GPS

Data: 2013-06-23 09:21:56
Autor: Krzysztof 45
GPS
W Nokii z symbianem jest taka aplikacja jak 'Dane GPS'
Przydatna dla mnie funkcja to kompas w który wpisuje punkt (aktualna pozycję). Po oddaleniu się od tego punktu, kompas pokazuje kierunek na ten punkt i odległość w linii prostej. W trakcie zbliżania się do punktu lub oddalania, kompas koryguje kierunek i odległość. Aplikacja korzysta tylko z danych gps.

Korzystam z tego w nieznanym lesie by trafić do auta, na jeziorach gdzie wpisuje ciekawe wędkarso miejscówki itd.

Potrzebuje coś takiego na Androida z którym od niedawna mam styczność. Jest tych apek od groma, a jednak nie mogę trafić na coś takiego.
--
Krzysiek

Data: 2013-06-23 09:53:33
Autor: Trybun
GPS
W dniu 2013-06-23 09:21, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Może Find My Car, w przybliżeniu działa tak jak ten opisany powyżej.

Data: 2013-06-23 10:16:47
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-06-23 09:53, Trybun pisze:
Może Find My Car, w przybliżeniu działa tak jak ten opisany powyżej.

Coś w tym stylu. Po takich tytułach bym nie szukał. Dzięki :)
Jest tego trochę. Musze przebrnąć przez nie i wybrać coś sensownego.

A może jeszcze ktoś się odezwie z czymś co użytkuje i jest zadowolony :)
--
Krzysiek

Data: 2013-06-23 10:44:39
Autor: ToMasz
GPS
W dniu 23.06.2013 10:16, Krzysztof 45 pisze:
[...]

To co chcesz uzyskać, potrafi każda nawigacja. Tyle że najczęściej są to kobyły. Jeśli wogóle masz ochotę to sprawdź, OSMAND. Na parkingu włącz nawigacje i określ ten punkt jako np "dom" potem wyłącz i tyle. po kilku godzinach włącz nawigacje i wybierz nawiguj dom. Domyślnie będzie strzałka wskazująca azymut. OCzywiście jak masz jakiś transfer danych, to możesz wczytać mape. Open Street Map, albo nawet w wersji offline UMP.
Kolejną prawie nawigacją jest Locus. Tylko że jego mocną sprawą są mapy. o ile pamiętam w domu można określić obszar jaki ma zostać pobrany do telefonu, potem używać map offline. Chwilowo nie używam, więc sprawdź sam.

ToMasz

Data: 2013-06-23 22:04:06
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-06-23 10:44, ToMasz pisze:

To co chcesz uzyskać, potrafi każda nawigacja. Tyle że najczęściej są to
kobyły.

Wiem, ale potrzebuje coś prostego w teren gdzie nie ma dróg. Kompas, zapisanie punktów i prowadzenie strzałką do nich w linii prostej.
Na razie zainstalowałem  i sprawdzam Samochód lokator wersja 3.6.3 I po pierwszych testach zdaje egzamin.

--
Krzysiek

Data: 2013-06-23 22:12:48
Autor: $heikh el $hah
GPS
W dniu 2013-06-23 22:04, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Na razie zainstalowałem  i sprawdzam SamochĂłd lokator wersja 3.6.3 I po
pierwszych testach zdaje egzamin.

Nitkę, ołówek i notesik sobie kup.
Następne pokolenia bez smartfona nie będą już potrafiły trafić do kibla we własnym domu.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 00:05:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"$heikh el $hah" 51c756bf$0$1261$65785112@news.neostrada.pl

Nitkę, ołówek i notesik sobie kup.
Następne pokolenia bez smartfona nie będą już potrafiły trafić do kibla we własnym domu.

Ale, dzięki netowi i smartfonom, będą wiedziały, kim
była Tezeusz i jaką rolę w jego życiu odegrała Ariadna.
Poznają Minotaura i Damastesa...

  http://www.youtube.com/watch?v=FoT1K2U5V5k

Zapoznają się z muzyką Gintrowskiego, piosenkami Kaczmarskiego,
śpiewem Demarczyk i Grechuty -- za darmo. :) Będą znały na pamięć
popularne utwory Beethovena  -- który choć ogłuchł, nie zarzucił
swego ,,pisarstwa'', najwyraźniej (jak ja) utrzymując, że Duch
potrafi drwić z ograniczeń chorego Ciała...

Poznają filmy, muzykę, zapoznają się z teoriami i dociekaniami,
zrozumieją, kim są, skąd pochodzą i dokąd podążają -- zanim umrą. :)

Data: 2013-06-24 00:26:47
Autor: $heikh el $hah
GPS
Ale, dzięki netowi i smartfonom, będą wiedziały, kim
była Tezeusz i jaką rolę w jego życiu odegrała Ariadna.
Poznają Minotaura i Damastesa...

