G艂贸wny Szlak Beskidzki 2014

Data: 2014-05-31 21:15:47
Autor: quasi
G艂贸wny Szlak Beskidzki 2014
Witaj,
W wakacje planuj臋 w臋dr贸wk臋 po GSB.

Kilka s艂贸w o mnie:
pacjent lat 28, ponad 100 kilo wagi. Troch臋 ma艂o si臋 ruszam: w zasadzie opr贸cz dojazd贸w do roboty na rowerze oraz weekendowych wycieczek rowerowych po 40-50km oraz sporadycznego p艂ywania na basenie nie uprawiam 偶adnego innego sportu.

S膮 harpagany co ca艂y szlak 500km id膮 po 2,5-3 tygodnie - ja z racji braku do艣wiadczenia planuj臋 rozbi膰 szlak na p贸艂 i pokona膰 go w trakcie dw贸ch dwutygodniowych urlop贸w. Planuj臋 odcinki Ustro艅-Krynica oraz Krynica-Wo艂osate. Drugi pow贸d jest taki, 偶e tak zaplanowa艂em sobie urlop na pocz膮tku roku.

Je偶eli chodzi o g贸ry to 9 lat temu by艂em w Bieszczadach, aczkolwiek by艂 to ob贸z mo偶na powiedzie膰 stacjonarny (du偶y plecak le偶a艂 w bazie, z kt贸rej wychodzi艂em na jednodniowe w臋dr贸wki - zaliczy艂em chyba wszystko co najwa偶niejsze w biesach: po艂oniny Cary艅sk膮 i Wetli艅sk膮, Tarnic臋, Ma艂膮 Rawk臋, by艂em te偶 w Jaworcu, Kalnicy, Baligrodzie, 艁opience). Na tamten wyjazd wyjecha艂em surowy merytorycznie, wi臋c po tych szlakach chodzi艂em jak ciele: nie wiedzia艂em gdzie jestem i dok膮d id臋.

Pierwsze plany przej艣cia GSB pojawi艂y si臋 w mojej g艂owie jako艣 w grudniu 2013. Przej艣cie takiego szlaku by艂by to fajny wyczyn, ponadto w formie kompaktowej m贸g艂bym zaliczy膰 wszystko co najciekawsze w Beskidach. Z racji, 偶e nie mam z kim to zostawi艂em ten "projekt" w sferze marze艅. Od jakich艣 dw贸ch tygodni my艣l臋 na powa偶nie o tym wyje藕dzie (g艂贸wnie za spraw膮 reklamy "marzenia snujemy albo realizujemy"). Uwa偶am te偶, 偶e taki wyczyn wzmocni艂by mnie mentalnie.

Co do technicznych aspekt贸w wyprawy:

- Wypraw臋 planuj臋 w pojedynk臋 (nie mam zbyt du偶ego do艣wiadczenia je偶eli chodzi o w臋dr贸wki po g贸rach). Spanie czy obiady planuj臋 w schroniskach lub bazach namiotowych (bior臋 tylko 艣piw贸r: nie bior臋 namiotu, karimaty czy te偶 kuchenki gazowej). Co do samotnej w臋dr贸wki to podobno szybko siada psycha, ponadto po g贸rach nie powinno si臋 chodzi膰 samodzielnie, ale te偶 w膮tpi臋 abym szed艂 samotnie po szlaku - du偶o os贸b chodzi samotnie po GSB i jako艣 krzywda im si臋 nie sta艂a. Beskidy to te偶 nie jest nie wiadomo co: w Bieszczadach widzia艂em dziadk贸w co na Tarnic臋 wchodzili w sanda艂ach (ja chodzi艂em w glanach).

- Planuj臋 dwa etapy. Urlop mam dwa razy po dwa tygodnie - nale偶y odj膮膰 dwa dni na dojazd wi臋c na szlaku b臋d臋 dwa razy po 12 dni. Ustro艅-Krynica prze艂om czerwca i lipca, Krynica-Wo艂osate druga po艂owa sierpnia.

- Mimo tego, 偶e na szlaku planuj臋 by膰 w sumie 24 dni i tak trzeba b臋dzie cisn膮膰 po ~30km dziennie.

- Nie traktuj臋 szlaku jako jedynej s艂usznej drogi: planuj臋 z niego zej艣膰 aby zaliczy膰 Skrzyczne, czy te偶 Pilsko.

- Nie napalam si臋 jako艣 szczeg贸lnie na odznak臋 GSB, ale fajnie by艂oby co艣 zdoby膰. Z racji, 偶e nie pokonam szlaku w czasie kr贸tszym ni偶 21 dni nie mog臋 liczy膰 na odznak臋 diamentow膮.

- Kilka lat temu mia艂em kontuzj臋 kolana, czasem to kolano czuj臋 (g艂贸wnie jak jest zimno) - mo偶liwe 偶e przez to kolano nie dam rady, ale jak nie spr贸buj臋 to si臋 nie dowiem.

Dysponuj臋 przewodnikiem po GSB wydawnictwa Compass. Pierwszy odcinek do Krynicy mam ju偶 praktycznie rozplanowany. B臋d膮 odcinki po 20km dziennie, a b臋d膮 te偶 po 28km (d艂u偶szych nie planuj臋).

Co do ekwipunku i odzie偶y to mam prawie wszystko (buty trekkingowe kupowa艂em na zim臋, ma艂o nosi艂em wi臋c musz臋 je rozchodzi膰) - w zasadzie zosta艂o mi dokupi膰 plecak oraz kijki trekkingowe (oraz nauczy膰 si臋 z nimi chodzi膰).

Przed wyjazdem planuj臋 kilka (minimum trzy) jednodniowych wycieczek po okolicy po 25-30km z obci膮偶onym plecakiem. W ko艅cu dwa tygodnie z garbem na plecach to troch臋 rze藕nia.

Czy niedaleko GSB jest jeszcze co艣 dla czego by艂oby warto zej艣膰 ze szlaku?

Czy wed艂ug Was nie porywam si臋 z motyka na ksi臋偶yc?

Mo偶e GSB nie jest wcale takie straszne i spokojnie ogarn膮艂bym w trakcie jednego wyjazdu w 3 tygodni?

Jestem otwarty na Wasze opinie/uwagi/podpowiedzi.

Pozdrawiam,

Data: 2014-06-01 22:46:06
Autor: TW Dziobak
G艂贸wny Szlak Beskidzki 2014

U偶ytkownik "quasi"  napisa艂

pacjent lat 28, ponad 100 kilo wagi.

