Data: 2010-04-08 15:49:01 | |
Autor: Wujek Kudełek | |
GPS na rower? | |
Jaki odbiornik GPS na rower (tani) z:
+ możliwość wgrywania własnej mapy + długim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum) + możliwość ładowania z sieci lub wsadzenia akumulatorków AA/AAA + 4.3" ekranem lub większym + cena do 400 PLN + dobrym odbiorem sygnału - częste poruszanie się w miastach + mile widziana mapa Polski - waga nie gra roli Jest coś na rynku co spełnia chociaż część z tych ww wymagań? Z góry dzięki za porady. |
|
Data: 2010-04-08 18:19:30 | |
Autor: Jacek23 | |
GPS na rower? | |
Pomijajac to:
+ 4.3" ekranem lub większym + cena do 400 PLN JEST , to Garmin 60Csx -- jacek23@post.pl gg: 207344 http://picasaweb.google.pl/Jacek23333 |
|
Data: 2010-04-08 22:28:05 | |
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar | |
GPS na rower? | |
Jacek23 pisze:
Pomijajac to: Lub Vista HCx (od dwóch lat katuję na kierownicy i żyje) tudzież Legend (też wersja HCx) Generalnie H (lub S) oznacza odbiornik o podwyższonej czuło¶ci, C - kolorowy wy¶wietlacz, x - slot na kartę MicroSD. Mapa jeszcze daj±ca się kupić GPMapa topo (wstrzymuj± jej wydawanie) lub darmowy UMP (+ można podsyłać ¶lady i cos się z nich potem do mapy dołoży). W 2011 ma co¶ wydać Garmin, ale to jeszcze spooooro czasu. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-04-09 04:39:48 | |
Autor: Doczu | |
GPS na rower? | |
W dniu 2010-04-08 22:28, Wojciech 'Wheart' Penar pisze:
Jacek23 pisze: seria eTrex jest ok, ale po przesiadce na GMSMap widzę, że obsługa dzojstikiem w czasie jazdy to było nieporozumienie. w Takim 60CSx - znalezienie waypointa zajmuje mi przynajmniej o połowę mniej czasu niż "przeklikanie" się przez kilka ekranów. Przy obecnej cenie 60 CSx to on jednak jest moim faworytem na rower. Do turystyki pieszej zreszt± też. -- -= Pozdrawiam Doczu =- adres do korespondencji doczu@_usun_interia.pl |
|
Data: 2010-04-08 23:07:42 | |
Autor: robertcb | |
GPS na rower? | |
+ dĹ‚ugim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum) to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator. -- |
|
Data: 2010-04-08 23:19:29 | |
Autor: arturbac | |
GPS na rower? | |
W dniu 2010-04-08 23:07, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Omnia2 4.5h nawigacja (10h gadania) (w trybie jasne na ciemnym) + ekran 3.7" (rozmiar 4.64" x 2.36" x 0.48") ale duza rozdzielczosc 480x800 i ekran AMOLED na baterii oryginalnej calosc wazy 129gram. |
|
Data: 2010-04-09 18:51:42 | |
Autor: qwerty63 | |
GPS na rower? | |
W dniu 2010-04-08 23:19, arturbac pisze:
W dniu 2010-04-08 23:07, robertcb@poczta.onet.pl pisze: w zasadzie uzywana omnia1 (i900) tez, tylko ten ekranik, nie 4.3 lecz 3.2". no i omnie1 kupisz w dobrym stanie z gwarancja za 400zl, omni2 juz nie. problemu z pradem nie bedzie, jesli sie dokupi tani chinski adapterek na 4x aa. zaleta bedzie tez (dla niektorych) system win mobile, na ktorym chodzi duzo programow, z garminem jest pod tym wzgledem gorzej (dla niektorych osob) :) |
|
Data: 2010-04-09 21:35:30 | |
Autor: MadMan | |
GPS na rower? | |
Dnia Thu, 08 Apr 2010 23:19:29 +0200, arturbac napisał(a):
^^^^Omnia2+ 4.3" ekranem lub wiÄ�kszym^^^^ Ja stwierdzam że nie ma raczej czegoś o podanych wymaganiach. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-04-12 21:57:56 | |
Autor: crossroad0 | |
GPS na rower? | |
robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):
rowerowej w pia¶cie podł±czasz przetwornicę z wyj¶ciem usb. Masz wtedy mozliwosć ładowania mp3, komórki czy gps. Urz±dzenie to wyprodukowała firma tout terrain z Niemiec. Z garminenem kosztuje chyba 400 euro a sama machina chyba 150 euro.link podaje http://www.tout-terrain.de/1/produkte/komponenten- und-bekleidung/the-plug/the-plug.html -- |