Tak, zapewne będą oglądać filmy historyczne, edukacyjne, zamiast pornosów i słuchać klasyków, zamiast PSY-o'idów. :]

A poważniej: w smartfonie cenię sobie kilka aplikacji, jak np. latarka, kalkulator, TrackID, ale żeby instalować i używać takich jak "gdzie jest moje auto"?! Trochę samczej godności trzeba zachować, by nie ocipieć jak np. Japończycy, którym technologia całkiem przeżarła osobowości: http://www.lolhome.com/img_big/japan-then-and-now.jpg

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 10:18:24
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-06-24 00:26, $heikh el $hah pisze:
[...]

Ty, męski...

Jezioro 10km na 6km głebokie na około 6-20m.
Gdzieś na środku jest wypłycenie do 2m (górka średnicy 3-5m)
Wypływam przed świtem po ciemności często we mgle. Do przepłynięcia mam około 3km by trafić w punkt tej górki. Na niej muszę być około pół godz przed świtem.
Jeżeli trafisz tam w punkt w tych warunkach po nitce, notesiku i ołówku, to szacun. A jak nie to (pip...) wiesz co.

--
Krzysiek

Data: 2013-06-24 11:10:06
Autor: $heikh el $hah
GPS
W dniu 2013-06-24 10:18, Krzysztof 45 pisze:
Jeżeli trafisz tam w punkt w tych warunkach po nitce, notesiku i ołówku,
to szacun.

Na upartego, bezproblemowo. Wcześniej, za dnia, pasowałoby tam bojkę postawić, jeśli nie ma, a później już tylko zwykły kompas, mocna latarka/reflektor.
Ale jasne, że do nietypowych zastosowań, takie apki można stosować. Geodeci i kartografowie też już się analogowymi przyrządami nie posługują, ale jak ktoś w stanie nie wskazującym prosi swój telefon, by mu drogę do samochodu wskazał, to już reproduktor z niego żaden... ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 11:18:28
Autor: sqlwiel
GPS
W dniu 2013-06-24 11:10, $heikh el $hah pisze:
[...]

Ale ileĹź-to roboty? I koszta, i wskazywanie miejsca konkurencji...

[...]

No wybacz... ale jeśli zostawiasz auto "przy drodze" i idziesz na grzyby w las, nie żadną ścieżką, ani dróżką, lecz po prostu "na przełaj" - to jak trafisz z powrotem? (Pomijając fakt, że tylko ktoś lekkomyślny zostawi auto przy drodze w lesie.)
Owszem, idąc "z grubsza w określonym kierunku i wracając z grubsza w przeciwnym wg słońca" - trafisz na tę drogę (czy odbijesz się od linii kolejowej, czy rzeki, czy-co, ja wiem, bom dawno temu harcerzem był), ale po co potem dymać 5km wzdłuż jezdni, zamiast celować wprost na pozostawione auto?
Skoro tego smartfona za ciężkiego tałzena i tak się nosi, to dlaczego nie obarczyć go tą dodatkową odrobiną użyteczności?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-06-24 11:29:15
Autor: $heikh el $hah
GPS
W dniu 2013-06-24 11:18, sqlwiel pisze:
No wybacz... ale jeśli zostawiasz auto "przy drodze" i idziesz na grzyby
w las, nie żadną ścieżką, ani dróżką, lecz po prostu "na przełaj" - to
jak trafisz z powrotem?

No paczpan, za czasów Nokii 3310 się zdarzało. Cuda, panie?
Nie. Orientacja w przestrzeni, elementy charakterystyczne, orientacja po kierunku. I może pod samą maskę nie trafisz, ale na ulicę wyjdziesz i do samochodu daleko mieć nie będziesz.
Nie życzę Ci, ale niech Ci kiedyś zdechnie telefon, czy się zdarzy cokolwiek uniemożliwiającego skorzystanie z aplikacji, to się będziesz rozglądał jak głupi z jedną ręką w nocniku.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 11:48:40
Autor: sqlwiel
GPS
W dniu 2013-06-24 11:29, $heikh el $hah pisze:
[...]

Mnie to nie grozi :)
Taż pisałem Ci przecież, żem ja dawny harcerz i w lesie i na wodzie sobie poradzę bez GPSa i wolę znać te dawne sposoby, choćby na okoliczność wyłączenia przez Hamerykańców całego GPSa czy sieci komórkowych. Co więcej - nie używam żadnej nawigacji do auta. Wolę obejrzeć mapę, co nieco zapamiętać i rozumieć gdzie jestem.

Ale - skoro już tego fona się nosi, to niech będzie maksymalnie użyteczny. A najlepiej trzymać w nim "FM 21-76 US ARMY SURVIVAL MANUAL"

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-06-24 12:37:39
Autor: $heikh el $hah
GPS
W dniu 2013-06-24 11:48, sqlwiel pisze:
Taż pisałem Ci przecież, żem ja dawny harcerz i w lesie i na wodzie
sobie poradzę bez GPSa i wolę znać te dawne sposoby, choćby na
okoliczność wyłączenia przez Hamerykańców całego GPSa czy sieci
komĂłrkowych.
Ale - skoro już tego fona się nosi, to niech będzie maksymalnie użyteczny.

