GG w telefonie - bezplatne?

Data: 2009-04-25 20:02:04
Autor: Latet
GG w telefonie - bezplatne?
Witam,

Mobilne-GG jest płatne i o ile dobrze myślę - nie jest to zależne od rodzaju połączenia (czyli nawet jeśli łączę się z internetem z telefonu przez Wi-Fi, to i tak muszę mieć opłacone konto na GG).

Czy istnieje jakaś inna, całkiem bezpłatna (jak w pececie) wersja GG pod Symbiana, albo inny komunikator kompatybilny z GG pod Symbiana? Konkretnie do Nokii E51.

Dzięki,

latet

Data: 2009-04-25 20:17:54
Autor: Czarek
GG w telefonie - bezplatne?
W dniu 2009-04-25 20:02, Latet napisał:
[...]

Nie do końca, poczytaj zakładki dla danej sieci, np:
http://mobilne.gadu-gadu.pl/ggplus
Jest ryczałt, niezależnie od ilości pobranych i wysłanych danych.

Czy istnieje jakaś inna, całkiem bezpłatna (jak w pececie) wersja GG pod
Symbiana, albo inny komunikator kompatybilny z GG pod Symbiana?
Konkretnie do Nokii E51.

Z symbianem to Ci nie pomogę...

--
Cz.

Data: 2009-04-25 20:24:35
Autor: Krzysiek
GG w telefonie - bezplatne?

Użytkownik "Latet" <xx@xx.pl> napisał w wiadomości news:gsvj9d$bc7$1inews.gazeta.pl...
[...]

To kosztuje ok 15 zł rocznie. Dla jednych to majątek, dla innych mniej niż 2 paczki fajek. Ale jeśli naprawde nie chcesz płacić możesz zainstalowac Palringo, to taki komunikator działający w Jawie. Ma to obsługę gg.
Pod Windowsa jest darmowe Mobile Gadu i działa wysmienicie.

Data: 2009-04-25 22:28:42
Autor: Atlantis
GG w telefonie - bezplatne?
Krzysiek pisze:

Ale jeśli naprawde nie chcesz płacić możesz zainstalowac Palringo, to
taki komunikator działający w Jawie. Ma to obsługę gg.

Jesteś pewny, że to w Javie? Używam Palringo na Samsungu i600 (Windows Mobile Standard) i z tego co zauważyłem, to jest normalna binarka. Zresztą w tej chwili nie mam nawet JVM w systemie (programów w Javie nie używam) a działa. No nie wiem, chyba że pod Symbiana nie zrobili wersji i trzeba się zadowolić Javą? Niemniej to dziwne byłoby...

Jeszcze pamiętam, że w czasach moich własnych przygód z Symbianem, na Nokii 6630 używałem czegoś, co nazywało się IMPlus (całkiem możliwe, że pisało się to tak: IM+) - bezpośredniej obsługi GG nie miało co prawda, ale wystarczyło założyć konto na dowolnym serwerze Jabbera obsługującym transport do GG. Gdy już się wszystko skonfigurowało właściwie nie było widać różnicy. ;)

Data: 2009-04-26 10:55:10
Autor: Krzysiek
GG w telefonie - bezplatne?

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:gsvrta$nn8$1atlantis.news.neostrada.pl...
Krzysiek pisze:

[...]
Jesteś pewny, że to w Javie? Używam Palringo na Samsungu i600 (Windows Mobile Standard) i z tego co zauważyłem, to jest normalna binarka.
[...]

Są rózne wersje (jawa, symbian windows)

http://www.telix.pl/artykul/test-palringo-klienta-gg-0,21001.html

Data: 2009-04-26 11:16:31
Autor: robert
GG w telefonie - bezplatne?

> [...]
>
> Czy istnieje jakaś inna, całkiem bezpłatna (jak w pececie) wersja GG pod > Symbiana, albo inny komunikator kompatybilny z GG pod Symbiana? Konkretnie > do Nokii E51.

To kosztuje ok 15 zł rocznie.

4 x 10,98 = 43,92 zł.

Matematyki w szkole nie uczyli?

Data: 2009-04-26 13:42:05
Autor: Krzysiek
GG w telefonie - bezplatne?

Użytkownik <robert@mailinator.com> napisał w wiadomości news:191a.00000062.49f4266fnewsgate.onet.pl...

> [...]
> Symbiana, albo inny komunikator kompatybilny z GG pod Symbiana? > Konkretnie

Są ludzie, którzy wolą zapłacić z konta przelewem niż wysyłać sms premium, w których zazwyczaj 50% zabiera firma obsługująca dany nr sms. Pomyliłem się pisząc że jest to 15 zł rocznie, istotnie jest to kwota 21,96

Data: 2009-04-27 08:34:00
Autor: Latet
GG w telefonie - bezplatne?
To kosztuje ok 15 zł rocznie. Dla jednych to majątek, dla innych mniej niż 2 paczki fajek. Ale jeśli naprawde nie chcesz płacić możesz zainstalowac Palringo, to taki komunikator działający w Jawie. Ma to obsługę gg.

