GPS Garmina ale który

Data: 2010-04-01 07:30:40
Autor: Pr0NET
GPS Garmina ale który
Witam, poszukuję jakiegoś odbiornika. Nie wiem jakiego Garmina wybrać..
Zastosowanie wędrówki piesze i wyprawy rowerowe. Nie wiem dużo o tego
typu sprzęcie. Na pewno potrzebuję czegoś wodoodpornego, dobrze żeby
był też mrozoodporny ;). Zależy mi na dokładnej nawigacji w terenie i
mieście ;d i sporych możliwościach tagowania przebytej trasy.

Data: 2010-04-01 19:40:39
Autor: Lerithiel
GPS Garmina ale który
W dniu 2010-04-01 16:30, Pr0NET pisze:
[...]

Mam Garmin Oregon 300 - wybralem go wlasnie ze wzgledu na to ze szukalem rozwiazania zarowno na rower jak i w góry (na rower dokupiłem czujnik tętna). oczywiscie jak wszystko co ma byc uniwersalne nie jest idealny ale naprawde jestem z niego zadowolony. Mam tez dostep do GPSMAP 60 csx, edge 705 i colorado 300 - colorado nie polecilbym nikomu - jakos garminowi ten model nie wyszedl (moim zdaniem) gpsmap 60 bylby malo wygodny na rowerze. Ekran dotykowy oregona swietnie spradza sie wlasnie na rowerze - ciut mniej wygodny jest w marszu ale nie jest irytujacy czy cos takiego. oregon jest w 100% wodoodporny (sprawdzone) z reszta gpsmap 60csx tez. szescdziesiatka sprawia wrazenie troche bardziej odpornej - pewnie tez tak jest ze wzgledu na ekran... ten dotykowy z oregona jest pewnie bardziej wrazliwy ale z drugiej strony to ekran szesciesiatki udało mi sie porysować (no wyslizgnol sie i potoczyl po kamolach). Z oregonem zaliczylem kilka wywrotek na rowerze - troche porysowalem obudowe ale urzadzenie nadal dziala itd...

soft we wszystkich jest podobny (przynajmniej pod katem wydajnosci - bo interfejsy sie troche roznia ze wzgledu na rozne metody sterowania)

osobnym tematem moim zdaniem jest garmin edge - stworzony tylko do rowera i niestety tylko na rower sie nadaje (pieszo bezuzyteczny)
Ten ktory mialem szanse uzywac, glupio przelaczal sie w tryb postoju na bardzo stromych podjazdach gdzie mocno spadala predkosc jazdy. Ten sam problem byl w marszu. chyba da sie to zmienic w konfigu ale nie doszukalem  sie.

--

-- -
Pozdrowienia

Data: 2010-04-02 09:50:57
Autor: Jarek Kardasz
GPS Garmina ale który
Dnia Thu, 01 Apr 2010 19:40:39 +0200, Lerithiel napisał(a):

Mam Garmin Oregon 300 - wybralem go wlasnie ze wzgledu na to ze szukalem rozwiazania zarowno na rower jak i w góry
Osobiście mogę polecić model Dakota 20 - z tych samych powodów co i Oregon
300 (różnice nie są duże).
Dakota względem Oregona ma mniejsze rozmiary (wagę), dłuższy czas działania
na komplecie baterii (akumulatorów), bo ma mniejszy ekran (w użytkowaniu
niewiele ustępuje w wygodzie względem tego z Oregona). W Dakocie jest też
kompas 3 osiowy.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2010-04-02 10:31:11
Autor: Lerithiel
GPS Garmina ale który

tego mi brakuje w oregonie 300 - chociaz szczerze mowiac jest szansa ze to tylko bajer. Na rowerze kompas jest zbędny (system w ruchu ignoruje wskazania kompasu bo pobiera dane z satelitow o kierunku) pieszo - bardzo sie przydaje - i nie mialem problemów z utrzymaniem urzadzenia poziomo zeby pracowal poprawnie (bo trzecia os daje tylko to ze nie trzeba trzymac urzadzenia poziomo zeby kompas dobrze dzialal...)