No, otóż to. Jak sobie zainstalowałem aplikację z latarką (po aktualizacji Andka zniknęła, więc chwilowo nazwy nie podam), to mi się spodobała np. funkcja błyskania diodą sygnału "SOS", aczkolwiek w najbliższej przyszłości raczej mi się nie przyda. :) Dobrze jednak wiedzieć, że w razie czego telefonem posiłkować się można. Byle nie leźć przed siebie na oślep z myślą, że przecież telefon mnie odprowadzi. :]

PS – ZHP czy ZHR? :P Bo ja z tych pierwszych i sprawności, oprócz kuchcika, trochę się zdobyło. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 11:54:23
Autor: Michal Tyrala
GPS
On Mon, 24 Jun 2013 12:37:39 +0200, $heikh el $hah wrote:
 No, otóż to. Jak sobie zainstalowałem aplikację z latarką (po  aktualizacji Andka zniknęła, więc chwilowo nazwy nie podam), to mi się  spodobała np. funkcja błyskania diodą sygnału "SOS",

Tniesz tutaj nie wiadomo jakiego twardziela, ale nie umiesz zablyskac
trzech krotkich, trzech dlugich i trzech krotkich?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-06-24 14:28:49
Autor: J.F.
GPS
Dnia Mon, 24 Jun 2013 11:54:23 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):
[...]

aplikacja w telefonie, niezbyt wygodnie obslugiwana ?

No i raz ... a blyskaj tak przez godzine.

Co prawda nie bardzo wiem po co - wejsc w gory, blyskac i liczyc ze
ktos zauwazy ? Czy na jeziorze wzywac pomocy ? Chyba lepiej zadzwonic
:-)

J.

Data: 2013-06-24 15:39:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"J.F." kwkt66fe5wxo.hodp4cg6bhe9.dlg@40tude.net

Co prawda nie bardzo wiem po co - wejsc w gory, blyskac i liczyc ze
ktos zauwazy ? Czy na jeziorze wzywac pomocy ? Chyba lepiej zadzwonic

Na jeziorze to ja raczej bym płyną do brzegu. ;)
Chyba mylisz jezioro z morzem.

Data: 2013-06-24 16:16:54
Autor: J.F.
GPS
Dnia Mon, 24 Jun 2013 15:39:46 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Ale powiedzmy ze silnik w motorowce ci sie popsul, albo zaglowka sie
wywrocila ... a telefon przypadkiem wodoodporny :-)

Chyba mylisz jezioro z morzem.

Rozne sa jeziora, rozne morza ;-)

J.

Data: 2013-06-24 17:31:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"J.F." snrrkrgiyq8k$.17ihenlzjidix.dlg@40tude.net

+> Na jeziorze to ja raczej bym płynął do brzegu. ;)

Ale powiedzmy ze silnik w motorowce ci sie popsul, albo zaglowka
sie wywrocila ... a telefon przypadkiem wodoodporny :-)

Sony. :) I nie zatonął. ;)
                                   _
  ______________________________.-' '-.
 (______________________________       )
                                '-._.-'

Chyba mylisz jezioro z morzem.

Rożne są jeziora, rożne morza ;-)

Jezioro Kaspijskie. ;)

Data: 2013-06-24 14:33:05
Autor: $heikh el $hah
GPS
W dniu 2013-06-24 13:54, Michal Tyrala pisze:
On Mon, 24 Jun 2013 12:37:39 +0200, $heikh el $hah wrote:
  No, otóş to. Jak sobie zainstalowałem aplikację z latarką (po
[...]

Np. w górach, w zimie (bo jeżdżę na desce głównie FR), zmarzniętymi łapami? Założyłem tu, że jest już ciemnawo, leżę połamany, zadzwoniłem po TOPR, śmigłowiec wylatuje, ale. To co? Ognisko mam rozpalać? I nie chodzi tu nawet o to, czy będzie błyskać "SOS" czy "kiełbasa podwawelska 15 zł". Grunt, by błyskało. Takie trudne do zwizualizowania?
I żadnego twardziela nie udaję, tylko podaję prawidłowe postępowanie: telefon może być pomocny, ale jak się swe samcze instynkty zamieni na funkcje telefonu, to za kilka pokoleń płeć dzieci będzie można tylko odróżnić po genitaliach.
Jeśli już, to jestem męskim szowinistą. Naukowo udowodniono, że mężczyźni mają lepszą koordynację na linii ręka-oko, lepszą orientację przestrzenną, więc typowa kobieta naturalnie nie nadaje się np. na pilota samolotu/śmigłowca. A tu ruchy równouprawnienia i faceci z gadżetami, bez których wkrótce nie będą mogli się obejść. Niech no kiedy dojdzie do mega burzy słonecznej i cała elektronika siądzie, to połowa ludzkości wyginie, a krajami pierwszego świata będą te, które obecnie są trzecimi. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 13:06:37
Autor: Michal Tyrala
GPS
On Mon, 24 Jun 2013 14:33:05 +0200, $heikh el $hah wrote:
> [...]

