GN250

Data: 2013-10-23 19:04:54
Autor: MarcinJM
GN250
Witam
Kupiłem niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).
Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.
Ale do rzeczy.
Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem zarowke H4 z mocowaniem R2 (p45t) i zastapilem oryginalna. Mam jednak watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?
Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z pierwszych rocznikow.

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-10-23 20:48:46
Autor: zbigi
GN250
MarcinJM napisał(a):
Witam
Kupiłem niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).

A błąd! :)
Mój pierwszy _motocykl_, to skuter Berlin Roller (wiem, wiem... masło maślane ;)) o pojemności właśnie 150ccm. Później dłuuugo nic i WSK125. I wcale sobie nie krzywdowałem w temacie bycia prawdziwym motocyklistą :)

Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.

No! :)

[...]

Czy GN da radę, to nie wiem, ale z podobnych przypadków doświadczyłem podobnego zabiegu w swym katamaranie (Panda I z 1991) i - poza poprawą oświelenia jezdni - nie zauważyłem negatywnych zjawisk :)

Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?

Heh... Gdym ujeżdżał Bestyję (czyli rzeczoną wueskę właśnie), marzeniem moim było, by miała ona 2 biegi więcej (dla lepszej gospodarki obrotami silnika) i 2 suwy więcej (dla większej ekonomiczności i trwałej prędkości marszowej). O 2 razy większej pojemności nie śmiałem marzyć :)

Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z pierwszych rocznikow.

A... To nie do mnie :)
--
zbigi i stopka zastępcza

Data: 2013-10-23 22:37:07
Autor: J_K_K
GN250
W dniu 2013-10-23 19:04, MarcinJM pisze:

[...]

Pó¼niejsze GN mia³y wk³ad na H4.
Mo¿esz ew. poszukaæ, czy wi±za³o siê to z jakimi¶ zmianami w elektryce,
ale ró¿nica jest (jak dla mnie) raczej niewielka.

Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?

Sprzêt niewysilony, tak, ¿e moim zdaniem nie powinno byæ wiêkszych problemów.
Mog± byæ z relatywnie ma³± moc± przy podjazdach w górach.
Pozmieniaj p³yny i filtry, powietrza, je¶li masz g±bkowy,
wyczy¶æ i nas±cz stosownym olejem, wymieñ ¶wiecê.
Skontroluj opony, napêd i klocki.

Poniewa¿ sprzêt ma swoje lata, pewnie warto by³o by wzi±æ
w podró¿ uniwersaln± linkê naprawcz± i spray do opon.
--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-10-24 08:08:19
Autor: Magic
GN250
[...]

Powinien, dla pewności możesz sprawdzić jakiej grubości przewody idą do oprawki żarówki, jeśli 1.5 mm2 to spoko. Sprawdź i popraw połączenia, przeczyść styki w oprawce i wio.

[...]

Pewnie się zmęczysz podróżując ciągle z prędkościami ok. 90 km/h ale to kwestia nastawienia. Motorek nie ma opinii awaryjnego jako taki, bardziej będzie się liczył stan Twojego egzemplarza.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2013-10-24 08:25:07
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 08:08, Magic pisze:
[...]

Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro, regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).

[...]

Naped na pewno do wymiany (tylna zebatka wyglada jak gwiazda ninja, do zabijania wrogow). Nad lancuchem rozrzadu sie zastanawiam (39 tys. km). Czyszczenie gaznika.

Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)
Poza tym moje doswiadczenie w jezdzie jest nikle (jakies 5000km 50'tka, 4000km 150tka, 1000km GNem i daaawno temu 15km >pietnascie< CZtka 350;)) i mam swiadomosc, że w wieku 43 lat raczej Valentino Rossim nie zostane ;) (i nie chce).

Data: 2013-10-24 12:21:29
Autor: sbd
GN250

Użytkownik "MarcinJM" <marcinjm@op.pl> napisał w wiadomości

Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,
regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).
Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów
z instalacją przez kilka tys. km, teraz sluży nowemu panu :)
Wieść gminna niesie, że równoległe regulatory tyrystorowe mniej się
grzeją gdy więcej prądu zużywają odbiorniki, więc mocniejsze światła
mogą nawet pozytywnie wpłynąć na trwałość regulatora.

Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)
Gienek służył za pierwsze moto dla swieżo upieczonej kierowniczki - przy
zakupie kierowałem się jak najniższą masą i niską kanapą. Drobne błędy
zawsze załatwiało podparcie nogą zamiast gleby - taki większy motorower
dla nabrania wprawy po kursie PJ:) W tej roli sprawdził się doskonale.

Niestety jest bardzo miękki, nawet po wymianie oleju na gęstszy w
teleskopach. Mało stabilny, mocno nurkuje przy hamowaniu.
Moim zdaniem dobry na sam początek, ale poźniej dla własnego
bezpieczeństwa i komfortu warto przesiąść się na coś z lepszym
zawieszeniem i silnikiem pozwalającym choćby wyprzedzić ciężarówkę
na drodze dwukierunkowej.

pozdrawiam
sbd

Data: 2013-10-24 10:29:53
Autor: AZ
GN250
On 2013-10-24, sbd <sbd@mail.com> wrote:
[...]