Nie mialem w rekach dakoty - nie porownywalem go z zadnym innym modelem - chetnie przeczytam dokladniejesze porownanie z oregonem.

Ostatnio, poniewaz moj oregon ma juz rok i skonczyla sie gwarancja rozwazalem kupno nastepnego modelu oregona - 400 lub 500 - ale garmin dodal do nich tylko trzy osiowy kompas i aparat (moim zdaniem najwieksza mozliwa bzdura)

Piotr

Data: 2010-04-01 20:12:12
Autor: Grzegorz Krawczyk
GPS Garmina ale który
Użytkownik "Pr0NET" <bolkow@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53f5f508-fd8b-41af-b79b-fac57aeeea9e@e7g2000yqf.googlegroups.com...
Witam, poszukuję jakiegoś odbiornika. Nie wiem jakiego Garmina wybrać.

Witam

Według mnie Vista HCx. Posiadam takowego od ponad dwóch lat i sprawuje się wyśmienicie. Ma kompas, wysokościomierz (który akurat według mnie nie działa poprawnie - ale to jeden niewielki minusik), slot na karty mini SD na którym można zapisać trasy, trzyma mapy itp. Ma funkcję nawigacji po drogach, ścieżkach, itp.
Na jednym komplecie akumulatorków wytrzymuje spokojnie dwa całe dni wędrówki z logowaniem trasy - oczywiście z wyłączonym podświetleniem (wyświetlacz ma rewelacyjny i naprawdę nie jest światełko w dzień potrzebne.
Można do niego dokupić uchwyt rowerowy.
Polecam stronę: www.garniak.pl

___
Pozdrawiam
Grzegorz Krawczyk

Data: 2010-04-01 21:21:27
Autor: Krzysztof Halasa
GPS Garmina ale ktĂłry
"Grzegorz Krawczyk" <gkrawczyk@kolornet.pl.usunto> writes:

Według mnie Vista HCx. Posiadam takowego od ponad dwóch lat i sprawuje
się wyśmienicie. Ma kompas, wysokościomierz (który akurat według mnie
nie działa poprawnie

A jakie sa dokladne objawy?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-01 22:03:14
Autor: Grzegorz Krawczyk
GPS Garmina ale ktĂłry
A jakie sa dokladne objawy?

W skrócie... kalibracja na pierwszym szczycie, wskazania ok. przejście ileś km/czasu (ten sam dzień, to samo pasmo) na inny szczyt i około 100m różnicy pomiędzy wskazaniami wysokościomierza a tym co jest napisane na mapach. Prawie zawsze jakaś różnica wychodziła.

___
Pozdrawiam
Grzegorz Krawczyk

Data: 2010-04-02 01:27:18
Autor: Krzysztof Halasa
GPS Garmina ale ktĂłry
[...]

No, wiesz, ale to sa akurat uroki altimetru barometrycznego.
Probowales wlaczyc "autokalibracje" zamiast kalibrowac recznie?
Z tym, ze to wymaga troche ciaglej pracy odbiornika.

Cisnienie w ciagu dnia potrafi zmienic sie o np. 20 hPa, to daje roznice
wysokosci kilkuset metrow, jesli autokalibracja jest wylaczona.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-01 21:26:50
Autor: Waldek Brygier
GPS Garmina ale który
Grzegorz Krawczyk wrote:
Według mnie Vista HCx.

Jedyny ze znanych mi Garminów, którego bym nie polecił :/
IMO "sześćdziesiątka" jest OK

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Data: 2010-04-01 22:06:18
Autor: Grzegorz Krawczyk
GPS Garmina ale który
Użytkownik "Waldek Brygier" <hejszowina@republika.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hp2s21$thl$1@news.onet.pl...
Jedyny ze znanych mi Garminów, którego bym nie polecił :/
IMO "sześćdziesiątka" jest OK

Każdy ma swoje zdanie. Jak chciałem kupić to wszyscy właśnie ten model polecali. Jestem z niego zadowolony. Niestety nie mam jak porównać z innymi modelami gdyż nikt ze znajomych nie posiada gps'u a nie będę kupował innego skoro ten mi wystarcza.