 Np. w górach, w zimie (bo jeżdżę na desce głównie FR), zmarzniętymi  łapami? Założyłem tu, że jest już ciemnawo, leżę połamany, zadzwoniłem  po TOPR, śmigłowiec wylatuje, ale. To co? Ognisko mam rozpalać? I nie  chodzi tu nawet o to, czy będzie błyskać "SOS" czy "kiełbasa podwawelska  15 zł". Grunt, by błyskało. Takie trudne do zwizualizowania?

Potrafie sobie *wyobrazic*, ze pomiedzy smartfonem a ogniskiem są takie
urzadzenia, jak latarki.
I ja jakos mam tak, ze w warunkach biwakowych itp to mi smartfon zdycha
pierwszego dnia wiec jakos niespecjalnie licze na ,,sirvivalowe'' apki.

Data: 2013-06-24 15:36:28
Autor: $heikh el $hah
GPS
W dniu 2013-06-24 15:06, Michal Tyrala pisze:
Potrafie sobie*wyobrazic*, ze pomiedzy smartfonem a ogniskiem są takie
urzadzenia, jak latarki.

Jazdę poza trasami z reguły kończy się przed zachodem słońca, więc latarki raczej nie bierze. Ale przy założeniu, że się nocuje, bierze obowiązkowo. Różnie może być. W każdym razie funkcja migania fajna.

I ja jakos mam tak, ze w warunkach biwakowych itp to mi smartfon zdycha
pierwszego dnia wiec jakos niespecjalnie licze na ,,sirvivalowe'' apki.

To jest właśnie największe ryzyko. Coś się stanie, że się nie zdąży wrócić, zasięgu może nie być, bateria się rozładuje i nagle problem.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 15:58:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"$heikh el $hah" 51c84b5c$0$1250$65785112@news.neostrada.pl

To jest właśnie największe ryzyko. Coś się stanie, że się nie zdąży wrócić, zasięgu może nie być, bateria się rozładuje i nagle problem.

Samochód ma alternator i stosunkowo ogromny akumulator; są ładowarki
słoneczne i napędzane rękami; a także można mieć duży akumulator pod
ręką... Choćby netbookowy. :) W rowerach są dynama -- chyba właśnie
dające 5 woltów.

GPS raczej ma zasięg wszędzie tam, gdzie dociera ;) niebo. ;)

 () Widzę przybysza na terenie mego sanktuarium.
    Porozmawiam z nim... :) [a nuż mi coś wpłaci]

 -- Witam serdecznie przybysza!

 -- Szukam nieba.

 -- To bardzo dobrze pan trafił...

 -- Tak, widzę, taka ogromna przestrzeń wolna od zabudowań... ;)

Jeśli ktoś boi się popsucia smartfonu, niech zaopatrzy się w tablet
i smartfon. ;) W dobry tablet i w dobry smartfon. :) Nawet jeśli coś
popsuje się, to jednak jakiś czas pracowało poprawnie, co pomaga
w uzyskaniu informacji o własnym położeniu.

Jak znajomym opisać, gdzie się bawiło?
Jak wezwać pomoc, gdy zabraknie paliwa lub zepsuje
    się samochód -- choćby przepali się żarówka? ;)
Jak wykazać pracownikowi, że w pracy oddalał się zbyt mocno od założeń? ;)
Jak śledzić własne trasy i je optymalizować?
Jak wezwać pomoc w górach, jadąc na nartach?...

Zastosowań jest bardzo dużo -- trzeba tylko wyjść z domu. ;)

A już zupełnie nie pojmuję, co mogłoby wyręczyć odbiornik GPS
(i jemu podobne -- Glonass, Galileo) w lataniu. :) Niby do
sracza latać można bez odbiornika GPS, ale nie o te loty mi
tutaj chodzi.

Data: 2013-07-02 17:35:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"$heikh el $hah" 51c83c7f$0$1247$65785112@news.neostrada.pl

[...]

To prawda. ;) Weźmy Fibaka -- tenisistę. Czy znamy jakąkolwiek kobietę
zdolną do gry w tenisa? Żadnej! ;) A dlaczego? Bo kobiety maja problem
na wiadomej linii -- ręka-oko-mózg...

IMO naukowo udowodniono, że im szybszy układ nerwowy, tym wyższy
współczynnik inteligencji, choć akurat inteligencję można nie tylko
nabyć w genach (w szybkości układu nerwowego właśnie) ale także można
wyćwiczyć. Studenci mają zwykle wyższy współczynnik inteligencji niż
robotnicy w fabryce.

Nie znam naukowych potwierdzeń tego, o czym Ty piszesz.

