GPS turystyczny

Data: 2014-05-12 22:40:09
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
Witajcie!
Chyba ot już było, ale mam pytanko o gps turystyczny z przeznaczeniem na Beskidy i niższe masywy. O ile samochodową nawigację można kupić za 2 stówy to z turystyczną ciężko. Jakieś kosmiczne kwoty na allegro i mnóstwo jakiś śmieci - ciężko się wyszukuje. Nic na prawdę nie ma?

Chyba że komórka jakaś? Ale jakieś sensowne oprogramowanie offline musi być. Korzystałem ostatnio z Samsunga Trendy i bateria trochę leci to raz a dwa Mam OsmAnd i tam wytyczenie trasy to jakiś koszmar. Jak można spaścić prosta czynność: wyznaczam punkt początkowy, punkt końcowy i punkty pośrednie? O i żeby szlaki turystyczne rozumiała ta nawigacja i działała bezobsługowo, bo nie dla mnie?

Data: 2014-05-13 16:17:11
Autor: adam
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-12 22:40, Smok Eustachy pisze:
[...]

Nad Garminem zastanawiałeś się? Wiele osób uważa, że do turystyki to najlepsze urządzenia, ale tanie nie są.
Poczytaj garniak.pl

Data: 2014-05-13 17:26:06
Autor: atm
GPS turystyczny
On 2014-05-13 16:17, adam wrote:
[...]

najlepsze urzÄ…dzenia, ale tanie nie sÄ….
Poczytaj garniak.pl

Dokladnie. Komorka jest wszystkomajaca i zaleznie od modelu rowniez wodoszczelna. Wady to slaba bateria i slaby w sloncu ekran. Ta wszyskomajacosc czasem tez potrafi sie zawiesic itd. W tym wypadku czesciowo sprawdza sie powiedzienie "jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego". Czesciowo. Zalety to otwartosc na roznorodnosc oprogramowania GPS, dostep do sieci (jesli jest).
Garmin za to jest w wiekszosci przypadkow solidnym mlotkiem turystycznym, moze nie ma miliona funkcji (choc w nowych modelach sie to zmienia, ja zatrzymalem sie na 60CSx) to funkcje, ktore posiada dzialaja jak trzeba. Ekran widoczny w pelnym sloncu, wlasciwie im wiecej slonca tym lepiej. Baterie chodza "wiecznosc", zas drugi komplet paluszkow AA zaoferuje druga "wiecznosc". Deszcz mu nie straszny, w wielu wypadkach jest tez uchwyt pozwalajacy latwo i szybko przyczepiac GPS do plecaka czy gdziekolwiek indziej. W moim nie ma niestety funkcji zaladowania mapy rastrowej jako tla co traktuje jako spora wade, no ale coz to zabytkowy model obecnie.

Data: 2014-05-13 23:25:23
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 13.05.2014 16:17, adam pisze:
/..../

Nad Garminem zastanawiałeś się? Wiele osób uważa, że do turystyki to
najlepsze urzÄ…dzenia, ale tanie nie sÄ….
Poczytaj garniak.pl
Właśnie dlatego nie zastanawiałem się. Nie kupie urządzenia za bądź ile do spacerów.
Dwie stówy - to sensowna cena.

Data: 2014-05-14 08:41:15
Autor: adam
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-13 23:25, Smok Eustachy pisze:
  Nie kupie urzÄ…dzenia za bÄ…dź ile
do spacerów.
Dwie stówy - to sensowna cena.

Turystykę górską nazywasz spacerem?

Data: 2014-05-14 10:19:34
Autor: Stan
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 08:41, adam pisze:

Turystykę górską nazywasz spacerem?

Lepiej brzmi "Wyprawa w Tatry"?

Data: 2014-05-14 10:42:56
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Wed, 14 May 2014 10:19:34 +0200, Stan napisa³(a):

Lepiej brzmi "Wyprawa w Tatry"?

Teraz to siê "uprawia trekking"; taka aktywno¶æ.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Potrzeba jednej iskry, by spaliæ las, ale ca³ej paczki zapa³ek,
¿eby rozpaliæ grilla."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-05-15 05:07:39
Autor: Titus Atomicus
GPS turystyczny
In article <lkv9tn$f8k$1@mx1.internetia.pl>, Stan <stasiek@test.com> wrote:

W dniu 2014-05-14 08:41, adam pisze:

> Turystykê górsk± nazywasz spacerem?

Lepiej brzmi "Wyprawa w Tatry"?

