GPS: Samsung Omnia vs Nokia 5800

Data: 2009-05-09 12:58:38
Autor: Ghost
GPS: Samsung Omnia vs Nokia 5800
Witam,

    Jak ma sie porownanie tych telefonow w aspekcie uzytkowania GPS w samochodzie. Czy sa jakies problemy z odbiorem sygnalu? Jak z akualizacja map?

TIA

Pozdrawiam,
Ghost

Data: 2009-05-09 23:05:59
Autor: Atlantis
Ghost pisze:

   Jak ma sie porownanie tych telefonow w aspekcie uzytkowania GPS w samochodzie. Czy sa jakies problemy z odbiorem sygnalu? Jak z akualizacja map?

Daruj sobie Nokie - oprogramowanie nawigacyjne pod symbiana nie dorasta do pięt temu spod WM. A tak właściwie najlepiej daruj sobie Omnie i kup coś ze stajni HTC. :)

Data: 2009-05-10 16:33:50
Autor: AL
Atlantis pisze:
Ghost pisze:

[...]

podaj przyklad

IMHO WM i symbian sa systemami operacyjnymi - i na jeden i drugi mozna napisac dowolna aplikacje.

> A tak właściwie najlepiej daruj sobie Omnie i kup
coś ze stajni HTC. :)

a dlaczego?
(za tak spytam podstepnie ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-05-10 21:40:11
Autor: Atlantis
GPS: Samsung Omnia vs Nokia 5800
AL pisze:

podaj przyklad

Koronny przykład: Automapa lub iGo. Znajdź mi coś równie wygodnego, posiadającego tak dokładne mapy naszego kraju pod Symbiana.

IMHO WM i symbian sa systemami operacyjnymi - i na jeden i drugi mozna napisac dowolna aplikacje.

Tylko ten drugi jest traktowany trochę po macoszemu przez producentów oprogramowania nawigacyjnego. ;) Niby jest Garmin albo TomTom, ale do nich na dłuższa metę nigdy nie mogłem się przekonań.
A właśnie. Pozostaje jeszcze pytanie czy dotychczas wypuszczone programy są kompatybilne z nową wersją symbiana od Nokii, robionego z myślą o interfejsie dotykowym? Czy przypadkiem kupując 5800 nie wpakuje się w sytuację rodem z iPhone - niby GPS pod maską jest, ale do nawigacji samochodowej się go nie zaprzęgnie, bo programu brak. Niby jakiś ma wyjść, ale kiedy pojawi się wersja dla Polski? ;)

 > A tak właściwie najlepiej daruj sobie Omnie i kup
coś ze stajni HTC. :)

a dlaczego?
(za tak spytam podstepnie ;)

Hmm... Powody są co najmniej dwa:
1) Nasłuchałem się narzekania na Omnię, narzekali znajomi, którzy mieli okazję przez dłuższą chwilę się nią pobawić. Jedna z tych osób ma punkt odniesienia, bo sama używa produktu HTC.
2) Sam używam sprzętu HTC - miałem już kilka modeli i nie zawiodłem się nigdy. Teraz co prawda głównym telefonem jest Samsung - i600, ale ten model akurat spotykał się z pochwałami. ;)

Data: 2009-05-10 19:36:43
Autor: Ghost

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:gu4r9n$mdl$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ghost pisze:

[...]

A cos o sygnale w samochodzie i aktualizacji map?

Data: 2009-05-10 21:56:25
Autor: Atlantis
Ghost pisze:

A cos o sygnale w samochodzie i aktualizacji map?

Hmm... Ja używałem kilku PDA od HTC z modułem na BT na legendarnym chipsecie SirfStar III, najmniejszych problemów z sygnałem nie było. Jak mniemam jednak dzisiaj priorytetem jest dla Ciebie zintegrowany GPS. Powiem więc tak: znajomy jakiś czas temu kupił sobie Kaisera - miał wątpliwości co do tego układy Qualcoma. Okazało się, że niepotrzebnie - FIXa łapie dość szybko, nie gubi sygnału, do nawigacji samochodowej się nadaje.

Natomiast nie wiem co masz na myśli przez aktualizację map. Na pewno WM lepiej się ma pod tym względem - masz dostępnych kilka naprawdę solidnych programów do nawigacji z porządnymi mapami, które wgrywasz na kartę pamięci i nie ma potrzeby łączenia się z Internetem za każdym razem.

TomTom pod symbianem (jeszcze s60v2) niestety dość mocno mnie rozczarował. A to nie uwzględniał lekkiego przesunięcia trasy na skrzyżowaniu (zamiast manewru "skręć w prawo a po pięćdziesięciu metrach w lewo" wydał komendę "jedź prosto"!) a to pokazał główne rondo w pobliskim miasteczku jako zwykłe skrzyżowanie itp. Dość często zdarzało mu się nie mieć jakiejś drogi. Bynajmniej żadnej z tych sytuacji nie dało się wytłumaczyć nieaktualną mapą... Na Automapie pod WM nigdy, przenigdy się z takimi sytuacjami nie spotkałem, co pozwala mi już wyrobić sobie jakieś zdanie. ;)

