GPS na rower

Data: 2014-08-21 10:53:27
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower
Wszystko co jest pisane w tym wątku powyżej było gardłowane z miesiac albo dwa temu.
Po co to powtarzać ?
Szkoda, że nikt nie zauważył, że wraz z zamknięciem Geoportalu I jego WMS już nie działa i nie da się nic ściągnąć gotowego np. pod Oruxa i to jest kompletna Dupa Blada :/

Data: 2014-08-21 02:45:36
Autor: Krzysztof C
GPS na rower
W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 10:53:27 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
Szkoda, �e nikt nie zauwa�y�, �e wraz z zamkni�ciem Geoportalu 3
http://geoportal.gov.pl/
a to nie to samo?

Data: 2014-08-21 11:49:14
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower
http://geoportal.gov.pl/
a to nie to samo?

Nie to samo :)

Data: 2014-08-21 12:15:13
Autor: mt
GPS na rower
W dniu 2014-08-21 10:53, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

??? Niby które WMSy zostały zamknięte i nie da się nic ściągnąć?

--
marcin

Data: 2014-08-21 12:25:49
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower

[...]

Wedlug mnie nic sie nie da sciagnac. Wejdz do oruxa w kreator WMS i sprobuj

Data: 2014-08-21 13:22:01
Autor: mt
GPS na rower
W dniu 2014-08-21 12:25, Czesław Wiśniak pisze:

[...]

Nie wiem, nie ściągam nigdy przez Oruxa, bo prościej mi użyć zewnętrznych narzędzi i wgrać sobie gotowe mapy, natomiast żadne serwery WMS nie zostały zamknięte (zmieniły się tylko adresy, ale to już jakiś czas temu), wszystko jest dostępne, widocznie błąd leży po stronie samego OruxMaps a nie Geoportalu.

--
marcin

Data: 2014-08-21 21:49:28
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower
Nie wiem, nie ściągam nigdy przez Oruxa, bo prościej mi użyć zewnętrznych narzędzi i wgrać sobie gotowe mapy,...

Nie moze byc prosciej bo sciagasz przez oruxa i program sam wszystko wykonuje automatycznie wlacznie z kalibracja. Zaznaczasz tylko zasieg. Dlatego pisze, ze robi gotowca.

Data: 2014-08-22 01:19:39
Autor: mt
GPS na rower
W dniu 2014-08-21 21:49, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Zewnętrzne programy w postaci klientów WMS też pobierają skalibrowane mapy w postaci tzw. geotiffów, jedyne ponadto co trzeba zrobić, to użyć programu OruxMaps Desktop który przekonwertuje takiego tiffa z zapisaną georeferencją w nagłówku pliku do formatu strawnego przez Oruxa.

--
marcin

Data: 2014-08-21 12:19:11
Autor: cytawa
GPS na rower
Czesław Wiśniak pisze:
Wszystko co jest pisane w tym wątku powyżej było gardłowane z miesiac
albo dwa temu.
Po co to powtarzać ?

A po to by dyskusje nie wygladaly tak:
- Bylo 13 lipca 2005, slepys idioto?
- poje... cie? To bylo 19 lipca.

Szkoda, że nikt nie zauważył, że wraz z zamknięciem Geoportalu I jego
WMS już nie działa i nie da się nic ściągnąć gotowego np. pod Oruxa i to
jest kompletna Dupa Blada :/

Nie do konca. Jest Geoportal2. Ma swoje WMSy. Program Geoxa je widzi ale poruszanie sie po warstwach jest inne niz wczesniej.  W MapoTero nie wiem jak ustawic. Ponadto niewielkie a potrzebne fragmenty map mozna zawsze sciagac jako zrzuty z ekranu.

Jan Cytawa

Data: 2014-08-21 12:29:14
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower
[...]

Mapo Tero tez nic nie widzi. WMSy geoportalu 1 dzialaly jeszcze niedawno, teraz kaplica.
Ja chce w terenie sciagnac sobie do oruxa gotowa mape. Niech ktos mi pokaze jak to zrobic ?:)

Data: 2014-08-21 03:40:31
Autor: Piotr Ratyński
GPS na rower
W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 12:29:14 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]

Ja chce w terenie sciagnac sobie do oruxa gotowa mape. Niech ktos mi pokaze jak to zrobic ?:)

Locus Free obecnie widzi WMS-y geoportalu bez problemu, chodź wcześniej były kłopoty.