___
Pozdrawiam
Grzegorz Krawczyk

Data: 2010-04-01 22:18:06
Autor: solar
GPS Garmina ale który
W dniu 2010-04-01 21:26, Waldek Brygier pisze:

Jedyny ze znanych mi Garminów, którego bym nie polecił :/
IMO "sześćdziesiątka" jest OK

Korzystam z GPS właściwie tylko na rowerze. 60 odpadła z uwagi na wielkość, a Oregon 300 kumpla zupełnie nie przypadł mi do gustu.
Natomiast Vista od 2 lat sprawdza się świetnie.
Problem gumy mnie nie dotknął :) - miałem za to problem ze stykami, bo GPS jest mocno telepany ma kamieniach. Po tych 2 latach, gdy go rozbierałem, wręcz miałem problem z odklejeniem gumy.

"Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umierać przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

Data: 2010-04-02 06:23:04
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
GPS Garmina ale który
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał Waldek Brygier na pl.rec.gory do nas:

Grzegorz Krawczyk wrote:
> Według mnie Vista HCx.
Jedyny ze znanych mi Garminów, którego bym nie polecił :/

Napisz dlaczego.

IMO "sześćdziesiątka" jest OK

Napisz dlaczego.

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-04-02 09:44:16
Autor: Robert Sadłowski
GPS Garmina ale który

Użytkownik "wiktor [wiki] matlakiewicz"  napisał w wiadomości

Grzegorz Krawczyk wrote:
> Według mnie Vista HCx.
Jedyny ze znanych mi Garminów, którego bym nie polecił :/

Napisz dlaczego.

Tak mniej więcej 2 lata temu, niektóre egzemplarze Visty HCx miały częste zwisy.
Pojawienie się nowego softu (po roku po wypuszczenia modelu) podobno rozwiązało problem.

IMO "sześćdziesiątka" jest OK

Napisz dlaczego.

Zaletą modeli sprzed 3-5 lat (Vista HCx, 60) jest dopracowany soft i "długi czas życia".
Na akumulatorkach 2700 przeciętny czas pracy to kilkanaście godzin, nawet zimą około 10 godzin.

Zaletą "nowych" modeli (colorado, oregon. ,,,) jest rewelacyjna grafika oraz możliwość wyświetlania bitmap (map w formacie mapa.kmz).
Niestety modele te sa bardzo prądożercze (realny czas pracy to kilka godzin) oraz niedopracowany soft.
Przykładowo pierwszy soft umożliwiający wyświetlanie bitmapy pojawił się po dwóch latach po wypuszczeniu urządzenia na rynek.
Jednak w dalszym ciągu soft jest niedopracowany, np. jest dość istone ograniczenie wielkości bitmapy, oraz często zdarza się niespodziewane zawieszanie się urządzenia.

Pzdr
Rowert

pozdrawiam
Wiki

--                                             wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-04-02 10:10:30
Autor: Jarek Kardasz
GPS Garmina ale który
Dnia Fri, 2 Apr 2010 09:44:16 +0200, Robert Sadłowski napisał(a):

[...]

Być może w Colorado, Oregonie tak jest, ale już Dakota (mniejszy ekran niż
w Colorado i Oregon) zimą na akumulatorkach 2700 spokojnie wytrzymuje ok.
10-11 h ciągłej pracy (bez wyłączonego ekranu). W ciepłych warunkach (nie
testowałem) wg niezależnych testów czas pracy wynosi ok. 16-17 h. Do softu
nie mam zastrzeżeń - być może wyszło już tyle poprawek, że jest on
poprawny.

Jednak w dalszym ciągu soft jest niedopracowany, np. jest dość istone ograniczenie wielkości bitmapy, oraz często zdarza się niespodziewane zawieszanie się urządzenia.
Do bitmap można się czepiać, ale o ile mi wiadomo nie ma GPS-a
turystycznego, który miałby to lepiej rozwiązane. Nie mówię tu o palmtopach
i komórkach, bo te urządzenia nie są wg mnie GPS-ami turystycznymi.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-04-02 11:10:30
Autor: Robert Sadłowski
GPS Garmina ale który

Użytkownik "Jarek Kardasz" napisał w wiadomości

[...]

