GF4-MX440

Data: 2009-12-18 12:48:57
Autor: Jacek Maciejewski
GF4-MX440
Cześć
Ostatnio zaszła konieczność ustawienia rozdzielczości w pewnym kompie na
1680x1050. No i ku mojemu zdziwieniu okazało się ze GF4MX440 AGP8 ma góra
1280x1024 na sterowniku zassanym z strony nVidia. Mimo to jakoś nie chce mi
się uwierzyć że nie ma sterów pozwalających na większe rozdzielczości.
Gdyby ktoś coś wiedział o takich sterach to proszę o cynk. A jeśli
rzeczywiście z GF4 nie wycisnę takiej rozdzielczości to prosiłbym o
wskazanie jakiej minimum karty bym musiał użyć? Wszystko jedno czy nVidia
czy Radeon....
(wieeem, jestem leń ale naprawdę nie chce mi się podejmować studiów nad
grafikami bo to jednorazowa potrzeba a ktoś może jeszcze pamiętać takie
rzeczy bez szukania :)
--
Jacek

Data: 2009-12-18 14:16:22
Autor: Jacek Maciejewski
GF4-MX440
Dnia Fri, 18 Dec 2009 12:48:57 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

(wieeem, jestem leń

Ech, przemogłem się  :) A to cytat z głębin netu który wszystko wyjaśnia:

Tak karta Geforce MX 440 jest w stanie obsłużyć taka rozdzielczość
1680x1050. Początkowo nie jest ona dostępna w normalnym trybie trzeba
przełączyć widok na wszystkie możliwie dostępne rozdzielczości i wybrać tą
która nas interesuje i powinno grać .

:)
--
Jacek

Data: 2009-12-18 14:29:25
Autor: Jacek Maciejewski
GF4-MX440
Dnia Fri, 18 Dec 2009 14:16:22 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

 który wszystko wyjaśnia:

Jednak nie wszystko... Diabeł tkwi w szczegółach. Te sterowniki które
ściągnąłem do GF4 ze strony nVidii aczkolwiek zapewniają nawet wyższą
rozdzielczość niż wymagana to jednak w palecie dostępnych rozdzielczości
nie ma 1680x1050. Najbardziej zbliżona to 1600x1024 ale ponieważ chodzi o
obsługę monitora LCD to i tak obraz musiał by być interpolowany. No więc
zmieniam pytanie - może komuś jest wiadome czy i jak można jakoś ustawić
1680x1050 na GF4?
--
Jacek

Data: 2009-12-18 17:47:45
Autor: Andrzej Zbierzchowski
GF4-MX440
[...]

Karta wyświetla takie rozdzielczości jakie jej zgłasza monitor. Zainstaluj sterownik do monitora a będziesz miał rozdzielczości. Jak nie masz sterowników do monitora na którym masz wyświetlać to postaw sterownik "Monior Plug and Play". Powinny się dogadać. Ja w firmie mam jeszcze bardziej pokiwaną rozdzielczość - 1360 x 768 i Riva TNT2 jakoś sobie radzi.
--
"Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

Data: 2009-12-18 18:00:08
Autor: Jacek Maciejewski
GF4-MX440
Dnia Fri, 18 Dec 2009 14:29:25 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

może komuś jest wiadome czy i jak można jakoś ustawić
1680x1050 na GF4?

Wydłubałem to:
1. Można użyć RivaTuner albo Powerstrip.
2. W sterownikach nVidia jest możliwość ustawiena nietypowej
rozdzielczości.

Oba te sposoby wypróbuję jak tylko dostanę w ręce rzeczony monitor :)
--
Jacek

Data: 2009-12-18 22:39:35
Autor: Wiktor S.
GF4-MX440
Oba te sposoby wypróbuję jak tylko dostanę w ręce rzeczony monitor :)

To ty jeszcze nie masz tego monitora? Spokojnie, rozdziałka powinna się pojawić jak tylko go podłączysz.

--
Azarien

Data: 2009-12-19 01:19:40
Autor: Q
GF4-MX440
To ty jeszcze nie masz tego monitora?

e tam, to tylko "drobny szczegol"...

Data: 2009-12-19 09:01:34
Autor: Jacek Maciejewski
GF4-MX440
Dnia Fri, 18 Dec 2009 22:39:35 +0100, Wiktor S. napisał(a):

To ty jeszcze nie masz tego monitora? Spokojnie, rozdziałka powinna się pojawić jak tylko go podłączysz.

Nie. Sterownik  ma określone predefiniowane rozdzielczości, wszystkie widać
kiedy się wyłączy ograniczenie narzucane przez monitor (opcja ukryj
rozdzielczości nieobsługiwane) i nie widać wtedy tej potrzebnej.
--
Jacek

Data: 2009-12-19 09:19:15
Autor: Leszek K.
GF4-MX440
Dnia Sat, 19 Dec 2009 09:01:34 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Ale panoramicznych rozdzielczości nie zobaczysz nawet w nieobsługiwanych
bez podpięcia panoramicznego monitora.

Data: 2009-12-19 09:46:15
Autor: JoteR
GF4-MX440
"Leszek K." napisał:

Ale panoramicznych rozdzielczości nie zobaczysz nawet w nieobsługiwanych
bez podpięcia panoramicznego monitora.

