Głośny zasilacz

Data: 2014-12-14 01:24:55
Autor: Borneq
Głośny zasilacz
Mam zasilacz Seasonic M12II-620 EVO 620W 80+, komputer głośno szumi mimo zamkniętej obudowy, głośniejszy niż stary bez obudowy. Prawdopodobnie to zasilacz, jest skierowany do dołu, jest mała przerwa do podłogi, może powinien byc skierowany do góry?

Data: 2014-12-14 09:50:34
Autor: Borneq
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 01:24, Borneq pisze:
Mam zasilacz Seasonic M12II-620 EVO 620W 80+, komputer głośno szumi mimo
zamkniętej obudowy, głośniejszy niż stary bez obudowy. Prawdopodobnie to
zasilacz, jest skierowany do dołu, jest mała przerwa do podłogi, może
powinien byc skierowany do gĂłry?

Ten Seasonic jest na ponad 600W, czy wyje tak, jakby ciągnął te 600 wat? Czy nie da się jakoś uregulować?

Data: 2014-12-14 11:25:22
Autor: fifak
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 09:50, Borneq pisze:
[...]

Ten Seasonic jest na ponad 600W, czy wyje tak, jakby ciÄ…gnÄ…Ĺ‚ te 600 wat?
Czy nie da się jakoś uregulować?

podaj typ obudowy, zdjęcie jak to jest umieszczone, konfig

miałem seasonika 500w i to był jeden z najcichszych PSU

Data: 2014-12-14 11:44:07
Autor: Borneq
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 11:25, fifak pisze:
podaj typ obudowy, zdjęcie jak to jest umieszczone, konfig
miałem seasonika 500w i to był jeden z najcichszych PSU

Obudowa też miała być dobra i cicha Fractal Design Define R4 Arctic White ATX.
Obudowa ma małe nóżki a zasilacz Seasonic M12II-620 EVO 620W 80+ umieszczony jest wentylatorem do dołu.
Potem zamieszczę zdjęcia

Data: 2014-12-14 13:43:29
Autor: fifak
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 11:44, Borneq pisze:
[...]

wsadź wykałaczkę w wentylator zasilacza i zobaczysz czy reszta szumi i jak głośno

tylko wykałaczkę a nie drut!:)

Data: 2014-12-14 14:08:37
Autor: Borneq
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 11:25, fifak pisze:
podaj typ obudowy, zdjęcie jak to jest umieszczone, konfig

Zdjecia:
http://i.imgur.com/mz9UJWv.jpg
http://i.imgur.com/Pfm8RfM.jpg
http://i.imgur.com/43JaC4B.jpg

Data: 2014-12-14 15:39:33
Autor: nadir
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 14:08, Borneq pisze:
[...]

Wstaw zasilacz wiatrakiem do góry, powinno pomóc.

Data: 2014-12-14 15:54:09
Autor: qwerty
Gło¶ny zasilacz
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:548da127$0$2658$65785112@news.neostrada.pl...
Wstaw zasilacz wiatrakiem do góry, powinno pomóc.

Nie powinno się dać odwrócić zasilacza. Ma brać ciepłe powietrze z karty graficznej?

Data: 2014-12-14 21:02:03
Autor: nadir
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 15:54, qwerty pisze:
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomo¶ci grup
Wstaw zasilacz wiatrakiem do góry, powinno pomóc.

Nie powinno się dać odwrócić zasilacza. Ma brać ciepłe powietrze z karty
graficznej?

To znaczy co, nie można go zamontować wiatrakiem do dołu? Zobacz na zał±czone zdjęcia - da się.

Data: 2014-12-15 19:51:10
Autor: qwerty
Gło¶ny zasilacz
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:548decbd$0$2654$65785112@news.neostrada.pl...
To znaczy co, nie można go zamontować wiatrakiem do dołu? Zobacz na zał±czone zdjęcia - da się.

Nie powinno się dać zamontować wentylatorem do góry.

Data: 2014-12-16 12:21:42
Autor: Liryczny Podmiot
Gło¶ny zasilacz

Użytkownik "nadir"
[...]

Po to robili rewolucję w obudowach, żeby teraz wywracać wszystko do góry nogami? Je¶li nóżka ma > 1 cm, to wiatrak spokojnie zassie odpowiedni± ilo¶ć zimnego powietrza.
Borneg, nie daj sobie robić z mózgu wody. Zaraz ci magicy każ± kartę graficzn± wetkn±ć wiatrakiem do góry...

