Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?

Data: 2010-12-16 21:40:30
Autor: Rafal
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?
Witam.
Zdażyła się głupia pomyłka - chcąc dolać do zbiornika płynu chłodniczego (lekko mi ubywa - wiem gdzie ale póki co nie zrobiłem) pomyliłem pojemniki i dolałe tak ok 0,4 litra oleju silnikowego... Kurde, czym t ogrozi (w silniku płynu jest ok 4 litry)? MOżna dojechać do serwisu parę km by wymienmili czy lepiej laweta? Samemu raczej nie spuszczę...

Data: 2010-12-16 21:56:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Rafal" <rafal@nie.spamowac> napisał w wiadomości news:iedtfu$16mj$1newsread.aster.pl...
[...]

Wylewarowac rurka ze zbiorniczka ? Bo przeciez na gorze siedzi.

Olej szkodzi gumie, z wyjatkiem olejoodpornej. No i teraz pytaj sie producenta z jakiej wykonane elementy chlodzenia.

J.

Data: 2010-12-16 22:22:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-12-16 21:56, J.F. pisze:
[...]
do serwisu parÄ™ km by wymienmili czy lepiej laweta? Samemu raczej nie
spuszczÄ™...

Wylewarowac rurka ze zbiorniczka ? Bo przeciez na gorze siedzi.

Obłożyć zbiorniczek dookoła szczelnie pojemną szmatą i powoli dolać płynu chłodzącego, aż do przelania. Olej powinien wypłynąć w szmatę jako pierwszy. Albo - wygodniej - w aptekach mają naprawdę duże strzykawki (mam takie 250ml). Do tego kawałek wężyka i po wszystkim.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-12-17 08:46:27
Autor: to
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodz±cego.. czym to grozi?
begin Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Obłożyć zbiorniczek dookoła szczelnie pojemną szmatą i powoli dolać
płynu chłodzącego, aż do przelania. Olej powinien wypłynąć w szmatę jako
pierwszy. Albo - wygodniej - w aptekach majÄ… naprawdÄ™ duĹĽe strzykawki
(mam takie 250ml). Do tego kawałek wężyka i po wszystkim.

Co ważne taką szmatę można potem wykorzystać do obwiązania niej felgi, co jest bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia uszkodzonej opony (jeśli nie ma w pobliżu węża ogrodowego).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-17 08:55:31
Autor: Michał Gut
[...]

przelanie Ĺ‚atwiejsze - genialne w swojej prostocie.

Data: 2010-12-16 22:40:35
Autor: Rafal
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodz±cego.. czym to grozi?
Ech, no wiec znalazła się w domu strzykawka "setka", i trochę płyny chłodniczego, więc po dolaniu "do pełna" udało się znaczn± czę¶ć tej mazi wyci±gn±ć.. Poczekam jeszcze chwilę i przeleje zbiornik - tak by to co zostało również wypłynęlo. Jest jużza cienka warstwa na wyci±gnięcie strzykawk±..
Dzięki za rady ;)

W dniu 2010-12-16 21:56, J.F. pisze:
Zdażyła się głupia pomyłka - chc±c dolać do zbiornika płynu

Data: 2010-12-16 23:09:57
Autor: Krzysztof 45
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodz±cego.. czym to grozi?
Rafal napisał(a):
Dzięki za rady ;)
To nie wszystko.
Tniemy zbędne cytaty i odpowiadamy pod cytowanym tekstem :)
--
Krzysiek

Data: 2010-12-16 22:12:03
Autor: Michał Gut
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?
jak ci jf pisal - wyciagnij rurkÄ… albo co prostsze spusc plyn(dolna rura od chlodnicy - zerwac opaskÄ™, sciagnac rure, dac wyleciec, nalozyc cybant kupiony wczesniej na rure zamiast opaski, zalozyc rure, nalac plyn, odopowietrzyc.

jak z tym pojezdzisz to dramat sie nie stanie poza upieprzeniem ukladu chlodzenia od srodka olejem (narazie to tylko zbiornik wyrownawczy)

Data: 2010-12-16 13:26:47
Autor: WS
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodz±cego.. czym to grozi?
On 16 Gru, 22:12, Michał Gut
(dolna rura od
chlodnicy - zerwac opaskę, sciagnac rure, dac wyleciec, nalozyc cybant
[...]

