GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS

Data: 2009-03-26 15:22:21
Autor: KAM_
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS
PW pisze:

No i kolejna seria traci na "konsolowatości". Tak, dla mnie 60FPS to coś co cechowało/uje wiele gier na konsole, i było/jest zarazem czymś niesamowitym. 30 FPS to taki półśrodek, dzięki któremu zyskujemy na jakości grafiki, ale tracimy na płynności.

No nie wiem, dla mnie 25 klatek to już jest w miarę płynnie. Po pierwsze z cytatu wynika, że animacja będzie generalnie miała ponad 30 klatek, nigdy mniej. O co to wielkie halo? IMO liczenie klatek nie świadczy o "konsolowatości".

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-03-26 16:14:57
Autor: PW
KAM_ pisze:
PW pisze:
[...]

A co powiesz na 15 klatek, ale za to będziesz miał dodatkowo ładniejsze liście na drzewach?

Tu nie chodzi o to, że to jest wielkie "halo", tylko o to, że faktem jest, iż większość gier traci swoją "super płynność" na rzecz upiększenia. GOW3 jest tu kolejnym przykładem.

Można powiedzieć, że 30/25 FPS to taki kompromis, jednak dla mnie jest to utrata jakiejś cząstki "konsolowatości" i tyle.
Pierwszego szaraczka kupiłem po tym jak zobaczyłem w salonie Tekkena2, byłem w szoku, że taką jakość mogę mieć u siebie w domu. Płynność powalała mnie na kolana. To było coś niesamowitego. Byłem i nadal jestem zwolennikiem gier w 60 klatkach na sekundę.

--
PW

Data: 2009-03-26 16:37:32
Autor: KAM_
PW pisze:

A co powiesz na 15 klatek, ale za to będziesz miał dodatkowo ładniejsze liście na drzewach?

A co powiesz na odrobinę myślenia? 15 klatek to slideshow, 30 i więcej to już jest płynna gra. A tak w ogóle, to ile miały poprzednie GoWy? Więcej niż 30? Wątpię.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-03-26 16:59:06
Autor: PW
KAM_ pisze:
PW pisze:

[...]

A przepraszam. Faktycznie zapomniałem pomyśleć...
Teraz to zrobiłem, i olśniło mnie, że nie powinienem mieć swojego zdania, a Ty jesteś naszą wyrocznią... Ponadto Twoja wątpliwość wystarczy nam do tego aby stwierdzić fakt i w ogóle z nim nie polemizować. Przepraszam, więcej to się nie powtórzy ;)

--
PW

Data: 2009-03-26 17:51:03
Autor: KAM_
PW pisze:

A przepraszam. Faktycznie zapomniałem pomyśleć...
Teraz to zrobiłem, i olśniło mnie, że nie powinienem mieć swojego zdania, a Ty jesteś naszą wyrocznią...

Zdanie, zdaniem, czym innym jest jednak wyciąganie w dyskusji jakichś absurdalnych argumentów, typu "co powiesz na 15 klatek" itp.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-03-26 16:44:08
Autor: kamil

"PW" <pewu@anty.konto.pl> wrote in message news:gqg65j$qq9$1inews.gazeta.pl...
KAM_ pisze:

[...]

90% telewizorow ma 50Hz, do tego niezsynchronizowane z klatkami na wyjsciu konsoli. Wiec te 60fps to i tak belkot marketingowy, malo kto zauwazy roznice pomiedzy 60 a 30.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-26 17:49:20
Autor: KAM_
kamil pisze:

KAM_ pisze:

Można powiedzieć, że 30/25 FPS to taki kompromis, jednak dla mnie jest to utrata jakiejś cząstki "konsolowatości" i tyle.  (...)

To nie ja pisałem.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-03-26 19:49:47
Autor: moosen

KAM_ pisze:

[...]

Nieprawda. Obecnie 90% telewizorow obsluguje 60 Hz  a wsrod nowych praktycznie wszystkie.
Oczywiscie mowa o hd ready/full hd. W starszych tv 60 Hz to juz tylko w NTSC (ale mniejsza rozdzielczosc).
pzdr

Data: 2009-03-26 20:07:23
Autor: habit

KAM_ pisze:

[...]

Pozwole sobie dodac dwa slowa.

jest bardzo duza roznica pomiedzy 30 a 60 fps.
biorac pod uwage fakt ze - o ile - obraz jest w trybie progressive;
to masz po prostu albo 30 klatek / sek   albo 60.
Tryb interlace jest inaczej robiony,  wystepuja polpola,
kto ma kamere DV wie o co chodzi.