--
LPPL

Data: 2014-12-16 18:54:03
Autor: nadir
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-16 o 12:21, Liryczny Podmiot pisze:
Po to robili rewolucję w obudowach, żeby teraz wywracać wszystko do góry
nogami?
A jakaż to rewolucja obrócić obudowę do góry nogami?

Je¶li nóżka ma > 1 cm, to wiatrak spokojnie zassie odpowiedni±
ilo¶ć zimnego powietrza.
No, też tak miałem i przez te wszystkie otworki i filtry w dnie obudowy powietrze sobie mocno szumiało. Odwróciłem więc zasilacz i jest cisza.

Borneg, nie daj sobie robić z mózgu wody. Zaraz ci magicy każ± kartę
graficzn± wetkn±ć wiatrakiem do góry...
I to by wła¶nie była rewolucja gdyby radiatory poumieszczano po drugiej stronie kart graficznych, ciepło w naturalny sposób uciekało gór± obudowy. Pewnie wiele kart nie wymagało by w ogóle wiatraków.

Data: 2014-12-17 16:39:56
Autor: Michal Lukasik
Gło¶ny zasilacz
On 16/12/2014 17:54, nadir wrote:

I to by wła¶nie była rewolucja gdyby radiatory poumieszczano po drugiej
stronie kart graficznych, ciepło w naturalny sposób uciekało gór±
obudowy. Pewnie wiele kart nie wymagało by w ogóle wiatraków.

Hehe. Czę¶ć pasywnie chłodzonych kart graficznych tak wła¶nie ma, tj. blok na GPU i od niego 'heatpipes' do radiatora z drugiej strony karty.
Np. taki HD2600XT
http://prohardver.hu/dl/cnt/2007-08/23029/sapphire_hd2600xt_ultimate_gddr3.jpg
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-18 14:28:59
Autor: Liryczny Podmiot
Gło¶ny zasilacz

Użytkownik "nadir"

A jakaż to rewolucja obrócić obudowę do góry nogami?

Próbowałem, ale mi płyta z talerza dvd na ziemię spada...

[...]

W ten sposób zasilacz bierze powietrze z góry, z okolic karty graficznej (czyli, teoretycznie, najcieplejszego miejsca w obudowie), wiatrak pracuje szybciej i gło¶niej a w obudowie s± zawirowania, które maj± wpływ na temp. innych podzespołów (choćby wspomnianej karty graf, która musi  podzielić się powietrzem z zasilaczem) itd...

i jest cisza.

Rada z rodzaju tych: "Zgrzytał mi pierwszy bieg, więc jeżdzę na wstecznym - ciszej, mniej roboty i zdecydowanie taniej".

I to by wła¶nie była rewolucja gdyby radiatory poumieszczano po drugiej stronie kart graficznych, ciepło w naturalny sposób uciekało gór± obudowy.

Po co kolejna rewolucja? Zamontowałe¶ odwrotnie zasilacz - zrób to samo z płyt± główn± i będzie jak chciałe¶;)

Pewnie wiele kart nie wymagało by w ogóle wiatraków.

Pasywne (czyli kilka procent cało¶ci) tak, a cała reszta brałaby powietrze z góry obudowy, z okolic procesora (czyli, teoretycznie, najcieplejszego miejsca w obudowie) i pompowała w dół.... i  od nowa polska ludowa.

Ty sobie, Nadir, montuj wszystko tak jak ci wygodnie, ale nie radĽ innym, co im może być niemiłe.

--
LPPL

Data: 2014-12-18 21:39:44
Autor: Michal Lukasik
Gło¶ny zasilacz
On 18/12/2014 13:28, Liryczny Podmiot wrote:

W ten sposób zasilacz bierze powietrze z góry, z okolic karty graficznej
(czyli, teoretycznie, najcieplejszego miejsca w obudowie),

Po pierwsze to ta karta jest w złym miejscu (nie wiem, kto mu tego kompa składał, ale krótko mówi±c znał się na tym jak "¶winia na gwiazdach"). ;D
Po drugie, jak już będzie zamontowana tam gdzie powinna być od pocz±tku to ta odległo¶ć jest wystarczaj±co duża.