Extremalna Wyprawa w Tatry...
--
TA

Data: 2014-05-15 09:34:22
Autor: Stefan
GPS turystyczny

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-28C3F4.05073915052014@node2.news.atman.pl...

wrote:

W dniu 2014-05-14 08:41, adam pisze:

> Turystykê górsk± nazywasz spacerem?

Lepiej brzmi "Wyprawa w Tatry"?

Extremalna Wyprawa w Tatry...
--
TA
*******
Krupówkami :)))
pozdr
Stefan

Data: 2014-05-15 16:57:38
Autor: adam
GPS turystyczny

wrote:

W dniu 2014-05-14 08:41, adam pisze:

> Turystykê górsk± nazywasz spacerem?

Lepiej brzmi "Wyprawa w Tatry"?

Extremalna Wyprawa w Tatry...

Jakby siê z tego nie pod¶miewaæ to wêdrowanie po górach spacerem nie jest. Prêdzej odwrotnie, kto¶ przeszed³ Ko¶cielisk± i uwa¿a siê za turystê górskiego.

Data: 2014-05-16 00:33:24
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
/.../
Jakby siê z tego nie pod¶miewaæ to wêdrowanie po górach spacerem nie
jest. Prêdzej odwrotnie, kto¶ przeszed³ Ko¶cielisk± i uwa¿a siê za
turystê górskiego.

Na Ja³owcu by³e¶? Na Leskowcu? Na £amanej Skale? Na Che³mie? Na Hali Krupowej?

Data: 2014-05-16 10:00:55
Autor: adam
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-16 00:33, Smok Eustachy pisze:
/.../
[...]

Nie chodzi o to. Twoje pytanie by³o o "gps turystyczny z przeznaczeniem na Beskidy i ni¿sze masywy". Potem nazywasz to spacerem, i chcesz do tego nawigacji, no to ka¿dy by siê zdumia³.
Po Beskidzie mo¿na uprawiaæ wêdrówki takie jak np publikuje tu Pawe³ Pontek, i ja takie takie uprawiam od wielu lat, a teraz dowiedzia³em siê ¿e to po prostu spacery. Wiêc nie dziw siê ¿e ja siê zdziwi³em.

Data: 2014-05-16 14:08:10
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 16.05.2014 10:00, adam pisze:
/.../
[...]

Ale tak jest wszêdzie. Mo¿esz uprawiaæ wêdrówki po Mazurach, a mo¿esz tam spacerowaæ. Nawet mo¿esz wêdrowaæ po Warszawie.
  Ja mówie o spacerach a nie wêdrówkach. Idziesz siê przej¶æ np. na Halê Krupow±. Tam jest 50 minut pod górkê? No to co to jest?

Data: 2014-05-16 19:04:19
Autor: Titus Atomicus
GPS turystyczny
In article <5375ffaa$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>,
 Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:

> [...]
  Ja mówie o spacerach a nie wêdrówkach. Idziesz siê przej¶æ np. na Halê Krupow±. Tam jest 50 minut pod górkê? No to co to jest?

Tu wypada mi sie tylko podpisac.
Zdecydowanie prostestuje przeciwko naduzywaniu nazwy 'wyprawa'
Dla mnie wyprawy skonczyly sie z 50 lat temu. No chyba ze mowimy o jakichs ambitnych projektach w Himalajach.
Reszta, to glownie wycieczki.
--
TA

Data: 2014-05-16 21:56:44
Autor: adam
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-16 19:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

To jest oczywi¶cie spacer, ale nadal nie rozumiem do czego tu nawigacja.

[...]

Przecie¿ nikt tu nie mówi³ o wyprawach. Ale nie dam sobie te¿ wmówiæ, ¿e je¶li idê 3 - 5 dni z 20 kg plecakiem, a w nim namiot, kpl ubrañ, ¿arcie itd, to wyszed³em na spacer.

Data: 2014-05-19 10:24:29
Autor: Stan
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-16 19:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Dla mnie wyprawy skonczyly sie z 50 lat temu. No chyba ze mowimy o
jakichs ambitnych projektach w Himalajach.
Reszta, to glownie wycieczki.

Czyli: wycieczka polskich himalaistów na Broad Peak zim± (Karakorum),
wycieczka Marka Kamiñskiego na biegun?

Je¶li tak to faktycznie wyjazd w polskie góry to tylko spacer...

Data: 2014-05-19 18:15:04
Autor: Jacek G.
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-19 10:24, Stan napisa³(a)::
[...]