|
Data: 2010-04-13 09:17:12 | |
Autor: Jan Cytawa | |
GPS na rower? | |
crossroad0 napisał:
rowerowej w pia¶cie podł±czasz przetwornicę z wyj¶ciem usb. Masz wtedy mozliwosć ładowania mp3, komórki czy gps. Urz±dzenie to wyprodukowała firma tout terrain z Niemiec. Z garminenem kosztuje chyba 400 euro a sama machina chyba 150 euro.link podaje http://www.tout-terrain.de/1/produkte/komponenten- Tak sobie sam zrobilem przetworniczke. Nawet sie sprawdzila. Ale mialem obawy przed zasilaniem samego GPS, bo pradnica daje bez obciazenia po wyprostowaniu napiecie ponad 50V. W koncu pradnica zasilam maly akumulator zelowy 6V i z tego akumulatora dopiero inne odbiorniki jak GPS. Sam akumulator jest w stanie zasilic GPS przez ponad 2 dni, wiec na wycieczki weekendowe calkowicie wystarcza. Jan Cytawa |
|
Data: 2010-04-13 12:00:42 | |
Autor: robertcb | |
GPS na rower? | |
robertcb@poczta.onet.pl napisał(a): > > > + dĹ‚ugim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum) przetwonicę można zrobić za kilkanascie zł (mostek, kondensator, stabilizator, kabel z wtykiem USB) -- |
|
Data: 2010-04-13 17:31:01 | |
Autor: WaldekEg | |
GPS na rower? | |
http://charbike.webpark.pl/ |
|
Data: 2010-04-13 19:02:40 | |
Autor: robertcb | |
GPS na rower? | |
> otóż to. Celem jest uzyskanie stabilnego napięcia o okre¶lonej warto¶ci i ograniczenia pr±dowego. schemat jest prosty: http://www.mariuszelektro.elektroda.eu/images/schematy/zasilacz.gif oczywiscie w tym przypadku bez tego co na górze (trafo, wył±cznik, bezpiecznik) -- |
|
Data: 2010-04-14 08:43:03 | |
Autor: Jan Cytawa | |
GPS na rower? | |
robertcb@poczta.onet.pl napisał:
http://www.mariuszelektro.elektroda.eu/images/schematy/zasilacz.gif To wcale nie jest takie proste. Robilem sporo prob w roznych warunkach jazdy. Jak pisalem wczesniej pradnica rowerowa jest bardzo niestabilnym zrodlem pradowym. Sluzy do czego innego. Ona dobrze pracuje w warunkach rownego obciazenia rzedu 3W. Czyli zwyklych zarowek. W przypadku braku obciazenia moze dawac napiecia nawet do 50V. To potrafi zniszczyc elektronike. Rowniez przy takim stabilizatorze jaki jest w tym zasilaczu, ktory podales i przy duzym obciazniu moc tracona na stabilizatorze jest duza i elementy sie niezle grzeja. Sprawdzalem to. Jedyne co funkcjonuje zadowalajaco to stabilizator impulsowy. Mozna kupic za grosze gotowa ladowarke USB podlaczana do gniazda w samochodzie. I na bazie tego zrobilem zasilacz. I sama jazda ma, jak sie okazuje, wielki wplyw na jakosc ladowania. Wolna jazda i czeste przystanki nie zapewniaja dostatecznego ladowania. I odwrotnie, bardzo szybka jazda np. z gory daje nadmiar mocy. Dlatego akumulator 6V okazal sie niezbedny. Jan Cytawa |
|
Data: 2010-04-09 23:18:32 | |
Autor: arturbac | |
GPS na rower? | |
W dniu 2010-04-08 17:49, Wujek Kudełek pisze:
Jaki odbiornik GPS na rower (tani) z: www.navroad.com Znajdziesz 4.3", jak z czasem dzialania to nie wiem, pracuja pod kontrola Windows CE 5.0 (Uwaga to nie jest Mobile 5(5.1) 6(5.2) 6.5(5.2+) ) wiec nei wiem jak z apliakcja garmina do map topo itp (obstawiam ze garmin ma odpowiedni build). Ale mozesz je dostac razem z AutoMapa lub Navroadowa jakas. |
|
Data: 2010-04-14 01:57:16 | |
Autor: Pichu | |
GPS na rower? | |
Ja używam HTC Tytn II (Kaiser). Spokojnie kupisz za 400zł z pełnym wyposażeniem. Co prawda ekran 2.8 cala ale to w zupełno¶ci wystarcza. Do tego uchwyt firmy HR + mocowanie do Kaisera i można ¶migać. Co do zasilania, to ja mam ładowarkę, zbudowan± z przetwornicy DC05 - http://www.ambm.pl/index.php/uklady-zasilania.html i 4 ogniw LI-ON poł±czonych szeregowo (których notabene używam też do zasilania mojej lampy). |