Pytanie : czy nie jeste艣 'za niski "  ;)  do tej wagi

Troch臋 ma艂o si臋 ruszam: w zasadzie opr贸cz dojazd贸w do roboty na rowerze oraz weekendowych wycieczek rowerowych po 40-50km oraz sporadycznego p艂ywania na basenie nie uprawiam 偶adnego innego sportu.

Chcia艂bym a偶 tyle :/

S膮 harpagany co ca艂y szlak 500km id膮 po 2,5-3 tygodnie

Jakie tam harpagany :)

- Wypraw臋 planuj臋 w pojedynk臋 (nie mam zbyt du偶ego do艣wiadczenia je偶eli chodzi o w臋dr贸wki po g贸rach).

Troch臋 brak logiki w tym zwiazku - tym bardziej fajnie by艂oby nie i艣膰 samemu.
Chocia偶 co ja b臋d臋 m臋drkowa艂 skoro szed艂em sam :)

Spanie czy obiady planuj臋 w schroniskach lub bazach namiotowych (bior臋 tylko 艣piw贸r: nie bior臋 namiotu, karimaty czy te偶 kuchenki gazowej).

Skoro bez namiotu to musisz mie膰 logistyk臋 zapi臋t膮 na ostatni guzik no i super tanio to taka impreza nie wyjdzie

Co do samotnej w臋dr贸wki to podobno szybko siada psycha

Nie prawda.

w Bieszczadach widzia艂em dziadk贸w co na Tarnic臋 wchodzili w sanda艂ach

Wypraszam sobie, w Terra FI wyda !!!   :))

buty trekkingowe  kupowa艂em na zim臋

Ci臋偶kie buty - IMHO gw贸藕d藕 do trumny, osobi艣cie popitalam latem wy艂膮cznie w dobrych butach biegowych , faz臋 chodzenia w bardzo ci臋偶kich i ci臋zkich latem mam ju偶 za sob膮.
Aczkolwiek z plecakiem i na b艂ocie trzeba si臋 stara膰 ale daj臋 rad臋.

pozdrawiam i 偶ycz臋 powodzenia

Pieszy

Data: 2014-06-02 23:32:53
Autor: quasi
W dniu 2014-06-01 22:46, TW Dziobak pisze:

Skoro bez namiotu to musisz mie膰 logistyk臋 zapi臋t膮 na ostatni guzik no i
super tanio to taka impreza nie wyjdzie

Wst臋pny plan w臋dr贸wek (mog膮 by膰 b艂臋dy), jako 偶e planuj臋 i艣膰 bez namiotu odcinki musz臋 planowa膰 od/do schroniska (kwater prywatnych na wioskach nie bra艂em pod uwag臋):
1. Ustro艅 - Sto偶ek 21km (do Ustronia przyje偶dzam poci膮giem kilkana艣cie minut przed 8:00)
2. Sto偶ek - Skrzyczne 30km
3. Skrzyczne - S艂owianka 28km
4. S艂owianka - G艂uchaczki 28km
5. G艂uchaczki - Hala Krupowa 28km (wej艣cie na Babi膮 G贸r臋)
6. Hala Krupowa - Stare Wierchy 22km (tyle planuj臋 przej艣膰, a reszt臋 stop/bus - to ma艂o ciekawy odcinek GSB)
7. Stare Wierchy - Luba艅 29km (wej艣cie na Turbacz)
8. Luba艅 - Przechyba 21km
9. Przechyba - Hala 艁abowska 29km
10. Hala 艁abowska - Jaworzyna Krynicka 19km
11. Jaworzyna Krynicka - Krynica 11km (wieczorem odjazd do domu)
12. Rezerwa

Jeszcze musz臋 doj艣膰 gdzie po drodze s膮 sklepy 偶eby m贸c robi膰 zapasy jedzenia (chleb, jakie艣 konserwy, s艂odycze) powiedzmy na dwa dni.

Na obiad drugie danie mo偶na kupi膰 w schronisku za ~15-20z艂 do tego jaka艣 zupka chi艅ska (wrz膮tek ze schroniska, wezm臋 ze sob膮 plastikow膮 misk臋 i sztu膰ce) by膰 mo偶e z wk艂adk膮.

艢niadania i kolacje we w艂asnym zakresie i nie powinno by膰 tragicznie.

Co do nocleg贸w to uzna艂em, 偶e wezm臋 karimat臋 i gdzie si臋 da to gleba, a jak nie to kilka nocleg贸w za 25-30z艂 to nie jest jaka艣 wielka kwota.

Tutaj relacja ludzi co przeszli GSB z minimalnym baga偶em (swoj膮 drog膮 w ich wieku chcia艂bym mie膰 tak膮 kondycj臋): http://renataidarek.blogspot.com/2013/09/gowny-szlak-beskidzki.html

Data: 2014-06-03 19:12:16
Autor: Jacek G.
G艂贸wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 2014-06-02 23:32, quasi napisa艂(a)::
[...]
Z grubsza chyba OK, ale policz pr贸cz kilometr贸w czasy przej艣膰 wg mapy lub przewodnika. W g贸rach jest to bardziej miarodajne ni偶 sama odleg艂o艣膰. 500 m podej艣cia, to ok. 1,5 - 2 godz. D艂ugie i strome zej艣cia te偶 wcale nie s膮 du偶o szybsze i l偶ejsze.

Tutaj relacja ludzi co przeszli GSB z minimalnym baga偶em (swoj膮 drog膮 w
ich wieku chcia艂bym mie膰 tak膮 kondycj臋):
Nie wygl膮daj膮 na bardzo zaawansowanych wiekowo ;) Ja chyba "nieco" starszy jestem, i cho膰 na GSB si臋 nie wybieram, to jeszcze daj臋 rad臋 co nieco zdzia艂a膰. Zreszt膮 takich os贸b jest wi臋cej.

--
Jacek G.

