GPS na rower?

Data: 2010-04-08 15:49:01
Autor: Wujek Kudełek
GPS na rower?
Jaki odbiornik GPS na rower (tani) z:
+ możliwość wgrywania własnej mapy
+ długim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum)
+ możliwość ładowania z sieci lub wsadzenia akumulatorków AA/AAA
+ 4.3" ekranem lub większym
+ cena do 400 PLN
+ dobrym odbiorem sygnału - częste poruszanie się w miastach
+ mile widziana mapa Polski

- waga nie gra roli

Jest coś na rynku co spełnia chociaż część z tych ww wymagań?
Z góry dzięki za porady.

Data: 2010-04-08 18:19:30
Autor: Jacek23
GPS na rower?
Pomijajac to:
+ 4.3" ekranem lub większym
+ cena do 400 PLN

JEST , to Garmin 60Csx

--

jacek23@post.pl  gg: 207344
http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

Data: 2010-04-08 22:28:05
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
GPS na rower?
Jacek23 pisze:
Pomijajac to:
+ 4.3" ekranem lub większym
+ cena do 400 PLN

JEST , to Garmin 60Csx

Lub Vista HCx (od dwóch lat katuję na kierownicy i żyje) tudzież Legend
(też wersja HCx) Generalnie H (lub S) oznacza odbiornik o podwyższonej
czuło¶ci, C - kolorowy wy¶wietlacz, x - slot na kartę MicroSD.

Mapa jeszcze daj±ca się kupić GPMapa topo (wstrzymuj± jej wydawanie)
lub darmowy UMP (+ można podsyłać ¶lady i cos się z nich potem
do mapy dołoży).
W 2011 ma co¶ wydać Garmin, ale to jeszcze spooooro czasu.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-04-09 04:39:48
Autor: Doczu
GPS na rower?
W dniu 2010-04-08 22:28, Wojciech 'Wheart' Penar pisze:
Jacek23 pisze:
[...]

seria eTrex jest ok, ale po przesiadce na GMSMap widzę, że obsługa dzojstikiem w czasie jazdy to  było nieporozumienie.
w Takim 60CSx - znalezienie waypointa zajmuje mi przynajmniej o połowę mniej czasu niż "przeklikanie" się przez kilka ekranów.
Przy obecnej cenie 60 CSx to on jednak jest moim faworytem na rower. Do turystyki pieszej zreszt± też.

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-04-08 23:07:42
Autor: robertcb
GPS na rower?

+ długim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum)
+ 4.3" ekranem lub większym

to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator.

Data: 2010-04-08 23:19:29
Autor: arturbac
GPS na rower?
W dniu 2010-04-08 23:07, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

+ d�ugim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum)
+ 4.3" ekranem lub wi�kszym

to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator.

Omnia2
4.5h nawigacja (10h gadania) (w trybie jasne na ciemnym) + ekran 3.7"
(rozmiar 4.64" x 2.36" x 0.48") ale duza rozdzielczosc 480x800 i ekran
AMOLED na baterii oryginalnej calosc wazy 129gram.

Data: 2010-04-09 18:51:42
Autor: qwerty63
GPS na rower?
W dniu 2010-04-08 23:19, arturbac pisze:
[...]

w zasadzie uzywana omnia1 (i900) tez, tylko ten ekranik, nie 4.3 lecz 3.2".
no i omnie1 kupisz w dobrym stanie z gwarancja za 400zl, omni2 juz nie. problemu z pradem nie bedzie, jesli sie dokupi tani chinski adapterek na 4x aa.
zaleta bedzie tez (dla niektorych) system win mobile, na ktorym chodzi duzo programow, z garminem jest pod tym wzgledem gorzej (dla niektorych osob) :)

Data: 2010-04-09 21:35:30
Autor: MadMan
GPS na rower?
Dnia Thu, 08 Apr 2010 23:19:29 +0200, arturbac napisał(a):

+ 4.3" ekranem lub wi�kszym
   ^^^^
to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator.

Omnia2
4.5h nawigacja (10h gadania) (w trybie jasne na ciemnym) + ekran 3.7"
                                                                   ^^^^
Ja stwierdzam ĹĽe nie ma raczej czegoĹ› o podanych wymaganiach. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-12 21:57:56
Autor: crossroad0
GPS na rower?
robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):

> + długim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum)
> + 4.3" ekranem lub większym

to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator.
W bikeboardzie znalazłem fajne rozwi±zanie tego problemu. Do pr±dnicy
rowerowej w pia¶cie podł±czasz przetwornicę z wyj¶ciem usb. Masz wtedy mozliwosć ładowania mp3, komórki czy gps. Urz±dzenie to wyprodukowała firma tout terrain z Niemiec. Z garminenem kosztuje chyba 400 euro a sama machina chyba 150 euro.link podaje http://www.tout-terrain.de/1/produkte/komponenten-
und-bekleidung/the-plug/the-plug.html

Data: 2010-04-13 09:17:12
Autor: Jan Cytawa
GPS na rower?
 crossroad0 napisał:

[...]