To i tak o co najmniej 1/3 krocej niż poczciwa 60.

Do bitmap można się czepiać, ale o ile mi wiadomo nie ma GPS-a
turystycznego, który miałby to lepiej rozwiązane. Nie mówię tu o palmtopach
i komórkach, bo te urządzenia nie są wg mnie GPS-ami turystycznymi.

Dalej uważam że soft jest niedopracowany.
Wyobraźmy sobie że wgrywam do odbiornika 2 mapy 1:200.000 i 1:50.000 logicznym by sie wydawało że przy wiekszych skalach nastapi automatyczne przełączenie mapy i wyswietli się mapa 1:50.000.
Niestety w odbiorniku mapa wyświetla sie losowo. Dla bitmapy oznacza to, że w małych skalach obrazek jest nieczytelny, a przy dużej skali wychodzą piksele, a jedynym lekarstwem jest wyłączenie mapy.
Jedynym sposobem wyboru własciwej mapy jest wymiana karty pamieci.

GPS uzywam od bardzo dawna i o ile 5, 10 lat temu nie narzekałem na oprogramowanie to widzę, że w ostatnich latach firma garmin olewa użytkowników.
Najlepiej o tym świadczy fakt, że 2-3 lata temu pojawiła się seria wadliwych Vist HCx, to firma nabrała wody w usta i dopiero po roku pojawiła się poprawka, która umożliwiła samonaprawę wadliwego urządzenia.
Modele Colorado, Dakota czy Oregon produkowane są już dość długo (? 2 lata) a dopiero jesienią 2009 pojawił się pierwszy soft umozliwiający wgranie bitmapy.
Niestety w przypadku Colorado ten soft dalej nie działa poprawnie - nie tylko ja opisuję nieprzewidywalne przypadki zawieszania się odbiornika.

Kupując Colorado chciałem upłynnić poczciwa 60.
Niestety testy w mroźne dni, kiedy baterie wytrzymywały ledwo kilka godzin.
Oraz przypadki zwisów (reset czasami jest upierdliwy gdyż wymaga wyjęcia baterii) spodowały utratę zaufania do niepewnego urządzenia.

Oczywiście jestem nietypowym uzytkownikiem, który w pełni wykorzystuje mozliwości urządzenia (na kartę pamięci ładuję zarówno bitmapy jak i mapy cyfrowe, często przełaczam się pomiędzy ekranami, stosuje max. podświetlenie, korzystam jednoczesnie zarówno z mapy papierowej jak i mapy cyfrowej (wyszukaj najkrótszą drogę). Stąd też odczucia przeciętnego użytkownik korzystającego np. z jednego zestawu map mogą być  łaskawsze dla odbiornika.

Pzdr
Robert

Pzdr
Rowert

-- Pozdrawiam
Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-04-02 11:35:06
Autor: Jarek Kardasz
GPS Garmina ale który
Dnia Fri, 2 Apr 2010 11:10:30 +0200, Robert Sadłowski napisał(a):

[...]
Myślę, że późne wprowadzenie obsługi bitmap może być pewną strategią
marketingową Garmina - prawdopodobnie mogli to zrobić od razu. Podobnie z
wygodnym zarządzaniem bitmap. Zapewne kolejne modele będą pod tym względem
dużo lepiej dopracowane. Dając stopniowo coraz lepsze udogodnienia nakrtęca
się biznes.
Poza tym bitmapy, choć zupełnie inaczej obsługiwane w urządzeniu, są jakąś
konkurencją dla obszernej bazy wektorowych map TOPO. Mi np. w górach mało
potrzebna jest routowalność wektorówek, natomiast bardzo sobie cenię
wszelkie detale rzeźby terenu, których nawet na najlepszych wektorówkach
nie ma.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-04-02 11:49:38
Autor: Robert Sadłowski
GPS Garmina ale który

[...]

