GPS Nawigacja

Data: 2014-08-14 16:45:23
Autor: Użytkownik zyga
GPS Nawigacja
Witam,

Mialem GPS-a marki Lark FreeB. 35.7, ale cos mu sie stalo i jestem zmuszony kupic nowy.
Teraz moje pytanie, jaki GPS kupic, ktorej firmy polecacie?
Przy Larku mialem aktualizacje platne, a widze ze w innych firmach jest uaktualnienie dozywotnie.
Jeszcz eraz prosze o dorade, ajki GPS kupic?

Pzdr.

Data: 2014-08-14 17:33:34
Autor: Irokez
GPS Nawigacja
W dniu 2014-08-14 16:45, Użytkownik_zyga pisze:
[...]

Jasne, ale Larka kupujesz za 150zł (z mapą Polski) a TomToma z dożywotnimi aktualizacjami od około 450zł (z mapami Europy).
Jeżeli możesz sobie pozwolić na taką kwotę (i nie potrzebujesz bajerów w stylu odtwarzacz filmów itp) to polecam TomToma właśnie z aktualizacjami, np w jednej z sieci jest aktualnie 5-calowy TomTom Start 25 Europa za 449zł z bezpłatnymi dożywotnimi mapami. Według mnie różnica jakości kolosalna, trwałości też.

--
Irokez

Data: 2014-08-14 18:48:29
Autor: Użytkownik zyga
GPS Nawigacja
In news:53ecd6d1$0$2376$65785112news.neostrada.pl,
*Irokez* <no.email@wp.pl> typed:

No OK, cena moze byc.
Jak sie przeprowadza aktualizacje.
W Larku mialem przez Windows Mobile.
Czy mapy sa dokladne?

Data: 2014-08-14 21:52:15
Autor: Irokez
GPS Nawigacja
W dniu 2014-08-14 18:48, Użytkownik_zyga pisze:
No OK, cena moze byc.
Jak sie przeprowadza aktualizacje.
W Larku mialem przez Windows Mobile.
Czy mapy sa dokladne?

Instalujesz TomTom MyDrive Connect, zakładasz konto, podłączasz urządzenie po USB do kompa i z poziomu przeglądarki aktualizujesz.
Na dokładność nie narzekam, ale dużo też nie jeżdżę.

--
Irokez

Data: 2014-09-15 11:23:15
Autor: radekp@konto.pl
GPS Nawigacja
Thu, 14 Aug 2014 18:48:29 +0200, w
<53ece84e$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>, Użytkownik_zyga
<zyga_k@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Czy mapy sa dokladne?

Jeżeli chodzi o Polskę, to mapy TomToma są kiepskie.

Data: 2014-08-15 01:04:38
Autor: J.F.
GPS Nawigacja
Dnia Thu, 14 Aug 2014 17:33:34 +0200, Irokez napisał(a):
[...]

najtanszy lark filmy tez odtwarza. A bajery ... internet, BT, zestaw
glosnomowiacy, nadajnik fm, tmc, kamerka cofania .. brzmia ciekawie ..

> aktualizacjami, np w jednej z sieci jest aktualnie 5-calowy TomTom Start
25 Europa za 449zł z bezpłatnymi dożywotnimi mapami.

W Tesco ostatnio widzialem Tomtoma XL2 za 159 zl. Wyprzedaz resztek.
A Lark 50.3 240zl.
Mowisz ze TT ma dozywotnie update map ? to moze warto :-)

Według mnie różnica jakości kolosalna, trwałości też.

Hm, ja tam na trwalosc Larka nie narzekam.

J.

Data: 2014-08-15 01:34:22
Autor: Mirek Ptak
GPS Nawigacja
Dnia 2014-08-15 01:04, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Mowisz ze TT ma dozywotnie update map ? to moze warto:-)

Z "M" na końcu nazwy modelu. Warto.

President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-08-16 20:11:15
Autor: Cavallino
GPS Nawigacja

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53ed4790$0$2372$65785112@news.neostrada.pl...
Dnia 2014-08-15 01:04, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Mowisz ze TT ma dozywotnie update map ? to moze warto:-)

Z "M" na końcu nazwy modelu. Warto.

Mapa już żyje, czy żeby ją przesunąć trzeba do menu wychodzić?

Data: 2014-08-16 22:04:17
Autor: Mirek Ptak
GPS Nawigacja
Dnia 2014-08-16 20:11,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Mowisz ze TT ma dozywotnie update map ? to moze warto:-)

Z "M" na końcu nazwy modelu. Warto.

