Data: 2009-03-26 15:22:21 | |
Autor: KAM_ | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
PW pisze:
No nie wiem, dla mnie 25 klatek to już jest w miarę płynnie. Po pierwsze z cytatu wynika, że animacja będzie generalnie miała ponad 30 klatek, nigdy mniej. O co to wielkie halo? IMO liczenie klatek nie świadczy o "konsolowatości". -- Kamil KAM_ Haczmerian http://kamson.untergrund.net |
|
Data: 2009-03-26 16:14:57 | |
Autor: PW | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
KAM_ pisze:
PW pisze: A co powiesz na 15 klatek, ale za to będziesz miał dodatkowo ładniejsze liście na drzewach? Tu nie chodzi o to, że to jest wielkie "halo", tylko o to, że faktem jest, iż większość gier traci swoją "super płynność" na rzecz upiększenia. GOW3 jest tu kolejnym przykładem. Można powiedzieć, że 30/25 FPS to taki kompromis, jednak dla mnie jest to utrata jakiejś cząstki "konsolowatości" i tyle. Pierwszego szaraczka kupiłem po tym jak zobaczyłem w salonie Tekkena2, byłem w szoku, że taką jakość mogę mieć u siebie w domu. Płynność powalała mnie na kolana. To było coś niesamowitego. Byłem i nadal jestem zwolennikiem gier w 60 klatkach na sekundę. -- PW |
|
Data: 2009-03-26 16:37:32 | |
Autor: KAM_ | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
PW pisze:
A co powiesz na odrobinę myślenia? 15 klatek to slideshow, 30 i więcej to już jest płynna gra. A tak w ogóle, to ile miały poprzednie GoWy? Więcej niż 30? Wątpię. -- Kamil KAM_ Haczmerian http://kamson.untergrund.net |
|
Data: 2009-03-26 16:59:06 | |
Autor: PW | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
KAM_ pisze:
PW pisze: A przepraszam. Faktycznie zapomniałem pomyśleć... Teraz to zrobiłem, i olśniło mnie, że nie powinienem mieć swojego zdania, a Ty jesteś naszą wyrocznią... Ponadto Twoja wątpliwość wystarczy nam do tego aby stwierdzić fakt i w ogóle z nim nie polemizować. Przepraszam, więcej to się nie powtórzy ;) -- PW |
|
Data: 2009-03-26 17:51:03 | |
Autor: KAM_ | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
PW pisze:
A przepraszam. Faktycznie zapomniałem pomyśleć... Zdanie, zdaniem, czym innym jest jednak wyciąganie w dyskusji jakichś absurdalnych argumentów, typu "co powiesz na 15 klatek" itp. -- Kamil KAM_ Haczmerian http://kamson.untergrund.net |
|
Data: 2009-03-26 16:44:08 | |
Autor: kamil | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
"PW" <pewu@anty.konto.pl> wrote in message news:gqg65j$qq9$1inews.gazeta.pl... KAM_ pisze: 90% telewizorow ma 50Hz, do tego niezsynchronizowane z klatkami na wyjsciu konsoli. Wiec te 60fps to i tak belkot marketingowy, malo kto zauwazy roznice pomiedzy 60 a 30. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-26 17:49:20 | |
Autor: KAM_ | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
kamil pisze:
KAM_ pisze: To nie ja pisałem. -- Kamil KAM_ Haczmerian http://kamson.untergrund.net |
|
Data: 2009-03-26 19:49:47 | |
Autor: moosen | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gqgbcq$l63$1inews.gazeta.pl... Nieprawda. Obecnie 90% telewizorow obsluguje 60 Hz a wsrod nowych praktycznie wszystkie. Oczywiscie mowa o hd ready/full hd. W starszych tv 60 Hz to juz tylko w NTSC (ale mniejsza rozdzielczosc). pzdr p |
|
Data: 2009-03-26 20:07:23 | |
Autor: habit | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gqgbcq$l63$1inews.gazeta.pl...
