GPS na moto (zumo 660 vs 550)

Data: 2010-04-19 02:46:31
Autor: Grzegorz
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Witam kolegów,

mam pytanie od użytkowników zumo 660 odno¶nie tego sprzętu, jego wad w
codziennym użytkowaniu.

czytałem, że poczatkowo gps ten miał sporo problemów z softerm - czy
obecnie jest on już na tyle dopracowany, iż można bez problemów
urzytkować go?

czy lepiej jednak zainwestować w starszy model 550?

Dzięki za Wasze opinie na temat w/w sprzętu.

Pozdrawiam
GB

Data: 2010-04-19 16:39:12
Autor: mysiar
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
On 19/04/2010 11:46, Grzegorz wrote:
[...]

a może taki Navroad NR320BM ?

wygooglałem na allegro  i automapa na nim ¶mignie

--
mysiar

Data: 2010-04-20 10:44:39
Autor: Brent
GPS na moto (zumo 660 vs 550)

Data: 2010-04-20 01:55:12
Autor: Grzegorz
GPS na moto (zumo 660 vs 550)

Data: 2010-04-20 12:09:54
Autor: Brent
GPS na moto (zumo 660 vs 550)

Data: 2010-04-20 14:10:57
Autor: Miszel
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
a jakie s± ró¿nice pomiedzy zumo660/550 a Becker Z100 poza wygl±dem
oraz map± polski?

Jesli myslisz powaznie o turystyce motocyklowej to mysl tylko o Garminie..
I bynajmniej nie mam tu na mysli 'hardware'u', czyli samego urzadzenia.  Jakis czas temu jezdzilemm ze zwyklym PDA (+Automapa) zapakowanym w  pancerna obudowe ottera. W zasadzie bylo OK poza jednym wyjatkiem -  Automapa. To naprawde swietna (mooze nawet najlepsza) nawigacja, ale dla  tych co jezdza po Polsce (ale juz nie EU) samochodem i zwracaja uwage na  poprawna baze adresowa.
Teraz od 2 lat uzywam zumo550 i musze stwierdzic ze do turystyki na moto  zdecydowanie lepsze sa nawigacje Garmina. W PL to GPMapa/GPMApa Topo. I to  mimo tego ze wlasciwie to jej koniec - zostaly juz tylko 3 aktualizacje i  potem dupa.... (o losach Topo nikt nic nie wie..).
Zreszta z reguly kupujesz Garmina razem z City navigatorem na cala EU.
A teraz: dlaczego lepszy?
1. Bo do Garmina mozesz wgrac mase darmowych map z calej EU (np. b.dobra  UMPpcPL dla POlski, luknij tez na OpenMaps),
2. bo sa naprawde swietne komercyjne mapy Topo dla poszczegolnych krajow  lub regionow. A mapy topo daja ci pojecie o tym gdzie naprawde masz jechac  + wiecej drog i POI niz na "ogolnych" mapach calej EU,
3. bo mozesz wygodnie planowac trase na kompie korzystajac ze sladow i  tras sciagnietych z netu, a potem cale zestawy wgrywac do gps

Drugorzedna sprawa jest czy bedziesz miec zumo550, 660, czy jakiegos  outdoorowca np. 60CSx. Wszystkie daja rade.
Zapomnij o gadzetach typu mp3, zdjecia, budynki 3D (po jakiego grzyba?)  Ludzie, naprawde sluchacie muzyki jak jedziecie na moto? Wlasciwie tylko  bluetooth moze sie do czegos przydac.

Pytales o 660. Nawet na Garniaku niewiele o tym pisza. Wiem tylko ze mial  spore klopoty ze stabilnoscia pracy. ALe po kilku update'ach firmware jest  podobno znacznie lepiej. Ale czy dobrze? 550 jest zdaje sie caly czas  drozszy od nowszego 660! Przynajmniej dlugo byl... To tez zagadka.

Zdrowko,
Miszel na czerwonym trampku

Data: 2010-04-22 22:35:33
Autor: Sil
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
On 10-04-20 13:10, Miszel wrote:
[...]

potwierdzam, jesli powaznie to warto zainwestowac w garmina 550. Sprzetowo jest wszystko-proof, mapy praktycznie kazdego zakatka swiata sa w necie za free albo do kupienia. No i mozna go przelozyc do auta.
sil

Data: 2010-04-26 12:25:16
Autor: All
GPS na moto (zumo 660 vs 550)

"Miszel" w news:op.vbgmsjdknha3b6michal-komputer.izoo.krakow.pl...

Dołączę tu, choć pytanie było od Grzegorza.