A zapewniam Cie ze jest inny sposob tworzenia obrazu 25fps/ interlace,
(wtedy masz 50 polobrazow).  Ehhh szkoda mi nawet pisac.
Zainteresowanych proponuje wpisac sobie odpowiednie slowa klucze...

Szkoda tylko ze mylisz pojecia, mieszajac FramesPerSecond  a odswiezaniem
obrazu w podawanego w Hz  ,   zapominajac o sygnale i sposobie jego budowania.

Natomiast - owszem  15fps widac zawsze... ze jest slabe - na czymkolwiek.

I ja osobiscie wole na te liscie nie zwracac uwagi.

/habit

Data: 2009-03-26 20:30:56
Autor: PW
habit pisze:
[...]

Dokładnie. Może to posłużyć za przykład "zauważalności" różnic.
60vs30 - dla widzących różnicę
30vs15 - dla niewidzących tej powyżej

Ciekawym przykładem może być Forza Motorsport 2, gdzie powtórki są w 30FPS, ale sama gra już w 60FPS.

I ja osobiscie wole na te liscie nie zwracac uwagi.

PS. Hmmm... uważaj, bo okaże się, że nie myślisz ;)

--
PW

Data: 2009-03-26 16:42:53
Autor: mariuszborkiet
On Mar 26, 7:30 pm, PW <p...@anty.konto.pl> wrote:

Ciekawym przykładem może być Forza Motorsport 2, gdzie powtórki są w
30FPS, ale sama gra już w 60FPS.

podobnie w GT5P - i naprawde widac roznice w plynnosci (swoja droga te
60FPS tez udalo sie uzyskac wylacznie dzieki odblokowaniu v-locka).
jesli ktos twierdzi, ze miedzy 30FPS a 60FPS roznica jest
niezauwazalna, to proponuje odpalic Ridge Racera (na XO jest RR6, na
PS3 RR7), a potem porownac go z Midnight Club LA. RR chodzi w pelnej
klatce (60FPS), a MCLA dziala w 30FPS (na XO czasami spada do 25 wdg
eurogamera) - roznica jest KOLOSALNA.
swoja droga - pierwszy GOW dzialal przez wiekszosc czasu w 60klatkach,
za to druga czesc lubila juz chrupnac i to dosc czesto. z drugiej
strony te 30FPS jest dla ludzkiego oka na tyle plynne, ze nie
przeszkadza tak dlugo, poki jest to wartosc stala - dlatego taki MCLA
(czy Ferrari Challenge, Sega Rally, Bioshock, Killzone, etc.) jest
grywalny. ale gdybym mial mozliwosc wybrania w menu gry gorszych
detali i slabszych tekstur - za co dostalbym stale 60klatek, to nie
wahalbym sie nawet przez chwile.

wyglad < plynnosc

Data: 2009-03-27 07:09:04
Autor: KILu
Użytkownik wrote:
jesli ktos twierdzi, ze miedzy 30FPS a 60FPS roznica jest
niezauwazalna, to proponuje odpalic Ridge Racera (na XO jest RR6, na
PS3 RR7),

W pierwszej czesci Gran Turismo byl bonus w postaci tras nocnych w 60 fps,
za to bez przeciwnikow. Standardowo gra dzialala w 30 klatkach, roznica
byla ogromna.

Podobnie bylo z pierwszym Ridge Racerem na PSone - do RR4 dodawany byl
bonusowy dysk z RR: Turbo Mode, czyli "jedynka" z podrasowana
rozdzielczoscia i 2x plynniejsza animacja. I znow nie sposob bylo tego nie
zauwazyc.

k,

Data: 2009-03-27 07:20:40
Autor: Jan Strybyszewski
mariuszborkiet@gmail.com pisze:
[...]

Ale GoWIII nie ma miec 30fps wiec z dupy porownanie
A RR to chyba nabiedniejsza gra graficznie a jaka popularna ...

swoja droga - pierwszy GOW dzialal przez wiekszosc czasu w 60klatkach,
za to druga czesc lubila juz chrupnac i to dosc czesto.

Nazywana jest tez najpiekniejsza gra na PS2.... mowi ci to cos o wyborze   klientów.

[...]

A w 40fps ?  Plynosc to miales w PONGu razem ze smuzeniem rakietek na Rubinie :)

Data: 2009-03-27 02:17:48
Autor: mariuszborkiet
On Mar 27, 6:20 am, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
mariuszbork...@gmail.com pisze:

> [...]

Ale GoWIII nie ma miec 30fps wiec z dupy porownanie
A RR to chyba nabiedniejsza gra graficznie a jaka popularna ...

ale ja nie pisze o GOWIII ;-) to, ze temat jest o GOWIII nie oznacza,
ze wylacznie do tematu tej gry sie odnosze w postach ;-)

> [...]
> za to druga czesc lubila juz chrupnac i to dosc czesto.