Data: 2014-06-04 22:33:10
Autor: Piotr
G丑wny Szlak Beskidzki 2014

U縴tkownik "quasi" <spam@spama.spamem.pogania> napisa w wiadomo禼i news:lmiqi3$72e$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-06-01 22:46, TW Dziobak pisze:

Skoro bez namiotu to musisz mie logistyk zapi阾 na ostatni guzik no i
super tanio to taka impreza nie wyjdzie

Wst阷ny plan w阣r體ek (mog by b酬dy), jako 縠 planuj i舵 bez namiotu odcinki musz planowa od/do schroniska (kwater prywatnych na wioskach nie bra砮m pod uwag):
1. Ustro - Sto縠k 21km (do Ustronia przyje縟zam poci眊iem kilkana禼ie minut przed 8:00)
2. Sto縠k - Skrzyczne 30km
3. Skrzyczne - S硂wianka 28km
4. S硂wianka - G硊chaczki 28km
5. G硊chaczki - Hala Krupowa 28km (wej禼ie na Babi G髍)
6. Hala Krupowa - Stare Wierchy 22km (tyle planuj przej舵, a reszt stop/bus - to ma硂 ciekawy odcinek GSB)
7. Stare Wierchy - Luba 29km (wej禼ie na Turbacz)
8. Luba - Przechyba 21km
9. Przechyba - Hala bowska 29km
10. Hala bowska - Jaworzyna Krynicka 19km
11. Jaworzyna Krynicka - Krynica 11km (wieczorem odjazd do domu)
12. Rezerwa

Moim zdaniem plan ambitny je秎i przekracza 25 km dziennie. Szczeg髄nie punkt 5, 7, 9. Sam przeciwiczy砮m te odcinki i nie jest 砤two  zrobi te odcinki pod rz眃. Chyba, 縠 my秎imyo sprincie, 秗ednio 5 km/h przy 30 km to 6 h marszu bez przerwy. W g髍ach taka pr阣ko舵 na d硊gich dystansach jest dla bardzo zaprawionych turyst體 d硊godystansowych. 40 km na rowerz to nic przy 30 na nogach, w g髍ach.
Pozdrawiam,

Data: 2014-06-04 22:41:34
Autor: Henek D膮browski
G锟斤拷wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 2014-06-04 22:33, Piotr pisze:

Moim zdaniem plan ambitny je锟絣i przekracza 25 km dziennie. Szczeg锟絣nie punkt
5, 7, 9. Sam przeciwiczy锟絜m te odcinki i nie jest 锟絘two  zrobi锟 te odcinki
pod rz锟絛. Chyba, 锟絜 my锟絣imyo sprincie, 锟絩ednio 5 km/h przy 30 km to 6 h
marszu bez przerwy. W g锟絩ach taka pr锟絛ko锟斤拷 na d锟絬gich dystansach jest dla
bardzo zaprawionych turyst锟絯 d锟絬godystansowych. 40 km na rowerz to nic przy
30 na nogach, w g锟絩ach.

Te偶 mi si臋 to wydaje b. ambitne, z lekkim plecakiem jednodniowa trasa ~30 km nie jest jakim艣 problemem. Przy wycieczce wielodniowej, z ci臋偶kim plecakiem, w r贸偶nych warunkach pogodowych, samotnie - mo偶e by膰 problematyczne. To raczej plan dla kogo艣 mocno zaprawionego...

Pzdr Henek

Data: 2014-06-04 23:27:14
Autor: Smok Eustachy
G锟斤拷wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 04.06.2014 22:41, Henek D膮browski pisze:
/.../
[...]

Najwy偶ej kwiknie.

Data: 2014-06-05 00:56:52
Autor: Zbynek Ltd.
Piotr napisa(a) :
[...]

4km/h to 秗ednia pr阣ko舵 bardziej realna. I te to jest bardzo szybko, jak po g髍ach.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2014-06-05 11:00:06
Autor: Henek D眀rowski
W dniu 2014-06-05 00:56, Zbynek Ltd. pisze:

4km/h to 秗ednia pr阣ko舵 bardziej realna. I te to jest bardzo szybko,
jak po g髍ach.

Z ostatnich do秝iadcze ( popartych gps'em )
28 km 7,0 h - 4 km/h ( na lekko )
38 km 9,0 h - 4,2 km/h ( na lekko )
24 km 5,0 h - 4,8 km/h ( na lekko , spore kawa砶i truchtem )
22 km 7,0 h - 3,1 km/h ( z ci昕kim worem )
--
-- --
Pzdr Henek

Data: 2014-06-05 16:53:08
Autor: Zbynek Ltd.
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
Henek D眀rowski napisa(a) :
[...]

Jak suma podej舵 w ka縟ym wypadku?
Najbardziej interesuje mnie ostatnia pozycja. Zbli縜 si do mojej realnej pr阣ko禼i z workiem.

W terenie lekko pag髍kowatym, gdzie na 12km przypad硂 mi 400 m podej舵, z kt髍ych najwi阫sze mia硂 pewnie z 50m r罂nicy wzniesie, to pr阣ko舵 秗ednia wynosi砤 4km/h. Pewnie, 縠 m骻砨ym szybciej. Ale po co?

Jak chc trenowa, to trenuj. Jak chc robi wycieczk, to robi wycieczk.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2014-06-05 18:05:33
Autor: Henek D眀rowski
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 2014-06-05 16:53, Zbynek Ltd. pisze:

Z ostatnich do秝iadcze ( popartych gps'em )
28 km 7,0 h - 4 km/h ( na lekko ) 1500m
38 km 9,0 h - 4,2 km/h ( na lekko ) 1800m
24 km 5,0 h - 4,8 km/h ( na lekko , spore kawa砶i truchtem ) 1200m
22 km 7,0 h - 3,1 km/h ( z ci昕kim worem ) 900m

Jak chc trenowa, to trenuj. Jak chc robi wycieczk, to robi
wycieczk.

Ja te staram si oddziela przej禼ia turystyczno-krajoznawcze od treningu ;-)
Dlatego te plan na GSB wydaje mi si b. ambitny ( odleg硂禼i ) i ma硂 ambitny ( krajoznawstwo )

Pzdr Henek

Data: 2014-06-02 03:23:34
Autor: Jacek G.
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu sobota, 31 maja 2014 21:15:47 UTC+2 u縴tkownik quasi napisa:
W wakacje planuj w阣r體k po GSB.
opr骳z dojazd體 do roboty na rowerze oraz weekendowych wycieczek
rowerowych po 40-50km oraz sporadycznego p硑wania na basenie nie
uprawiam 縜dnego innego sportu.

To ju co, ale rower wyrabia nieco inn kondycj i inne partie mi甓ni ni piesza w阣r體ka po g髍ach. We to pod uwag. Np. nigdy nie wyrobisz tych mi甓ni, kt髍e pracuj przy zej禼iach.

S harpagany co ca硑 szlak 500km id po 2,5-3 tygodnie
3 tyg., to pono taki standardowy czas.