Pozwole sobie dodac dwa slowa. jest bardzo duza roznica pomiedzy 30 a 60 fps. biorac pod uwage fakt ze - o ile - obraz jest w trybie progressive; to masz po prostu albo 30 klatek / sek albo 60. Tryb interlace jest inaczej robiony, wystepuja polpola, kto ma kamere DV wie o co chodzi. A zapewniam Cie ze jest inny sposob tworzenia obrazu 25fps/ interlace, (wtedy masz 50 polobrazow). Ehhh szkoda mi nawet pisac. Zainteresowanych proponuje wpisac sobie odpowiednie slowa klucze... Szkoda tylko ze mylisz pojecia, mieszajac FramesPerSecond a odswiezaniem obrazu w podawanego w Hz , zapominajac o sygnale i sposobie jego budowania. Natomiast - owszem 15fps widac zawsze... ze jest slabe - na czymkolwiek. I ja osobiscie wole na te liscie nie zwracac uwagi. /habit |
|
Data: 2009-03-26 20:30:56 | |
Autor: PW | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
habit pisze:
Pozwole sobie dodac dwa slowa. Dokładnie. Może to posłużyć za przykład "zauważalności" różnic. 60vs30 - dla widzących różnicę 30vs15 - dla niewidzących tej powyżej Ciekawym przykładem może być Forza Motorsport 2, gdzie powtórki są w 30FPS, ale sama gra już w 60FPS. I ja osobiscie wole na te liscie nie zwracac uwagi. PS. Hmmm... uważaj, bo okaże się, że nie myślisz ;) -- PW |
|
Data: 2009-03-26 16:42:53 | |
Autor: mariuszborkiet | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
On Mar 26, 7:30 pm, PW <p...@anty.konto.pl> wrote:
Ciekawym przykładem może być Forza Motorsport 2, gdzie powtórki są w podobnie w GT5P - i naprawde widac roznice w plynnosci (swoja droga te 60FPS tez udalo sie uzyskac wylacznie dzieki odblokowaniu v-locka). jesli ktos twierdzi, ze miedzy 30FPS a 60FPS roznica jest niezauwazalna, to proponuje odpalic Ridge Racera (na XO jest RR6, na PS3 RR7), a potem porownac go z Midnight Club LA. RR chodzi w pelnej klatce (60FPS), a MCLA dziala w 30FPS (na XO czasami spada do 25 wdg eurogamera) - roznica jest KOLOSALNA. swoja droga - pierwszy GOW dzialal przez wiekszosc czasu w 60klatkach, za to druga czesc lubila juz chrupnac i to dosc czesto. z drugiej strony te 30FPS jest dla ludzkiego oka na tyle plynne, ze nie przeszkadza tak dlugo, poki jest to wartosc stala - dlatego taki MCLA (czy Ferrari Challenge, Sega Rally, Bioshock, Killzone, etc.) jest grywalny. ale gdybym mial mozliwosc wybrania w menu gry gorszych detali i slabszych tekstur - za co dostalbym stale 60klatek, to nie wahalbym sie nawet przez chwile. wyglad < plynnosc |
|
Data: 2009-03-27 07:09:04 | |
Autor: KILu | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Użytkownik wrote:
jesli ktos twierdzi, ze miedzy 30FPS a 60FPS roznica jest W pierwszej czesci Gran Turismo byl bonus w postaci tras nocnych w 60 fps, za to bez przeciwnikow. Standardowo gra dzialala w 30 klatkach, roznica byla ogromna. Podobnie bylo z pierwszym Ridge Racerem na PSone - do RR4 dodawany byl bonusowy dysk z RR: Turbo Mode, czyli "jedynka" z podrasowana rozdzielczoscia i 2x plynniejsza animacja. I znow nie sposob bylo tego nie zauwazyc. k, |
|
Data: 2009-03-27 07:20:40 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
mariuszborkiet@gmail.com pisze:
On Mar 26, 7:30 pm, PW <p...@anty.konto.pl> wrote: Ale GoWIII nie ma miec 30fps wiec z dupy porownanie A RR to chyba nabiedniejsza gra graficznie a jaka popularna ... swoja droga - pierwszy GOW dzialal przez wiekszosc czasu w 60klatkach, Nazywana jest tez najpiekniejsza gra na PS2.... mowi ci to cos o wyborze klientów. strony te 30FPS jest dla ludzkiego oka na tyle plynne, ze nie A w 40fps ? Plynosc to miales w PONGu razem ze smuzeniem rakietek na Rubinie :) |
|
Data: 2009-03-27 02:17:48 | |
Autor: mariuszborkiet | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
On Mar 27, 6:20 am, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
mariuszbork...@gmail.com pisze: ale ja nie pisze o GOWIII ;-) to, ze temat jest o GOWIII nie oznacza, ze wylacznie do tematu tej gry sie odnosze w postach ;-) > swoja droga - pierwszy GOW dzialal przez wiekszosc czasu w 60klatkach, bo klient chce wiecej listkow na drzewach. ja wolalbym wieksza plynnosc. > wyglad < plynnosc 40FPS jest zawsze lepsze niz 30FPS ;-) im wiecej, tym lepiej. BTW - bardziej smuzyla pileczka na moim Eliectronie ;) |
|
Data: 2009-03-27 11:36:32 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
mariuszborkiet@gmail.com pisze:
Coz "wymagajacych klientów zasadniczo nie obsługujemy" robimy listki.