Data: 2013-06-24 12:46:29
Autor: sqlwiel
GPS
W dniu 2013-06-24 12:37, $heikh el $hah pisze:

PS – ZHP czy ZHR? :P Bo ja z tych pierwszych i sprawności, oprócz
kuchcika, trochę się zdobyło. :)

Lata 60-te... :) Przyrzekałem "...być wiernym sprawie socjalizmu,..." :D

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-06-24 15:38:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"sqlwiel" 51c8237d$0$1208$65785112@news.neostrada.pl

PS - ZHP czy ZHR? :P Bo ja z tych pierwszych i sprawności, oprócz
kuchcika, trochę się zdobyło. :)

Lata 60-te... :) Przyrzekałem "...być wiernym sprawie socjalizmu,..." :D

A ja miałem stosowne odznaczenia -- ale niczego nie przyrzekałem.
Nawet na obozy harcerskie jeździłem.

Data: 2013-06-24 15:36:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"sqlwiel" 51c815ef$0$1210$65785112@news.neostrada.pl

Taż pisałem Ci przecież, żem ja dawny harcerz i w lesie i na wodzie sobie poradzę bez GPSa i wolę znać te dawne sposoby, choćby na okoliczność wyłączenia przez Hamerykańców całego GPSa czy sieci

Glonass i Galileo przeczą temu, co piszesz.
Co więcej -- do niedawna w Polsce kończył
się Egnos, a teraz już dogadał się z Glonassem.

Samoloty lądują w oparciu o Egnos i jemu podobne, notabene -- kompatybilne.
Po prostu wpisujesz koordynaty lotniska docelowego i lecisz -- jak w windzie
budynkowej ;) (nie tej od M$) możesz wcisnąć przycisk docelowego piętra i wyjść.

komórkowych. Co więcej - nie używam żadnej nawigacji do auta. Wolę obejrzeć mapę, co nieco zapamiętać i rozumieć gdzie jestem.

Zrozumieć poprzez oglądanie pobliskich drzew? ;)
A może odróżniasz te krople wody od tamtych? ;)

Boso umiesz biegać po lesie? Przecież buty mogą także popsuć się jakoś.

Data: 2013-06-24 15:16:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"$heikh el $hah" 51c8116a$0$1214$65785112@news.neostrada.pl

Nie życzę Ci, ale niech Ci kiedyś zdechnie telefon, czy się zdarzy cokolwiek uniemożliwiającego skorzystanie z aplikacji, to się będziesz rozglądał jak głupi z jedną ręką w nocniku.

Ja nie zabieram nocnika ze sobą. :) Teraz wyobraź sobie,
że zepsuł się samochód 100 km od domu. Idziesz piechotą? :)
Jeśli taki z Ciebie piechur -- zepsuł się samolot w powietrzu.
Też piechotą? Po prostu niektóre sprzęty muszą mieć jakiś poziom
niezawodności.

Data: 2013-06-24 15:42:35
Autor: $heikh el $hah
GPS
Ja nie zabieram nocnika ze sobą. :) Teraz wyobraź sobie,
że zepsuł się samochód 100 km od domu. Idziesz piechotą?

Nie. Samochodu nie mam i nawet nie chcę. Motocykle rządzą. B)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 15:59:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"$heikh el $hah" 51c84ccb$0$1216$65785112@news.neostrada.pl

Ja nie zabieram nocnika ze sobą. :) Teraz wyobraź sobie,
że zepsuł się samochód 100 km od domu. Idziesz piechotą?

Nie. Samochodu nie mam i nawet nie chcę. Motocykle rządzą. B)

Więc wyobraź sobie zepsucie motocykla 100 km od domu...

Data: 2013-06-25 01:56:24
Autor: $heikh el $hah
GPS

[...]

KTM-y się nie psują. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-25 15:03:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"$heikh el $hah" 51c8dca6$0$1208$65785112@news.neostrada.pl

Więc wyobraź sobie zepsucie motocykla 100 km od domu...

KTM-y się nie psują. ;)

A Samsungi? ;)

Data: 2013-06-24 15:14:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"sqlwiel" 51c80edb$0$1231$65785112@news.neostrada.pl

jak trafisz z powrotem? (Pomijając fakt, że tylko ktoś lekkomyślny zostawi auto przy drodze w lesie.)

Nazywasz mnie lekkomyślnym? Dlaczego?
IMO lekkomyślni zostawiają na zatłoczonych parkingach. :)

Owszem, idąc "z grubsza w określonym kierunku i wracając z grubsza w przeciwnym wg słońca"

Umiesz unieruchomić Słońce?

Data: 2013-06-24 11:38:56
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-06-24 11:10, $heikh el $hah pisze:
Na upartego, bezproblemowo. Wcześniej, za dnia, pasowałoby tam bojkę
postawić, jeśli nie ma, a później już tylko zwykły kompas, mocna
latarka/reflektor.

Nie kompromituj się jak nie masz pojęcia w tym temacie.

Ale jasne, że do nietypowych zastosowań, takie apki można stosować.

