GN250

Data: 2013-10-23 19:04:54
Autor: MarcinJM
GN250
Witam
Kupi艂em niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).
Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.
Ale do rzeczy.
Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem zarowke H4 z mocowaniem R2 (p45t) i zastapilem oryginalna. Mam jednak watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?
Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z pierwszych rocznikow.

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'贸w, nadwozi rajd贸wek
przer贸bki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-10-23 20:48:46
Autor: zbigi
GN250
MarcinJM napisa艂(a):
Witam
Kupi艂em niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).

A b艂膮d! :)
M贸j pierwszy _motocykl_, to skuter Berlin Roller (wiem, wiem... mas艂o ma艣lane ;)) o pojemno艣ci w艂a艣nie 150ccm. P贸藕niej d艂uuugo nic i WSK125. I wcale sobie nie krzywdowa艂em w temacie bycia prawdziwym motocyklist膮 :)

Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.

No! :)

[...]

Czy GN da rad臋, to nie wiem, ale z podobnych przypadk贸w do艣wiadczy艂em podobnego zabiegu w swym katamaranie (Panda I z 1991) i - poza popraw膮 o艣wielenia jezdni - nie zauwa偶y艂em negatywnych zjawisk :)

Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?

Heh... Gdym uje偶d偶a艂 Bestyj臋 (czyli rzeczon膮 wuesk臋 w艂a艣nie), marzeniem moim by艂o, by mia艂a ona 2 biegi wi臋cej (dla lepszej gospodarki obrotami silnika) i 2 suwy wi臋cej (dla wi臋kszej ekonomiczno艣ci i trwa艂ej pr臋dko艣ci marszowej). O 2 razy wi臋kszej pojemno艣ci nie 艣mia艂em marzy膰 :)

Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z pierwszych rocznikow.

A... To nie do mnie :)
--
zbigi i stopka zast臋pcza

Data: 2013-10-23 22:37:07
Autor: J_K_K
GN250
W dniu 2013-10-23 19:04, MarcinJM pisze:

[...]

P蠹niejsze GN mia硑 wk砤d na H4.
Mo縠sz ew. poszuka, czy wi眤a硂 si to z jakimi zmianami w elektryce,
ale r罂nica jest (jak dla mnie) raczej niewielka.

Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?

Sprz阾 niewysilony, tak, 縠 moim zdaniem nie powinno by wi阫szych problem體.
Mog by z relatywnie ma潮 moc przy podjazdach w g髍ach.
Pozmieniaj p硑ny i filtry, powietrza, je秎i masz g眀kowy,
wyczy舵 i nas眂z stosownym olejem, wymie 秝iec.
Skontroluj opony, nap阣 i klocki.

Poniewa sprz阾 ma swoje lata, pewnie warto by硂 by wzi辨
w podr罂 uniwersaln link naprawcz i spray do opon.
--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-10-24 08:08:19
Autor: Magic
GN250
[...]

Powinien, dla pewno艣ci mo偶esz sprawdzi膰 jakiej grubo艣ci przewody id膮 do oprawki 偶ar贸wki, je艣li 1.5 mm2 to spoko. Sprawd藕 i popraw po艂膮czenia, przeczy艣膰 styki w oprawce i wio.

[...]

Pewnie si臋 zm臋czysz podr贸偶uj膮c ci膮gle z pr臋dko艣ciami ok. 90 km/h ale to kwestia nastawienia. Motorek nie ma opinii awaryjnego jako taki, bardziej b臋dzie si臋 liczy艂 stan Twojego egzemplarza.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2013-10-24 08:25:07
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 08:08, Magic pisze:
[...]

Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro, regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).

[...]

Naped na pewno do wymiany (tylna zebatka wyglada jak gwiazda ninja, do zabijania wrogow). Nad lancuchem rozrzadu sie zastanawiam (39 tys. km). Czyszczenie gaznika.

Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)
Poza tym moje doswiadczenie w jezdzie jest nikle (jakies 5000km 50'tka, 4000km 150tka, 1000km GNem i daaawno temu 15km >pietnascie< CZtka 350;)) i mam swiadomosc, 偶e w wieku 43 lat raczej Valentino Rossim nie zostane ;) (i nie chce).

Data: 2013-10-24 12:21:29
Autor: sbd
GN250

U偶ytkownik "MarcinJM" <marcinjm@op.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci

Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,
regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).
Zaraz po zakupie gienka za艂o偶y艂em H4 i nie by艂o najmniejszych problem贸w
z instalacj膮 przez kilka tys. km, teraz slu偶y nowemu panu :)
Wie艣膰 gminna niesie, 偶e r贸wnoleg艂e regulatory tyrystorowe mniej si臋
grzej膮 gdy wi臋cej pr膮du zu偶ywaj膮 odbiorniki, wi臋c mocniejsze 艣wiat艂a
mog膮 nawet pozytywnie wp艂yn膮膰 na trwa艂o艣膰 regulatora.

Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)
Gienek s艂u偶y艂 za pierwsze moto dla swie偶o upieczonej kierowniczki - przy
zakupie kierowa艂em si臋 jak najni偶sz膮 mas膮 i nisk膮 kanap膮. Drobne b艂臋dy
zawsze za艂atwia艂o podparcie nog膮 zamiast gleby - taki wi臋kszy motorower
dla nabrania wprawy po kursie PJ:) W tej roli sprawdzi艂 si臋 doskonale.