Podejrzewam, że jednym z problemów colorado jest słaby procesor.
Przy bardzo wymagającej grafice (duża rozdzielczość) najprawdopodobniej stąd wzięło sie ograniczenie wielkości bitmapy obsługiwanej przez urządzenie.

[...]

Dlatego mnie Colorado na poczatku się nie podobało.
Dopiero jak wyczytałem że jest mozliwość wgrywania bitmapy podjąłem decyzje o zakupie.
Wybrałem Colorado, gdyż zdaniem innych uzytkowników tylko ten model umozliwia łatwa wymiane kart pamięci, które muszę wymieniac często z uwagi na ograniczenia wyświetlania bitmapy.

Pzdr
Robert

Data: 2010-04-02 12:01:04
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
GPS Garmina ale który
 napisał Jarek Kardasz na pl.rec.gory do nas:

[...]

Analnoretentywnie zauważę, że zwykłe (tzn. papierowe) mapy turystyczne są rysowane jako wektorowe. To, co jako wektor trafi do odbiornika
zależy 'po prostu' od stopnia szczegółowości produktu  i/lub wydajności
urządzenia (więcej danych -> więcej zasobów potrzeba do wyświetlenia).

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-04-02 12:26:10
Autor: Jarek Kardasz
GPS Garmina ale który
Dnia Fri, 02 Apr 2010 12:01:04 +0200, wiktor [wiki] matlakiewicz
napisał(a):

[...]

Do zagadnienia podszedłem od strony praktycznej, tzn. dostępne mapy
wektorowe nie zawierają tylu detali co odpowiednie mapy papierowe. Zupełnie
się zgadzam, że gdyby ktoś miał wolę nanieść (i udostępnić) w postaci
wektora te wszystkie detale, które są na mapie papierowej, to stworzyłby
(jak dla mnie) ideał mapy do GPS-a. Może kiedyś tak będzie - w końcu na
kolejnych odsłonach map TOPO jest coraz więcej szczegółów.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-04-02 15:20:22
Autor: Michał Siwicki
GPS Garmina ale który
Zupełnie się zgadzam, że gdyby ktoś miał wolę nanieść (i udostępnić) w postaci
wektora te wszystkie detale, które są na mapie papierowej, to stworzyłby
(jak dla mnie) ideał mapy do GPS-a.

To nie jest kwestia woli, tylko:
- pojemności urządzeń
- zabezpieczeń przed kopiowaniem wektora (nie programu). Dla każdego producenta wektor jest najcenniejszy i stara się go chronić przed wypłynięciem z firmy. Trzeba mnóstwo pieniędzy, by to dobrze zabezpieczyć - w ostatecznym rozrachunku musiałby za to zapłacić końcowy użytkownik.

Pozdrawiam

Michał Siwicki

Data: 2010-04-02 21:03:32
Autor: Lerithiel
GPS Garmina ale który
[...]

tu sie zgadzam..

i... chłopaki - dyskusja wyzszosci wektorów nad rastrami to jak dyskusja o wyzszosci swiat bozegonarodzenia nad swietami wielkiej nocy... byl nie dawno o tym osobny watek, ktorego zreszta sam bylem sprawcą. Jako grafik komputerowy moge wam powiedziec jedno w przypadku map - raster śmierdzi - tylko wektor sie liczy i nieograniczona skalowalnosc - popelniacie typowy blad - wydaje wam sie ze wektor jest mniej dokladny bo powiekszacie sobie mape tak bardzo ze nagle macie zielone pole a obszar ekranu obejmuje metr kwadratowy - i dziwicie sie ze tam nie ma zadnych oznaczen (a co chcielibyscie tam znalesc ???) - spróbujcie powiekszyc tak raster - co zobaczycie ?? pixel wielkosci ekranu ?? Nie czaicie ze w przypadku wektora skala nie istnieje - jest taka jak aktualnie naliczyl soft... a raster ma jedna skale i nic tego nie zmieni - ktos wczesniej zauwazyl ze wgrywa dwa rastry jeden 1:200 000 a drugi 1: 50 000 zeby bylo dokladniej - to wlasnie podstawowa wada map rastrowych - skala jest niezmienna. Do tego wszystkie mapy rastrowe byly kiedys wektorowe bo tak rysuje sie mapy. Rastry są wtórne. Nie rozumiem tez po co wam mapy nieskonczenie dokladne ?? Bedziecie według nich strzelać??