Drugi sezon używam zumo 660 - głównie z powodu możliwości korzystania
na moto i w puszce (jest komplet instalacyjny). Ta opcja sprawdza się świetnie.
Zumo ma Auto Mapę i cneunt2010_20 na całą europę. Ta druga daje radę
również w polsce, choć niekoniecznie trzeba ufać wyznaczonym trasom
(ma cztery tryby planowania, ale jakoĹ› niekoniecznie konsekwentne -
dałem się dwukrotnie wpuścić w maliny).

Soft działa poprawnie, nie wiesza się, nie gubi sygnału. Bluetooth też działa,
ale w transmisji ucina pierwszą sekundę - można wytrzymać (to może być też
sprawa odbiornika). Jasność ekranu ustawia się od 0 do 100% i w pełnym słońcu
też jest ok. Wieczorem sam się przełącza na tryb nocny - równie czytelny.
Nie ma problemu z kabelkiem i słuchawkami, które przy okazji moga sluzyc jako
dobre zatyczki - kontakt z otoczeniem jest wystarczający a zumo daje co ma dawać.

Oryginalna mapa ma prawie 4 GB i z takimż softem nie pozwala się zainstalować
w innym miejscu jak tylko na dysku C:/. Sprawa jest kłopotliwa, gdy brak tam
miejsca. Póki co nie znalazłem rozwiązania i korzystam ze starszej mapy.

/.../
Zapomnij o gadzetach typu mp3, zdjecia, budynki 3D (po jakiego grzyba?) Ludzie, naprawde sluchacie muzyki jak jedziecie na moto? Wlasciwie tylko bluetooth moze sie do czegos przydac.

UĹĽyteczna do planowania lub do awaryjnego szukania noclegu czy tez atrakcji
miejscowych jest baza POI. W tym przypadku opracowanie planĂłw 3D daje
cokolwiek więcej niż suche nazwy.

/.../
[...]

To może być chwyt marketingowy. Miałem do czynienia z 550 i nie żałuję
wyboru 660.

Zdrowko,
Miszel na czerwonym trampku

W serwisie "SWORAM" jest mały filmik z przedostatniej wyprawy do
skalnego mesta w czechach. Między Adrspach a Trutnowem jest świetna
droga z  ~10 zakrÄ™tami o 180 stopni :). Ta cześć traski jest na tym filmie.
Widać tam też zumo 660 w akcji - przy czym światło słońca biło wówczas
prosto w obiektyw kamery na czym cierpiał także ekranik zumo...

--
All
KLE500 (Klara)

Data: 2010-04-26 05:33:35
Autor: doktorski
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
On 26 Kwi, 12:25, "All" <all.pr...@pan.not.pl> wrote:

Zumo ma Auto Mapę
Automape?

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-04-26 15:22:38
Autor: All
GPS na moto (zumo 660 vs 550)

"doktorski" w news:2934a534-5eef-43a1-b8b7-0903eb6d1777n5g2000yqh.googlegroups.com...

> Zumo ma Auto Mapę
Automape?

Ops... Nie używam, to i mi z głowy wyleciało.
Nie Automapa tylko GPMapa NT. Taki zestaw... z CN Europe NT 2010.10

pzdr, dr
14/525

--
All
KLE500 (Klara)

Data: 2010-04-26 15:15:58
Autor: WaFel
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
UĹĽytkownik "All"  napisaĹ‚:
Zumo ma Auto Mapę i cneunt2010_20 na całą europę.
Raczej GPMapę, ale to już niedługo. Ta druga, czyli City Navigator daje sobie naprawdę radę o ile nie jedziesz polegając tylko na urządzeniu.

Oryginalna mapa ma prawie 4 GB i z takimż softem nie pozwala się zainstalować
Nie 4GB tylko 1,8 GB i spokojnie wchodzi do pamięci Zumo. Poza tym, jeśli masz ją w kompie to możesz wysłać sobie interesujące rejony do urządzenia a nie od razu całą europę.

bluetooth moze sie do czegos przydac.
Tu się nie mylisz, słychać w kasku, gdzie skręcić, gdzie tryknąć a i jeszcze można przez komórkę pogadać.

Ogólnie: Zumo 550 używam od czasu premiery i przez najbliższe lata nie zamierzam tego zmieniać, choć po pojawieniu się 660 nie omieszkałem jej przetestować i...
zostanę przy swoim. 550 mogę rzucić w dal, wbić gwoździa, utopić, kopnąć, podłubać w zębie, za 660 przemawia tylko większy ekran. Poza tym cena obu urządzeń oscyluje w granicy 800 zł różnicy na korzyść Zumo 660, więc coś to musi znaczyć.

--
Pozdro
WaFel

Data: 2010-04-26 15:40:21
Autor: All
GPS na moto (zumo 660 vs 550)

"WaFel" w wiadomości news:hr43ma$qre$1news.onet.pl...
/.../

[...]

