GG w telefonie - jak to jest

Data: 2009-07-24 01:37:08
Autor: NZSNNW
GG w telefonie - jak to jest
Proszę cierpliwych o wyjasnienie, jak to jest z Gadu-Gadu w telefonie?
Pytam was jako osoba korzystająca dotąd z telefonu jako wyłacznie telefonu dorozmów, zawsze miałem proste aparaty.

Czy za to się płaci?
Na jakiej zasadzie?
Jak to jest rozliczane?
Czy trudno jest zainstalować GG w telefonie?
Czy wymaga to jakiś specjalnych zabiegów, ustawień telefonu?
Czy trzeba mieć aktywne jakieś specjalne usługi?
Chcę w telefonie SAMSUNG C-5212 DUOS LIGHT można zainstalowac GG?
Mam o wyboru simy PLSU/abo, SIMPLUS, TAK-TAK, PLAY/abo - z czego korzystać, jeśli to ma znaczenie dla GG?
GG będę potrzebował użyć sporadycznie, tylko przez kilka minut raz w tygoniu.

Cokolwiek jest istotne, proszę pisać, tylko prostym językiem. Dziękuję
NZSNNW

Data: 2009-07-23 16:47:17
Autor: joker77
GG w telefonie - jak to jest
On 24 Lip, 01:37, "NZSNNW" <nieznamsienicniewiemWYTNI...@op.pl> wrote:

Cokolwiek jest istotne, proszę pisać, tylko prostym językiem. Dziękuję
NZSNNW

--

No.

A tak na poważnie, wystarczy telefon z obsługą JAVY (odsyłam do
instrukcji obsługi telefonu, jeśli w instrukcji nic nie piszą na ten
temat to nie ma takiej możliwości).
Udać się na stronę np. producenta GG i pobrać aplikację JAVY
(oryginalny program program należy dodatkowo opłacać, i dodatkowo za
transfer danych przez sieć, bo w końcu chcemy coś odebrać jak i wysłać
przez to GG), ewentualnie użyć startera AirGadu - nie trzeba płacić
wtedy za transfer ani za program, a stawki są dosyć zachęcające.

Operatorzy często mają własne wersję GG gdzie pobierają od nas opłatę
za program np. 1zł za tydzień ale nie pobierają opłat za transfer.

pozdrawiam

Data: 2009-07-24 07:40:02
Autor: Końrad(o)
GG w telefonie - jak to jest
Użytkownik "joker77" <tomek@phuola.com> napisał w wiadomości news:d4d1d79e-b23f-4290-87a8-eed66cc53ab524g2000yqm.googlegroups.com...

wystarczy telefon z obsługą JAVY

ten sam telefon - bo dualsim - i mnie interesuje.
za http://sklep.samsungmobile.pl/index.php?g_view=details&pd_pid=118155 donoszę, że jest java MIDP 2.0, cokolwiek te symbole oznaczają.

Data: 2009-07-25 03:47:57
Autor: NZSNNW
GG w telefonie - jak to jest
Do zainstalowania Gadu-Gadu w telefonie:

> wystarczy telefon z obsługą JAVY

za http://sklep.samsungmobile.pl/index.php?g_view=details&pd_pid=118155 donoszę, że jest java MIDP 2.0, cokolwiek te symbole oznaczają.

Na pewno sama obecność JAVA pozwala na zainstalowanie w telefonie komunikatora?

Po listy dostępnych aparatów do zainstalowania programu (GG, GG Plus, EraGG) nie wymieniają aparatu Samsunga (C-5212 Duos/Duoz).

Czy to pewne, że w http://sklep.samsungmobile.pl/index.php?
g_view=details&pd_pid=118155 będę mogł mieć Gadu-Gadu lub podobny komunikator?

Dziękuję
NZSNNW

Data: 2009-07-24 02:00:41
Autor: nieznamsienicniewiem
GG w telefonie - jak to jest
GG w telefonie:

Poza pytaniami z poprzedniego postu jedno dodtakowe, przykład obrazujący, rozmowa na gg:

-Zadaję pytanie, długość pytania to siedem słów?
-Pada odpwoiedż, także siedem słów w odpowiedzi.

I takie coś jak powyżej powiedzmy 5* powtórzone.
Ile zapłacę za taką rozmowę?