Przetesowalem Palringo. Fajne, ale jakos srednio wygodne. Zostawie do logowania się na MSN.
Jednak mobilne GG wydaje mi sie najwygodniejsze. Koszt jest oczywiscie śmieszny, chodzilo mi raczej o rozeznanie i zrozumienie istoty tej opłaty. Bo to jest chyba tak, że serwer GG rozpoznaje jaki klient się połączył (nie skąd, ale jakim klientem) i jesli to mobilne-GG to sprawdza czy konto jest doładowane. Rownie firma GG może kiedyś wprowadzić opłaty za logowanie się z dowolnych alternatywnych komunikatorów, nawet na pececie... Dobrze mysle?

latet

Data: 2009-04-27 20:07:24
Autor: Atlantis
GG w telefonie - bezplatne?
Latet pisze:

[...]

Nie do końca. Zapewne protokół w jakiś sposób to różnicuje i serwer potrafi wykryć czy łączymy się przez mobilne czy zwykłe GG. W tym drugim przypadku wszelkie alternatywne komunikatory po prostu się nie przedstawiają. Dlaczego? Protokół komunikacyjny nie jest otwarty, został zwyczajnie lata temu rozpracowany przez pasjonatów metodą "reverse engeeniering" i jako taki jest dostępny. Oficjalnie wewnętrzny regulamin sieci GG zakazuje łączenia się przez cudze oprogramowanie, ale co mogą zrobić? Gdyby zaczęli to sprawdzać w jakiś sposób i usuwać konta, to zaraz ich sieć by się rozsypała w proch i pył. ;)

W takim wypadku od strony serwera, gdy łączysz się przez jakiegokolwiek alternatywnego klienta, to tak, jakbyś łączył się przez normalne "duże" GG. Nie ma znaczenia na jakiej platformie to odpalasz - przecież smartfon z WM to pełnoprawna platforma, komputer podłączony do Internetu. ;)

Opłat za duże GG nie będzie z powodu, który już wymieniłem powyżej. Wprowadzą coś takiego, a zaraz wszyscy przechodzą na Jabbera, Tlen, względnie MSN albo zaczynają używać Skype'a do rozmów głosowych. ;) Strzeliliby sobie w głowę taką decyzją krótko mówiąc.
Plotki odnośnie wprowadzenia opłat za stacjonarne GG powracają co jakiś czas, do tej pory były jednak zdecydowanie dementowane.

A co do wersji przenośnej, to zwyczajnie zauważyli źródło dochodu. Ludzie jeszcze byli przyzwyczajeni do tego, że za "bajery na komórkę" się płaci. Mało to ja znam osób, które wolały wysłać SMSa za 2 zł chcąć ściągnąć badziewną grafikę albo dzwonek, chociaż pełno lepszych za darmo w Internecie? ;) To właśnie taka sama sytuacja - wykorzystać nieświadomość i wmówić użytkownikowi, że daje się mu coś tak niesamowitego, że musi zapłacić ekstra. Co z tego, że na świecie przyjęło się już mieć to za darmo? ;)

Oczywiście na Symbianie czy tym bardziej przez Javę to trochę inaczej wygląda - jeśli nic się nie zmieniło nie ma fajnego rozwiązania dla GG, które mogłoby konkurować z MobileGadu z Windows Mobile. Wtedy niektórzy świadomie wolą zapłacić. Jak dla mnie ten oficjalny klient GG na komórkę to i tak bieda straszna. :)

Data: 2009-04-25 23:21:14
Autor: AL
GG w telefonie - bezplatne?
Latet pisze:
[...]

tak istnieje - aplikacja napisana w pythonie: "pygg" - jesli dobrze pamietam (len jestem i nie chce mi sie teraz wstawac z lozka by sprawzic w telefonie ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-04-26 11:09:52
Autor: ToMasz
GG w telefonie - bezplatne?
Latet pisze:
[...]

kiedyś za czasów młodości siemensa s55, używałem na nim  jabbera z
transportem GG. Podejrzewam ze na symbiana też jest klient jabbera, a
jak nie to chyba masz możliwość odpalenia programu w javie?

ToMasz

Data: 2009-04-27 08:24:16
Autor: Jeremiasz
GG w telefonie - bezplatne?
[...]

Jest jeszcze Spik na komórkę, oprócz natywnego komunikatora wp (skądinąd bardzo przyjemnego na PC, od którego toporni designerzy z GG dopiero sie uczą) ma także obsługę GG. Aplikacja na komórkę jest w Javie, wersja jeszcze testowa, ale już dość stabilna.

JA

GG w telefonie - bezplatne?