GPRS w mobile, czego nie dopatrzyłem?

Data: 2010-01-25 23:36:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
GPRS w mobile, czego nie dopatrzyłem?
Witam,

próbuję zestawić połączenie GPRSa przed BT przez Nokię. Kazałem sobie
mobilowi przesłać plik konfiguracyjny esemesem i działa z samej nokii.
Ale jak daję łączenie na *99***1# to łączy i wywala, że protokół PPP
skończył połączenie. Czegoś pewnie niedoustawiłem, ale czego?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-01-25 23:39:21
Autor: darnok
On 2010-01-25 23:36, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
Witam,

próbuję zestawić poł±czenie GPRSa przed BT przez Nokię. Kazałem sobie
mobilowi przesłać plik konfiguracyjny esemesem i działa z samej nokii.
Ale jak daję ł±czenie na *99***1# to ł±czy i wywala, że protokół PPP
skończył poł±czenie. Czego¶ pewnie niedoustawiłem, ale czego?

APNa na kompie.
AT+CGDCONT=1,"IP","tu_wpisz_apn"

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-01-25 23:45:47
Autor: Przemysław Adam ¦miejek

On 2010-01-25 23:36, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
Witam,

[...]

A możesz co¶ bliżej podać? Gdzie to się wpisuje?

Ani to:
Podana fraza - at+cgdcont=1,"ip","tu_wpisz_apn" - nie została odnaleziona.

Ani to:
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&q=%20apn+windows

nic sensownego nie wnosi ;(

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-01-26 00:31:58
Autor: TZ
GPRS w mobile, czego nie dopatrzyłem?
Cze¶ć Przemysław !

W poniedziałek, 25 stycznia 2010, o godz. 23:45:47, napisałe¶ na temat:
"GPRS w mobile, czego nie dopatrzyłem?"
Przemysław Adam ¦miejek niechce@spamu.pl, news:hjl5c2$2gn$2news.interia.pl

A możesz co¶ bliżej podać? Gdzie to się wpisuje?

Manager urz±dzeń
wskaż modem i...
Wła¶ciwo¶ci -> Zaawansowane -> Dodatkowe polecenia inicjuj±ce

                   --
Hej!

- Brygida spostrzegła, że już nie żyje. -

Data: 2010-01-26 08:57:18
Autor: Przemysław Adam ¦miejek

W dniu 2010-01-26 00:31, TZ pisze:
[...]

Dzięki, pomogło. Kurde, mogli to gdzie¶ opisać na mobile....

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-01-26 17:01:16
Autor: Przemek
GPRS w mobile, czego nie dopatrzyłem?
Użytkownik "Przemysław Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisał w
Dzięki, pomogło. Kurde, mogli to gdzie¶ opisać na mobile....

Gdzies jest opisane na 100%, a gdyby¶ pomy¶lał i wpisał w google:
AT+CGDCONT=1,"IP"
to miałbys odpowiedĽ:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=AT%2BCGDCONT%3D1%2C%22IP%22&lr=&aq=f&oq=

:)
Przem

Data: 2010-01-27 10:13:42
Autor: Przemysław Adam ¦miejek

W dniu 2010-01-26 17:01, Przemek pisze:
Użytkownik "Przemysław Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisał w
Dzięki, pomogło. Kurde, mogli to gdzie¶ opisać na mobile....

Gdzies jest opisane na 100%,

Gdzie¶ w internecie pewnie tak, ale nie w opisie konfiguracji do
korzystania z GPRS na stronach mobile.

a gdyby¶ pomy¶lał i wpisał w google:
AT+CGDCONT=1,"IP"

a sk±d miałbym pomy¶leć, że takie co¶ należy wpisać? Łatwo mówić, jak
się wie.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-02-24 17:08:00
Autor: Przemek
GPRS w mobile, czego nie dopatrzyłem?
Użytkownik "Przemysław Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisał w
a sk±d miałbym pomy¶leć, że takie co¶ należy wpisać? Łatwo mówić, jak
się wie.

To fakt, ale ja znalazłem szukaj±c w googlach nie znaj±c AT+, więc wiem, ze można :)
Przem

Data: 2010-01-26 00:05:53
Autor: Piotr KUCHARSKI
darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl@anty.spam.ch> wrote:
[...]

Może *99***2# zadziała (to 1, 2 to numer profilu w telefonie, zobacz, jak
się ustawiło po SMS-ie).

Czegoś pewnie niedoustawiłem, ale czego?
APNa na kompie.
AT+CGDCONT=1,"IP","tu_wpisz_apn"

Ee, po co? To powinno być w ustawieniach przysłanych w tym SMS-ie.
Powinno się dać skorzystać normalnie, bez żadnych skryptów i dodatkowych
ustawień.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal

Data: 2010-01-26 09:00:15
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 Jan 2010 00:05:53 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI napisał(a):

Ee, po co? To powinno być w ustawieniach przysłanych w tym SMS-ie.
Powinno się dać skorzystać normalnie, bez żadnych skryptów i dodatkowych
ustawień.

w pececie? i on ten sms odbiera?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 19:55:00
Autor: Piotr KUCHARSKI
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Ee, po co? To powinno być w ustawieniach przysłanych w tym SMS-ie.
Powinno się dać skorzystać normalnie, bez żadnych skryptów i dodatkowych
ustawień.
w pececie? i on ten sms odbiera?

