GPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?

Data: 2011-01-24 14:05:18
Autor: Maddy
GPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?
W dniu 24-01-2011 13:43, WRonX pisze:
Witam.

Poproszono mnie, abym "wypytal", przepraszam ze nie mam dokladnych
informacji, ale powiem, co wiem. Kierowca twierdzi, ze pojazd byl
niesprawny (hamulce), ale firma zatrudniajaca twierdzi, ze na podstawie
danych z GPS (rejestrator trasy) mozna orzec o winie kierowcy.

GPS zarejestrowa艂, 偶e hamulce jednak by艂y sprawne?
Co ma dok艂adnie ten GPS wykaza膰?

Chodzi mi raczej o naprowadzenie - czy moze obejsc sie bez bieglego
(kasy brak), jakie dowody przestawic (moze kontaktowac sie z producentem
sprzetu w sprawie dokladnosci?) etc.?

Jak przyjdzie do kwestii technicznych, to samo Twoje "bo si臋 dowiedzia艂em od producenta" nic nie b臋dzie znaczy艂o.
Ale jak b臋dziesz zna艂 zdanie producenta, to mo偶esz rozwa偶y膰, czy  bieg艂y si臋 op艂aca - w ostatecznym rozrachunku za bieg艂ego p艂aci przegrany.

Ja to widze tak, ze maksymalna dokladnosc urzadzen rejestrujacych trase,
z uwzglednieniem naziemnych stacji referencyjnych to jakies 2-3m (mowie
o systemie WAAS, w Polsce sa jeszcze inne stacje, ale o ile wiem,
wiekszosc urzadzen wspolpracuje z WAAS), wiec to chyba robi roznice?
Przedstawiciel firmy mydli oczy, ze GPS ma "kosmiczna" dokladnosc -

Ta "kosmiczna dok艂adno艣膰" to taki wytrych jak "cyfrowa jako艣膰" - nic nie znaczy ale fajnie brzmi.

Jak mnie GOP zrzuci艂 50 metr贸w w d贸艂 do jeziora ("zawr贸膰 je艣li to mo偶liwe"), bo si臋 pogubi艂 na serpentynach w g贸rach, to jest w艂a艣nie przyk艂ad kosmicznej dok艂adno艣ci - w skali kosmicznej te 50 metr贸w nic nie znaczy, to dopuszczalny b艂膮d.

--
*** Stosujesz sie do powy偶szych teorii na w艂asn膮 odpowiedzialno艣膰 ***

Magdalena "Maddy" Wo艂oszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-01-24 18:01:28
Autor: olo
GPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?
U偶ytkownik "Maddy"
[...]

Opr贸cz danych z GPS zrzuci艂 ci臋 do jeziora algorytm "przyci膮gania do drogi" implementowany w nawigacjach :) i nie wiem kto bardziej by艂 kowalem w twoim przypadku.

pzdr
olo

GPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?