Nazywana jest tez najpiekniejsza gra na PS2.... mowi ci to cos o wyborze

bo klient chce wiecej listkow na drzewach. ja wolalbym wieksza
plynnosc.

> wyglad < plynnosc

A w 40fps ?  Plynosc to miales w PONGu razem ze smuzeniem rakietek na
Rubinie :)

40FPS jest zawsze lepsze niz 30FPS ;-) im wiecej, tym lepiej.
BTW - bardziej smuzyla pileczka na moim Eliectronie ;)

Data: 2009-03-27 11:36:32
Autor: Jan Strybyszewski
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS
mariuszborkiet@gmail.com pisze:

bo klient chce wiecej listkow na drzewach. ja wolalbym wieksza
plynnosc.

Coz "wymagajacych klientów zasadniczo nie obsługujemy" robimy listki.

[...]

Eee Electron to był 20 lat po Pongu i Odyssey

Data: 2009-03-27 05:36:47
Autor: mariuszborkiet
On Mar 27, 10:36 am, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:

Eee Electron to był 20 lat po Pongu i Odyssey

u mnie w domu zagoscily razem ;-)
pamietam, jak trzeba bylo wlaczac telewizor 15 minut wczesniej, zeby
sie rozgrzal, a najwiekszym dramatem byl powrot rodzicow z pracy, gdy
trzeba bylo wylaczac zabawke i brac sie za odrabianie lekcji...
pamietam jak rodzice kupili tego Eliektrona - tata z dwoma wujkami
musial go wnosic na gore, bo wazyl chyba ze 100 kilo ;-)

Data: 2009-03-27 07:58:19
Autor: SimonX
Dnia 27-03-2009 o 00:42:53 <mariuszborkiet@gmail.com> napisał(a):

ale gdybym mial mozliwosc wybrania w menu gry gorszych
detali i slabszych tekstur

OMG - obym nigdy nie zobaczyl takiej opcji na konsoli
w takie rzeczy niech sie PCciarze bawia

--
pozdr. Szymon
PSN ID: sbronko

Data: 2009-03-27 07:18:10
Autor: Jan Strybyszewski
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS

Dokładnie. Może to posłużyć za przykład "zauważalności" różnic.
60vs30 - dla widzących różnicę

A dlaczego 30fps skoro GoWIII ma miec 60kl a czasami zwolnic ale zaraz tam nie ma mowa po 30fps.

30vs15 - dla niewidzących tej powyżej

30vs 15 widac kto ogladal filmy w 3GP ten wie (tym prawdziwym 15fpsowym)

Data: 2009-03-27 07:16:50
Autor: Jan Strybyszewski
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS

Natomiast - owszem  15fps widac zawsze... ze jest slabe - na czymkolwiek.

I ja osobiscie wole na te liscie nie zwracac uwagi.

A konsumenci chca liscie a nie 60fps wystarczy im 40fps

/habit

Data: 2009-03-27 17:21:13
Autor: KILu
Jan Strybyszewski wrote:
A konsumenci chca liscie a nie 60fps wystarczy im 40fps

Akurat z 40fps moze byc problem, bo z kilku powodow odpalona na TV
(szczegolnie kineskopowym) gra o takim framerate moze wydawac sie mniej
plynna, niz dzialajaca w stalych 25/30 fps.

k,

Data: 2009-03-30 07:12:15
Autor: Jan Strybyszewski
KILu pisze:
Jan Strybyszewski wrote:
[...]

Panie ty nam pan tu o analogu :)

k,

Data: 2009-03-30 07:17:44
Autor: KILu
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS
Jan Strybyszewski wrote:
Panie ty nam pan tu o analogu :)

W sumie dokladnie nie wiem jak to wyglada w przypadku formator cyfrowych,
ale z tego co wiem tryby HD tez maja pewna z gory ustalona ilosc klatek, w
dodatku taka sama, jak w przypadku PAL/NTSC, czyli 25/30 i 50/60Hz (plus
24 fps - tryb "filmowy").

k,

Data: 2009-03-26 20:23:26
Autor: PW
kamil pisze:
90% telewizorow ma 50Hz, do tego niezsynchronizowane z klatkami na wyjsciu konsoli. Wiec te 60fps to i tak belkot marketingowy, malo kto zauwazy roznice pomiedzy 60 a 30.

Fakt, ze są osoby, które nie zauważają tego w większości przypadków, jednak dla mnie jest to bardzo duża różnica. Brakuje mi tej idealnej i stałej płynności, która swego czasu zdefiniowała konsole... Zdecydowanie nie jest to dla mnie bełkot marketingowy.

