GPS śledzenie pracownika :)

Data: 2010-01-14 19:54:13
Autor: robertcb
GPS śledzenie pracownika :)
Nie wiem czy to NTG ale spróbuje:

Mała firma, kilka samochodów, chciałbym w łatwy sposób skontrolować gdzie
pracownicy sobie pomykają (kontrola wyrywcza) - nie chodzi o urządzenie
które trzeba na stałe zamontować
tylko o małe "coś" z własnym zasilaniem przyklejane łatwo i okresowo (np na
1 dzień).
Liczy się też łatwość obsługi.

Jak by mi w służbowym aucie szef podłożył taką "świnię" to włożył bym ją na kilka sekund do mikrofalówki.

Data: 2010-01-14 18:56:59
Autor: Waldek Godel
GPS śledzenie pracownika :)
Dnia Thu, 14 Jan 2010 19:54:13 +0100, robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):

Jak by mi w służbowym aucie szef podłożył taką "świnię" to włożył bym ją na kilka sekund do mikrofalówki.

Świetny pomysł, poważnie. Szefostwo lubi wszelkie rozwiązania pozwalające
im odróżnić wartościowych pracowników od bezwartościowego śmiecia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-14 20:13:49
Autor: Paweł
GPS śledzenie pracownika :)

Jak by mi w służbowym aucie szef podłożył taką "świnię" to włożył bym ją na kilka sekund do mikrofalówki.

Oczywiście jeśli będziesz wiedział, że coś takiego masz zamontowane.
Ukrycie w samochodzie różnego rodzaju urządzeń nawet takich zawierających kamerę nie jest problemem. Przeciętny użytkownik samochodu   w praktyce nie ma szans na ich odkrycie. Niekiedy nawet montuje się dwa różne rozwiązania. Jedno jawne, o którym wszyscy wiedzą a drugie ukryte.

Paweł

Data: 2010-01-14 22:14:37
Autor: robertcb
GPS śledzenie pracownika :)

> [...]

Ukrycie w samochodzie różnego rodzaju urządzeń nawet takich zawierających kamerę nie jest problemem. Przeciętny użytkownik samochodu   w praktyce nie ma szans na ich odkrycie. Niekiedy nawet montuje się dwa różne rozwiązania. Jedno jawne, o którym wszyscy wiedzą a drugie ukryte.

Jak transmisja przez GSM, to wykrycie jest banalne - będą zakłócenia w radiu samochodowym.
Jeśli tylko zapis danych na nośniku celem późniejszego odtworzenia - to trudniej, ale są urządzenia mogące wykryć pole elektromagnetyczne której nie powinno być w samochodzie z odłączonym akumulatorem, a które wytwarza każde aktywne urządzenie elektroniczne.

Data: 2010-01-14 22:59:25
Autor: Paweł
GPS śledzenie pracownika :)

Jak transmisja przez GSM, to wykrycie jest banalne - będą zakłócenia w radiu samochodowym.

Nie jest to prawda. Radio samochodowe powinno być odporne na zakłócenia pochodzące od sieci GSM. Co przynajmniej teoretycznie potwierdza znajdujący się na nim znak CE.
Mam wewnątrz samochodu urządzenie cały czas nadające przez GSM duże ilości danych (antena GSM też jest wewnątrz). Nie powoduje to w radiu najmniejszych zakłóceń.

Anteny GSM montowane są najczęściej na zewnątrz pojazdu np. w plastikowym zderzaku. Urządzenie w czasie postoju zwykle nie wysyła danych. W czasie jazdy jest mało prawdopodobne aby coś wrażliwego na zakłócenia znalazło się w pobliżu anteny GSM.
Antena zamontowana na zewnątrz pojazdu raczej nie zakłóci instalacji radiowej. Czy tak jest w rzeczywistości zwykle sprawdza się przy montażu urządzeń GPS/GSM.

Tak więc jeśli wszytko jest poprawnie zamontowane nie powinno się dać w proty sposób wykryć.

Paweł

Data: 2010-01-14 23:14:45
Autor: robertcb
GPS śledzenie pracownika :)

> [...]

Mam wewnątrz samochodu urządzenie cały czas nadające przez GSM duże ilości danych (antena GSM też jest wewnątrz). Nie powoduje to w radiu najmniejszych zakłóceń.