Po co kolejna rewolucja? Zamontowałe¶ odwrotnie zasilacz - zrób to samo
z płyt± główn± i będzie jak chciałe¶;)

:D

[...]

Baaardzo schematyczne my¶lenie. Kto Ci każe montować "wentyl" ci±giem do dołu (w stronę radiatora)?

Ty sobie, Nadir, montuj wszystko tak jak ci wygodnie, ale nie radĽ
innym, co im może być niemiłe.

Akurat radził dobrze. Bo taka konfiguracja jak jest teraz sprzyja tworzeniu się 'martwych stref' jak np. opisana tu
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2196981
Problem może się pojawić choć nie musi, tak czy siak po przełożeniu karty można o nim zapomnieć.
Ponadto w prawie-pasywnie chłodzonych komputerach może to być lepsze rozwi±zanie. Przykładem może być mój komputer, gdzie wła¶nie w takim położeniu PSU wnętrze nie tylko "budy" ale i samego PSU chłodzone jest najefektywniej (prócz "wentyla" w PSU mam jeszcze 2 w budzie z czego ~80% czasu jeden jest 0RPM, drugi ~900RPM - brak wentylatorów na CPU Q9300 i GFX HD7850 - inna historia gdy np. odpalę 'bitcoin minera' ;D).
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-19 12:58:57
Autor: Liryczny Podmiot
Gło¶ny zasilacz

Użytkownik "Michal Lukasik"

Po pierwsze to ta karta jest w złym miejscu (nie wiem, kto mu tego kompa składał, ale krótko mówi±c znał się na tym jak "¶winia na gwiazdach"). ;D

Fakt, że utalentowany w tym kierunku nijak nie był. Ta obudowa jest idealna do porz±dkowania kabli. Najprostszy widoczny przykład to dyski. Wystarczyłoby je wsun±ć odwrotnie i już byłoby przewiewniej i milej dla oka.

Po drugie, jak już będzie zamontowana tam gdzie powinna być od pocz±tku to ta odległo¶ć jest wystarczaj±co duża.

Duża do czego? Masz ustawione przeciwstawnie dwa różnej wielko¶ci wentylatory pracuj±ce w dodatku ze zmienn± prędko¶ci±, które zasysaj± powietrze ze wspólnego obszaru. Cudów (ponoć) nie ma, musi się tam zakręcić.

Baaardzo schematyczne my¶lenie. Kto Ci każe montować "wentyl" ci±giem do dołu (w stronę radiatora)?

Wtedy jest już totalny bałagan. Jeden zasysa z góry, drugi z dołu a trzeci poziomo. To (nawet w teorii) nie może być dobre.

> Akurat radził dobrze. Bo taka konfiguracja jak jest teraz sprzyja
tworzeniu się 'martwych stref' jak np. opisana tu
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2196981

Nie opierajmy się na jednostkowych, nie popartych rzetelnymi badaniami przypadkach.
Jest zbyt wiele czynników, które maj± wpływ na nawet identyczne zestawy.
Na ten przykład z innej (na pozór) beczki: np żaden z moich desktopów nie stał nigdy na ziemi. Ustawiam je na półkach albo postumentach. Ma to niewielki wpływ na temperatury (w pocz±tkowym okresie) ale zapobiega dostawaniu się do obudowy kurzu, który najszybciej i najskuteczniej podnosi temperatury.
Oceniam, że podniesienie komputera o 10 cm nad podłogę zmniejsza liczbę kurzu w ¶rodku o połowę, a to przekłada się na dwukrotnie mniejsz± wymagan± liczbę czyszczeń. Niestety, podniesienie o kolejne 10 cm nie daje już takiego przyrostu;)

Problem może się pojawić choć nie musi, tak czy siak po przełożeniu karty można o nim zapomnieć.

Cała ta burza mózgów przypomina burzę w szklance wody.
Niech go¶ć odkręci wreszcie te cztery ¶ruby i sprawdzi, bo szkoda naszych palców i zniszczonych klawiatur!
Chociaż osobi¶cie stawiam dolary przeciwko orzechom, że w tym przypadku to nic nie pomoże, bo problem jest w wiatraku, lub sterowniku pwn.

[...]

