Góry Krymskie

Data: 2010-07-13 17:22:33
Autor: Wojo
Góry Krymskie
Witam,
W sierpniu planuję powłóczyć się trochę po Krymie. Zastanawiam się czy jednego dnia nie przeznaczyć góry. Wycieczka ma charakter objazdowy, nie mamy własnego samochodu tylko marszrutki, busy tudzież stop. Więc szukam coś z łatwym dojazdem i w miarę dobrze oznakowane.

Na wiki znalazłem szczyty: Roman-Kosz, Demerdżi, Czatyr-Dah. Co polecacie?

Doświadczenie górskie odpowiednie, z kondycja nie powinno byź problemów.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-07-13 21:43:07
Autor: Basia Z.
Góry Krymskie

U¿ytkownik "Wojo" :

Na wiki znalaz³em szczyty: Roman-Kosz, Demerd¿i, Czatyr-Dah. Co polecacie?

Do¶wiadczenie górskie odpowiednie, z kondycja nie powinno by¼ problemów.

Roman-Kosz jest rezerwatem i nie wolno tam chodziæ.

W zesz³ym roku by³am na Demerd¿i i Czatyr-Dah.
Obie góry bez trudno¶ci, widokowe, du¿o ³adnych ska³ i ro¶lin.
Od Prze³êczy Angarskiej, gdzie je¿d¿± trolejbusy Ja³ta - Symferopol, jak równie¿ marszrutki i ³atwo siê dostaæ jest ok. 700 m deniwelacji.
Nale¿y zabraæ ze sob± du¿o wody, bo na trasie nie ma ¼róde³ a jest zwykle upa³.

Wycieczka na ka¿d± z tych gór to oko³o 5-6 godz. tam i z powrotem.

Najbardziej polecê jednak co innego - a mianowicie przej¶cie Wielkiego Kanionu Krymu - ca³ego od pocz±tku do koñca i powrót jego orograficznie lewym ograniczeniem.
D³ugo¶æ trasy podobna, trochê trudno¶ci i niewielka ekspozycja (jak Diery bez drabinek, ale te¿ bez najwiêkszych trudno¶ci).

£adne s± te¿ "Skalne miasta", mo¿na je sensownie po³±czyæ w dwie - trzy wycieczki.

W Sklepach Podró¿nika s± dostêpne bardzo porz±dne mapy górskiej czê¶ci Krymu w skali 1: 50 000.

Zapraszam do obejrzenia moich zdjêæ, jest tam sporo zdjêæ z gór (s± podpisane)

http://picasaweb.google.pl/Torojaga/Krym2009#

Pozdrowienia

Basia

Data: 2010-07-13 21:56:38
Autor: Basia Z.
Góry Krymskie

U¿ytkownik "Basia Z." :

Najbardziej polecê jednak co innego - a mianowicie przej¶cie Wielkiego Kanionu Krymu - ca³ego od pocz±tku do koñca i powrót jego orograficznie lewym ograniczeniem.

Przepraszam - orograficznie prawym.
Czyli jak wychodzisz do koñca kanionu na ju¿ p³aski teren (jest tam "stojanka" czyli miejsce biwakowe z ³awkami i miejscem na ognisko) to nale¿y skrêciæ do ty³u w lewo i stromo w górê.

B.

Data: 2010-07-14 10:49:36
Autor: £ukasz K.
Góry Krymskie
Witam.
Potwierdzam to co napisa³a kole¿anka Basia.
Wielki Kanion  i Czatyr Dach to obowi±zkowe pozycje. Podej¶cie jest do¶æ mozolne - idzisz w pe³nym s³oñcu i to siê daje we znaki.
Czatyrdach
http://picasaweb.google.pl/lukasz1980/Krym#5203256763412281858
http://picasaweb.google.pl/lukasz1980/Krym#5203256741937445362

Z czatyrdachu mo¿na zej¶æ drug± stron± i przej¶æ jakie¶ 10 km zagl±daj±c do jaskini partyzantów (tak mi siê t³ucze po g³owie).

http://picasaweb.google.pl/lukasz1980/Krym#5203256793477052946

Kanion:
http://picasaweb.google.pl/lukasz1980/Krym#5203256522894113106

£adne widoki na morze czarne bêd± te¿ z twierdzy w  Sudaku:
http://picasaweb.google.pl/lukasz1980/Krym#5203255440562353890

£ukasz

U¿ytkownik "Basia Z." <bjz-usun-to-@poczta-i-to.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i1ifpd$6sk$1mx1.internetia.pl...

Data: 2010-07-14 11:15:41
Autor: Basia Z.
Góry Krymskie

U¿ytkownik "£ukasz K." :

Z czatyrdachu mo¿na zej¶æ drug± stron± i przej¶æ jakie¶ 10 km zagl±daj±c do jaskini partyzantów (tak mi siê t³ucze po g³owie).

Marmurowej  - warto zwiedziæ, chocia¿ i tak wg mnie ustêpuje Demianowskim.
Wstêp jest p³atny - na najd³u¿sz± 1,5 godzinn± trasê 50 hrywien.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2010-07-14 11:48:51
Autor: £ukasz K.
Góry Krymskie

U¿ytkownik "£ukasz K." :

[...]

Tak ale to dalej. Zdjêcie z poprzedniego postu to s± jaskinie w lasach pod czatyrdachem.
Pozdrawiam
£ukasz

Data: 2010-07-14 21:46:18
Autor: Krzychu
Góry Krymskie
£adne widoki na morze czarne bêd± te¿ z twierdzy w  Sudaku:
http://picasaweb.google.pl/lukasz1980/Krym#5203255440562353890

Warto te¿ wybraæ siê na Sokó³, najwy¿sz± górê jak± widaæ na zdjêciu z linku powy¿ej

Data: 2010-07-15 06:38:35
Autor: Marcin Kawka
Góry Krymskie
Z przedmówców nikt jeszcze nie poleci³ Doliny Przywidzeñ na zej¶ciu z
Demerd¿y co niniejszym czyniê. Zaliczy³em bez mapy, wsytarczy³y
wskazówki z przewodnika Bezdro¿y, autorstwa chyba A.Grossmana.

Je¶li wybierasz siê w sierpniu pamiêtaj o stosownym zapasie wody, mo¿e
troche przypiekaæ a ze ¼róde³kami jest ró¿nie.

Je¶li wybierasz sie "z do³u" do Jaskini Marmurowej pamiêtaj ¿e nic
rejsowego tam nie doje¿d¿a (chyba ¿e co¶ siê zmieni³o od 2006 roku),
najbli¿sza komunikacja dopiero w Zaricznym na trasie Symferopol -
Ja³ta. Je¶li nie jest was du¿o ³atwo z³apiecie okazje.

Góry Krymskie