Mapa już żyje, czy żeby ją przesunąć trzeba do menu wychodzić?

Mapa żyje od dawna, ale zupełnie niepotrzebne i niebezpieczne przesuwanie w czasie nawigacji :-P jest dostępne tylko w nowszych urządzeniach - go 400 bodaj jest najtańsze.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-08-15 10:22:35
Autor: Irokez
GPS Nawigacja
W dniu 2014-08-15 01:04, J.F. pisze:
[...]

chodzi o to, że prosty tani TT takich bzdetów nie ma, jest tylko nawigacją

W Tesco ostatnio widzialem Tomtoma XL2 za 159 zl. Wyprzedaz resztek.
A Lark 50.3 240zl.
Mowisz ze TT ma dozywotnie update map ? to moze warto :-)

TT XL2 ma 2GB pamięci, nie ma gniazda kart SD, więc mapa Europy nie wejdzie a jedynie region (np CEE). Nie ma też dożywotnich aktualizacji map.
Ale za tą cenę i za jakość oferta kusząca (u mnie w Tesco nie ma, bo bym ją rodzicom wziął i wymienił zamiast Larka którego po kilku razach już trzeba było reanimować - odpadł przycisk włączania).

--
Irokez

Data: 2014-08-15 14:26:01
Autor: J.F.
GPS Nawigacja

Napisali "Europy", ale z braku zasilania nie bylo jak sprawdzic :-)

[...]

co Kropelka sklei, sklei ... :-)

J.

Data: 2014-08-15 17:09:23
Autor: Irokez
GPS Nawigacja
W dniu 2014-08-15 14:26, J.F. pisze:
[...]

:) odpadł przycisk od płytki PCB - puściły luty bezołowiowe.
Trzeba było najpierw odlutować blachy ekranujące elektronikę odbiornika i przylutować maleństwo.
Gdyby nie to że dla mnie taka zabawa to bułka z masłem, to pewnie poszedł by do kosza po zaledwie kilkunastu wyjazdach w trasę.

--
Irokez

Data: 2014-08-15 18:42:48
Autor: Użytkownik zyga
GPS Nawigacja
In news:53ee22a7$0$2142$65785112news.neostrada.pl,
*Irokez* <no.email@wp.pl> typed:

Gdyby nie to że dla mnie taka zabawa to bułka z masłem, to pewnie
poszedł by do kosza po zaledwie kilkunastu wyjazdach w trasę.

To moze podrzuce Ci moj Lark 35.7?
Nie laczy kablem z komputerem przez USB.
Na moje oko, to gdzies ma zwarcie bo sie grzeje.
Naprawisz?

Data: 2014-08-15 19:42:57
Autor: J.F.
GPS Nawigacja
Dnia Fri, 15 Aug 2014 17:09:23 +0200, Irokez napisał(a):
[...]

Zawsze mozna zlutowac na stale, po co wylacznik :-)

Tez mam 35.7 i wylacznik ma sie dobrze. Narzekam na to ze nie ma trybu uspienia, i ze nie potrafie go
odblokowac :-)

Myslisz ze Tomtom bedzie lepszy ? J.

Data: 2014-08-15 20:38:10
Autor: Irokez
GPS Nawigacja
W dniu 2014-08-15 19:42, J.F. pisze:
Tez mam 35.7 i wylacznik ma sie dobrze. Narzekam na to ze nie ma trybu uspienia, i ze nie potrafie go odblokowac :-) Myslisz ze Tomtom bedzie lepszy ? J.

A po co odblokować? Jak tylko aby wgrać inną aplikację to nie trzeba.
Wsadzasz na kartę SD np IGO, zmieniasz w ustawieniach ścieżkę do pliku z nawigacją i jedziesz.
35.7 z Igo właśnie sobie działa. Ale to maleństwo jest i kwadratowe i igo tak sobie na takim maleństwie się obsługuje.  Był gratis do neostrady to wziąłem. Kupić bym nie kupił.

--
Irokez

Data: 2014-08-16 01:25:02
Autor: J.F.
GPS Nawigacja
Dnia Fri, 15 Aug 2014 20:38:10 +0200, Irokez napisał(a):
[...]