Ja w pracy też mam komputer, który fabrycznie miał dwa wentylatory i mu to w zupełno¶ci wystarczało. Z tym, że jeden jest w takim sprytnym tunelu, który tak kieruje powietrzem, że opływa procesor, mostek, pamięci i wylatuje sobie tyłem - a drugi w zasilaczu. Niestety, wg. moich standardów chłodny ani cichy ten system nie jest (co mi nie przeszkadza wcale, bo pseudoklima pracuj±ca pod sufitem cały czas skutecznie zagłusza dosłownie wszystko;)
W domowym, liczba wiatraków doszła do magicznej liczby dwucyfrowej, ale potem, po serii eksperymentów redukowałem, aż w końcu zostało tylko 7 (z tego jeden pełni funkcję czysto dekoracyjn±).

Pozdr.
--
LPPL

Data: 2014-12-20 15:46:57
Autor: Michal Lukasik
Gło¶ny zasilacz
On 19/12/2014 11:58, Liryczny Podmiot wrote:

Duża do czego?

Do tego by PSU nie ssał ciepłego powietrza z GPU, a je¶li już to w niewielkim stopniu.

[...]

Kotłować bez przerwy w koło się to nie będzie. A przepływ powietrza jakikolwiek by nie był jest jak najbardziej wskazany - najgorzej gdy go nie ma wcale. Podobn± sytuację można było obserwować z PSU u góry "budy" i chłodzeniem na CPU (nie pamiętam teraz dokładnie jakie modele, ale na pewno Scythe takie robił, mój radiator też pozwala tak zamontować "wentyl"). Ponadto w takim miejscu zawsze można dać dodatkowy wentyl na bocznej ¶ciance, chyba wszystkie nowe "budy" maj± na to miejsce. Nie zmienia to faktu, że lepiej unikać takich rozwi±zań.

Wtedy jest już totalny bałagan. Jeden zasysa z góry, drugi z dołu a
trzeci poziomo. To (nawet w teorii) nie może być dobre.

Praktyka bardzo często rozmija się z teori± - za dużo czynników (sam to zreszt± przyznajesz).

[...]

Dokładnie. Najlepiej samemu poeksperymentować i to nie przez 5 minut, ale przynajmniej kilka dni z każd± z konfiguracji.

Chociaż osobi¶cie stawiam dolary przeciwko orzechom, że w tym przypadku
to nic nie pomoże, bo problem jest w wiatraku, lub sterowniku pwn.

Możliwe.

W domowym, liczba wiatraków doszła do magicznej liczby dwucyfrowej, ale
potem, po serii eksperymentów redukowałem, aż w końcu zostało tylko 7 (z
tego jeden pełni funkcję czysto dekoracyjn±).

Więcej wcale nie znaczy lepiej. ;P
Tu jest stary, ale ciekawy test http://icrontic.com/article/pc_airflow_heat_cooling_guide
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-21 00:12:23
Autor: Podmiot Liryczny
Gło¶ny zasilacz

Użytkownik "Michal Lukasik"

 Ponadto w takim miejscu zawsze można dać dodatkowy wentyl na bocznej ¶ciance, chyba wszystkie nowe "budy" maj± na to miejsce. Nie zmienia to faktu, że lepiej unikać takich rozwi±zań.

Od bocznych zacz±łem "usprawniać przepływy" i boczne pierwsze wył±czyłem, a potem całkiem usun±łem.
U mnie była możliwo¶ć zamontowania dwóch, 80 i 120. I ta 80' na pocz±tku się sprawdzała, zamontowana od wewn±trz pod taki kominek, który w ten sposób zbliżył się i dmuchał wprost na procek (a ten miał jeszcze boxowe chłodzenie). Potem okazało się, że boki chlodz±c procesor podnosiły temp. grafiki o 2 celsjusze. Nigdy więcej żadnych bocznych nawiewów!

Dokładnie. Najlepiej samemu poeksperymentować i to nie przez 5 minut, ale przynajmniej kilka dni z każd± z konfiguracji.

Na poczatku katowałem, sprawdzałem, zapisywałem, zmieniałem ustawienia, położenia i co się dało. Potem doszedłem do zadawalaj±cego rezultatu je¶li chodzi o temperatury i ciszę (a to łatwiej uzyskać stosuj±c mniej, ale markowych wentyli) i od dwóch lat otwieram obudowe tylko po to żeby w ¶rodku odkurzyć.