Mniej do puszczenia w atmosfere w postaci ciepla. O ile tylko jest zapas
mocy i bilans nie bedzie ujemny to bedzie banglac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-24 12:35:02
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 12:29, AZ pisze:
On 2013-10-24, sbd <sbd@mail.com> wrote:
[...]

Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie alternatora, wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu, chocby ideowego, regulatora.

Data: 2013-10-24 10:44:58
Autor: AZ
GN250
On 2013-10-24, sbd <sbd@mail.com> wrote:
[...]

Mysle, ze nie ma co sie nad tym doktoryzowac tylko sprobowac ;-) Jakby
byl problem z ladowaniem zawsze mozesz urwac pare watow wkladajac jakas
ledowa zarowek zamiast tylnej postojowki i oswietlenia tablicy na
przyklad ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-24 12:57:15
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 12:44, AZ pisze:
[...]

Problem w tym, ze ja to juz zrobilem :)
Refleksja przyszla pozniej :P

Data: 2013-10-24 12:52:25
Autor: sbd
GN250

Użytkownik "MarcinJM" <marcinjm@op.pl> napisał w wiadomości news:5268f7d8$0$2295$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:)
Mierzyłem podczas "okresowego przeglądu" i na światłach przy 2-3tys obr
na pewno było ponad 14V.

pozdrawiam
sbd

Data: 2013-10-24 13:08:41
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 12:52, sbd pisze:

[...]

13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej bezpieczne minimum to ok 13.5V, 14V z pelnym obciażeniem jest bardzo dobrze.
Tyle ze szoly pamietam :P

Data: 2013-10-24 13:27:55
Autor: sbd
GN250
[...]

Oczywiście wszystko się zgadza, miałem na myśli orientacyjne określenie
chwilowego kierunku przepływu prądu bez wpinania amperomierza.

pozdrawiam
sbd

Data: 2013-10-24 13:57:48
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 13:27, sbd pisze:
[...]

No tak, masz racje. 13V swiadzczy o tym, ze aku nie oddaje energii, ale o sensownym ladowaniu raczej mowy nie ma.

Data: 2013-10-24 12:30:58
Autor: MarcinJM
GN250

[...]

Tak intuicyjnie też mi się wydaje.

[...]

Całkiem świadomie postanowiłem kupić i pojeździć GNem. Również po to, aby przy zakupie kolejnego moto być bardziej świadomym czego oczekuje, co mi przeszkadza, etc.
Niemniej bardzo dziekujÄ™ za tÄ… opinie, jest dla mnie wartosciowa :)

Data: 2013-10-24 11:56:08
Autor: Piotr Klimek
GN250
Dnia (Wed, 23 Oct 2013 19:04:54 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam

Cze¶æ.

Kupi³em niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).
Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.

Nie przyzwyczajaj siê, nie s±dzê ¿eby¶ poje¼dzi³ nim d³u¿ej ni¿ jeden
sezon. Po kilku tysi±cach kilometrów bêdziesz ju¿ wiedzia³ czego
oczekujesz od motocykla i nie s±dzê, ¿eby GN Ci to dawa³. Ka¿dy kolejny
motocykl to jest ten docelowy i na zawsze :)

[...]

Motocykl ma 20 lat, wiêc wszystko zale¿y od stanu technicznego. Zrób
wszystkie wymiany eksploatacyjne, regulacje zaworów, zmierz kompresje i
ruszaj w ¶wiat. Moja DT125 jest z 96 roku i zawsze do tej pory z wypraw w
g³ebokie b³oto w czarnej dupie wraca³a na ko³ach o w³asnych si³ach :)

Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-10-24 15:32:38
Autor: MarcinJM
GN250
W dniu 2013-10-24 13:56, Piotr Klimek pisze:
[...]

Dla mnie waznym kryterium jest apetyt na paliwo. Chce je¿dzic, a nie przygladac sie. Tak samo zreszta z wyborem rajdowki: wole trenowac czyms mniejszym, niz przygladac sie wypasionej furze :)
Obecnie mieszcze sie w 20-25zl/100km i to jest do przyjecia.

[...]

Pocieszaj±ce :)

Data: 2013-10-25 07:29:33
Autor: Piotr Klimek
GN250
Dnia (Thu, 24 Oct 2013 15:32:38 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
[...]

We wszystkich motocyklach jakie mia³em do tej pory koszt paliwa by³
pomijalnie niski w porównaniu do innych wydatków. Na DRZ od pocz±tku tego sezonu
wyda³em nieca³e 4000z³, z czego paliwo to 300z³, dlatego nie zwracam uwagi
czy pali 5.5L czy 6.5L na 100 kilometrów. W terenie akurat ciê¿ko jest
nat³uc du¿o kilometrów, wiêc tym bardziej widaæ dysproporcje. --
Pozdrawiam