Kolega Titus mo¿e trochê przesadzi³ i trochê uogólni³. Broad Peak to jednak ambitny projekt (¿e Karakorum, czy biegun, a nie Himalaje - nie bierzmy powy¿szych s³ów tak literalnie).
Ja równie¿ wyprawê rozumiem jako du¿e, wcze¶niej przygotowywane przedsiêwziêcie z powa¿nym, nierzadko odkrywczym celem. A zwyk³a turystyka, choæby ambitna, to w³a¶nie wycieczki, przej¶cia, wyjazdy, a czasem spacery. Niektórzy u¿ywaj± obcego s³owa treking, którego osobi¶cie te¿ nie lubiê, bo to jednak nie po naszemu.

Je¶li tak to faktycznie wyjazd w polskie góry to tylko spacer...
Nie koniecznie. Ale te¿ mo¿e byæ. Poza tym, to sprawa wzglêdna. Jak robiê co¶ wyra¼nie poni¿ej moich maksymalnych mo¿liwo¶ci, to u¿ywam w³a¶nie takich skromnych okre¶leñ jak "spacer" :).

--
Jacek G.

Data: 2014-05-20 09:17:10
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Mon, 19 May 2014 18:15:04 +0200, Jacek G. napisa³(a):

Jak robiê co¶ wyra¼nie poni¿ej moich maksymalnych mo¿liwo¶ci, to u¿ywam w³a¶nie takich skromnych okre¶leñ jak "spacer" :).

No w³a¶nie; dla kogo¶, kto myka sze¶æpó³toraoesem via-ferrata Rino Pisetta
jest spacerem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Wierzê, ¿e tam w górze jest co¶, co czuwa nad nami.
 Niestety, jest to rz±d."
Woody Allen

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-05-20 10:18:44
Autor: bans
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-20 09:17, Olin pisze:

No w³a¶nie; dla kogo¶, kto myka sze¶æpó³toraoesem via-ferrata Rino Pisetta
jest spacerem.

Niekoniecznie, je¶li myka te sze¶æpó³totraoesem w ska³kowych drogach o d³ugo¶ci do 20m :)

--
bans

Data: 2014-05-20 11:31:18
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Tue, 20 May 2014 10:18:44 +0200, bans napisa³(a):

Niekoniecznie, je¶li myka te sze¶æpó³totraoesem w ska³kowych drogach o d³ugo¶ci do 20m :)

Wszak co 20 m mo¿e robiæ odpoczynek przechodz±cy w biwak.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Je¿eli chodzi o materia³y wybuchowe i skutki ich u¿ycia, to zeznajê, ¿e
by³em w wojsku, gdzie mia³em do czynienia np. z broni± strzeleck±,
granatami czy ¶rodkami strzeleckimi przeciwpancernymi. Dodatkowo, jako
dziecko ogl±da³em wybuchaj±ce stodo³y w czasie po¿arów po wojnie."
prof. Jan Obrêbski

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-05-20 11:33:42
Autor: bans
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-20 11:31, Olin pisze:

Wszak co 20 m mo¿e robiæ odpoczynek przechodz±cy w biwak.

Tylko nieprzywyk³y do górskiej ekspozycji mo¿e odbieraæ ow± via ferratê jako znacznie trudniejsz± ni¿ "spacer". I o to mi chodzi³o.

Oczywi¶cie o ile istnieje kto¶ taki, kto wspinaj±c siê w ska³ach nigdy nie zawêdrowa³ w skaliste góry - choæby turystycznie ;)

--
bans

Data: 2014-05-14 11:46:39
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 14.05.2014 08:41, adam pisze:
W dniu 2014-05-13 23:25, Smok Eustachy pisze:
  Nie kupie urzÄ…dzenia za bÄ…dź ile
do spacerów.
Dwie stówy - to sensowna cena.

Turystykę górską nazywasz spacerem?

Góry Świętokrzyskie. okolice Myślenic, Masyw Sikornika etc.

Data: 2014-05-14 11:41:47
Autor: MM
GPS turystyczny
Po co ci GPS do spacerów?

Data: 2014-05-14 11:48:14
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 14.05.2014 11:41, MM pisze:
Po co ci GPS do spacerów?

  Å»eby siÄ™ nie zgubić.

Data: 2014-05-14 12:32:09
Autor: live_evil
GPS turystyczny
On 14.05.2014 11:48, Smok Eustachy wrote:
W dniu 14.05.2014 11:41, MM pisze:
Po co ci GPS do spacerów?

  Å»eby siÄ™ nie zgubić.
To nie lepiej papierowa mapa + jakiś program na komórkę pokazujący aktualne współrzędne? Z takim zestawem nie da się zgubić.

