Głośny zasilacz

Data: 2014-12-14 17:20:52
Autor: Piotr Rezmer
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 01:24, Borneq pisze:
Mam zasilacz Seasonic M12II-620 EVO 620W 80+, komputer głośno szumi mimo
zamkniętej obudowy, głośniejszy niż stary bez obudowy. Prawdopodobnie to
zasilacz, jest skierowany do dołu, jest mała przerwa do podłogi, może
powinien byc skierowany do góry?

Sprawdź ustawienia chłodzenia w UEFI. ustaw tryb silent

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-14 17:22:34
Autor: Borneq
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 17:20, Piotr Rezmer pisze:
Sprawdź ustawienia chłodzenia w UEFI. ustaw tryb silent

W Biosie czy jakimÅ› programie?

Data: 2014-12-14 17:24:54
Autor: Piotr Rezmer
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 17:22, Borneq pisze:
W dniu 2014-12-14 o 17:20, Piotr Rezmer pisze:
Sprawdź ustawienia chłodzenia w UEFI. ustaw tryb silent

W Biosie czy jakimÅ› programie?

Lepiej w biosie, wtedy już na starcie jest ciszej.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-14 17:29:56
Autor: atm
Głośny zasilacz
On 2014-12-14 17:22, Borneq wrote:
W dniu 2014-12-14 o 17:20, Piotr Rezmer pisze:
Sprawdź ustawienia chłodzenia w UEFI. ustaw tryb silent

W Biosie czy jakimÅ› programie?

UEFI to nowy BIOS. Przestawilem w swoim komputerze wszystkie wiatraki na silent jakis czas temu. Co prawda u mnie BIOS nie daje dostepu do
wentylatora zasilacza ale roznica w glosnosci na pozostalych i tak jest kolosalna.

Data: 2014-12-14 17:38:37
Autor: Borneq
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 17:29, atm pisze:
[...]

No właśnie nie daje dostępu do wentylatora zasilacza, pamiętam jak kiedyś najgłośniejszym elementem był u mnie wiatraczek od CPU, teraz Biosie przestawiłem na silent cpu1 i cpu2, jakieś chassis i bez zmian.

Data: 2014-12-14 17:44:02
Autor: Piotr Rezmer
Głośny zasilacz
W dniu 2014-12-14 o 17:38, Borneq pisze:

No właśnie nie daje dostępu do wentylatora zasilacza, pamiętam jak
kiedyś najgłośniejszym elementem był u mnie wiatraczek od CPU, teraz
Biosie przestawiłem na silent cpu1 i cpu2, jakieś chassis i bez zmian.

W takim razie sprawdź czy będzie ciszej jeśli komputer postawisz nie bezpośrednio na ziemi ale trochę wyżej żeby poprawić przepływ powietrza. Sprawdź też, czy coś się zmieni jak wyciągniesz dolny filtr powietrza

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-14 17:48:11
Autor: atm
Głośny zasilacz
On 2014-12-14 17:38, Borneq wrote:
[...]

Ale probowales wsadzic palec w kazdy z wentylatorow, zeby miec 100% pewnosci co do glosnosci wentylatora zasilacza?

Data: 2014-12-14 18:03:50
Autor: Piotr Rezmer
Głośny zasilacz
[...]

Ten zasilacz ma coÅ› co siÄ™ nazywa:

Smart & Silent Fan Control (S2FC)

Czyli powinien dopasowywać obroty do obciążenia.

A) Być może regulacja obrotów nie działa i wentylator chodzi na pełnych obrotach. Możesz spróbować odpalić jakiś program torturujący komputer i sprawdzić czy wentylator przyśpiesza.
B) Być może trafiłeś na wadliwy egzemplarz
C) Może to nieudany model

Ja mam akurat Seasonica Fanless zatem trudno mi porównywać hałas.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Głośny zasilacz