Nie. Szukam apki by znaleźć auto pod marketem. Jebnij się w łeb.

Geodeci i kartografowie też już się analogowymi przyrządami nie
posługują, ale jak ktoś w stanie nie wskazującym prosi swój telefon, by
mu drogę do samochodu wskazał, to już reproduktor z niego żaden... ;)

Tobie chyba faktycznie juĹź nie dyga Ĺźe w te klimaty walisz i akcentujesz to na wszelkie sposoby.

Powiem krĂłtko. Pierdolisz. Pierdolisz ale farmazony dla samego pierdolenia farmazonĂłw. Nic po za tym i nic w temacie.
--
Krzysiek

Data: 2013-06-24 11:43:00
Autor: $heikh el $hah
GPS
W dniu 2013-06-24 11:38, Krzysztof 45 pisze:
Powiem krĂłtko. Pierdolisz.

To ja rĂłwnieĹź: cipa z ciebie i tyle.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 15:10:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"$heikh el $hah" 51c77626$0$1267$65785112@news.neostrada.pl

Ale, dzięki netowi i smartfonom, będą wiedziały, kim
była Tezeusz i jaką rolę w jego życiu odegrała Ariadna.
Poznają Minotaura i Damastesa...

Tak, zapewne będą oglądać filmy historyczne, edukacyjne, zamiast pornosów

Jeden pornus obejrzą i będą mieli dosyć, bo wszystkie pornusy są identyczne?
Nawet jednego pornusa do końca nie obejrzą.

i słuchać klasyków, zamiast PSY-o'idów. :]

Nie wiem, co to jest.

A poważniej: w smartfonie cenię sobie kilka aplikacji, jak np. latarka,

Dla mnie ostatnio niemal bezużyteczna -- i tak niewiele widzę.

kalkulator,

O, tak!!! Kalkulatorowykreślaczy ci u nas dostatek!!!

TrackID,

A co to jest?

ale żeby instalować i używać takich jak "gdzie jest moje auto"?!

W garażu?

Trochę samczej godności trzeba zachować, by nie ocipieć jak np. Japończycy, którym technologia całkiem przeżarła osobowości: http://www.lolhome.com/img_big/japan-then-and-now.jpg

To po lewej rozumiem, ale tego po prawicy -- nie.

Data: 2013-07-14 13:38:18
Autor: J.F.
GPS
Dnia Mon, 24 Jun 2013 00:26:47 +0200, $heikh el $hah napisał(a):
A poważniej: w smartfonie cenię sobie kilka aplikacji, jak np. latarka, kalkulator, TrackID, ale żeby instalować i używać takich jak "gdzie jest

A co ty - nie potrafisz po ciemku zmacac, policzyc w pamieci/na
kartce, ani rozpoznac na sluch utworu ?
moje auto"?! Trochę samczej godności trzeba zachować, by nie ocipieć jak np. Japończycy, którym technologia całkiem przeżarła osobowości: http://www.lolhome.com/img_big/japan-then-and-now.jpg

Tylko zapominasz o dwoch drobiazgach:
-moda na brody i dlugie wlosy czesto wynikala z braku odpowiednich
nozyczek i zyletek, choc akurat Japonczycy z ostrymi brzytwami nie
powinni miec problemow, a i czyms musieli glowy golic

-ich stary system sie nie sprawdzil, podobnie jak nasz szlachecki.

J.

Data: 2013-07-19 21:55:28
Autor: DanW
GPS
W dniu 2013-06-23 22:12, $heikh el $hah pisze:
[...]

Nić Ariadny - niezawodna od mitologii ;-)

Data: 2013-07-02 19:27:21
Autor: Trybun
GPS
[...]

No i chyba wybrałeś optimum, na 6 tego typu programów które testowałem w ostatnich dniach - 'Samochód Lokator" jest najlepszy.

Data: 2013-07-03 18:22:00
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-07-02 19:27, Trybun pisze:
No i chyba wybrałeś optimum, na 6 tego typu programów które testowałem w
ostatnich dniach - 'Samochód Lokator" jest najlepszy.

Tak, ale i POINT TO POINT tez jest świetny.

--
Krzysiek

Data: 2013-07-06 13:24:12
Autor: John Kołalsky
GPS

Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

No i chyba wybrałeś optimum, na 6 tego typu programów które testowałem w
ostatnich dniach - 'Samochód Lokator" jest najlepszy.

Tak, ale i POINT TO POINT tez jest świetny.

Co w tych programach w ogóle jest ? Pytam bo może bym se taki napisał

Data: 2013-07-14 07:57:25
Autor: Trybun
GPS
W dniu 2013-07-03 18:22, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-07-02 19:27, Trybun pisze:
No i chyba wybrałeś optimum, na 6 tego typu programów które testowałem w
ostatnich dniach - 'Samochód Lokator" jest najlepszy.

Tak, ale i POINT TO POINT tez jest świetny.

Na moim telefonie sprawuje się dość kiepsko.