Ściagałem aktualizację ze strony Garmina - zapisała się wersja *.exe, z instalatorem
całości. No i ten instalator nie chce inaczej, jak tylko na C:\ i zaraz mi protestuje
ĹĽe miejsca nie ma (a mam full na innych dyskach).
Plik sie nazywa "garmin_rmu_cneunt2010_20.exe"  i ma   3 624 099 kB.
Nie wiem co w nim jest, ale mapa jest z pewnością.

[...]

No i właśnie ten większy ekran... a więc komfort obsługi i czytelność w trasie.
A za odporność mechaniczną trzeba pewnie płacić...
550 ma przeżyć dłużej niż kierownik?;)

-- Pozdro
WaFel
BMW K1200LT

--
All
KLE500 (Klara)

Data: 2010-04-21 09:49:39
Autor: Jasio
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Użytkownik "Brent" napisał w wiadomo¶ci news:hqjpi7$kus$1inews.gazeta.pl...
mam pytanie od użytkowników zumo 660 odno¶nie tego sprzętu, jego wad w
codziennym użytkowaniu.

a może taki Navroad NR320BM ?

To ja dorzuce do listy Becker Z100. Nie wyglada, ale sprzet jest
zacny, Automapa dziala bez odblokowywania, a wbudowana
mapa tez jest niczego sobie (cala Europa). Do tego kosztuje
bardzo rozsadnie (820zl).

A dla mnie "bardzo rozs±dnie" cenowo za GPSa to raczej połowa tego.
Albo i mniej.
Wsadzasz go w górn± czę¶ć tankbaga, tenże mapnik. I jazda.
Zastosowałem to rozi±zanie i na ¶wiatłach to nawet komendy słyszę.
A jak kto¶ woli lepiej to s± i tankbagi ze specjaln± kieszonk± na GPSa.
Bluetootha ma, ale nie używam - jeszcze mnie nie pojebawszy do reszty, żebym przez telefon w kasku gadał. Wiem, że s± mistrzowie podzielno¶ci uwagi - ale ja nie gram w tej lidze.

Wiem, że współczynnik lansu mizerny, ale już 16lat nie mam.

--
Jasio
vx etz

Data: 2010-04-23 08:07:39
Autor: newrom
GPS na moto (zumo 660 vs 550)

Data: 2010-04-28 23:25:58
Autor: Jasio
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
Użytkownik <newrom@spamcom.com> napisał w wiadomo¶ci news:n2e2t552uqj8riq624t7hbfca69rd4najv4ax.com...
On Wed, 21 Apr 2010 09:49:39 +0100, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl>

Bluetootha ma, ale nie używam - jeszcze mnie nie pojebawszy do reszty,
żebym przez telefon w kasku gadał.

myslalem ze bardziej chozi o przeslanie komend glosowych z urzadzenia
do sluchawek.

Ale ja do wbijania gwozdzi uzywam mlotka, a nie multitula ;)

No, a teraz powiedz mi, że nie mówisz tej głupiej piczy, żeby Ci przestała mówić, bo dobrze wiesz, że w prawo. (:
Znam takich, co nawet imię swojemu GPSowi nadali. Tak się z kobiet±/facetem daj±cym komendy zżyli.

--
Jasio
vx etz

Data: 2010-04-29 09:45:22
Autor: newrom
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
On Wed, 28 Apr 2010 23:25:58 +0100, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> wr

No, a teraz powiedz mi, że nie mówisz tej głupiej piczy, żeby Ci przestała mówić, bo dobrze wiesz, że w prawo. (:

Moj odbiornik jeno pika przed manewrem, czego i tak nie slysze :)

Znam takich, co nawet imię swojemu GPSowi nadali. Tak się z kobiet±/facetem daj±cym komendy zżyli.

hehe, jak szefowi zainstalowalem automape i dla jaj wylaczylem
'ostrzeganie o przekroczeniu predkosci' to mowil ze gdzies w okolicach
Myslenic (30km) mial juz pizgnac palmtokiem przez okno.
A jechal wtedy na poludnie Slowacji :-D

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2010-04-29 09:46:54
Autor: newrom
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
On Thu, 29 Apr 2010 09:45:22 +0200, newrom@spamcom.com wrote:

wylaczylem

mialo byc wlaczylem.

pozdr
newrom
PS. sam nie porafil tego wylaczyc

Data: 2010-04-28 00:09:45
Autor: marusc
GPS na moto (zumo 660 vs 550)
A czy kto¶ używał na moto ręczniaka np. Oregon 550? Da się? Ma to sens?

--
Marek
F650 Funduro

Data: 2010-04-29 09:46:07