Spróbuj na falach średnich lub długich, w AM.

Data: 2010-01-14 23:39:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
GPS śledzenie pracownika :)
Hello robertcb,

[...]

Po co normalny użytkownik samochodu miałby przełączać radio na AM w
Polsce? Żeby sobie szumó i trzasków posłuchać?

--
Best regards,

Data: 2010-01-15 10:48:37
Autor: J.F.
GPS śledzenie pracownika :)
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl>
Spróbuj na falach średnich lub długich, w AM.

Po co normalny użytkownik samochodu miałby przełączać radio na AM w
Polsce? Żeby sobie szumó i trzasków posłuchać?

Zeby sprawdzic czy nie jest sledzony :-)

J.

Data: 2010-01-14 23:37:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
GPS śledzenie pracownika :)
Hello robertcb,

[...]

Przy źle wykonanej instalacji zapewne. Co jak co ale radia samochodowe
z natury rzeczy są odporne na różne zakłócenia i prawidłowa instalacja
anten wystarczy, żeby nic nie było słychać.

[...]

Ech, te amerykańskie filmy...

--
Best regards,

Data: 2010-01-15 10:00:59
Autor: LEPEK
GPS śledzenie pracownika :)
robertcb@poczta.onet.pl pisze:
[...]

I oczywiście rozpoczynając pracę w firmie, gdzie wyposażą cię w służbowy samochód rozpoczniesz od "przebadania" go radiem samochodowym i "miernikiem pola elektromagnetycznego" tylko po to, żeby upewnić się, czy szefostwo czasem nie chce wiedzieć, gdzie znajduje się jego własność. I oczywiście będziesz to sprawdzał co tydzień, bo nie znasz dnia ani godziny.

Po pierwsze masz lekką paranoję.

Po drugie dla takich jak ty są proste stanowiska pracy, z minimalnym użyciem prostych i tanich narzędzi, pod okiem nadzorcy (jakieś grabienie, kopanie - coś w ten deseń). W takich jak ty nie warto inwestować, bo nie przyniosą zysku, tylko kombinują, jak wykręcić coś bokiem dla siebie...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-01-15 20:18:36
Autor: Przembo
GPS śledzenie pracownika :)
*LEPEK* napisal(a) w news:4b502eca$1news.home.net.pl:
[...]

Tam zaraz paranoje, nie wolno przynosić jammera do pracy?

[...]

Jak pracodawca inwigiluje pracownika, bo o nadzór nad autem z pewnościa nie chodzi, to sam jest sobie winien tego, że pracownik chce go przechytrzyć...
A wystarczy poinformować o instalacji tego typu urządzeń i problemów nie będzie - sprawdzone, utrat sygnału brak :)

Pozdr

Data: 2010-01-15 10:45:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
GPS Âśledzenie pracownika :)
On 2010-01-14, robertcb@poczta.onet.pl <robertcb@poczta.onet.pl> wrote:

Jak by mi w służbowym aucie szef podłożył taką "świnię" to włożył bym ją na kilka sekund do mikrofalówki.

A co, okradasz szefa i nie chcesz żeby się wydało?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-15 11:06:52
Autor: Artur\(m\)
GPS ?ledzenie pracownika :)

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w
wiadomości news:slrnhl0e99.vt2.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-01-14, robertcb@poczta.onet.pl <robertcb@poczta.onet.pl> wrote:

> Jak by mi w służbowym aucie szef podłożył taką "świnię" to włożył bym ją
na
> kilka sekund do mikrofalówki.

A co, okradasz szefa i nie chcesz żeby się wydało?

Z pewnością, nie.
Naruszają instalacją takiego sprzętu, jego godność,
myśląc ze jest złodziejem, więc odpowiednio reaguje,...
i do mikrofali:).
Daje do zrozumienia, że nie jest przestępcą, a jedynie wandalem.

Artur(m)

Data: 2010-01-15 02:28:26
Autor: Przemek
GPS ?ledzenie pracownika :)
On 15 Sty, 11:06, "Artur\(m\)" <mus...@interia.pl> wrote:

[...]

A jak nazwiesz niszczenie własności pracodawcy? ;)

pozdr
Przemek

Data: 2010-01-15 15:02:06
Autor: Artur\(m\)

[...]