...planuj rozbi szlak na p蟪 i pokona go w trakcie
dw骳h dwutygodniowych urlop體.
To do舵 rozs眃ne za硂縠nie, cho nie wiadomo czy wystarczaj眂e.

Je縠li chodzi o g髍y to 9 lat temu by砮m w Bieszczadach,
To spora przerwa, dobrze by硂by wcze秐iej troch pochodzi.

Pierwsze plany przej禼ia GSB pojawi硑 si w mojej g硂wie jako w grudniu
2013. Przej禼ie takiego szlaku by砨y to fajny wyczyn, ponadto w formie
kompaktowej m骻砨ym zaliczy wszystko co najciekawsze w Beskidach.
Tu taka refleksja - nie wiem, czy to cecha dzisiejszych czas體, 縠 tak wiele os骲 kr阠 wyczyny, spektakularne cele, "korony", wszelka rywalizacja (r罂ne maratony, biegi itp). Ma硂 kto 砤zi po g髍ach ot tak, dla przyjemno禼i, dla cel體 poznawczych, dla towarzystwa innych ludzi o podobnych zainteresowaniach. No i nie da si za jednym zamachem w 3-4 tyg zaliczy wszystkiego co w Beskidach ciekawe - za du縪 tego.

(bior tylko 秔iw髍: nie bior namiotu, karimaty
czy te kuchenki gazowej).
To chyba dobre za硂縠nie przy braku do秝iadczenia w tego typu w阣r體kach - cho karimat warto wzi辨 - niewiele wa縴, a mo縠 si przyda.

- Nie traktuj szlaku jako jedynej s硊sznej drogi: planuj z niego zej舵
aby zaliczy Skrzyczne, czy te Pilsko.
Pilsko mo縠sz zaliczy, ale Skrzyczne, to ju nie bardzo po drodze - w obie strony jakie 5 godz. czystego marszu - czyli w praktyce prawie ca硑 dzie.

- Kilka lat temu mia砮m kontuzj kolana, czasem to kolano czuj (g丑wnie
jak jest zimno) - mo縧iwe 縠 przez to kolano nie dam rady, ale jak nie
spr骲uj to si nie dowiem.
W砤秐ie kolana - zw砤szcza je秎i kontuzjowane - mog by sporym ograniczeniem. Dwa tygodnie chodzenia dzie w dzie ze spor sum podej舵 i zej舵, to du縠 obci笨enie. Mog te pojawi si inne problemy - jakie 禼i阦na, otarcia st髉 itp.

Co do ekwipunku i odzie縴 to mam prawie wszystko (buty trekkingowe
kupowa砮m na zim, ma硂 nosi砮m wi阠 musz je rozchodzi) - w zasadzie
zosta硂 mi dokupi plecak oraz kijki trekkingowe (oraz nauczy si z
nimi chodzi).
W przeciwie駍twie do kolegi Dziobaka wol nawet nieco ci昕sze buty ni zbyt lekkie - a w szczeg髄no禼i niskie. Plecak, beskidzkie b硂tko, a w Twoim przypadku brak wprawy - to wystarczaj眂e powody, aby nie poleca niskich but體. Oczywi禼ie nie poleca砨ym te typowo zimowych - nie wiem jakie s te Twoje.
A chodzenie z kijkami, to 縜dna filozofia - przy problemach z kolanami jak najbardziej wskazane.

Czy wed硊g Was nie porywam si z motyka na ksi昕yc?
Trudno powiedzie - mo縠 tak, mo縠 nie. Skoro Ty sam nie znasz tak do ko馽a swoich mo縧iwo禼i, to tym bardzie kto postronny nie odpowie na to pytanie. Najwy縠j odpu禼isz i spr骲ujesz ponownie za jaki czas.

Mo縠 GSB nie jest wcale takie straszne i spokojnie ogarn背bym w trakcie
jednego wyjazdu w 3 tygodni?
Mo縠 straszne nie jest, ale trudno powiedzie czy da砨y rad je秎i nie masz do秝iadcze w d硊縮zych w阣r體kach po g髍ach, a ostatni kontakt z g髍ami mia砮 9 lat temu.

Mimo wszystko 縴cz powodzenia, a je秎i nawet nie uda si zrobi GSB, to  fajnego urlopu w g髍ach. --
Jacek G.

Data: 2014-06-02 13:06:39
Autor: bans
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 2014-06-02 12:23, Jacek G. pisze:

To ju co, ale rower wyrabia nieco inn kondycj

Nieprawda. P硊ca, serce i uk砤d krwiono秐y masz te same do roweru i w g髍y ;)

i inne partie mi甓ni ni piesza w阣r體ka po g髍ach.

Prawda.

--
bans

Data: 2014-06-02 04:30:45
Autor: Jacek G.
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu poniedzia砮k, 2 czerwca 2014 13:06:39 UTC+2 u縴tkownik bans napisa:
W dniu 2014-06-02 12:23, Jacek G. pisze:
> To ju锟 co锟, ale rower wyrabia nieco inn锟 kondycj锟

Nieprawda. P锟絬ca, serce i uk锟絘d krwiono锟絥y masz te same do roweru i w g锟絩y ;)
Niby tak. Ale jeszcze zale縴 gdzie i jak si na tym rowerze je糳zi. Przy je縟縠niu po p砤skim wysi砮k jest do舵 ekstensywny - bardziej wyrabia si wytrzyma硂舵. Dopiero podjazdy s zbli縪ne do intensywnego wysi砶u jaki mamy na pieszych podej禼iach w g髍ach.
--
Jacek G.

Data: 2014-06-02 23:18:59
Autor: quasi
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
[...]

Buty to HiMountain Tingri http://sfpl.pl/shop/view/Product/product_id/3035/HiMountain_Buty_Tingri_H20K?productReferer=Category&context=2

Co do kurtki jest to HiMountain Gondwana http://sfpl.pl/shop/view/Product/id/3626/HiMountain_Kurtka_Gondwana_H5K?context=2 + polarek 150 jako wpinka, ale mo縩a nosi osobno - ww. kupi砮m na zim z my秎, 縠 kiedy przyda si w g髍y (jak w ko馽u pojad). Mam jeszcze softshell (wprawdzie rowerowy) ale jak si ma polar i kurtk membranow to softshell jest niepotrzebny.