Więcej wcale nie znaczy lepiej. ;P

Zgoda... aczkolwiek wg moich "badań" jednak lepiej ciut więcej niż mniej;)

--
LP

Data: 2014-12-15 20:39:33
Autor: Michal Lukasik
Gło¶ny zasilacz
On 14/12/2014 13:08, Borneq wrote:

[...]

Odkręć zasilacz i po prostu połóż obok obudowy - sprawdzisz czy to szum wiatraka, czy też może rezonans. Nie zaszkodzi potem sprawdzić czy nie będzie ciszej po zamontowaniu "wentylem" do góry - ja tak mam w swoim kompie (z czystego lenistwa - mam jeden filtr mniej do czyszczenia a PSU i tak odkurzam raz do roku przy okazji oględzin kondensatorów).

BTW. Jaki¶ szczególny powód, dla którego grafikę włożyłe¶ w wolniejszy slot?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-15 22:03:57
Autor: Borneq
Gło¶ny zasilacz
W dniu 2014-12-15 o 21:39, Michal Lukasik pisze:
BTW. Jaki¶ szczególny powód, dla którego grafikę włożyłe¶ w wolniejszy
slot?

Przełożenie grafiki może pomóc? Choć nie wiem czy tonie podróbka, karta kosztowała mało, jest niewielka chociażby w porównaniu z Radeonem 7970

Data: 2014-12-16 16:21:54
Autor: Michal Lukasik
Gło¶ny zasilacz
On 15/12/2014 21:03, Borneq wrote:

Przełożenie grafiki może pomóc? Choć nie wiem czy tonie podróbka, karta
kosztowała mało, jest niewielka chociażby w porównaniu z Radeonem 7970

Pomóc w czym? Zlikwidowaniu hałasu? Rozwi±zania tego problemu musisz szukać gdzie indziej, no chyba, że to ta "grafika" tak hałasuje.
O slot pytałem dlatego, że je¶li masz jedn± kartę GFX i nie jest to co¶ "eco" to w tej MoBo powiniene¶ użyć "górnego" PCIE.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-16 17:42:54
Autor: Borneq
Gło¶ny zasilacz
W dniu 2014-12-16 o 17:21, Michal Lukasik pisze:
O slot pytałem dlatego, że je¶li masz jedn± kartę GFX i nie jest to co¶
"eco" to w tej MoBo powiniene¶ użyć "górnego" PCIE.

Najwyższego slotu PSI ?

Data: 2014-12-16 17:01:02
Autor: Michal Lukasik
Gło¶ny zasilacz
On 16/12/2014 16:42, Borneq wrote:

Najwyższego slotu PSI ?

Nie da się pomylić. Od góry masz kolejno PCIE(3.0), 2xPCI i drugie PCIE(2.0). Użyj pierwszego od góry.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-16 18:07:01
Autor: Borneq
Gło¶ny zasilacz
W dniu 2014-12-16 o 17:42, Borneq pisze:
W dniu 2014-12-16 o 17:21, Michal Lukasik pisze:
O slot pytałem dlatego, że je¶li masz jedn± kartę GFX i nie jest to co¶
"eco" to w tej MoBo powiniene¶ użyć "górnego" PCIE.

Najwyższego slotu PSI ?

Nie widać tego dobrze na zdjęciu, ale karta graficzna włożona jest do najniższego slotu, też Express.

Data: 2014-12-16 18:40:45
Autor: Piotr Rezmer
Gło¶ny zasilacz
W dniu 2014-12-16 o 18:07, Borneq pisze:

Nie widać tego dobrze na zdjęciu, ale karta graficzna włożona jest do
najniższego slotu, też Express.

Koledzy proponuj± przenie¶ć GPU na slot PCIe x16 v.3.0. Teraz jest ponoć w PCIe x16 v.2.0

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-18 20:54:03
Autor: Michal Lukasik
Gło¶ny zasilacz
On 16/12/2014 17:40, Piotr Rezmer wrote:

Koledzy proponuj± przenie¶ć GPU na slot PCIe x16 v.3.0. Teraz jest ponoć
w PCIe x16 v.2.0

Nie ponoć a faktycznie 2.0 do tego jeszcze w trybie x4. Wszystko jest w instrukcji, któr± zreszt± Borneq sam cytował, jak nie w tym to w w±tku dot. jego problemów z wydajno¶ci± karty GFX. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-14 12:37:27
Autor: jakson
Głośny zasilacz
Ten Seasonic jest na ponad 600W, czy wyje tak, jakby ciągnął te 600 wat? Czy nie da się jakoś uregulować?