Jezeli chcecie do gps'a wgrywac rastry - to szkoda waszej kasy - kupcie sobie papierowe mapy - oszczedzicie kupe pieniedzy i rozczarowan...

dodanie do garminów bejeru z mozliwoscia wgrywania mapy rastrowej to gadzet.

--

.... no to teraz sie zacznie :P ...

-- -
Pozdrowienia
Piotr

Data: 2010-04-02 23:27:29
Autor: Jarek K.
GPS Garmina ale który
W dniu 2 kwi 2010, o godzinie 21:03, Lerithiel napisał(a):

Jezeli chcecie do gps'a wgrywac rastry - to szkoda waszej kasy - kupcie sobie papierowe mapy - oszczedzicie kupe pieniedzy i rozczarowan...

dodanie do garminów bejeru z mozliwoscia wgrywania mapy rastrowej to gadzet.
Do zagadnienia od razu podejdę praktycznie. Mam zamiar dużo jeździć rowerem
i włóczyć się po Puszczy Białowieskiej (rodzinne strony). Z dostępnych map
wektorowych mam do dyspozycji GP TOPO, gdzie teren ten został potraktowany
zupełnie po macoszemu. Jest jeszcze wektorowa mapa bezpłatna Okolice
Białegostoku robiona przez zapaleńców, ale też nie ma na niej wszystkich
ścieżek, a oznaczeń szlaków wogóle. Mam też przed sobą nowiutką mapę
papierową, która jest zdecydowanie bogatsza w treść od tych wektorowych
(ścieżki, typy drzew, cieki wodne, szlaki itd.). Chcę jeździć z użyciem
GPS, więc dlaczego miałbym traktować wczytywanie rastra jako gadżet, skoro
w moim przypadku jest to jedyne porządne źródło mapowe.

Papierową mapę mam już zeskanowaną i złożoną w elektroniczną całość, zaraz
potnę ją na wymagane przez GPS kawałki o boku 1024x1024 i zlokalizuję w
Google Earth - później wrzucę efekt do GPS-a i... zobaczę w terenie co toto
jest warte.
Oczywiście mogę z tą mapą jeździć tak, jak to robiłem dotychczas, ale
właśnie po to kupiłem GPS, aby dotrzeć bez problemu w miejsca, które
wymagałyby typowej nawigacji z kompasem. Nie jest to dla mnie problem, ale
wolę zachwycać się przyrodą, niż liczyć kroki, kąty itd. Z GPS jest to dużo
łatwiejsze i jest większa szansa, że dokładnie dotrę do zaplanowanego
miejsca.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-04-02 10:20:56
Autor: Lerithiel
GPS Garmina ale który

[...]

W oregonie i szescdziesiatce komplet baterii 2700 starcza na 16 do 18 godzin ciaglej pracy (rejestracja sladu, ekran wygaszany gdy zbedny (nie patrzysz caly czas na ekran gdy maszerujesz))

oregon na rowerze przy caly czas wlaczonym podswietleniu na ok 15 - 20% dziala od 7 do 9 godzin, jezeli dzien jest sloneczny nie potrzeba podswietlenia - wtedy czas jest jeszcze troche dluzszy ale ekran bez przerwy wyswietla dane - nie wygasza sie calkowicie.

zima rzeczywiscie przy temp ujemnych te czasy mocno sie skracaja ale nigdy do tylko kilku godzin.

oraz niedopracowany soft.

to nie iphone nie musi plynnie przewijac mapy ;) - poza tym tutaj akurat racja zwiechy sie zdarzaja ale nie sa uciazliwie czeste

Przykładowo pierwszy soft umożliwiający wyświetlanie bitmapy pojawił się
po dwóch latach po wypuszczeniu urządzenia na rynek.

byla juz dyskusja na temat bitmap - ja sam nie czuje potrzeby korzystania z bitmap - nie potrzebuje az tak dokladnej mapy.

