GPS

Data: 2009-11-14 17:30:20
Autor: ALEX John Calder
GPS
Jaką mape polecacie pod Symbiana 3rd? Miło by było jakby była darmowa.

--
ALEX John Calder, generał lejtnant, I kod 3613, morderstwo pierwszego stopnia sędziego ulicznego
niech zgadnę, dożywocie

Data: 2009-11-14 16:38:24
Autor: Waldek Godel
GPS
Dnia Sat, 14 Nov 2009 17:30:20 +0100, ALEX John Calder napisał(a):

Jaką mape polecacie pod Symbiana 3rd? Miło by było jakby była darmowa.

Google Maps Mobile, specjalnego wyboru nie ma..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-14 18:20:01
Autor: ALEX John Calder
GPS
Waldek Godel ni au koto ha itsumo tanosii

Jaką mape polecacie pod Symbiana 3rd? Miło by było jakby była
darmowa.

Google Maps Mobile, specjalnego wyboru nie ma..

Nokia.pl coś jeszcze wspomina o Ovi MM, ale zapewne różnice minimalne o ile w ogóle są. ATSD 57zł, na rok, za "Dojście" do GMM to jeszcze znośnie, ale 238zł za "Dojazd i dojście" to przesada :-/

Data: 2009-11-15 04:07:42
Autor: Mackenzi
GPS
On 14 Lis, 18:20, "ALEX John Calder" <k...@spamers.us> wrote:
> [...]

--
ALEX John Calder, generał lejtnant, I kod 3613, morderstwo pierwszego

Jeżeli samochodowa to polecam NaviExpert. Jeżdzę na tym już ze 2 lata
i jestem zadowolony... W prawdzie subskrypcja map na 2 lata to jakieś
160 (w jakiejś dzikiej promocji) ale w perspektywie 2 lat to naprawdę
niewiele... Co do darmowych to chyba tak jak kolega wspomniał, Google
Maps no chyba, że masz trochę czasu na zabawę z mapami (własna
"produkcja" itd.) to Trekbuddy...

Data: 2009-11-15 12:14:50
Autor: Waldek Godel
GPS
Dnia Sun, 15 Nov 2009 04:07:42 -0800 (PST), Mackenzi napisał(a):

Jeżeli samochodowa to polecam NaviExpert. Jeżdzę na tym już ze 2 lata
i jestem zadowolony... W prawdzie subskrypcja map na 2 lata to jakieś
160 (w jakiejś dzikiej promocji) ale w perspektywie 2 lat to naprawdę

za taką kwotę można kupić licencję Automapy XL, która nie zniknie, nie
trzeba płacić za transmisję danych oraz działa świetnie również w miejscach
o słabym zasięgu sieci.

Nie wspominając już o innych programach - np. Nokia Maps. Może nie jest
idealny, ale darmowy, a licencję na autorouting można dokupić na określony
czas. Może nie jest idealny, ale też ma swoje zalety - mozna użyć Nokia
Maps Downloader i załadować mapy w całości na urządzenie, przez co nie
będzie się przywiązanym do transmisji danych (i obciążany jej kosztem)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-15 19:04:26
Autor: J.F.
GPS
On Sun, 15 Nov 2009 12:14:50 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Ale wymaga odpowiedniego sprzetu, zakupienia co roku aktualizacji, nie
planuje z uwzglednieniem aktualnych korkow i remontow.

Naprawde nie ma co porownywac dwoch roznych podejsc - kazdy sam musi
ocenic co mu odpowiada.

Nie wspominając już o innych programach - np. Nokia Maps. Może nie jest
idealny, ale darmowy, a licencję na autorouting można dokupić na określony
czas.

Jak jezdzisz okazjonalnie to w NE mozna kupic usluge na krotki okres i
relatywnie zaplacic bardzo malo.

J.

Data: 2009-11-16 08:51:46
Autor: Mackenzi
GPS
On 15 Lis, 19:04, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

>czas.