Data: 2013-07-14 08:50:41
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-07-14 07:57, Trybun pisze:
[...]

A jak to kiepsko się objawia?

--
Krzysiek

Data: 2013-07-19 15:44:18
Autor: Trybun
GPS
W dniu 2013-07-14 08:50, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Przekłamuje, bardzo często się podwiesza, jednym słowem - jak dla mnie nie do użytku.

Data: 2013-07-19 17:53:46
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-07-19 15:44, Trybun pisze:

[...]

U mnie jak do tej pory sprawuje się bez zastrzeżeń. I w mieście i ostatnio w górach u kolesia który ma porozstawiane ule z pszczołami po takich zadupiach że ja bym tam drugi raz nie trafił. PTP i Samochód lokator bezbłędnie prowadzili. Może jeszcze mnie zaskoczą. Jak chociaż raz się wywalą, to dostaną laczka. Nie ma sensu trzymać coś czego nie jesteś pewien.

--
Krzysiek

Data: 2013-07-19 19:41:58
Autor: Trybun
GPS
W dniu 2013-07-19 17:53, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Być może chodzi o telefon, bo i nawigacja OsmAnd która na tablecie śmiga aż miło, na tym telefonie 5 minut wylicza trasę liczącą raptem 30 km.

Data: 2013-07-19 22:16:48
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-07-19 19:41, Trybun pisze:

Być może chodzi o telefon, bo i nawigacja OsmAnd która na tablecie śmiga
aż miło, na tym telefonie 5 minut wylicza trasę liczącą raptem 30 km.

Możliwe że i telefon. A to by oznaczało że się cofamy.
Myślę że android to taka trochę kiszka. W prawdzie od niedawna mam z nim odczynienia, ale z symbianem nigdy nie było takiej kaszany. Przynajmniej ja nie doświadczyłem przez kuuuupe lat.
--
Krzysiek

Data: 2013-07-21 10:57:07
Autor: Trybun
GPS
W dniu 2013-07-19 22:16, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Też odnoszę wrażenie że Andek idzie w złym kierunku. Wcześniejsze wersje były o niebo przyjaźniejsze dla użytkownika. Tak że już postanowiłem - następny aparat będzie z WP8. Nokia Lumia kumpla z WP8 na pokładzie mnie wręcz zauroczyła pod względem działania.

Data: 2013-07-21 22:14:57
Autor: J.F.
GPS
Dnia Sun, 21 Jul 2013 10:57:07 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

Hm, pozycz i sprawdz dokladniej, albo poczekaj na rzetelne recenzje.

Bo z tego co slychac, to WP8 tez poszlo w zlym kierunku.

Windows (8) RT tez.

J.

Data: 2013-07-22 07:35:22
Autor: Waldek Godel
GPS
Dnia Sun, 21 Jul 2013 22:14:57 +0200, J.F. napisał(a):

Bo z tego co slychac, to WP8 tez poszlo w zlym kierunku.

WP8 poszło w dobrym. Ale WP7 i WP7.5 odeszło w złym tak daleko, że te trzy kroki wstecz niczego nie dają. To jest zly system z założenia i ładne przypierdasy niczego nie zmienią. A oprócz rzeczy zrobionych źle z założenia jeszcze jest kupa ewidnentych i wkurzających niedoróbek

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-07-27 19:42:06
Autor: Trybun
GPS
W dniu 2013-07-21 22:14, J.F. pisze:
[...]

Tak żebym miał do czegoś konkretnie się odnieść - proszę wymienić choć kilka "grzechów" WP8, takich które w odmianie Androidowej nie występują?

Data: 2013-07-27 20:08:55
Autor: ALEX Alpha MR
GPS
Dnia Sat, 27 Jul 2013 19:42:06 +0200, Trybun napisał(a):

[...]

A ja dorzucę pytanie: jak to się stało że wspaniały SpyDroid poniósł tak
spektakularną klęskę na rynku PC. I ilu użyszkodników smartfonów ze
SpyDroidem uĹźywa smartbookĂłw z SpyDroidem?
Jak to się stało że wspaniały, cudowny i odleciany w kosmos SpyDroid
przegrał w przedbiegach z Windowsem, na platformie PC?

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2013-07-27 20:59:51
Autor: John Kołalsky
GPS

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jachu.pl>

[...]

Nie da się napisać programu odrzucającego połączenie. Nie ma też profilu SAP BT więc nie można np korzystać z adapterów ECU ELM327.

Data: 2013-06-23 10:52:31
Autor: $heikh el $hah
GPS

http://www.youtube.com/watch?v=hCUgkUUufBo

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-23 17:14:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"Krzysztof 45" kq67m9$l05$1@news.vectranet.pl

Potrzebuje coś takiego na Androida z którym od niedawna
mam styczność. Jest tych apek od groma, a jednak nie mogę
trafić na coś takiego.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zerhusen.carfinder&feature=search_result

Po prostu boski!!! Orientuje się także na Wifi.

