GAZ Z LUPKOW TO BOGACTWO DLA POLSKI !!

Data: 2011-09-28 11:55:41
Autor: tadek niejadek
GAZ Z LUPKOW TO BOGACTWO DLA POLSKI !!
On 28 Wrz, 20:41, " obserwator" <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl>
wrote:
Prof. zw. dr hab. Mariusz-Orion J drysek inicjator poszukiwan
gazu z lupkow w Polsce, ujawnia jak koalicja rzadzaca (PO & PSL)spartolila
niesamowity biznes dla Polski i zaczela dawac koncesja prawie za friko.

Gaz z lupkow moze z Polski zrobic bardzo bogaty kraj, ale tym intersem muzsa
zajmowac sie tacy ludzie jak prof.Mariusz-Orion J drysek !!

Prosze posluchac co profersor mowi na ten temat oraz co mowi o zrodlach
geotermicznych.

http://vod.gazetapolska.pl/496-rozmowa-niezalezna-prof-jedrysek

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

od rosjan kupujemy gaz placac 330$ za 1000m3
norweski kosztuje circa 3x tyle
spodziewany koszt wydobycia i pozyskania gazu z lupek to ok. 350$ za
1000m3
jesli koszt uda sie ustalic na pozimie 270$ za 1000m3, to moze sie
bedzie oplacalo eksplorowac zloza.
tyle ze panstwa polskiego zupelnie nie stac na rozpoczecie i
utrzymywanie eksploracji, oraz pozyskiwanie z nich gazu.
ciekawe jak sie rozwinie sytuacja, czy uda sie pozyskac inwestorow.
czy tez, co bardziej prawdopodobne, cala sprawa zostanie stosownie
wyciszona

Data: 2011-09-28 19:12:04
Autor: obserwator
tadek niejadek <tadekar@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

a ty kim jestes? Znasz sie lepiej na tych sprawach, anizeli profesor do
ktorego wypowiedzi podalem link??

Polacy dzieki glupkowi pawliakowi maja najdrozszy gaz w Europie !

Data: 2011-09-28 12:26:22
Autor: tadek niejadek
GAZ Z LUPKOW TO BOGACTWO DLA POLSKI !!
On 28 Wrz, 21:12, " obserwator" <fajny.d.arzbor.WYT...@gazeta.pl>
wrote:
tadek niejadek <tade...@gazeta.pl> napisa (a):

> [...]

ktorego wypowiedzi podalem link??

Polacy dzieki glupkowi pawliakowi maja najdrozszy gaz w Europie !

warto sie zapoznac
http://weglowodory.pl/ceny-gazu-w-unii-europejskiej/
albo
http://szczesniak.pl/node/586

Data: 2011-09-28 22:01:06
Autor: Leprechaun

Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j5vri4$2vc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Powiedz no kacapski imbecylu: skoro gaz z łupków to taki interes dlaczego nigdzie na świecie nikt go nie wydobywa? Wierzysz w te brednie, że w naszym kraju są jego najbogatsze złoża? Na czym ty się znasz durniu!? Potrafisz jedynie pieprzyć to co ci każą.

BomBel

Data: 2011-09-28 22:09:21
Autor: abc
GAZ Z LUPKOW TO BOGACTWO DLA POLSKI !!
Powiedz no kacapski imbecylu: skoro gaz z łupków to taki interes dlaczego
nigdzie na świecie nikt go nie wydobywa?

Wydobywa.  Przede wszystkim w USA i Kanadzie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shale_gas

Data: 2011-09-28 13:52:23
Autor: tadek niejadek
On 28 Wrz, 22:09, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> Powiedz no kacapski imbecylu: skoro gaz z upk w to taki interes dlaczego
> nigdzie na wiecie nikt go nie wydobywa?

Wydobywa.  Przede wszystkim w USA i Kanadzie.http://en.wikipedia.org/wiki/Shale_gas

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz owieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pa stwa od Ko cio a jest sztuczny.

na ogol sa to wysoce dotowane przez rzady metody eksploracji. w
ameryce stosuje sie calkowite zwolnienie z placenia podatkow. jak jest
w kanadzie nie wiem. ciekawe jest jak w polsce ma sie oplacic takie
przedsewziecie? o degradacji srodowiska nie wspomne

Data: 2011-09-30 21:35:50
Autor: the_foe
W dniu 2011-09-28 22:09, abc pisze:
Powiedz no kacapski imbecylu: skoro gaz z łupków to taki interes dlaczego
nigdzie na świecie nikt go nie wydobywa?

Wydobywa. Przede wszystkim w USA i Kanadzie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shale_gas

nie wiem jak Kanada, ale w USA wladze federalne wylozyly w postaci dotacji na wydobycie gazu z lupek ok 300 mld USD.

--
the_foe

GAZ Z LUPKOW TO BOGACTWO DLA POLSKI !!