Data: 2014-08-21 12:47:35
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower

Locus Free obecnie widzi WMS-y geoportalu bez problemu, chodź wcześniej były kłopoty.

Nie uzywalem tego programu.
Mozna tam zrobic gotowca topo z warstwami ? Jesli mozesz to podaj adres WMS ktory tam wstawiasz, bo w oruxie zaden nie dziala.

Data: 2014-08-21 04:00:24
Autor: Piotr Ratyński
GPS na rower
W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 12:47:35 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

Nie uzywalem tego programu.

Mozna tam zrobic gotowca topo z warstwami ? Jesli mozesz to podaj adres WMS ktory tam wstawiasz, bo w oruxie zaden nie dziala.

Pewnie można, ale nie bawię się w to, więc nic nie podpowiem, mnie wystarcza to co już w programie jest. Adres to sdi.geoportal.gov.pl, ale gdy właśnie teraz włączyłem WMS to pisze mi znowu, że wystąpił problem na serwerze zdalnym.

Data: 2014-08-21 13:11:16
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower

[...]

Czyli tak jak mowilem, nie dziala :P

Data: 2014-08-21 04:24:09
Autor: Piotr Ratyński
GPS na rower
W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 13:11:16 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>Pewnie mo�na, ale nie bawi� si� w to, wi�c nic nie podpowiem, mnie >wystarcza to co ju� w programie jest. >Adres to sdi.geoportal.gov.pl, ale >gdy w�a�nie teraz w��czy�em WMS to pisze mi znowu, �e wyst�pi� >problem na >serwerze zdalnym.

Czyli tak jak mowilem, nie dziala :P

:) Poprzednio bawiłem się WMS-ami jakieś dwa dni temu i działało bez zarzutu, widocznie jeszcze ten geoportal 2 stabilny nie jest. --
Piotr Ratyński

Data: 2014-08-21 13:28:44
Autor: mt
GPS na rower
W dniu 2014-08-21 13:11, Czesław Wiśniak pisze:

> [...]
wystarcza to co już w programie jest. >Adres to sdi.geoportal.gov.pl,
ale gdy właśnie teraz włączyłem WMS to pisze mi znowu, że wystąpił

Nie działa, bo poprawne adresy do map nie zaczynają się już od sdi...

--
marcin

Data: 2014-08-21 04:35:58
Autor: Piotr Ratyński
GPS na rower
W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 13:28:44 UTC+2 użytkownik mt napisał:
W dniu 2014-08-21 13:11, Czes�aw Wi�niak pisze:

> Czyli tak jak mowilem, nie dziala :P

Nie dzia�a, bo poprawne adresy do map nie zaczynaj� si� ju� od sdi...

Więc jak?

Data: 2014-08-21 13:39:56
Autor: mt
GPS na rower

http://geoportal.gov.pl/uslugi/usluga-przegladania-wms#

--
marcin

Data: 2014-08-21 04:42:06
Autor: Piotr Ratyński
GPS na rower
W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 13:39:56 UTC+2 użytkownik mt napisał:
W dniu 2014-08-21 13:35, Piotr Raty�ski pisze:

> Wi�c jak?

http://geoportal.gov.pl/uslugi/usluga-przegladania-wms#

Dziękuję. --
Piotr Ratyński

Data: 2014-08-21 13:46:08
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower
Więc jak?

http://geoportal.gov.pl/uslugi/usluga-przegladania-wms#

Dobra, ale w oruxie te adresy nie dzialaja, a uzywam tego programu bo go lubie :)
Chyba, ze jest jakis myk o ktorym nie wiem :/

Data: 2014-08-21 04:54:56
Autor: Piotr Ratyński
GPS na rower
W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 13:46:08 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

> http://geoportal.gov.pl/uslugi/usluga-przegladania-wms#

Dobra, ale w oruxie te adresy nie dzialaja, a uzywam tego programu bo go lubie :)

Chyba, ze jest jakis myk o ktorym nie wiem :/

U mnie w Locus działa, wpisałem ortomapę, bo to mnie najbardziej interesuje.

--
Piotr Ratyński

Data: 2014-08-21 13:55:41
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower
[...]

Ja w oruxie tez i qpa. Moze ktos to  "rozkmini" ?:)

Data: 2014-08-21 14:20:46
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower

U mnie w Locus działa, wpisałem ortomapę, bo to mnie najbardziej interesuje.