Eee Electron to był 20 lat po Pongu i Odyssey |
|
Data: 2009-03-27 05:36:47 | |
Autor: mariuszborkiet | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
On Mar 27, 10:36 am, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
Eee Electron to był 20 lat po Pongu i Odyssey u mnie w domu zagoscily razem ;-) pamietam, jak trzeba bylo wlaczac telewizor 15 minut wczesniej, zeby sie rozgrzal, a najwiekszym dramatem byl powrot rodzicow z pracy, gdy trzeba bylo wylaczac zabawke i brac sie za odrabianie lekcji... pamietam jak rodzice kupili tego Eliektrona - tata z dwoma wujkami musial go wnosic na gore, bo wazyl chyba ze 100 kilo ;-) |
|
Data: 2009-03-27 07:58:19 | |
Autor: SimonX | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Dnia 27-03-2009 o 00:42:53 <mariuszborkiet@gmail.com> napisał(a):
ale gdybym mial mozliwosc wybrania w menu gry gorszych OMG - obym nigdy nie zobaczyl takiej opcji na konsoli w takie rzeczy niech sie PCciarze bawia -- pozdr. Szymon PSN ID: sbronko |
|
Data: 2009-03-27 07:18:10 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Dokładnie. Może to posłużyć za przykład "zauważalności" różnic. A dlaczego 30fps skoro GoWIII ma miec 60kl a czasami zwolnic ale zaraz tam nie ma mowa po 30fps. 30vs15 - dla niewidzących tej powyżej 30vs 15 widac kto ogladal filmy w 3GP ten wie (tym prawdziwym 15fpsowym) |
|
Data: 2009-03-27 07:16:50 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Natomiast - owszem 15fps widac zawsze... ze jest slabe - na czymkolwiek. A konsumenci chca liscie a nie 60fps wystarczy im 40fps
|
|
Data: 2009-03-27 17:21:13 | |
Autor: KILu | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Jan Strybyszewski wrote:
A konsumenci chca liscie a nie 60fps wystarczy im 40fps Akurat z 40fps moze byc problem, bo z kilku powodow odpalona na TV (szczegolnie kineskopowym) gra o takim framerate moze wydawac sie mniej plynna, niz dzialajaca w stalych 25/30 fps. k, |
|
Data: 2009-03-30 07:12:15 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
KILu pisze:
Jan Strybyszewski wrote: Panie ty nam pan tu o analogu :)
|
|
Data: 2009-03-30 07:17:44 | |
Autor: KILu | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Jan Strybyszewski wrote:
Panie ty nam pan tu o analogu :) W sumie dokladnie nie wiem jak to wyglada w przypadku formator cyfrowych, ale z tego co wiem tryby HD tez maja pewna z gory ustalona ilosc klatek, w dodatku taka sama, jak w przypadku PAL/NTSC, czyli 25/30 i 50/60Hz (plus 24 fps - tryb "filmowy"). k, |
|
Data: 2009-03-26 20:23:26 | |
Autor: PW | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
kamil pisze:
90% telewizorow ma 50Hz, do tego niezsynchronizowane z klatkami na wyjsciu konsoli. Wiec te 60fps to i tak belkot marketingowy, malo kto zauwazy roznice pomiedzy 60 a 30. Fakt, ze są osoby, które nie zauważają tego w większości przypadków, jednak dla mnie jest to bardzo duża różnica. Brakuje mi tej idealnej i stałej płynności, która swego czasu zdefiniowała konsole... Zdecydowanie nie jest to dla mnie bełkot marketingowy. 90% TV miało 50Hz kilka ładnych lat temu... -- PW |
|
Data: 2009-03-27 07:21:38 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
PW pisze:
kamil pisze: Gra albo jest płynna albo ładna. Cudów nie ma. Albo moc idzie w generowanie 60 klatek albo w 40klatek ale o 50% ładniejszych |
|
Data: 2009-03-26 22:32:10 | |