Jesli bedzie spuszczal przy clodnicy, to olej wciagnie do ukladu chl.
Jesli nie da sie wyciagnac ze zbiorniczka wyr. gora (wieksza
strzykawka + wezyk?) to chyba najprosciej zdemontowac zbiorniczek z
plynem, wylac i umyc - a z weza wyciagnac ile sie da jesli tam tez sie
dostalo ;) - olej powinien byc na gorze

WS

Data: 2010-12-16 23:56:36
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-12-16 21:40, Rafal pisze:
[...]

Zasadniczo niczym.
Właśnie dlatego wymienniki ciepła robi się po stronie wysokiego ciśnienia oleju żeby w razie nieszczelności olej dostawał się do chłodzenia, a nie odwrotnie.
Bo olej w płynie chłodzącym to nie jest problem, gorzej w drugą stronę.

Więc zlej ile dasz radę, a to co nie dasz to niczego strasznego nie spowoduje.

Tyle że jak zostaną jakieś rosołowe oczka w zbiorniczku wyrównawczym, to przygotuj się na to, że każdy mechanik który to zobaczy będzie Ci chciał wymieniać uszczelkę pod głowica.

Data: 2010-12-17 02:14:39
Autor: kogutek
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?
Witam.
Zda&#197;&#188;y&#197;&#8218;a siÄ&#8482; g&#197;&#8218;upia pomy&#197;&#8218;ka - chcÄ&#8230;c dolaÄ&#8225; do zbiornika p&#197;&#8218;ynu ch&#197;&#8218;odniczego (lekko mi ubywa - wiem gdzie ale p&#195;&#179;ki co nie zrobi&#197;&#8218;em) pomyli&#197;&#8218;em pojemniki i dola&#197;&#8218;e tak ok 0,4 litra oleju silnikowego... Kurde, czym t ogrozi (w silniku p&#197;&#8218;ynu jest ok 4 litry)? MO&#197;&#188;na dojechaÄ&#8225; do serwisu parÄ&#8482; km by wymienmili czy lepiej laweta? Samemu raczej nie spuszczÄ&#8482;...
Już Ci ktos napisal ze niczym. Jak odpaliles silnik i sie rozpelzl po ukladzie
to wsadz do zbiornika wyrownawczego bawelniana szmate. Ona wypije troche oleju.
po dwoch dniach wyciagnij i wsadz nowa. Tylko tak zapakuj zebyjej nie zaciagnelo
do ukladu chlodzenia. Najlepiej by bylo spuscic plyn. Zalac woda z detergentem,
rozgrzac, spuscic, przeplukac woda, nalac wody i glikolu albo plynu. Spokojnie
mozesz jechac do warsztatu. Ja bym to zrobil sam. Ale na wiosne. Gumy
wytrzymaja, jak wytrzymuja glikol to olej tez wytrzymaja. --

Data: 2010-12-17 08:32:34
Autor: Michał Gut
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?

mozesz jechac do warsztatu. Ja bym to zrobil sam. Ale na wiosne. Gumy
wytrzymaja, jak wytrzymuja glikol to olej tez wytrzymaja.

krotki czy miesieczny okres napewno.
natomiast jak to zostawi w cholere z olejem na rok dwa czy pięć to mu zaczna weze puchnac od wody az ktorys pusci.

Data: 2010-12-17 09:52:36
Autor: J.F.
Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0edf.0000030b.4d0ab97fnewsgate.onet.pl...
Już Ci ktos napisal ze niczym. Jak odpaliles silnik i sie rozpelzl po ukladzie
to wsadz do zbiornika wyrownawczego bawelniana szmate. Ona wypije troche oleju.

sprobowac mozna, ale mam watpliwosci. Mokra szmata oleju nie "pije"

Ja bym to zrobil sam. Ale na wiosne. Gumy
wytrzymaja, jak wytrzymuja glikol to olej tez wytrzymaja.

Olej nie glikol.

J.

Data: 2010-12-17 08:45:06
Autor: Pszemol
"Rafal" <rafal@nie.spamowac> wrote in message news:iedtfu$16mj$1newsread.aster.pl...
[...]

Nie rozumiem problemu - przecieĹĽ zbiorniczek wyrĂłwnawczy,
gdzie to wlałeś (tam wlałeś, nie do chłodnicy, nie?) się łatwo
wyjmuje. Odłącz gumową rurkę łączącą go z chłodnicą i wyjmij go
z komory silnika. Wylej zawartość, umyj i nalej płynu chłodniczego.

Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?