Piotr

Data: 2010-04-02 11:17:57
Autor: Robert Sadłowski
GPS Garmina ale który

Użytkownik "Lerithiel" napisał w wiadomości

[...]

A ile to będzie podswietlenie na ok 15 - 20% i temp. -10C
Moim zdaniem właśnie kilka godzin.

to nie iphone nie musi plynnie przewijac mapy ;) - poza tym tutaj akurat racja zwiechy sie zdarzaja ale nie sa uciazliwie czeste

Ale niektóre są upierdliwe, gdyż wymagają np. wyjęcia baterii.

Pzdr
Rowert

Data: 2010-04-02 20:36:49
Autor: Lerithiel
GPS Garmina ale który

A ile to będzie podswietlenie na ok 15 - 20% i temp. -10C
Moim zdaniem właśnie kilka godzin.

no z tym ze podswietlenie bez przerwy (15% do 20% chodzilo mi o ustawienie intensywnosci podswietlenia - nie czasu) to opcja rowerowa - nie zdarzylo mi sie jeszcze jezdzic na rowerze przy temp -10 stopni. - Moze wtedy rzeczywiscie bateria wytrzyma tylko kilka godzin ale nie mam zamiaru sprawdzac...

Ale niektóre są upierdliwe, gdyż wymagają np. wyjęcia baterii.

takiego jeszcze nie zaliczylem - wystarcza restart - guzikiem na obudowie.
--

-- -
Pozdrowienia

Data: 2010-04-04 19:18:25
Autor: katali
GPS Garmina ale który
[...]

Pogadaj z bieszczadzkimi paralotniarzami. Maja rozpracowany temat GPS'u w
Bieszczadach lepiej niż ktokolwiek. polecam; www.prowing.pl

Data: 2010-04-06 16:05:12
Autor: Jurek Geisler
GPS Garmina ale ktĂłry
[...]

Vista Hcx albo 60csx, ze względu na "klawiszologie", czytelnośc ekranu,
czas pracy na bateriach itd.

Data: 2010-04-06 20:10:26
Autor: Grzegorz
GPS Garmina ale który
Hello Pr0NET !:

Witam, poszukuję jakiegoś odbiornika. Nie wiem jakiego Garmina wybrać.

A ja polecam NIE Garmina !!!

Pojawiło się kilka modeli odbiorników outdoorowych, do których można wgrać mapy rastrowe - czyli dostępność bezproblemowa. Niektóre umożliwiają także korzystanie z map wektorowych, choć raczej nie na terenie PL.

To co napisałeś o swoich potrzebach, to niestety nic .... Najpierw zastanów się, jakie potrzebujesz mapy, a potem wybierz "pasującego" GPSa.

Ja mam TwoNav Aventura i jestem bardzo zadowolony - mam mapy na wszystkie okolice, jakie mi są potrzebne (w najgorszym razie skanuję). Jest jeszcze tańsza Sportiva.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-04-06 19:15:59
Autor: Bartosz Mierzwiak
GPS Garmina ale który
On Tue, 06 Apr 2010 20:10:26 +0200, Grzegorz <bzdura@tuniemamaila.pl> wrote(a):

[...]

O! To jest oparte na WinCE/Mobile? Można instalować własne
oprogramowanie np. TomToma czy Automape? :]

B.

Data: 2010-04-07 11:10:24
Autor: Grzegorz
GPS Garmina ale który
Hello Bartosz Mierzwiak !:

O! To jest oparte na WinCE/Mobile? Można instalować własne
oprogramowanie np. TomToma czy Automape? :]

Na WCE, ale ja nie próbowałem instalować nic własnego. Być może wystarczy podmienić plik oryginalnej nawigacji.

W każdym razie na DACH dają mapę TomToma, jak w nawigacji, z komunikatami głosowymi. Ale tylko w Aventurze.

pzdrw.
--
Grzegorz

GPS Garmina ale który