Autor: KILu | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
kamil wrote:
90% telewizorow ma 50Hz, do tego niezsynchronizowane z klatkami na Nie bardzo rozumiem, co masz na mysli. Doskonala wieszosc TV przyjmuje sygnal zarowno 50Hz, jak i 60Hz (przy czym w przypadku sygnalu z przeplotem, a taki leci np. po zlaczu composite jest to liczba pollobrazow) i wyswietla go w odpowiednim trybie, dostosowujac czestotliwosc odswiezania (nie kazdy wie, ze TV 100Hz przyjmujac sygnal NTSC albo PAL60 tak naprawde odswieza obraz z szybkoscia 120Hz). Pojecie "odswiezanie" pasuje bardziej do CRT, ale do LCD tez ma ono odniesienie - tyle, ze tutaj w przypadku przeplotu dokonywany jest dodatkowo deinterlace, negatywnie wplywajacy na ruchomy obraz, dlatego majac taki TV powinno sie dostarczac mu sygnal progresywny (w ktorym kazda klatka zawiera informacje o calym obrazie). Wiec te 60fps to i tak belkot marketingowy, malo kto Moim zdaniem roznica miedzy 25 (30) a 50 (60) fps jest bardzo wyrazna. k, |
|
Data: 2009-03-27 07:22:46 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Moim zdaniem roznica miedzy 25 (30) a 50 (60) fps jest bardzo wyrazna. W Wii Sports ? |
|
Data: 2009-03-27 17:20:04 | |
Autor: KILu | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Jan Strybyszewski wrote:
Moim zdaniem roznica miedzy 25 (30) a 50 (60) fps jest bardzo wyrazna. Taa, w Peggle. :P k, |
|
Data: 2009-03-27 07:15:26 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
No nie wiem, dla mnie 25 klatek to już jest w miarę płynnie. Po pierwsze z cytatu wynika, że animacja będzie generalnie miała ponad 30 klatek, nigdy mniej. O co to wielkie halo? IMO liczenie klatek nie świadczy o "konsolowatości". Widac konsumenci wola LADNIEJ w 30 klatkach niz brzydziej w 60kl/s no bo skoro nie widza roznicy miedzy 30fps a 60fps to wola ladniej. Dziwi ?
A coz to za gry miały 60fps realnie a nie w papierach Pierwszego szaraczka kupiłem po tym jak zobaczyłem w salonie Tekkena2, byłem w szoku, że taką jakość mogę mieć u siebie w domu. Płynność powalała mnie na kolana. To było coś niesamowitego. Byłem i nadal jestem zwolennikiem gier w 60 klatkach na sekundę. Wroc do Tekkena tam nigdy nie bylo 60fps |
|
Data: 2009-03-27 17:41:50 | |
Autor: KILu | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Jan Strybyszewski wrote:
Widac konsumenci wola LADNIEJ w 30 klatkach niz brzydziej w 60kl/s Nieswiadomi konsumenci, lecacy na efekciarstwo. Bo tacy stanowia wiekszosc. A coz to za gry miały 60fps realnie a nie w papierach Oho - do czegos zmierzasz. Pytanie, do czego. Wroc do Tekkena tam nigdy nie bylo 60fps A ile bylo? Zapewne dobrze wiesz, ze w PAL jedna ramka = dwa polobrazy i jesli dla kazdego z nich konsola generuje kolejna klatke (zapewne w polowie wyswietlanej przez TV rozdzielczosci, co ulatwia zadanie), to mamy 50 fps (a w NTSC 60 fps, za to w nizszej rozdzielczosci). k, |
|
Data: 2009-03-30 07:14:33 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
KILu pisze:
Jan Strybyszewski wrote: No i .... chcesz walczyc z niewidzialna reka rynku :) |
|
Data: 2009-03-30 07:26:10 | |
Autor: KILu | |
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS | |
Jan Strybyszewski wrote:
Nieswiadomi konsumenci, lecacy na efekciarstwo. Bo tacy stanowia Niekoniecznie walczyc, ale na pewno warto pokazac, ze nie wszyscy leca na grafe majac gdzies, czy gra dziala w 30, 60 fps. :) k, |
|