Pewnie, ze da sie regulowac moc aktualnie pobierana przez zasilacz.

Data: 2014-12-14 12:35:36
Autor: jakson
Głośny zasilacz
zamkniętej obudowy, głośniejszy niż stary bez obudowy. Prawdopodobnie to zasilacz, jest skierowany do dołu, jest mała przerwa do podłogi, może powinien byc skierowany do góry?

To nie wiesz co Ci szumi?
To "prawdopodobnie" zmien zasilacz.

Data: 2014-12-14 17:20:52
Autor: Piotr Rezmer
Głośny zasilacz
[...]

Sprawdź ustawienia chłodzenia w UEFI. ustaw tryb silent

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-14 17:22:34
Autor: Borneq
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 17:20, Piotr Rezmer pisze:
Sprawdź ustawienia chłodzenia w UEFI. ustaw tryb silent

W Biosie czy jakimĹ› programie?

Data: 2014-12-14 17:24:54
Autor: Piotr Rezmer
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 17:22, Borneq pisze:
W dniu 2014-12-14 o 17:20, Piotr Rezmer pisze:
Sprawdź ustawienia chłodzenia w UEFI. ustaw tryb silent

W Biosie czy jakimĹ› programie?

Lepiej w biosie, wtedy juĹĽ na starcie jest ciszej.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-14 17:29:56
Autor: atm
Głośny zasilacz
On 2014-12-14 17:22, Borneq wrote:
W dniu 2014-12-14 o 17:20, Piotr Rezmer pisze:
Sprawdź ustawienia chłodzenia w UEFI. ustaw tryb silent

W Biosie czy jakimĹ› programie?

UEFI to nowy BIOS. Przestawilem w swoim komputerze wszystkie wiatraki na silent jakis czas temu. Co prawda u mnie BIOS nie daje dostepu do
wentylatora zasilacza ale roznica w glosnosci na pozostalych i tak jest kolosalna.

Data: 2014-12-14 17:38:37
Autor: Borneq
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 17:29, atm pisze:
[...]

No właśnie nie daje dostępu do wentylatora zasilacza, pamiętam jak kiedyś najgłośniejszym elementem był u mnie wiatraczek od CPU, teraz Biosie przestawiłem na silent cpu1 i cpu2, jakieś chassis i bez zmian.

Data: 2014-12-14 17:44:02
Autor: Piotr Rezmer
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 17:38, Borneq pisze:

No właśnie nie daje dostępu do wentylatora zasilacza, pamiętam jak
kiedyś najgłośniejszym elementem był u mnie wiatraczek od CPU, teraz
Biosie przestawiłem na silent cpu1 i cpu2, jakieś chassis i bez zmian.

W takim razie sprawdź czy będzie ciszej jeśli komputer postawisz nie bezpośrednio na ziemi ale trochę wyżej żeby poprawić przepływ powietrza. Sprawdź też, czy coś się zmieni jak wyciągniesz dolny filtr powietrza

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-14 17:48:11
Autor: atm
Głośny zasilacz
On 2014-12-14 17:38, Borneq wrote:
[...]

Ale probowales wsadzic palec w kazdy z wentylatorow, zeby miec 100% pewnosci co do glosnosci wentylatora zasilacza?

Data: 2014-12-14 18:03:50
Autor: Piotr Rezmer
Głośny zasilacz
[...]

Ten zasilacz ma coĹ› co siÄ™ nazywa:

Smart & Silent Fan Control (S2FC)

Czyli powinien dopasowywać obroty do obciążenia.

A) Być może regulacja obrotów nie działa i wentylator chodzi na pełnych obrotach. Możesz spróbować odpalić jakiś program torturujący komputer i sprawdzić czy wentylator przyśpiesza.
B) Być może trafiłeś na wadliwy egzemplarz
C) MoĹĽe to nieudany model

Ja mam akurat Seasonica Fanless zatem trudno mi porównywać hałas.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Głośny zasilacz