No wlasnie - duzo roboty przy zmianie programu :-)

35.7 z Igo właśnie sobie działa. Ale to maleństwo jest i kwadratowe i igo tak sobie na takim maleństwie się obsługuje.  Był gratis do neostrady to wziąłem. Kupić bym nie kupił.

A jakby bylo po 100zl ?

Bo owszem, troche male, ale sa i wieksze.
Tylko ze nie rozumiem tego poszerzania - jak jedziemy to chcemy
widziec teren przed soba. No i te niby wieksze okazuja sie podobnie
duze..

J.

Data: 2014-08-16 08:37:03
Autor: Irokez
GPS Nawigacja
W dniu 2014-08-16 01:25, J.F. pisze:

[...]

To tym bardziej TomTom Start. Nic nie kombinujesz i działa.

35.7 z Igo właśnie sobie działa. Ale to maleństwo jest i kwadratowe i
igo tak sobie na takim maleństwie się obsługuje.  Był gratis do
neostrady to wziąłem. Kupić bym nie kupił.
A jakby bylo po 100zl ?

Na chwilę obecną w dobie smartfonów?
Mam w telefonie z androidem nawigację. Na Windows/Nokię też są zresztą.
Szkoda by było tej stówy. A jak już dużo jeździsz i potrzebujesz to kupiłbym coś lepszego.
Ale to mój punkt widzenia.

Bo owszem, troche male, ale sa i wieksze.
Tylko ze nie rozumiem tego poszerzania - jak jedziemy to chcemy
widziec teren przed soba. No i te niby wieksze okazuja sie podobnie
duze..

Wszystko ok, dopóki nie zechcesz przeglądnąć mapy co tam jest w pobliżu na ten przykład. Wtedy najlepiej jakby to było co najmniej 7 cali.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2014-08-16 10:46:38
Autor: Czesław Wiśniak
GPS Nawigacja
Na chwilę obecną w dobie smartfonów?
Mam w telefonie z androidem nawigację.

Kiedys kupilem jakiegos Larka i nie powiem, sluzyl dlugo mimo tandetnosci. Jednak gdy juz sie rozpadl przeszedlem wlasnie na duzego smartfona na androidzie z automapa i swietnie uzupelniajacego yanosika. W ten sposob pozbylem sie dwoch zbednych gadgetow, czyli dodatkowej nawigacji i CB radia.

Data: 2014-08-16 13:32:40
Autor: Irokez
GPS Nawigacja
W dniu 2014-08-16 10:46, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Fajna sprawa :)
O ile będąc pierwszy raz w centrum Paryża, w godzinach szczytu, w części miasta, gdzie jest tyle pasów ile aut się zmieści obok siebie, ktoś nie zadzwoni do Ciebie ;)

Dlatego mam nawigację w szufladzie na takie dalsze wycieczki.

--
Irokez

Data: 2014-08-16 14:51:48
Autor: Czesław Wiśniak
GPS Nawigacja
Fajna sprawa :)
O ile będąc pierwszy raz w centrum Paryża, w godzinach szczytu, w części miasta, gdzie jest tyle pasów ile aut się zmieści obok siebie, ktoś nie zadzwoni do Ciebie ;)

Nie widze problemu. Trzeba miec zestaw glosnomowiacy albo sluchaweczke BT.
Ja jezdze ze sluchawka. Tylko musi byc porzadna, zeby byla wygodna i nie bylo jej czuc a nie jakies G.
Chyba, ze masz na mysli rozproszanie uwagi. Wtedy nie odbierasz :P

Data: 2014-08-16 20:35:32
Autor: Irokez
GPS Nawigacja
W dniu 2014-08-16 14:51, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Nie, mam na myśli przełączenie z ekranu z mapą na ekran z kto dzwoni. Akurat w Paryżu jazda na słuch nie była momentami taka oczywista.

--
Irokez

Data: 2014-08-16 23:35:51
Autor: Czesław Wiśniak
GPS Nawigacja
Nie, mam na myśli przełączenie z ekranu z mapą na ekran z kto dzwoni. Akurat w Paryżu jazda na słuch nie była momentami taka oczywista.

Automatycznie sie przelacza i pokazuje kto dzwoni. Powrot do trasy nawigacji to przycisk home i ikona mapy czyli 2 dotkniecia paluchem i jedziesz dalej oczywiscie nie zrywajac polaczenia. Nie ma jakiejs tragedii :)

Data: 2014-08-16 12:49:19
Autor: J.F.
GPS Nawigacja
Dnia Sat, 16 Aug 2014 08:37:03 +0200, Irokez napisał(a):
[...]