Tak sobie sam zrobilem przetworniczke. Nawet sie sprawdzila. Ale mialem
obawy przed zasilaniem samego GPS, bo pradnica daje bez obciazenia po
wyprostowaniu napiecie ponad 50V. W koncu pradnica zasilam maly
akumulator zelowy 6V i z tego akumulatora dopiero inne odbiorniki jak
GPS. Sam akumulator jest w stanie zasilic GPS przez ponad 2 dni, wiec na
wycieczki weekendowe calkowicie wystarcza.

Jan Cytawa

Data: 2010-04-13 12:00:42
Autor: robertcb
GPS na rower?
robertcb@poczta.onet.pl napisał(a): > > > + dĹ‚ugim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum)
> W bikeboardzie znalazłem fajne rozwi±zanie tego problemu. Do pr±dnicy rowerowej w pia¶cie podł±czasz przetwornicę z wyj¶ciem usb. Masz wtedy mozliwosć ładowania mp3, komórki czy gps. Urz±dzenie to wyprodukowała firma tout terrain z Niemiec. Z garminenem kosztuje chyba 400 euro a sama machina chyba 150 euro.link podaje http://www.tout-terrain.de/1/produkte/komponenten-
> [...]

przetwonicę można zrobić za kilkanascie zł (mostek, kondensator, stabilizator, kabel z wtykiem USB)

Data: 2010-04-13 17:31:01
Autor: WaldekEg
GPS na rower?

http://charbike.webpark.pl/

Data: 2010-04-13 19:02:40
Autor: robertcb
GPS na rower?

> przetwonicę można zrobić za kilkanascie zł (mostek, kondensator, > stabilizator,
> kabel z wtykiem USB)

http://charbike.webpark.pl/

otóż to.

Celem jest uzyskanie stabilnego napięcia o okre¶lonej warto¶ci i ograniczenia pr±dowego.

schemat jest prosty:
http://www.mariuszelektro.elektroda.eu/images/schematy/zasilacz.gif
oczywiscie w tym przypadku bez tego co na górze (trafo, wył±cznik, bezpiecznik)

Data: 2010-04-14 08:43:03
Autor: Jan Cytawa
GPS na rower?
robertcb@poczta.onet.pl napisał:

http://www.mariuszelektro.elektroda.eu/images/schematy/zasilacz.gif
oczywiscie w tym przypadku bez tego co na górze (trafo, wył±cznik, bezpiecznik)

To wcale nie jest takie proste. Robilem sporo prob w roznych warunkach
jazdy. Jak pisalem wczesniej pradnica rowerowa jest bardzo niestabilnym
zrodlem pradowym. Sluzy do czego innego. Ona dobrze pracuje w warunkach
rownego obciazenia rzedu 3W. Czyli zwyklych zarowek. W przypadku braku
obciazenia moze dawac napiecia nawet do 50V. To potrafi zniszczyc
elektronike. Rowniez przy takim stabilizatorze jaki jest w tym
zasilaczu, ktory podales i przy duzym obciazniu moc tracona na
stabilizatorze jest duza i elementy sie niezle grzeja. Sprawdzalem to.
Jedyne co funkcjonuje zadowalajaco to stabilizator impulsowy. Mozna
kupic za grosze gotowa ladowarke USB podlaczana do gniazda w
samochodzie. I na bazie tego zrobilem zasilacz. I sama jazda ma, jak sie okazuje, wielki wplyw na jakosc ladowania.
Wolna jazda i czeste przystanki nie zapewniaja dostatecznego ladowania.
I odwrotnie, bardzo szybka jazda  np. z gory daje nadmiar mocy.

 Dlatego akumulator 6V okazal sie niezbedny.

Jan Cytawa

Data: 2010-04-09 23:18:32
Autor: arturbac
GPS na rower?
W dniu 2010-04-08 17:49, Wujek Kudełek pisze:
[...]

www.navroad.com

Znajdziesz 4.3", jak z czasem dzialania to nie wiem, pracuja pod
kontrola Windows CE 5.0 (Uwaga to nie jest Mobile 5(5.1) 6(5.2)
6.5(5.2+) ) wiec nei wiem jak z apliakcja garmina do map topo itp
(obstawiam ze garmin ma odpowiedni build).

Ale mozesz je dostac razem z AutoMapa lub Navroadowa jakas.

Data: 2010-04-14 01:57:16
Autor: Pichu
GPS na rower?

Ja używam HTC Tytn II (Kaiser). Spokojnie kupisz za 400zł z pełnym
wyposażeniem. Co prawda ekran 2.8 cala ale to w zupełno¶ci wystarcza.
Do tego uchwyt firmy HR + mocowanie do Kaisera i można ¶migać. Co do
zasilania, to ja mam ładowarkę, zbudowan± z przetwornicy DC05 -
http://www.ambm.pl/index.php/uklady-zasilania.html i 4 ogniw LI-ON
poł±czonych szeregowo (których notabene używam też do zasilania mojej
lampy).

GPS na rower?