Musz jeszcze dokupi plecak. Kiedy mia砮m Bergsona 70l+10l komin, ale to za wielki w髍 na piesze w阣r體ki. Jako, 縠 przez d硊縮zy okres nigdzie nie je糳zi砮m to sprzeda砮m.

Obecnie szukam plecaka maks 50-55l. Na 縴wo ogl眃em:
-Wolfgang Nomad zar體no wersj 48l jak i 55l
-Fjord Nansen Vigdis 45+10l
-oraz w sklepie HiMountain plecak Vaude Hidalgo 45+10l i na chwil obecn to jest m骿 faworyt, ale jeszcze nie podj背em decyzji. Cenowo wszyskie s podobnie ~400z z kawa砶iem.

Jako, 縠 chc potrenowa przed wyjazdem dobrze by硂by si zdecydowa ju w tym tygodniu. Jak ju mam co kupi to wol produkt uznanej firmy, bo jak co mi si odwidzi to taki markowy nawet 砤twiej b阣zie sprzeda.

Data: 2014-06-04 02:26:09
Autor: Smok Eustachy
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 02.06.2014 23:18, quasi pisze:
/.../
[...]

A ja mam jeszcze taki z zewn阾rznym stela縠m 30-letni. Kukuczka w takim chodzi po Himalajach. Co za czasy. My秎isz, 縠 bez membrany itp nie dasz rady?

Data: 2014-06-04 01:25:41
Autor: Jacek G.
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 秗oda, 4 czerwca 2014 02:26:09 UTC+2 u縴tkownik Smok Eustachy napisa:
W dniu 02.06.2014 23:18, quasi pisze:

/.../

> Obecnie szukam plecaka maks 50-55l. Na 锟統wo ogl锟絛em:

A ja mam jeszcze taki z zewn锟絫rznym stela锟絜m 30-letni. Kukuczka w takim chodzi锟 po Himalajach. Co za czasy. My锟絣isz, 锟絜 bez membrany itp nie dasz rady?
Plecaki nie musz oddycha, wi阠 raczej membrany nie posiadaj ;) No i kolega chce kupi plecak dzisiaj, a nie 30 lat temu, wi阠 wybiera z aktualnej oferty. I dobrze. Ja te chodzi砮m 30 lat temu z takim stela縪wym, ale dzi bym do tego nie wr骳i - nie ma por體nania w komforcie noszenia.
Natomiast wol mie plecak troch za du縴 ni troch za ma硑 - do zbyt ma砮go wszystko trzeba na si酬 upycha, trudno co znale兼, a jak si nie mie禼imy, to przytraczamy mn髎two rzeczy na zewn眛rz, co wg. mnie nie jest ani praktyczne ani eleganckie. Ale prawd te jest, 縠 jak si ma zbyt du縴 w髍, to odruchowo zabiera si za du縪 zb阣nych rzeczy. Na tego typu wyjazd 50-tka by砤by chyba ok. Zale縴 jeszcze jaki ma si 秔iw髍 i inny sprz阾. Do niedawna mia砮m tylko du勘 puch體k wa勘c ok. 1,8 kg i zajmuj眂 p蟪 plecaka. Teraz mam lekki 3-sezonowy puch wa勘cy 0,8 kg i zajmuj眂y 3 razy mniej miejsca. Dawniej bra砮m zwyk硑 r阠znik frotte, dzi mam tak cienk szybkoschn眂 szmatk, kt髍a nic nie wa縴 i zajmuje z 5 razy mniej miejsca od tradycyjnego. Takie rzeczy te trzeba uwzgl阣ni przy doborze wielko禼i plecaka.
A co do but體, to te kt髍e wskaza kolega quasi s chyba na lato w Beskidy w sam raz. Na pewno nie s to buty typowo zimowe.
--
Jacek G.

Data: 2014-06-04 02:23:47
Autor: Smok Eustachy
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 02.06.2014 12:23, Jacek G. pisze:
/..../
[...]

Ja kupi砮m w tym ca硑m Decathlonie p硑tkie nieprzemakalne i takie preferuj. Mo縩a chodzi na co dzie. Ale z plecakiem to bym preferowa takie za 200z wysokie. Zimowe nie bo sie ugotuje.

Data: 2014-06-02 23:50:15
Autor: Tomasz S骿ka
G艂贸wny Szlak Beskidzki 2014
Dnia Sat, 31 May 2014 21:15:47 +0200, quasi napisa(a):

Witaj,
[...]

Witam!

Ja bym dorzuci do uwag przedpi禼體 jeszcze tzw. generaln pr骲 - np.
cztery dni z podobnym obci笨eniem przy Bo縴m Ciele, albo ze dwa wypady
pi眛ek-niedziela. Z podobnymi przebiegami dziennymi. Bo a nu oka縠 si 縠
to jednak nie to? Fizycznie nie powiniene mie jakich wi阫szych
problem體, chyba 縠 si眃 ci kolana czy z砤piesz jak倍 kontuzj; nie
wiadomo natomiast jak b阣zie z psych... W ko馽u nie ka縟y musi. A
jednodni體ki to jednak nie to samo.
Co do trasy specjalnie nie nastawia砨ym si na jakie skoki w bok, chyba 縠
czujesz si b. mocny. Wprawdzie te dwa tygodnie rze糿i bym nie nazwa, ale
m阠z眂e zapewne b阣 i skupia砨ym si na celu "g丑wnym".
Sprz阾owo mo縠 nie rezygnuj z karimaty, nawet jak poczynisz wcze秐iej
rezerwacje bywa 縠 pogoda zweryfikuje ci harmonogram i przyjdzie spa na
glebie. Nawet w jakich dziwnych terminach zdarza si 縠 w schronisku jest
ful i wtedy jeste jednak niezale縩y, nie musisz si prosi. A i na trawie
przyjemniej jest na macie. Kijki trekingowe to nie nordic walking, nie
trzeba chodzi na kurs :) Wystarczy zdrowy rozs眃ek.
Aha, z rozchodzeniem but體 to ju nie jest tak jak dawniej, pr阣zej noga
si dostosowuje do buta. Chyba 縠 masz jakie "zwyk砮" sk髍zane buty, takie
pewne pole do popisu ci zostawiaj.

Powodzenia, Tomek

Data: 2014-06-12 05:33:27
Autor: Slawomir Gorniak
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu sobota, 31 maja 2014 22:15:47 UTC+3 u縴tkownik quasi napisa:
Co do technicznych aspekt體 wyprawy:
[..]
- Mimo tego, 縠 na szlaku planuj by w sumie 24 dni i tak trzeba b阣zie cisn辨 po ~30km dziennie.

Proponowalbym nie patrzec na kilometry, a na punkty GOT (1 km w poziomie to 1 pkt, 100m w pionie w gore to rowniez 1 pkt). Przy dlugiej wedrowce przebiegi po 35 pkt sa juz dosc ciezkie. Mozesz stracic czas np przez deszcz czy akurat sie bedziesz kiepsciej czul.

A odnosnie trasy - przez Beskid Niski zdecydowanie opuscilbym GSB i poszedlbym niebieskim, granicznym!

powodzenia,
Slawek

- Nie traktuj szlaku jako jedynej s硊sznej drogi: planuj z niego zej舵 aby zaliczy Skrzyczne, czy te Pilsko.

- Nie napalam si jako szczeg髄nie na odznak GSB, ale fajnie by硂by co zdoby. Z racji, 縠 nie pokonam szlaku w czasie kr髏szym ni 21 dni nie mog liczy na odznak diamentow.

- Kilka lat temu mia砮m kontuzj kolana, czasem to kolano czuj (g丑wnie jak jest zimno) - mo縧iwe 縠 przez to kolano nie dam rady, ale jak nie spr骲uj to si nie dowiem.

Dysponuj przewodnikiem po GSB wydawnictwa Compass. Pierwszy odcinek do Krynicy mam ju praktycznie rozplanowany. B阣 odcinki po 20km dziennie, a b阣 te po 28km (d硊縮zych nie planuj).

Co do ekwipunku i odzie縴 to mam prawie wszystko (buty trekkingowe kupowa砮m na zim, ma硂 nosi砮m wi阠 musz je rozchodzi) - w zasadzie zosta硂 mi dokupi plecak oraz kijki trekkingowe (oraz nauczy si z nimi chodzi).

Przed wyjazdem planuj kilka (minimum trzy) jednodniowych wycieczek po okolicy po 25-30km z obci笨onym plecakiem. W ko馽u dwa tygodnie z garbem na plecach to troch rze糿ia.

Czy niedaleko GSB jest jeszcze co dla czego by硂by warto zej舵 ze szlaku?

Data: 2014-06-12 15:52:35
Autor: Smok Eustachy
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 12.06.2014 14:33, Slawomir Gorniak pisze:
/.../
A odnosnie trasy - przez Beskid Niski zdecydowanie opuscilbym GSB i poszedlbym niebieskim, granicznym!

Ale wtedy nie przejdzie GSB

Data: 2014-06-12 23:31:57
Autor: Slawomir Gorniak
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu czwartek, 12 czerwca 2014 16:52:35 UTC+3 u縴tkownik Smok Eustachy napisa:
W dniu 12.06.2014 14:33, Slawomir Gorniak pisze:
> A odnosnie trasy - przez Beskid Niski zdecydowanie opuscilbym GSB i poszedlbym niebieskim, granicznym!
Ale wtedy nie przejdzie GSB

No wiem. Ale tam jest ciekawiej, fajniej, ladniej, milej.. No!

S.

Data: 2014-06-14 13:01:50
Autor: ppontek
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 2014-06-12 15:52, Smok Eustachy pisze:
[...]

No w砤秐ie ...

.... przebieg GSB jest moim zdaniem generalnie ma硂 ciekawy pod wzgl阣em turystycznym - omija wiele miejsc wartych odwiedzenia, a czasem prowadzi przez tereny ma硂 ciekawe.

W takim razie pomys przej禼ia (trzymaj眂 si 禼i秎e przebiegu szlaku) trzeba chyba rozpatrywa bardziej w aspekcie sportowo-wyczynowym ni turystycznym. Ale w takim razie - moim zdaniem - warto by si z nim zmierzy niezale縩ie od infrastruktury. Czyli np. nie korzystaj眂 ze schronisk, sklep體, itp. Wtedy, te oko硂 blisko 500 km nabieraj rzeczywistego znaczenia i pozwalaj w uzasadniony spos骲 m體i o "pokonaniu szlaku", "zmierzenia si z g髍ami", itp.

Ale oczywi禼ie to indywidualna sprawa.

PABLO
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
1994-2014 - 20 lat wycieczek Klubu Karpackiego w Karpaty rumu駍kie i ukrai駍kie
Zapraszam na stron WWW Klubu Karpackiego: http://www.klub-karpacki.org

Data: 2014-06-13 14:42:05
Autor: quasi
W dniu 2014-06-12 14:33, Slawomir Gorniak pisze:
> [...]
>
> A odnosnie trasy - przez Beskid Niski zdecydowanie opuscilbym GSB i poszedlbym niebieskim, granicznym!

Zmieni艂em troch臋 tras臋 (wypowiedzi niekt贸rych os贸b da艂y mi do my艣lenia). Odpuszczam Skrzyczne (nawet nie wiem czy te偶 b臋d臋 szed艂 na Pilsko).

Teraz wygl膮da ona tak:

Dzie艅 Trasa km pkt Czas
1 Wyjazd ze Szczecina o 19:37
2 7.45 Ustro艅 鈥 Kubalonka 29 43 08:45:00
3 Kubalonka 鈥 W臋gierska G贸rka 24 27 07:00:00
4 WG 鈥 Hala Miziowa 24 32 07:10:00
5 Hala Miziowa 鈥 Markowe Szczawiny 25 31 07:00:00
6 Markowe Szczawiny 鈥 Hala Krupowa 17 30 06:00:00
7 *Hala Krupowa 鈥 Rabka 12 16 03:25:00
8 Rabka 鈥 Turbacz 16 25 04:30:00
9 Turbacz 鈥 Luba艅 22 28 06:40:00
10 Luba艅 鈥 Przehyba 22 29 07:10:00
11 Przehyba 鈥 Cyrla 20 23 07:30:00
12 Cyrla 鈥 Jaworzyna K. 20 24 06:15:00
13 Jaworzyna Krynicka 鈥 Krynica 8 7 02:30:00
(odjazd z Krynicy o 18:10 )
14 10:17 jestem w Szczecinie

* na pieszo do Bystrej, a reszta autobus lub stop

Punkty, kilometry i czas wzi膮艂em z przewodnika po GSB Agaty Hanuli. Wydaje mi si臋, 偶e przy niekt贸rych odcinkach brakuje czas贸w czy punkt贸w.