Jak jezdzisz okazjonalnie to w NE mozna kupic usluge na krotki okres i

Zgadzam się z Tobą, Zależy co komu pasuje... To jest akurat moja ocena
bo mam porównanie (służbowo PDA z AM - ostatnią aktualizacją,
prywatnie NokieE63 z NE) i jak dla mnie automapa zostaje daleko w tyle
co do układania tras i omijania korków (no chyba że komuś bardziej
zależy na cacanej grafice i innych wodotryskach). Co do kosztów
transmisji to wydaje mi się, że są tak śmiesznie tanie że poruszanie
tematu "kosztów" jest śmieszne. W orange dla firm, pakiet 50MB za 8zł
(wystarcza Ci z duuuuużym zapasem skoro trasy wagowo liczy się w kB ),
Play Fresh - 500MB za 15zł - w prawdzie tylko w strefie taniego
internetu Play ale bardziej chodzi mi o zobrazowanie tych kosztów...
Zasięg... Sorki, ale jeżdżę po kraju od pomorza po podkarpackie i
możesz mi wierzyć, żeby trafić na czarną dziurę w zasięgu operatora (z
mojego doświadczenia Orange i Play) trzeba mieć naprawdę wyjątkowego
farta...

Sorki, tak się składa że miałem okazję zgłaszać kilka informacji o
czasowej zmianie ruchu (remonty, objazdy itd) do NE. O 19 jednego dnia
wysłałem informacje o remontach i objazdach, następnego dnia o 14
miałem już mapę z uwzględnionymi tymi informacjami i poprawnie ułożoną
trasą omijającą remonty... Automapa...? Przy dobrych wiatrach, po pół
roku...

Ale tak jak napisałem na początku, to moja opinia...

Data: 2009-11-15 22:54:34
Autor: ALEX John Calder
GPS
[...]

Jest wersja na Symbiana?

Nie wspominając już o innych programach - np. Nokia Maps. Może nie
jest idealny, ale darmowy, a licencję na autorouting można dokupić na
określony czas.

Polecam sprawdzić ceny.

Może nie jest idealny, ale też ma swoje zalety -
mozna użyć Nokia Maps Downloader i załadować mapy w całości na
urządzenie, przez co nie będzie się przywiązanym do transmisji danych
(i obciążany jej kosztem)

Bez płatnych aplikacji do NM same mapy niewiele dają.
I jeszcze jedno: nie wiem czy ktoś używa/ł 6220 classic, ale za diabła nie mogę dojść dlaczego raz łapie sygnał w kilkadziesiąt sekund a raz nie może złapać w kilkanaście minut. Praktycznie w tym samym miejscu. Wiem że można użyć AGPS, ale to nie zapobiega kolejnej bolączce -> gubieniu sygnału. Niedawno przeszedłem +- pół kilometra, a fon zgubił (potem złapał) sygnał 2 razy. Czy ten model jest aż tak chałowy?

Data: 2009-11-15 22:19:08
Autor: Waldek Godel
GPS
Dnia Sun, 15 Nov 2009 22:54:34 +0100, ALEX John Calder napisał(a):

Jest wersja na Symbiana?

Nie, ale jest Sygic i Garmin Mobile XT

Polecam sprawdzić ceny.

Europa
1 dzień PLN9.49
30 dni PLN37.99
1 rok PLN285.99

typowy użytkownik spokojnie zmieści się poniżej 100 zł za rok - liczę dwa
raz po miesiącu i dwa razy po dniu. Do jeżdzenia na codzien do pracy
nawigacja nie jest potrzebna. Przez resztę roku może używac bez
autoroutingu.

Bez płatnych aplikacji do NM same mapy niewiele dają.

Dają, to samo co Google Maps, tylko - po użyciu Map Downloadera - bez
konieczności utrzymywania połączenia z serwerem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-15 19:07:17
Autor: J.F.
GPS
On Sun, 15 Nov 2009 04:07:42 -0800 (PST),  Mackenzi wrote:
Co do darmowych to chyba tak jak kolega wspomniał, Google
Maps no chyba, że masz trochę czasu na zabawę z mapami (własna
"produkcja" itd.) to Trekbuddy...

Trekbuddy fajny program, ale do turystyki, a nie do samochodu.
Nie ma nawigacji. No chyba ze masz harcerskie zaciecie, troche czasu na przygotowanie
trasy i lubisz jezdzic na azymut. A najlepiej jeszcze druga osobe do
obslugi.

J.

Data: 2009-11-14 17:45:43
Autor: qwerty
GPS
Użytkownik "ALEX John Calder" <kill@spamers.us> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hdmlv6$85k$1@inews.gazeta.pl...
Jaką mape polecacie pod Symbiana 3rd? Miło by było jakby była darmowa.

Samochodowa?

GPS