GE Money Bank, kredycik i RRSO

Data: 2009-03-15 17:32:24
Autor: Maciej Loret
GE Money Bank, kredycik i RRSO
Witam.

Wziąłęm niedawno trzeci kredycik na zakup RTVAGD w ciągu ostatniego roku. Pierwszy właśnie kończę spłacać - ostatnia rata za 2 tygodnie. I pierwszy i drugi miał RRSO równą 0% i jak dotąd rzeczywiście nie zapłaciłem jednego grosza więcej niż wartość sprzętu.
Biorąc ww. trzeci kredyt zapytałem czy są jakiekolwiek opłaty związane z wzięciem kredytu czy ilość rat * rata = wartość towaru na półce (dostałem potwierdzenie) i spojrzałem tylko w RRSO, które było równe zero procent. W domu zasiadłem do czytania Umowy i niby wszystko się zgadza, ale jedna rzecz mnie zaczęła nurtować. Do Umowy dołączone są "Ogólne warunki Ubezpieczenia Grupowego Kredytobiorców - kredyty ratalne", w których napisano m.in.:
1. Składka ubepieczeniowa z tytułu udzielanej ochrony jest płatna jednorazowo przez Ubezpieczającego
2. Składka ubezpieczeniowa jest płatna w złotych, w terminach określonych w umowie ubezpieczenia
3. Wysokość składki ubezpieczeniowej stanowi iloczyn kwoty kredytu wyrażonego w złotych, stawki ubezpieczeniowej ustalonej w umowie ubezpieczenia i liczby miesięcy, na który został udzielony kredyt

Niestety żadnej umowy ubezpieczeniowej nie mam (i na 99% nie podpisywałem). Mam tylko umowę kredytu, w której stoi m.in., że prowizja od udzielonego kredytu, należne bankowi za cały okres kredytowania, łączna kwota wszystkich kosztów, opłat i prowizji, które ponosi Kredytobiorca jest równa 0,00%. Również stałe oprocentowanie kredytu w skali roku oraz RRSO wynoszą 0%, a cena cena nabycia towarów/usług z wykorzystaniem kredytu jest równa cenie widniejącej na półce.

Niby więc wszystko OK, ale co z tym ubezpieczeniem -  w Umowie nie mam nigdzie słowa o składce ubezpieczeniowej ani stawce ubezpieczeniowej.
Ustawa z dnia 20 lipca 2001 r. o kredycie konsumenckim (Dz. U. z dnia 18 września 2001 r.) w art.7 stanowi o tym, że koszty ubezpieczenia spłat raty kredytu wchodzi w RRSO? Czym mam rację?

--
Pozdrawiam,
Maciej Loret

Data: 2009-03-15 18:06:38
Autor: Adam S.
GE Money Bank, kredycik i RRSO
1. Składka ubepieczeniowa z tytułu udzielanej ochrony jest płatna jednorazowo przez Ubezpieczającego

Czy jesteś ubezpieczającym ?

pozd
as

Data: 2009-03-15 12:29:25
Autor: witek
Adam S. wrote:
1. Składka ubepieczeniowa z tytułu udzielanej ochrony jest płatna jednorazowo przez Ubezpieczającego

Czy jesteś ubezpieczającym ?

może być
ubezpieczający i ubezpieczony może być tą samą osobą.

Data: 2009-03-15 18:36:24
Autor: MK
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:gpjdtm$92i$2inews.gazeta.pl...

może być
ubezpieczający i ubezpieczony może być tą samą osobą.

A kogo bedzie grupowo ubezpieczal?

MK

Data: 2009-03-15 20:38:47
Autor: Maciej Loret
GE Money Bank, kredycik i RRSO

Witam.

A kogo bedzie grupowo ubezpieczal?

To po kiego to dają? Przez pomyłkę... Bo muszą?
A najważniejsze - może ktoś odpowie na pytania z pierwszego postu?