkownik witrak() napisał:
[...]

https://support.google.com/pay/answer/7352136?visit_id=637320713851612271-2285272380&p=banklist&rd=1

Generalnie każdy bank ma swoje zasady, niektóre dziwaczne.
I nie jest tak, że nie można visy czy mc, ale bywa, że dany bank pozwala tylko visę (do niedawna ing - i to tylko debetowe), inny tylko mc (citi).
A bywa jeszcze dziwniej - np. mille w g-pay ma karty tylkoz danego eurobanku, zaś "swoje" ma jedynie we własnej apce.
Może być też tak uniwersalnie jak w santander, że można mieć i w g-pay i we własnej apce - i są pewne różnice w płaceniu.

Zaś getout wg tej listy:
"Karty debetowe i kredytowe, których numer zaczyna się od cyfr:
516831
557537
536366
520084
516832
522829"
więc siłą rzeczy tylko MC - i to pewnie nie wszystkie.
I nawet nie wszystkie z tych - mam debetówkę z idei/lion's z takim początkowym numerem, na karcie napis, że wydana przez getout (sic!) - i nie można dodać.

Data: 2020-08-04 16:35:36
Autor: witrak()
G-Pay a VISA (w Getinbanku)
On Monday, August 3, 2020 at 7:22:57 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

I nawet nie wszystkie z tych - mam debetówkę z idei/lion's z takim początkowym numerem, na karcie napis, że wydana przez getout (sic!) - i nie można dodać.

Dziękuję. Mnie jednak najbardziej interesuje, czy to dlatego, że Getout tak chce, czy też ma to jakieś realne uzasadnienie. Bo jak to pierwsze, to jest to skandal i dyskryminacja. Z opisu pod podanym przez Ciebie linkiem wynika jasno, że tak właśnie jest: "Your bank decides if its cards will work with Google Pay. Banks may restrict certain or all of its cards from making mobile payments."

Zatem słusznie złożyłem skargę - nigdzie Getout nie podaje, że nie chce pozwolić posiadaczom kart VISA na korzystanie z płatności przez G-pay.

Może gdyby każdy posiadacz getoutowej VISy zgłaszał skargę...

witrak()

Data: 2020-08-05 11:16:37
Autor: Michal Jankowski
G-Pay a VISA (w Getinbanku)
W dniu 05.08.2020 o 01:35, witrak() pisze:

[...]

Ale przecież mnóstwo banków nie pozwala - na ogół te, które mają własną aplikację...

   MJ

Data: 2020-08-05 12:18:45
Autor: witrak()
G-Pay a VISA (w Getinbanku)
On Wednesday, August 5, 2020 at 11:16:41 AM UTC+2, Michal Jankowski wrote:
> [...]

> Ale przecież mnóstwo banków nie pozwala - na ogół te, które mają własną aplikację...

I co z tego? Getout *pozwala, ale tylko niektórym* posiadaczom kart VISA. Na tym polega dyskryminacja. Gdyby nie pozwalał żadnemu klientowi i jasno to mówił - to byłoby OK.

witrak()

G-Pay a VISA (w Getinbanku)