Nie, telefon odbiera SMS i sobie konfiguruje profil. Na pececie tylko
trzeba po połączeniu się po BT do telefonu wybrać odpowiedni profil,
dzwoniÄ…c np. *99***5#

Data: 2010-01-29 19:57:48
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 19:55:00 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI napisał(a):

Nie, telefon odbiera SMS i sobie konfiguruje profil. Na pececie tylko
trzeba po poł±czeniu się po BT do telefonu wybrać odpowiedni profil,
dzwoni±c np. *99***5#

Już Przemek odpowiedział - tak jest tylko w SonyParkinsonach, teoretycznie
miało ułatwiać, ale tego nie robi, bo musisz znac numer profilu.
Wpisywanie w stringu inicjuj±cym jest lepsze, bo nie musisz grzebać w
telefonie i możesz użyć innego APN, nawet takiego który nie jest
zdefiniowany w telefonie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 20:24:28
Autor: Piotr KUCHARSKI
[...]

No tak, trzeba znać. :) Zazwyczaj to 1, ale do 5 można policzyć.

Wpisywanie w stringu inicjującym jest lepsze, bo nie musisz grzebać w
telefonie i możesz użyć innego APN, nawet takiego który nie jest
zdefiniowany w telefonie.

ZaleĹĽy dla kogo lepsze. Jak nie korzystasz z sieci na telefonie, albo
zmieniasz telefony, a komputera nie, to pewnie lepsze.

Data: 2010-01-29 21:33:37
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-01-29 21:24, Piotr KUCHARSKI pisze:
[...]

No nie wiem czy zmiana telefonu nie powoduje zmiany modemu. W końcu
teraz w moim systemie mam dwa modemy. Jeden do SE, a drugi do Nokii.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-01-29 21:07:22
Autor: Przemysław Adam ¦miejek

W dniu 2010-01-29 20:57, Waldek Godel pisze:
[...]

No to akurat nietrudno policzyć.

Wpisywanie w stringu inicjuj±cym jest lepsze, bo nie musisz grzebać w
telefonie

No ¶rednio miłe, zwłaszcza jak się nie jest geekiem, a spece z mobila
zapomnieli o tym napisać w instrukcji.

i możesz użyć innego APN, nawet takiego który nie jest
zdefiniowany w telefonie.

A co to da?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-01-29 20:12:10
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 21:07:22 +0100, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

No ¶rednio miłe, zwłaszcza jak się nie jest geekiem, a spece z mobila
zapomnieli o tym napisać w instrukcji.

Ale - jak możesz zauważyc - string inicjuj±cy musisz wpisac i tak i tak

i możesz użyć innego APN, nawet takiego który nie jest
zdefiniowany w telefonie.

A co to da?

jedno miejsce do konfiguracji mniej

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 20:25:55
Autor: Piotr KUCHARSKI
GPRS w mobile, czego nie dopatrzyłem?
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
No średnio miłe, zwłaszcza jak się nie jest geekiem, a spece z mobila
zapomnieli o tym napisać w instrukcji.
Ale - jak moĹĽesz zauwaĹĽyc - string inicjujÄ…cy musisz wpisac i tak i tak

Tylko dlatego, że dzwonił na *99***1#, pod którym to profilem nie było
odpowiedniej konfiguracji, a CGDCONT=1 po prostu tÄ™ konfiguracjÄ™ pod
tym numerem profilu ustawiło.

Data: 2010-01-29 20:35:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 20:25:55 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI napisał(a):

Tylko dlatego, że dzwonił na *99***1#, pod którym to profilem nie było
odpowiedniej konfiguracji, a CGDCONT=1 po prostu tę konfigurację pod
tym numerem profilu ustawiło.

No w każdym razie tak już jest i się tego nie zmieni.
Zawsze można wybrać telefon z Windows Mobile i Internet Connection Sharing
- wystarczy podpi±ć kabel, telefon zapyta jaka ma być funkcje, wybrać
udotępnienie internetu, trzy sekundy i działa - bez żadnej konfiguracji.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 21:36:59
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

Bez ActiveSynca cuda panie

Data: 2010-01-29 21:34:28
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-01-29 21:25, Piotr KUCHARSKI pisze:
[...]

Piotr.... Pacz nam na usta: Takie przyjemności jak profil to tylko w SE.
W Nokii trzeba rzeźbić w rejestrach.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-01-29 21:19:00
Autor: Przemysław Adam ¦miejek

W dniu 2010-01-29 21:12, Waldek Godel pisze:
[...]

No w SE nie muszę, bo mam profil w aparacie, przesłany mi przez
operatora w dodatku.

i możesz użyć innego APN, nawet takiego który nie jest
zdefiniowany w telefonie.
A co to da?
jedno miejsce do konfiguracji mniej

Więcej. Bo w aparacie dostałem profil od operatora. W SE koniec. A w
Nokii musiałem grzebać po zaawansowanych ustawieniach modemu, co ani
proste ani oczywiste nie jest, zwłaszcza jak operator słowa nie wspomina :D

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-01-26 09:00:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-01-26 01:05, Piotr KUCHARSKI pisze:
[...]

Nie, kolejne numerki są w SE. Tam muszę mieć 5.

No jednak dodanie tego pomogło.

--
Przemysław Adam Śmiejek

GPRS w mobile, czego nie dopatrzyłem?