Nieprawda, przynajmniej jeśli chodzi o Windows XP. Sprawdzałem przed zakupem monitorów, przy podpiętych do starych ATI Radeon 92x0 siedemnastkach CRT. Winda meldowała obsługę różnych ciekawych rozdzielczości, w tym panoramicznych jak np. 1920x1080. I takie monitory wybrałem, unikając w ten sposób kłopotów z rozdzielczością 1680x1050, która nie była raportowana. I nadal nie jest, mimo podpięcia panoramy ;-)

JoteR

Data: 2009-12-19 14:17:13
Autor: Jacek Maciejewski
GF4-MX440
Dnia Sat, 19 Dec 2009 09:46:15 +0100, JoteR napisał(a):

która nie była raportowana. I nadal nie jest, mimo podpięcia panoramy ;-)

No i dlatego panowie poczekajmy aż dostanę tego plaskacza. Wrócę wtedy do
wątku (albo założę nowy) i poinformuję was o wynikach :)
--
Jacek

Data: 2009-12-19 14:20:23
Autor: Leszek K.
GF4-MX440

"Leszek K." napisał:

[...]

Widocznie podłączałeś na jakimś zabytkowym monitorze, który nie wysyłał
żadnych informacji.

Data: 2009-12-19 17:57:15
Autor: JoteR
GF4-MX440
"Leszek K." napisał:

Widocznie podłączałeś na jakimś zabytkowym monitorze, który nie wysyłał
żadnych informacji.

Litości... przecież jak w we Windzie odptaszysz "Ukryj tryby, których ten monitor nie może wyświetlić" to dostaniesz listę wszystkich trybów obsługiwanych przez kartę, niezależnie od tego, jaki monitor jest w danej chwili podpięty. No, chyba że Hercules, choć to elektrycznie niemożliwe, wtedy nic nie zobaczysz ;->

JoteR

Data: 2009-12-20 01:42:16
Autor: MAR
GF4-MX440
W dniu 2009.12.19 17:57, JoteR pisze:

Litości... przecież jak w we Windzie odptaszysz "Ukryj tryby, których
ten monitor nie może wyświetlić" to dostaniesz listę wszystkich trybów
obsługiwanych przez kartę, niezależnie od tego, jaki monitor jest w

To nie jest lista WSZYSTKICH trybów.

--
Mar

Data: 2009-12-20 08:29:09
Autor: Leszek K.
GF4-MX440
Dnia Sat, 19 Dec 2009 17:57:15 +0100, JoteR napisał(a):

"Leszek K." napisał:

[...]

Zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem nie masz racji. Wyciągnąłem z
pawlacza crt sony i podpiąłem do mojej HD4870. we "wszystkich trybach"
zniknęły rozdzielczości panoramiczne. Nie masz racji.

Data: 2009-12-20 11:19:25
Autor: Jacek Maciejewski
GF4-MX440
Dnia Sun, 20 Dec 2009 08:29:09 +0100, Leszek K. napisał(a):

Zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem nie masz racji. Wyciągnąłem z
pawlacza crt sony i podpiąłem do mojej 60305. we "wszystkich trybach"
zniknęły rozdzielczości panoramiczne. Nie masz racji

A to ciekawe, zaskoczyłeś mnie. Tym niemniej to musi być możliwość związana
ze sterownikiem danej karty i nie musi być obecna we wszystkich
sterownikach wszystkich kart. No i oczywiście monitor musi coś o sobie
meldować. No nic, sprawdzę sobie niezależnie :)
--
Jacek

Data: 2009-12-20 12:39:04
Autor: JoteR
GF4-MX440
"Leszek K." napisał

[...]

Mam rację. Bo niczego nie muszę wyciągać z pawlacza, vis-a-vis cały czas stoi komputer z XP z 17-ką CRT, z całą pewnością nie panoramiczną ;-) I *po odptaszeniu* wspomnianej opcji mam na liście trybów również rozdzielczości "panoramiczne", m. in.: 1920x1080, 1600x900, 1400x1060, 1280x720. A 1680x1050 nie ma ;-)
W uzupełnieniu: testowane na kartach równie wiekowych, jak wątkotwórcy: ATI Radeon 9200/9250 oraz GF Ti 4200. Oraz dodatkowo na Intelu bodajże X3100, tego od chipsetu G31.

JoteR

Data: 2009-12-20 14:29:46
Autor: Animka
GF4-MX440
JoteR pisze:
"Leszek K." napisał

[...]

Pewnie też nie ma 1440x900. Taki beznadziejny ten mój monitor Philips. Trzeba instalować sterownik, który jest na płytce i dopiero wtedy się pojawia.

--
animka

Data: 2009-12-23 21:19:24
Autor: Wiktor S.
GF4-MX440
Litości... przecież jak w we Windzie odptaszysz "Ukryj tryby, których
ten monitor nie może wyświetlić" to dostaniesz listę wszystkich trybów
obsługiwanych przez kartę,

Karta obsłuży każdą rozdzielczość z dokładnością do piksela. Czyli 1024x768, 1024x769, 1024x770, 1025x768 i tak dalej. Nie chciałbyś chyba jednak takiej długiej listy, prawda?

--
Azarien

Data: 2009-12-20 14:12:13
Autor: Gabriel Kowalski
GF4-MX440

[...]

E tam, jakiegoś dziwnego systemu używasz :)

GF4-MX440