No nie, tu tez tak mam, wlaczam i automapa startuje.
Ale jak chce wiecej do wyboru, to jest uciazliwe ...

[...]

rozumiem, ale:
- pare lat temu tez myslalem ze telefon wystarczy. Skonczylo sie tak
ze jak ruszalem w trase, to wyciagalem stara navie.
- od tego czasu telefony sie poprawily i obecnie faktycznie jest sporo
nawigacji na androida dzialajacych. Ale z przyzwyczajenia najpierw
wyciagam larka :-)

-do nawigacji "tylko online" mam uraz i wymagam map w urzadzeniu.  No chyba ze jako druga, zapasowa.

-mapy papierowej od dawna nie kupowalem, wiec potrzebne zapasowe
urzadzenie. No dobra, w zasadzie niepotrzebne, jeszcze mamy pelno
stacji, a na kazdej jakies mapy, a czesto i ladowarki ...

-cos lepszego, to wlasciwie co ? Z larka sprzetowo w zasadzie jestem
zadowolony, ma dwie wady - troszke za maly ekran i dlugie wlaczanie,
ale sa wieksze larki. Program wbudowany mi sie niezbyt podoba i
dlatego uzywam AM.  wiec lepsze ... wspomaganie on-line ? TMC ? BT ?
 Ale to nas prowadzi w strone tego ze trzeba zainwestowac w telefon, a
nie w nawigacje :-) Szczegolnie ze nawigacje na Androida coraz lepsze,
a AM jakby coraz gorsza :-)

-wymagam mapy Europy, co podnosi cene urzadzen i zbliza do TT.   ale czy program TT mi sie spodoba ? Troche watpie :-)
  Na razie to spodobala mi sie ta "wbudowana przyssawka".
  Sprawdza sie to ?

[...]

Zaczyna zaslaniac sporo widoku. Trzeba by zmienic sposob mocowania
No i nadal powinna byc bardziej wysoka niz szeroka.

Zas swoje doswiadczenia mam - 17 cali to za malo, wiec po co
przeplacac za 7 :-)
 Doswiadczenie siega czasow remontu gierkowki - trzeba  nam z
Piotrkowa do Warszawy, A2 jeszcze nie zrobiona, S8 rozkopana,
chce nia pojechac kawalek do pierwszych rozkopow, a potem udac sie
gdzies na linie Grodzisk-Zyrardow-Skierniewice bocznymi drogami ... no i w malym powiekszeniu bocznych drog nie widac, w duzym trace
kierunek gdzie chce jechac, a w automacie nawigacja wyprowadza na S8
:-)

J.

Data: 2014-09-15 11:23:15
Autor: radekp@konto.pl
GPS Nawigacja
Thu, 14 Aug 2014 16:45:23 +0200, w
<53eccb7e$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>, Użytkownik_zyga
[...]

Smartfon z transmisją danych. Roczny abo na Naviexperta 37zł.

Data: 2014-09-15 11:55:06
Autor: J.F.
GPS Nawigacja
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

Smartfon/tablet z Androidem to niezly wybor, ale naviexperta widze 99zl, gdzie ta promocja za 37 ?

No i wybor map jest wtedy wiekszy - darmowe Mapfactor i BeOnRoad sa calkiem niezle, a mapy OSM w miare dobre i aktualne, przynajmniej w Polsce.
A moze nawet osmand zadziala.

Ale tak patrze na allegro - jest troche dziwnych sprzetow ponize 200zl, rzekomo z aktualizacjami map ...

J.

Data: 2014-09-22 10:36:02
Autor: radekp@konto.pl
GPS Nawigacja
Mon, 15 Sep 2014 11:55:06 +0200, w
<5416b77d$0$2367$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>Smartfon z transmisją danych. Roczny abo na Naviexperta 37zł.

Smartfon/tablet z Androidem to niezly wybor, ale naviexperta widze 99zl, gdzie ta promocja za 37 ?

Pewien portal.

No i wybor map jest wtedy wiekszy - darmowe Mapfactor i BeOnRoad sa calkiem niezle, a mapy OSM w miare dobre i aktualne, przynajmniej w Polsce.
A moze nawet osmand zadziala.

Ale nie masz traffica.
I Naviexpert jest szybki, pójdzie nawet na zabytkach.

GPS Nawigacja