Możesz wpisywać
   (zapisać miejsce, w którym akurat jesteś; wpisać zwyczajny adres
   z nazwą ulicy i nazwą miasta; wpisać nazwę typu -- galeria biała
   w Białymstoku; wpisać koordynaty GPS; pole północne czy południowe)
masę różnych punktów/lokalizacji i szukać któregoś z nich.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.parkmeright&feature=search_result

Fajny, ale mniej użyteczny.

Możesz też zapisywać ślad, aby wiedzieć, jak odchodziłeś ;) od samochodu.

-=-

Odbiornik GPS lubi oszczędności energetyczne -- gdy staniesz, być może
aplikacja zgubi orientację co do kierunku i zostanie jedynie słuszna
odległość. Kierowanie się na strzałkę może zawodzić.

Etui do smartfonów miewają zapięcia magnetyczne, które
ogłupiają kompasy smartfonowe. To tez warto brać pod uwagę.

Data: 2013-06-23 23:21:30
Autor: J.F.
GPS
Dnia Sun, 23 Jun 2013 09:21:56 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):
[...]

Trekbuddy chyba ci sie nada.

J.

Data: 2013-06-23 23:44:36
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-06-23 23:21, J.F. pisze:
[...]

Dzieki, przetestuję :) Wygląda ciekawie.

--
Krzysiek

Data: 2013-06-24 02:05:12
Autor: dizel
GPS

Krzysztof 45<"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
[...]

Point to point

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Data: 2013-06-24 10:13:13
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-06-24 02:05, dizel pisze:
Point to point
Jeszcze innych dobrze nie posprawdzałem, a tu widzę że gorąco :)
Fajny :) Dzięki :)
--
Krzysiek

Data: 2013-06-26 06:23:37
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
GPS
W dniu 23.06.2013 o 09:21 Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> pisze:

W Nokii z symbianem jest taka aplikacja jak 'Dane GPS'
Przydatna dla mnie funkcja to kompas w ktĂłry wpisuje punkt (aktualna  pozycję). Po oddaleniu się od tego punktu, kompas pokazuje kierunek na  ten punkt i odległość w linii prostej. W trakcie zbliĹźania się do punktu  lub oddalania, kompas koryguje kierunek i odległość. Aplikacja korzysta  tylko z danych gps.

Korzystam z tego w nieznanym lesie by trafić do auta, na jeziorach gdzie  wpisuje ciekawe wędkarso miejscĂłwki itd.

Potrzebuje coś takiego na Androida z ktĂłrym od niedawna mam styczność.  Jest tych apek od groma, a jednak nie mogę trafić na coś takiego.

NoniGPSPlot (tylko jeszcze nie ma w sklepie Play). UĹźywałem na Win Mobile  do geocache'ingu.

Pozdrawiam -- Spook.

--
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2013-06-26 06:26:19
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
GPS
W dniu 26.06.2013 o 06:23 Wojciech "Spook" Sura <spook.no@spamming.op.pl>  pisze:
NoniGPSPlot (tylko jeszcze nie ma w sklepie Play).

O, juĹź jest.  https://play.google.com/store/apps/details?id=nonidev.gpsplot&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm5vbmlkZXYuZ3BzcGxvdCJd

Pozdrawiam -- Spook.

--
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2013-06-26 08:17:32
Autor: Krzysztof 45
GPS
W dniu 2013-06-26 06:26, Wojciech "Spook" Sura pisze:
W dniu 26.06.2013 o 06:23 Wojciech "Spook" Sura
<spook.no@spamming.op.pl> pisze:
NoniGPSPlot (tylko jeszcze nie ma w sklepie Play).

O, juĹź jest.

Super,dzięki :)
W prawdzie mam już dwa przetestowane które mnie satysfakcjonują, ale ten tez sprawdzę :)

Krzysiek

Data: 2013-06-28 16:40:12
Autor: Krystek
GPS
W dniu 26.06.2013 o 06:23 Wojciech "Spook" Sura pisze:

[...]

To sprawdź i ten - <https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frogsparks.mytrails> Można go używać jako wtyczkę do Locusa i importować/eksportować ślady.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-06-27 18:45:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
GPS

"Wojciech "Spook" Sura" op.wy9qhny3yumhbd@sura.wroclaw.optopol.zawiercie

: NoniGPSPlot

Łatwo ściągać mapy do offlajnu, ale że zapisane są jako drobne
pliki PNG, bardzo szybko gigabajty karty pamięci zapełniają się.
Ponadto zapanowanie nad bilionem ;) małych plików nie jest łatwe. :)
(samo skasowanie około 1 GB zajmującego na karcie w sumie około
4 GB zajęło kilka minut)

Nad programem trudno zapanować, niełatwo pojąć intencje autora
i (co najgorsze) program nie lubi pracy w tle.

Do tego nieco  ;) toporny wygląd.

Umożliwia korzystanie z wielu map, ale i zajmuje sporo miejsca
na ,,dysku'' smartfonu.

GPS