90% TV miało 50Hz kilka ładnych lat temu...

--
PW

Data: 2009-03-27 07:21:38
Autor: Jan Strybyszewski
PW pisze:
kamil pisze:
[...]

Gra albo jest płynna albo ładna. Cudów nie ma.  Albo moc idzie w generowanie 60 klatek albo w 40klatek ale o 50% ładniejszych

Data: 2009-03-26 22:32:10
Autor: KILu
kamil wrote:
90% telewizorow ma 50Hz, do tego niezsynchronizowane z klatkami na
wyjsciu konsoli.

Nie bardzo rozumiem, co masz na mysli. Doskonala wieszosc TV przyjmuje
sygnal zarowno 50Hz, jak i 60Hz (przy czym w przypadku sygnalu z
przeplotem, a taki leci np. po zlaczu composite jest to liczba
pollobrazow) i wyswietla go w odpowiednim trybie, dostosowujac
czestotliwosc odswiezania (nie kazdy wie, ze TV 100Hz przyjmujac sygnal
NTSC albo PAL60 tak naprawde odswieza obraz z szybkoscia 120Hz). Pojecie
"odswiezanie" pasuje bardziej do CRT, ale do LCD tez ma ono odniesienie -
tyle, ze tutaj w przypadku przeplotu dokonywany jest dodatkowo
deinterlace, negatywnie wplywajacy na ruchomy obraz, dlatego majac taki TV
powinno sie dostarczac mu sygnal progresywny (w ktorym kazda klatka
zawiera informacje o calym obrazie).

Wiec te 60fps to i tak belkot marketingowy, malo kto
zauwazy roznice pomiedzy 60 a 30.

Moim zdaniem roznica miedzy 25 (30) a 50 (60) fps jest bardzo wyrazna.

k,

Data: 2009-03-27 07:22:46
Autor: Jan Strybyszewski
GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS

Moim zdaniem roznica miedzy 25 (30) a 50 (60) fps jest bardzo wyrazna.

W Wii Sports ?

Data: 2009-03-27 17:20:04
Autor: KILu
Jan Strybyszewski wrote:
Moim zdaniem roznica miedzy 25 (30) a 50 (60) fps jest bardzo wyrazna.

W Wii Sports ?

Taa, w Peggle. :P

k,

Data: 2009-03-27 07:15:26
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Widac konsumenci wola LADNIEJ w 30 klatkach niz brzydziej w 60kl/s
no bo skoro nie widza roznicy miedzy 30fps a 60fps to wola ladniej. Dziwi ?

Można powiedzieć, że 30/25 FPS to taki kompromis, jednak dla mnie jest to utrata jakiejś cząstki "konsolowatości" i tyle.

A coz to za gry miały 60fps realnie a nie w papierach

[...]

Wroc do Tekkena tam nigdy nie bylo 60fps

Data: 2009-03-27 17:41:50
Autor: KILu
Jan Strybyszewski wrote:
Widac konsumenci wola LADNIEJ w 30 klatkach niz brzydziej w 60kl/s
no bo skoro nie widza roznicy miedzy 30fps a 60fps to wola ladniej.
Dziwi ?

Nieswiadomi konsumenci, lecacy na efekciarstwo. Bo tacy stanowia
wiekszosc.

A coz to za gry miały 60fps realnie a nie w papierach

Oho - do czegos zmierzasz. Pytanie, do czego.

Wroc do Tekkena tam nigdy nie bylo 60fps

A ile bylo? Zapewne dobrze wiesz, ze w PAL jedna ramka = dwa polobrazy i
jesli dla kazdego z nich konsola generuje kolejna klatke (zapewne w
polowie wyswietlanej przez TV rozdzielczosci, co ulatwia zadanie), to mamy
50 fps (a w NTSC 60 fps, za to w nizszej rozdzielczosci).

k,

Data: 2009-03-30 07:14:33
Autor: Jan Strybyszewski
KILu pisze:
Jan Strybyszewski wrote:
[...]

No i .... chcesz walczyc z niewidzialna reka rynku :)

Data: 2009-03-30 07:26:10
Autor: KILu
Jan Strybyszewski wrote:
Nieswiadomi konsumenci, lecacy na efekciarstwo. Bo tacy stanowia
wiekszosc.

No i .... chcesz walczyc z niewidzialna reka rynku :)

Niekoniecznie walczyc, ale na pewno warto pokazac, ze nie wszyscy leca na
grafe majac gdzies, czy gra dziala w 30, 60 fps. :)

k,

GDC 09: God of War will not be locked at 60 FPS