Niestety jest bardzo mi臋kki, nawet po wymianie oleju na g臋stszy w
teleskopach. Ma艂o stabilny, mocno nurkuje przy hamowaniu.
Moim zdaniem dobry na sam pocz膮tek, ale po藕niej dla w艂asnego
bezpiecze艅stwa i komfortu warto przesi膮艣膰 si臋 na co艣 z lepszym
zawieszeniem i silnikiem pozwalaj膮cym cho膰by wyprzedzi膰 ci臋偶ar贸wk臋
na drodze dwukierunkowej.

pozdrawiam
sbd

Data: 2013-10-24 10:29:53
Autor: AZ
GN250
On 2013-10-24, sbd <sbd@mail.com> wrote:
[...]

Mniej do puszczenia w atmosfere w postaci ciepla. O ile tylko jest zapas
mocy i bilans nie bedzie ujemny to bedzie banglac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-24 12:35:02
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 12:29, AZ pisze:
On 2013-10-24, sbd <sbd@mail.com> wrote:
[...]

Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie alternatora, wiec na 艂adowanie nie powinno miec wp艂ywu. Z trzeciej strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu, chocby ideowego, regulatora.

Data: 2013-10-24 10:44:58
Autor: AZ
GN250
On 2013-10-24, sbd <sbd@mail.com> wrote:
[...]

Mysle, ze nie ma co sie nad tym doktoryzowac tylko sprobowac ;-) Jakby
byl problem z ladowaniem zawsze mozesz urwac pare watow wkladajac jakas
ledowa zarowek zamiast tylnej postojowki i oswietlenia tablicy na
przyklad ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-24 12:57:15
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 12:44, AZ pisze:
[...]

Problem w tym, ze ja to juz zrobilem :)
Refleksja przyszla pozniej :P

Data: 2013-10-24 12:52:25
Autor: sbd
GN250

U偶ytkownik "MarcinJM" <marcinjm@op.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:5268f7d8$0$2295$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Je艣li napi臋cie na akumulatorze przekracza 13V to pr膮d p艂ynie do niego:)
Mierzy艂em podczas "okresowego przegl膮du" i na 艣wiat艂ach przy 2-3tys obr
na pewno by艂o ponad 14V.

pozdrawiam
sbd

Data: 2013-10-24 13:08:41
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 12:52, sbd pisze:

[...]

13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej bezpieczne minimum to ok 13.5V, 14V z pelnym obcia偶eniem jest bardzo dobrze.
Tyle ze szoly pamietam :P

Data: 2013-10-24 13:27:55
Autor: sbd
GN250
[...]

Oczywi艣cie wszystko si臋 zgadza, mia艂em na my艣li orientacyjne okre艣lenie
chwilowego kierunku przep艂ywu pr膮du bez wpinania amperomierza.

pozdrawiam
sbd

Data: 2013-10-24 13:57:48
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 13:27, sbd pisze:
[...]

No tak, masz racje. 13V swiadzczy o tym, ze aku nie oddaje energii, ale o sensownym ladowaniu raczej mowy nie ma.

Data: 2013-10-24 12:30:58
Autor: MarcinJM
GN250

[...]

Tak intuicyjnie te偶 mi si臋 wydaje.

[...]

Ca艂kiem 艣wiadomie postanowi艂em kupi膰 i poje藕dzi膰 GNem. R贸wnie偶 po to, aby przy zakupie kolejnego moto by膰 bardziej 艣wiadomym czego oczekuje, co mi przeszkadza, etc.
Niemniej bardzo dziekuj臋 za t膮 opinie, jest dla mnie wartosciowa :)

Data: 2013-10-24 11:56:08
Autor: Piotr Klimek
GN250
Dnia (Wed, 23 Oct 2013 19:04:54 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam

Cze舵.

Kupi砮m niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).
Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.

Nie przyzwyczajaj si, nie s眃z 縠by poje糳zi nim d硊縠j ni jeden
sezon. Po kilku tysi眂ach kilometr體 b阣ziesz ju wiedzia czego
oczekujesz od motocykla i nie s眃z, 縠by GN Ci to dawa. Ka縟y kolejny
motocykl to jest ten docelowy i na zawsze :)

[...]

Motocykl ma 20 lat, wi阠 wszystko zale縴 od stanu technicznego. Zr骲
wszystkie wymiany eksploatacyjne, regulacje zawor體, zmierz kompresje i
ruszaj w 秝iat. Moja DT125 jest z 96 roku i zawsze do tej pory z wypraw w
g砮bokie b硂to w czarnej dupie wraca砤 na ko砤ch o w砤snych si砤ch :)

Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-10-24 15:32:38
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 13:56, Piotr Klimek pisze:
[...]

Dla mnie waznym kryterium jest apetyt na paliwo. Chce je縟zic, a nie przygladac sie. Tak samo zreszta z wyborem rajdowki: wole trenowac czyms mniejszym, niz przygladac sie wypasionej furze :)
Obecnie mieszcze sie w 20-25zl/100km i to jest do przyjecia.

[...]

Pocieszaj眂e :)

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'體, nadwozi rajd體ek
przer骲ki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-10-25 07:29:33
Autor: Piotr Klimek
GN250
Dnia (Thu, 24 Oct 2013 15:32:38 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
[...]

We wszystkich motocyklach jakie mia砮m do tej pory koszt paliwa by
pomijalnie niski w por體naniu do innych wydatk體. Na DRZ od pocz眛ku tego sezonu
wyda砮m nieca砮 4000z, z czego paliwo to 300z, dlatego nie zwracam uwagi
czy pali 5.5L czy 6.5L na 100 kilometr體. W terenie akurat ci昕ko jest
nat硊c du縪 kilometr體, wi阠 tym bardziej wida dysproporcje. --
Pozdrawiam