Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   GPS na rower?

GPS na rower?

Data: 2010-04-08 23:07:42
Autor: robertcb
GPS na rower?

+ długim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum)
+ 4.3" ekranem lub większym


to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator.

--


Data: 2010-04-08 23:19:29
Autor: arturbac
GPS na rower?
W dniu 2010-04-08 23:07, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

+ d�ugim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum)
+ 4.3" ekranem lub wi�kszym


to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator.

Omnia2
4.5h nawigacja (10h gadania) (w trybie jasne na ciemnym) + ekran 3.7"
(rozmiar 4.64" x 2.36" x 0.48") ale duza rozdzielczosc 480x800 i ekran
AMOLED na baterii oryginalnej calosc wazy 129gram.

Data: 2010-04-09 18:51:42
Autor: qwerty63
GPS na rower?
W dniu 2010-04-08 23:19, arturbac pisze:
W dniu 2010-04-08 23:07, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

+ d�ugim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum)
+ 4.3" ekranem lub wi�kszym


to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator.

Omnia2
4.5h nawigacja (10h gadania) (w trybie jasne na ciemnym) + ekran 3.7"
(rozmiar 4.64" x 2.36" x 0.48") ale duza rozdzielczosc 480x800 i ekran
AMOLED na baterii oryginalnej calosc wazy 129gram.


w zasadzie uzywana omnia1 (i900) tez, tylko ten ekranik, nie 4.3 lecz 3.2".
no i omnie1 kupisz w dobrym stanie z gwarancja za 400zl, omni2 juz nie. problemu z pradem nie bedzie, jesli sie dokupi tani chinski adapterek na 4x aa.
zaleta bedzie tez (dla niektorych) system win mobile, na ktorym chodzi duzo programow, z garminem jest pod tym wzgledem gorzej (dla niektorych osob) :)

Data: 2010-04-09 21:35:30
Autor: MadMan
GPS na rower?
Dnia Thu, 08 Apr 2010 23:19:29 +0200, arturbac napisał(a):

+ 4.3" ekranem lub wi�kszym
   ^^^^
to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator.

Omnia2
4.5h nawigacja (10h gadania) (w trybie jasne na ciemnym) + ekran 3.7"
                                                                   ^^^^
Ja stwierdzam że nie ma raczej czegoś o podanych wymaganiach. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-12 21:57:56
Autor: crossroad0
GPS na rower?
robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):

> + długim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum)
> + 4.3" ekranem lub większym


to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator.
W bikeboardzie znalazłem fajne rozwiązanie tego problemu. Do prądnicy
rowerowej w piaście podłączasz przetwornicę z wyjściem usb. Masz wtedy mozliwosć ładowania mp3, komórki czy gps. Urządzenie to wyprodukowała firma tout terrain z Niemiec. Z garminenem kosztuje chyba 400 euro a sama machina chyba 150 euro.link podaje http://www.tout-terrain.de/1/produkte/komponenten-
und-bekleidung/the-plug/the-plug.html



--


Data: 2010-04-13 09:17:12
Autor: Jan Cytawa
GPS na rower?
 crossroad0 napisał:

rowerowej w piaście podłączasz przetwornicę z wyjściem usb. Masz wtedy mozliwosć ładowania mp3, komórki czy gps. Urządzenie to wyprodukowała firma tout terrain z Niemiec. Z garminenem kosztuje chyba 400 euro a sama machina chyba 150 euro.link podaje http://www.tout-terrain.de/1/produkte/komponenten-

Tak sobie sam zrobilem przetworniczke. Nawet sie sprawdzila. Ale mialem
obawy przed zasilaniem samego GPS, bo pradnica daje bez obciazenia po
wyprostowaniu napiecie ponad 50V. W koncu pradnica zasilam maly
akumulator zelowy 6V i z tego akumulatora dopiero inne odbiorniki jak
GPS. Sam akumulator jest w stanie zasilic GPS przez ponad 2 dni, wiec na
wycieczki weekendowe calkowicie wystarcza.

Jan Cytawa

Data: 2010-04-13 12:00:42
Autor: robertcb
GPS na rower?
robertcb@poczta.onet.pl napisał(a): > > > + długim czasem pracy na bateriach (z 10h minimum)
> > + 4.3" ekranem lub większym
> > > to wzajemnie się wyklucza, chyba że będziesz woził kilowy akumulator.
> W bikeboardzie znalazłem fajne rozwiązanie tego problemu. Do prądnicy rowerowej w piaście podłączasz przetwornicę z wyjściem usb. Masz wtedy mozliwosć ładowania mp3, komórki czy gps. Urządzenie to wyprodukowała firma tout terrain z Niemiec. Z garminenem kosztuje chyba 400 euro a sama machina chyba 150 euro.link podaje http://www.tout-terrain.de/1/produkte/komponenten-
und-bekleidung/the-plug/the-plug.html

przetwonicę można zrobić za kilkanascie zł (mostek, kondensator, stabilizator, kabel z wtykiem USB)

--


Data: 2010-04-13 17:31:01
Autor: WaldekEg
GPS na rower?

przetwonicę można zrobić za kilkanascie zł (mostek, kondensator, stabilizator,
kabel z wtykiem USB)

http://charbike.webpark.pl/

Data: 2010-04-13 19:02:40
Autor: robertcb
GPS na rower?
>
> przetwonicę można zrobić za kilkanascie zł (mostek, kondensator, > stabilizator,
> kabel z wtykiem USB)
>
http://charbike.webpark.pl/

otóż to.

Celem jest uzyskanie stabilnego napięcia o określonej wartości i ograniczenia prądowego.

schemat jest prosty:
http://www.mariuszelektro.elektroda.eu/images/schematy/zasilacz.gif
oczywiscie w tym przypadku bez tego co na górze (trafo, wyłącznik, bezpiecznik)

--


Data: 2010-04-14 08:43:03
Autor: Jan Cytawa
GPS na rower?
robertcb@poczta.onet.pl napisał:

http://www.mariuszelektro.elektroda.eu/images/schematy/zasilacz.gif
oczywiscie w tym przypadku bez tego co na górze (trafo, wyłącznik, bezpiecznik)

To wcale nie jest takie proste. Robilem sporo prob w roznych warunkach
jazdy. Jak pisalem wczesniej pradnica rowerowa jest bardzo niestabilnym
zrodlem pradowym. Sluzy do czego innego. Ona dobrze pracuje w warunkach
rownego obciazenia rzedu 3W. Czyli zwyklych zarowek. W przypadku braku
obciazenia moze dawac napiecia nawet do 50V. To potrafi zniszczyc
elektronike. Rowniez przy takim stabilizatorze jaki jest w tym
zasilaczu, ktory podales i przy duzym obciazniu moc tracona na
stabilizatorze jest duza i elementy sie niezle grzeja. Sprawdzalem to.
Jedyne co funkcjonuje zadowalajaco to stabilizator impulsowy. Mozna
kupic za grosze gotowa ladowarke USB podlaczana do gniazda w
samochodzie. I na bazie tego zrobilem zasilacz. I sama jazda ma, jak sie okazuje, wielki wplyw na jakosc ladowania.
Wolna jazda i czeste przystanki nie zapewniaja dostatecznego ladowania.
I odwrotnie, bardzo szybka jazda  np. z gory daje nadmiar mocy.

 Dlatego akumulator 6V okazal sie niezbedny.

Jan Cytawa

GPS na rower?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona