Głośniki

Data: 2014-10-02 17:11:25
Autor: LEPEK
Głośniki
Witam

Chcę wymienić w mojej Toyocie Avensis T22 FL głośniki, bo fabryczne są słabe.
Odtwarzacz zmieniłem z fabrycznego na Kenwood KDC4051U – wyraźna poprawa :)
Do wymiany mam wszystkie cztery sztuki zamontowane we wszystkich drzwiach (sedan, więc dzwi czworo :) ). Otwory w drzwiach mają około 142 mm średnicy, max średnica zewnętrzna to jakieś 170 mm.
Chciałbym po prostu kupić cztery głośniki (+ ew. dystanse, jeśli trzeba będzie) i je przykręcić – nie będę wygłuszał drzwi, nie interesują mnie zestawy odseparowane, nie będę montował wzmacniacza (przynajmniej na razie, chyba że mnie do tego przekonacie).
Budżet? Po przeglądnięciu cen to chyba do 300-400 zł.
Pytanie – co wybrać...
Po pierwsze ogólnie – czy do tyłu dawać jakieś głośniki jednodrożne (tak się określa pojedynczą membranę?), które będą bardziej 'basowe', a na przód jakieś dwudrożne? Czy może wszystkie cztery dwudrożne? Może jeszcze jakoś inaczej...
Po drugie – co konkretnie wybrać? Czy np. Hertz DCX 170.3 albo 165.3? A może JBL GTO 6528S? A może JBL CS-6?  A może Helix B 6X? A może jakiÅ› Magnat, Blaupunkt, Sony...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-10-02 20:28:13
Autor: depros
Głośniki
W dniu 2014-10-02 17:11, LEPEK pisze:
[...]

jeszcze jakoÅ› inaczej...
Po drugie – co konkretnie wybrać? Czy np. Hertz DCX 170.3 albo 165.3? A
może JBL GTO 6528S? A może JBL CS-6?  A może Helix B 6X? A może jakiÅ›
Magnat, Blaupunkt, Sony...

Pozdr,

Mało "piniędzy" w budżecie! Chcesz lepszy dzwięk a nie chcesz: wzmacniaczy, przewodów i najważniejsze układów odseparowanych więc pragniesz bidy!
Nie musisz mieć głośników w drzwiach z tyłu. Wystarczy Ci że zbudujesz piękną przednią scenę.

Data: 2014-10-02 22:43:45
Autor: LEPEK
Głośniki
W dniu 2014-10-02 20:28, depros pisze:

Mało "piniędzy" w budżecie!
Zawsze będzie mało. Ze wszystkim tak jest.
Chcesz lepszy dzwięk a nie chcesz:
wzmacniaczy, przewodów i najważniejsze układów odseparowanych więc
pragniesz bidy!
Ano nie chcę. Chcę wstawić coś lepszego, niż tekturowe firmówki i pytam się, co warto.
Nie musisz mieć głośników w drzwiach z tyłu. Wystarczy Ci że zbudujesz
piękną przednią scenę.
Na podanych warunkach (tak jak napisałem - chyba że ktoś mnie przekona, że warto inaczej; tobie się nie udało).

Pozdr,

Data: 2014-10-03 11:18:23
Autor: depros
Głośniki
W dniu 2014-10-02 22:43, LEPEK pisze:
[...]

siÄ™, co warto.

Nie warto!

Data: 2014-10-03 11:49:30
Autor: Jacek Maciejewski
Głośniki
Dnia Thu, 02 Oct 2014 17:11:25 +0200, LEPEK napisał(a):

[...]

Maksymalnie duże (basy) o dużej skuteczności (głośność) i o dostatecznie
szerokim paśmie (patrz na ceny i możliwość zamontowania).
--
Jacek

Głośniki