Pierwszy dzie艅 wygl膮da naprawd臋 grubo tym bardziej, 偶e b臋d臋 szed艂 po ca艂onocnej je藕dzie poci膮giem (najprawdopodobniej i tak wezm臋 kuszetk臋) oraz na szlak wyjd臋 dosy膰 p贸藕no. Mo偶liwe, 偶e ten dzie艅 zako艅cz臋 na Sto偶ku. My艣la艂em te偶, 偶e fajnie by艂oby sp臋dzi膰 cho膰 jedn膮 noc we wiacie.

Co do dnia rezerwowego to w razie obsuwy najwy偶ej w臋dr贸wk臋 zako艅cz臋 w Rytrze (wtedy b臋d臋 jecha艂 i tak tym samym poci膮giem, bo on jest jako艣 godzin臋 p贸藕niej w Rytrze). Ponadto dzie艅 13. daje kilka godzin rezerwy. W przypadku deszczu, gorszej formy czy kontuzji i tak plan w臋dr贸wki b臋d臋 musia艂 korygowa膰 na bie偶膮co.

Odcinek od Krynicy do Wo艂osatego b臋d臋 planowa艂 po przej艣ciu pierwszego. Je偶eli szlak niebieski jest taki fajny to warto 偶ebym go rozwa偶y艂.

Data: 2014-06-13 15:44:18
Autor: Zbynek Ltd.
G艂贸wny Szlak Beskidzki 2014
quasi napisa艂(a) :
Teraz wygl膮da ona tak:

Dzie艅 Trasa km pkt Czas
[...]

Cienko widz臋 pierwszy dzie艅 w tej sytuacji :-)

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2014-06-14 22:33:34
Autor: Piotr
G丑wny Szlak Beskidzki 2014

U縴tkownik "quasi" <spam@spama.spamem.pogania> napisa w wiadomo禼i news:lneriq$a0i$1node1.news.atman.pl...
> [...]
>
> A odnosnie trasy - przez Beskid Niski zdecydowanie opuscilbym GSB i

Zmieni砮m troch tras (wypowiedzi niekt髍ych os骲 da硑 mi do my秎enia). Odpuszczam Skrzyczne (nawet nie wiem czy te b阣 szed na Pilsko).

Teraz wygl眃a ona tak:

Dzie Trasa km pkt Czas
1 Wyjazd ze Szczecina o 19:37 2 7.45 Ustro - Kubalonka 29 43 08:45:00
3 Kubalonka - W阦ierska G髍ka 24 27 07:00:00
4 WG - Hala Miziowa 24 32 07:10:00
5 Hala Miziowa - Markowe Szczawiny 25 31 07:00:00
6 Markowe Szczawiny - Hala Krupowa 17 30 06:00:00
7 *Hala Krupowa - Rabka 12 16 03:25:00
8 Rabka - Turbacz 16 25 04:30:00
9 Turbacz - Luba 22 28 06:40:00
10 Luba - Przehyba 22 29 07:10:00
11 Przehyba - Cyrla 20 23 07:30:00
12 Cyrla - Jaworzyna K. 20 24 06:15:00
13 Jaworzyna Krynicka - Krynica 8 7 02:30:00
(odjazd z Krynicy o 18:10 )
14 10:17 jestem w Szczecinie

* na pieszo do Bystrej, a reszta autobus lub stop

Punkty, kilometry i czas wzi背em z przewodnika po GSB Agaty Hanuli. Wydaje mi si, 縠 przy niekt髍ych odcinkach brakuje czas體 czy punkt體.

Pierwszy dzie wygl眃a naprawd grubo tym bardziej, 縠 b阣 szed po ca硂nocnej je糳zie poci眊iem (najprawdopodobniej i tak wezm kuszetk) oraz na szlak wyjd dosy p蠹no. Mo縧iwe, 縠 ten dzie zako馽z na Sto縦u. My秎a砮m te, 縠 fajnie by硂by sp阣zi cho jedn noc we wiacie.

Co do dnia rezerwowego to w razie obsuwy najwy縠j w阣r體k zako馽z w Rytrze (wtedy b阣 jecha i tak tym samym poci眊iem, bo on jest jako godzin p蠹niej w Rytrze). Ponadto dzie 13. daje kilka godzin rezerwy. W przypadku deszczu, gorszej formy czy kontuzji i tak plan w阣r體ki b阣 musia korygowa na bie勘co.

Odcinek od Krynicy do Wo硂satego b阣 planowa po przej禼iu pierwszego. Je縠li szlak niebieski jest taki fajny to warto 縠bym go rozwa縴.

Wdalaszym ciagu jest to ambitny plan. Mu秎,縠 najtrudniesze punkty to 1, 5, 9.
Powdzenia!
Piotr

Data: 2014-06-15 06:46:14
Autor: Tomasz S骿ka
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:33:34 +0200, Piotr napisa(a):

Wdalaszym ciagu jest to ambitny plan. Mu秎,縠 najtrudniesze punkty to 1, 5, 9.
Powdzenia!
Piotr

To mo縠 ma zabra namiot i robi traski po 20 pkt GOT dziennie? No bez jaj.
Trasy rz阣u 30 pkt to ju jest spokojnie do zrobienia dla m硂dego
cz硂wieka, a przez Luba np. przewija硂 si sporo ludzi id眂ych z Turbacza
i robili to w 6-7 godzin zazwyczaj. Natomiast faktycznie lepiej by by硂
pocz眛ek rozbi sobie na kr髏sze kawa砶i, zw砤szcza 縠 miejsc do spania
troch tam jest.

Pozdrawiam Tomek

Data: 2014-06-15 20:41:05
Autor: j
G丑wny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 15.06.2014 06:46, Tomasz S骿ka pisze:
Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:33:34 +0200, Piotr napisa(a):

Wdalaszym ciagu jest to ambitny plan. Mu秎,縠 najtrudniesze punkty to 1, 5,
9.
Powdzenia!

No bez jaj!

Jako m硂dy cz硂wiek bez wi阫szych problem體 (ale z plecakiem typu "dupak") przechodzi砮m odcinki Hala Miziowa - Sidzi駍kie Pasionki czy Turbacz - Kro禼ienko. Hardkor to by硂 przej禼ie z O縠nnej czy Grabiu (?) do pkowa. Je秎i dobrze pami阾am to 16 godzin czasu wg. Krygowskiego

pzdr
j.

Data: 2014-07-03 13:42:43
Autor: quasi
G艂贸wny Szlak Beskidzki 2014
Witam,
Jestem ju偶 po swoim urlopie w g贸rach (wprawdzie wolnego jeszcze tydzie艅).