Ktos juz poruszyl ten problem na forum oruxa:
http://www.oruxmaps.com/foro/viewtopic.php?f=5&t=2227
wiec chyba pozostaje czekac na aktualizacje

Data: 2014-08-21 16:34:26
Autor: mt
GPS na rower
W dniu 2014-08-21 14:20, Czesław Wiśniak pisze:

[...]

Może po prostu Orux się jakoś dziwnie przedstawia serwerom geoportalu i stąd problem. Natomiast tak jak pisałem wcześniej, wszystkie WMSy geoportalu działają bez problemu na innych aplikacjach.

--
marcin

Data: 2014-08-21 16:47:15
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower
Może po prostu Orux się jakoś dziwnie przedstawia serwerom geoportalu i stąd problem. Natomiast tak jak pisałem wcześniej, wszystkie WMSy geoportalu działają bez problemu na innych aplikacjach.

No wlasnie widze. Myslalem, ze szlag trafil wszystko.
Poczekam i zobacze bo nie chce rezygnowac z oruxa.

Data: 2014-08-21 17:46:27
Autor: mt
GPS na rower
W dniu 2014-08-21 16:47, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

A nie możesz po prostu skorzystać z wygodnych narzędzi typu Geoxa czy QGIS, poświęcić sobie jeden wieczór na spokojne przygotowanie map w różnych skalach terenów, gdzie najczęściej bywasz, wgrać na kartę i mieć święty spokój? Przecież chyba nikt Cię nie zrzuca w nocy ze spadochronem z samolotu w nieznanej Ci okolicy, żeby się w terenie męczyć z pobieraniem map z WMSów.

--
marcin

Data: 2014-08-21 18:25:48
Autor: Czesław Wiśniak
GPS na rower
[...]

Pewnie, ze moge i na razie tak bede robil :)

Data: 2014-08-22 09:39:41
Autor: cytawa
GPS na rower
> Locus Free obecnie widzi WMS-y geoportalu bez problemu, chodź wcześniej były kłopoty.

Dzieki za inspiracje. Sprawdzilem po zainstalowaniu mozliwosci Locusa. Jesli chodzi o dostepnosc map to rzeczywiscie powalajaca. Geoportal widzi bez problemu i sciaga kawalki jako pliki png tylko bez rozszerzen. Niestety rozdzielczosc tych map jest mala i szczegoly na mapie wymagaja dobrego wzroku. Do tego dochodzi wlasciwosc map on line, ktora mi nie bardzo odpowiada. Mianowicie zmiana powiekszenia ekranu laczy sie ze zmiana skali mapy i to powoduje, ze zawsze napisy sa bardzo male. Praktycznie dla mnie nie do odczytania w ruchu. Dlatego tez nie uzywam zadnej nawigacji na smarfonie. Po prostu nic praktycznie nie widze w czasie jazdy. A na 4calowym ekraniku  o rozdzielczosci 320x240p widze wszystko bez problemu.

Tej wlasciwosci nie ma Oziexplorer. Tam powiekszaja lub zmniejszaja  mi sie litery do dowolnego rozmiaru a skale mapy zmieniam sobie inaczej. Ozi ma za to pare innych wad, ktore mnie denerwuja a widze, ze Locus tego nie ma. Ale jesli chodzi o mapy to jestem w Ozim spelniony i jego zalety przewazaja. Nie przeraza mnie kalibrowanie wlasnych map, nawet to lubie.

Co do map to jednak wole tradycyjne mapy topograficzno-turystyczne. Ostatnio najczesciej sa to 50-ki z naniesiona trescia turystyczna, czyli wskazanie i opisy zabytkow i osobliwosci, trasy rowerowe i piesze.

Szkoda rowniez, ze Locus nie da sie zainstalowac na karcie SD. Laduje sie do systemu a jest niemaly. Powoli konczy mi sie miejsce.
Pobawilem sie tez nieco WMSem i jestem nieco rozczarowany jakoscia skanow, ktore teraz udostepnia Geoportal.
Fajnie, Locus czyta skany. Musza byc jednak w formacie TrekBuddego i zatarowane. Szkoda, ze nie widzi plikow po Oziego nawet w formacie png. Byc moze ma jeszcze jakies ciekawe funkcje. Nie mam jednak czasu by sie uczyc czegos nowego. To co mam i znam na razie mi wystarcza.

Jan Cytawa

GPS na rower