Windows Mobile to moim zdaniem zwyczajnie sprawdzona platforma do nawigacji. Symbian może i się nadaje, ale jak dla mnie (powtarzam - to moje subiektywne odczucie) pozostaje w tyle.
Natomiast najgorzej wychodzą osoby kupujące "telefon z GPS" pod wpływem chwytliwej reklamy. Sam znam parę takich sytuacji. Okazuje się potem, że taki "wszystkomający" SE może co najwyżej pokazać nam pozycję na Google Maps albo zafundować kosztowną na dłuższą metę (szczególnie za granicą, w roamingu) nawigację na jakiejś Javowej nawigacji ściągającej mapy z Internetu. :)

Na dzień dzisiejszy zresztą podobnie wygląda sytuacja z iPhone. Moduł GPS jest, ale właściwie tylko dla GoogleMaps. Jakiś program do nawigacji samochodowej powstaje, ale pewnie miną lata zanim dorobi się map naszego kraju. ;) Znajomy swego czasu w ostatniej chwili ocalił takiego jednego, przed wywaleniem 1,5k zł w błoto. Facet się napalił na produkt Apple sądząc, że jeśli w reklamie jest napisane "GPS" to0 automatycznie musi być i "automapa". ;)

Data: 2009-05-11 16:10:05
Autor: Paweł Łukawski
GPS: Samsung Omnia vs Nokia 5800
Jakoś tak ciągle omijasz GP Mapę (Garmin), dokładna i IMO porównywalna z AutoMapą, Więc może tak ciut dokładniej i uczciwiej powiedzieć że się woli jabłka od gruszek i większy ekran?
Używałem obu map jednej na Nokii drugiej na i780 i teraz na Omni. Kwestia wygody? Niewiątpliwie WM ale co do dokładności i możliwości map topo czy innych zrobionych przez ludzi? To chyba jednak muszę oddać rację Garminowi (i jego pochodnym).
Paweł Łukawski

Data: 2009-05-11 23:33:11
Autor: Ghost

Użytkownik "Paweł Łukawski" <p.lukawski_nospamerze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gu9bkb$pns$1pippin.nask.net.pl...
[...]

Jak sie kupuje np. Nokie 5800 w sklepie operatora np. plusa mapy sa zaladowane i w wersji uzytkowej, a nie jakis np. miesieczne demo?

Data: 2009-05-12 07:30:25
Autor: Paweł Łukawski
GPS: Samsung Omnia vs Nokia 5800
Jak sie kupuje np. Nokie 5800 w sklepie operatora np. plusa mapy sa zaladowane i w wersji uzytkowej, a nie jakis np. miesieczne demo?

Jak się kupuje Nokię to pewnie z Nokia Maps, które to mapy są darmowe, jak google. I można je załadować ze strony Nokii. Jednak aby użyć ich do nawigacji w czasie jazdy to potrzebny jest już abonament. Inaczej po przekroczeniu bodaj 4km/h się "wyłączą" Czyli pokaże Ci trasę z A do B ale nie będzie po niej prowadzić.
Paweł Łukawski

Data: 2009-05-12 11:24:57
Autor: Ghost

Użytkownik "Paweł Łukawski" <p.lukawski_nospamerze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gub1hv$sda$1pippin.nask.net.pl...
[...]

Ale nie bezie prowadzic, tzn. ze nie bedzie jej sie chcialo ze mna gadac - bo pozycje na trasie to bede mial chyba stale?

Data: 2009-05-13 07:45:59
Autor: Atlantis
Ghost pisze:

Ale nie bezie prowadzic, tzn. ze nie bedzie jej sie chcialo ze mna gadac - bo pozycje na trasie to bede mial chyba stale?

Pozycja na trasie to jedno, ale przecież nawigacja samochodowa to nie tylko "gadanie", ale także zoomowanie widoku w odpowiednim momencie (gdy jedziesz wolniej) i jego oddalanie (gdy jedziesz szybciej) a także przede wszystkim wyświetlanie instrukcji odnośnie najbliższego manewru. Bez tego będziesz potrzebował pasażera, który nieustannie będzie spoglądał na mapę i mówić jaki manewr wykonać. Bo robienie tego samemu to samobójstwo. ;)

Data: 2009-05-13 09:02:20
Autor: Ghost

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:gudn9p$5rt$1nemesis.news.neostrada.pl...
Ghost pisze:

Ale nie bezie prowadzic, tzn. ze nie bedzie jej sie chcialo ze mna gadac - bo pozycje na trasie to bede mial chyba stale?

Pozycja na trasie to jedno

To jest naistotniejsze przy przejsciu z pracy "bez gps"/"gps", reszta owszem przydatna, ale juz nie daje tak duzego skoku.

[...]

Wiedzialem, ze ten GPS okaleczy ludzi, czym wiecej gadzetow tym czlowiek bardziej zalezny od techniki, a mniej potrafi wlasna glowa. Po coz nieustannie spogladac?

Data: 2009-05-13 12:41:26
Autor: Noe Bat
GPS: Samsung Omnia vs Nokia 5800

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl>

[...]

Nieustannie to nie potrzeba, ale jak będzie potrzeba to trzeba będzie na drogę patrzeć a nie na nawigację.

--
PS. nudzi mi się

Data: 2009-05-10 22:25:18
Autor: Daniel
Samsung Omnia vs Nokia 5800

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:gu3o7e$t6t$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie kupuj NOKI, miałem E50 i E65 - do nawigacji tragedia. Od pół roku korzystam z OMNI i jestem bardzo zadowolony - polecam. Daniel.

GPS: Samsung Omnia vs Nokia 5800