NZSNNW

Data: 2009-07-24 07:19:08
Autor: Czarek
GG w telefonie - jak to jest
W dniu 2009-07-24 02:00, nieznamsienicniewiem@op.pl napisał/a:
[...]

Możliwe, że nic nie zapłacisz za taką rozmowę)(i dłuższą też)
Zależy od sieci w której jesteś i programu jaki użyjesz.

http://www.plus.pl/oferta_indywidualna/nasze_uslugi/nowosci/gadu_gadu/

--
Cz.

Data: 2009-07-24 11:16:04
Autor: Atlantis
GG w telefonie - jak to jest
nieznamsienicniewiem@op.pl pisze:

-Zadaję pytanie, długość pytania to siedem słów?
-Pada odpwoiedż, także siedem słów w odpowiedzi.

I takie coś jak powyżej powiedzmy 5* powtórzone.
Ile zapłacę za taką rozmowę?

Zależy od sposobu w jaki się łączysz. Era miała kiedyś taką ofertę
polegającą na tym, że instalowało się przygotowanego przez ich klienta,
opłacało przez SMS tygodniowy abonament w wysokości AFAIR 1 zł i można
było rozmawiać do woli.

W przypadku oficjalnego klienta GG Mobile sprawa wygląda gorzej - nie
dosyć, że musisz zapłacić autorom programu za samą możliwość korzystania
z ich softu w wersji mobilnej za pomocą ABONAMENTU to jeszcze swojemu
operatorowi płacisz za transfer danych. Moim zdaniem to zwykłe nadużycie
- z technicznego punktu widzenia taki smartfon to zwykły komputer
podłączony do sieci i zdzieranie z użytkownika tylko dlatego, że używa
mobilnej platformy to przegięcie największe z możliwych. Wyobrażasz
sobie taką sytuację, aby GG dla Windows był freeware a użytkownicy
Linuksa albo MacOS X musieli płacić miesięczny abonament za tą samą
aplikację? No właśnie...

Dlatego ja wybrałem trzecią opcję: pakiet 20 MB za 5zł w Plusie (chociaż
zamierzam się przenieść na 100 MB za 10 zł), smartfon na Widnowsie
Mobile i alternatywny klient GG na ten system. Siedząc na samym GG
trudno zużyć ten limit. Opłata jest naliczana za każde rozpoczęte 100 KB
(osobno dla danych wychodzących i przychodzących) a to może oznaczać
parę godzin rozmów. Poza tym mogę to wykorzystać do ściągania maili,
newsów po RSS, czytania mobilnego WWW i wielu innych rzeczy.
Oczywiście na Symbianie też się da, ba - nawet na telefonach z Javą,
choć wtedy soft nie jest tak imponujący, no i jego wybór mniejszy, ale
zawsze coś się znajdzie (palringo ma chyba wersję napisaną w Javie).

Data: 2009-07-24 20:43:39
Autor: ToMasz
GG w telefonie - jak to jest
[...]

to zależy przedewszystkom od sieci. jesli będzie to zwykłe rozlicznie to
mozesz zapłacić oik 20 groszy. jednak jak skorzystasz z jakiegoś
pakietu, (w orange perpaid za5zł) to "zejdzie" ci jedna lub 2 paczki (
jedna na wysłanie jedna na odebranie) za minimalną możliwą opłate.
jakieś 5 groszy. PAmiętaj jednak ze bez korekt, informacji sieci itp,
teoretycznie 1kb transferu powinien starczyć na 1000znaków. Tak wiec
taka rozmowa ( biorąc pod uwage ze pakiet minimlny to 10k albo 100k)
moze trwać 24 godziny dalej za mniejwiecje 10 groszy
Co do samego programu GG,- da sie uruchomić klienta GG nawet na
siemensie s55. Program za darmo! (szukaj pod hasłem jabber)

ToMasz

Data: 2009-07-24 22:51:24
Autor: NZSNNW
GG w telefonie - jak to jest
Co do samego programu GG,- da sie uruchomić klienta GG nawet na
siemensie s55. Program za darmo! (szukaj pod hasłem jabber)

Mam w tej chwili:
-NOKIA 6030
-SAGEM My100x
-planuje nabyc SAMSUNG C-5212 DUOS LIGHT

Czy na którymś z dwóch pierwszych tez da sie uruchomić tego JAbbera?

Dzięki,
NZSNNW

--

GG w telefonie - jak to jest