Wystartowa艂em z Ustronia w czwartek 26.06. Trasa by艂a nast臋puj膮ca:
26.06 Ustro艅 - Sto偶ek
27.06 Sto偶ek - Przys艂op
28.06 Przys艂op - 呕abnica Ska艂ka (akurat tam znalaz艂em nocleg, bo w S艂owiance by艂a jaka艣 impreza wi臋c w艂a艣ciciel powiedzia艂 mi 偶e tam si臋 nie wy艣pi臋)
29.06 呕abnica Ska艂ka - zielonym szlakiem do Rysianki - czarnym szlakiem na Pilsko - Hala Miziowa
30.06 pada艂o wi臋c kiblowa艂em na Hali Miziowej
1.07 Hala Miziowa - zielonym szlakiem do Korbielowa (zakupy) - 偶贸艂tym szlakiem do czerwonego - Markowe Szczawiny
2.07 Markowe Szczawiny - Krowiarki

przed wyjazdem mia艂em zrobi膰 pr贸b臋 generaln膮, ale si臋 rozchorowa艂em tak偶e pojecha艂em "na 偶ywca" - na dodatek tydzie艅 po sko艅czeniu antybiotyku.

Po tych kilku dniach wiem, 偶e odcinki po 20-25km dziennie s膮 spokojnie do zrobienia nawet dla mnie. Buty jako, 偶e ma艂o w nich chodzi艂em sprawia艂y troch臋 problem贸w - pojawi艂y si臋 b膮ble, ale nie by艂y one jako艣 bardzo uci膮偶liwe. Przez prawie wszystkie dni szed艂em sam. Na odcinku na Markowe Szczawiny szed艂em z dwoma harpaganami i pod艣wiadomie chc膮c dotrzyma膰 im kroku troch臋 p臋dzi艂em w wyniku czego na zej艣ciu na G艂uchaczki 藕le postawi艂em stop臋 i od tego momentu kula艂em. Jako艣 doszed艂em do Markowych Szczawin (10km), a na drugi dzie艅 na Babi膮 (la艂o tak, 偶e nawet majtki mia艂em mokre). Zszed艂em do Krowiarek (czas zgodnie z przewodnikiem oko艂o 2h ja szed艂em prawie 3,5h) i uzna艂em, 偶e w takim stanie nie ma sensu dalej i艣膰 bo w og贸le nie zwracam uwagi na g贸ry tylko na nog臋. Na krowiarkach z艂apa艂em stopa do Zawoi, a nast臋pnie bus do Suchej Beskidzkiej, a stamt膮d poci膮giem do Szczecina przez Krak贸w. Dzisiaj po 10 dotar艂em do domu.

Powiedzmy, 偶e to by艂a pr贸ba generalna. Przynajmniej pozna艂em swoje mo偶liwo艣ci. W sierpniu jak si臋 wykuruj臋 to wracam i b臋d臋 szed艂 dalej.

Data: 2014-07-03 15:10:30
Autor: Tomasz S骿ka
G艂贸wny Szlak Beskidzki 2014
Dnia Thu, 03 Jul 2014 13:42:43 +0200, quasi napisa(a):

Witam,
Jestem ju po swoim urlopie w g髍ach (wprawdzie wolnego jeszcze tydzie).

Wystartowa砮m z Ustronia w czwartek 26.06. Trasa by砤 nast阷uj眂a:
26.06 Ustro - Sto縠k
27.06 Sto縠k - Przys硂p
28.06 Przys硂p - 痑bnica Ska砶a (akurat tam znalaz砮m nocleg, bo w S硂wiance by砤 jaka impreza wi阠 w砤禼iciel powiedzia mi 縠 tam si nie wy秔i)
29.06 痑bnica Ska砶a - zielonym szlakiem do Rysianki - czarnym szlakiem na Pilsko - Hala Miziowa
30.06 pada硂 wi阠 kiblowa砮m na Hali Miziowej
1.07 Hala Miziowa - zielonym szlakiem do Korbielowa (zakupy) - 矿硉ym szlakiem do czerwonego - Markowe Szczawiny
2.07 Markowe Szczawiny - Krowiarki

przed wyjazdem mia砮m zrobi pr骲 generaln, ale si rozchorowa砮m tak縠 pojecha砮m "na 縴wca" - na dodatek tydzie po sko馽zeniu antybiotyku.

Po tych kilku dniach wiem, 縠 odcinki po 20-25km dziennie s spokojnie do zrobienia nawet dla mnie. Buty jako, 縠 ma硂 w nich chodzi砮m sprawia硑 troch problem體 - pojawi硑 si b眀le, ale nie by硑 one jako bardzo uci笨liwe. Przez prawie wszystkie dni szed砮m sam. Na odcinku na Markowe Szczawiny szed砮m z dwoma harpaganami i pod秝iadomie chc眂 dotrzyma im kroku troch p阣zi砮m w wyniku czego na zej禼iu na G硊chaczki 糽e postawi砮m stop i od tego momentu kula砮m. Jako doszed砮m do Markowych Szczawin (10km), a na drugi dzie na Babi (la硂 tak, 縠 nawet majtki mia砮m mokre). Zszed砮m do Krowiarek (czas zgodnie z przewodnikiem oko硂 2h ja szed砮m prawie 3,5h) i uzna砮m, 縠 w takim stanie nie ma sensu dalej i舵 bo w og髄e nie zwracam uwagi na g髍y tylko na nog. Na krowiarkach z砤pa砮m stopa do Zawoi, a nast阷nie bus do Suchej Beskidzkiej, a stamt眃 poci眊iem do Szczecina przez Krak體. Dzisiaj po 10 dotar砮m do domu.

Powiedzmy, 縠 to by砤 pr骲a generalna. Przynajmniej pozna砮m swoje mo縧iwo禼i. W sierpniu jak si wykuruj to wracam i b阣 szed dalej.

Gratulowa. Tak tylko nawiasem m體i眂 je秎i to by硂 skr阠enie to do舵
cz阺to po paru dniach odpuszcza i mo縩a kontynuowa. Oczywi禼ie banda i
ok砤dy z np. altacetu czy temu podobne pomog. A na deszcz polecam parasol,
du縴, nie na wietrzn gra rzecz jasna, ale w wi阫szo禼i wypadk體 w g髍ach
pozwala w miar normalnie funkcjonowa...

Pozdrawiam Tomek

G艂贸wny Szlak Beskidzki 2014