--
live_evil

Data: 2014-05-14 13:03:32
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 12:32, live_evil pisze:
[...]

Tak wygląda właśnie trekbuddy ( z wgraną mapą compassu w moim przypadku ) - działa offline i nie jeden raz rozwiał moje wątpliwości gdzie ja to właściwie jestem ;-)

Pzdr Henek

Data: 2014-05-14 13:41:37
Autor: Lechu
GPS turystyczny
W dniu 14.05.2014 13:03, Henek DÄ…browski pisze:
nie jeden raz rozwiał moje wątpliwości gdzie ja to
właściwie jestem ;-)

A po co wydawać pieniądze na tego rodzaju sprzęt? Przecież wystarczyło trochę poczekać aż wytrzeźwiejesz.

Lechu
http://klub.sudecki.w.interia.pl/

Data: 2014-05-14 14:38:20
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 13:41, Lechu pisze:

A po co wydawać pieniądze na tego rodzaju sprzęt? Przecież wystarczyło
trochę poczekać aż wytrzeźwiejesz.

Gwarantuje Ci Lechu że wypiłem w życiu mniej wódki niż ty na jednej milicyjnej balandze.
Czasami wędruje po za szlakami, a nie tylko od jednego słupka granicznego do drugiego ( jak ty przez kawał swojego życia )
Tak więc zachowaj te znakomite rady ( nie wątpię że poparte ogromem własnych doświadczeń ) raczej dla swoich kolegów i koleżanek ....

Henek

Data: 2014-05-14 15:44:02
Autor: Lechu
GPS turystyczny
W dniu 14.05.2014 14:38, Henek DÄ…browski pisze:
W dniu 2014-05-14 13:41, Lechu pisze:

A po co wydawać pieniądze na tego rodzaju sprzęt? Przecież wystarczyło
trochę poczekać aż wytrzeźwiejesz.

Gwarantuje Ci Lechu że wypiłem w życiu mniej wódki niż ty

Musiałeś jednak wypić dużo więcej skoro musiałeś użyć jakiegoś elektronicznego urządzenia, bo nie wiedziałeś gdzie jesteś. Ja natomiast nigdy tyle, żeby stracić orientację w terenie.

Data: 2014-05-14 16:29:14
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 15:44, Lechu pisze:

Musiałeś jednak wypić dużo więcej skoro musiałeś użyć jakiegoś
elektronicznego urządzenia, bo nie wiedziałeś gdzie jesteś. Ja natomiast
nigdy tyle, żeby stracić orientację w terenie.

He, he ale straciłeś szansę na zdanie egzaminu przewodnickiego .....
Kto to widział żeby całować po rękach przewodniczącego komisji egzaminacyjnej... ( płci męskiej ) :-)

Henek

Data: 2014-05-16 08:33:05
Autor: bbjk
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 13:41, Lechu pisze:

A po co wydawać pieniądze na tego rodzaju sprzęt? Przecież wystarczyło
trochę poczekać aż wytrzeźwiejesz.

A to co ma być?
--
Bbjk

Data: 2014-05-16 21:52:38
Autor: Titus Atomicus
GPS turystyczny
In article <ll4bf1$c9m$1@node2.news.atman.pl>, bbjk <aa@bb.cc> wrote:

W dniu 2014-05-14 13:41, Lechu pisze:

> A po co wydawaæ pieni±dze na tego rodzaju sprzêt? Przecie¿ wystarczy³o
> trochê poczekaæ a¿ wytrze¼wiejesz.

A to co ma byæ?

E, to takie rodzinne przekomarzanki.
Ale dla porzadku przypomne, ze znowu kol. Lech zostal zaatakowany.
--
TA

Data: 2014-05-17 10:07:57
Autor: Henek D±browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-16 21:52, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

E, to takie rodzinne przekomarzanki.
Ale dla porzadku przypomne, ze znowu kol. Lech zostal zaatakowany.

A jak ?

Henek

Data: 2014-05-14 12:00:35
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 11:41, MM pisze:
> Po co ci GPS do spacerów?

Prawdę mówiąc używam turystycznych GPS-ów od dawna ale nigdy nie używałem ich do nawigowania...
Jedynie do zapisu track'ów i jakiś tam ciekawych punktów, ew do zorientowania się gdzie właściwie jestem ....
Najczęściej używam obecnie trackbuddy'ego + mapy compassu
PZdr Henek

Data: 2014-05-15 05:11:10
Autor: Titus Atomicus
GPS turystyczny
In article <53733ec4$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>,
 Henek D±browski <henek@diabli.nadali.pl> wrote:

W dniu 2014-05-14 11:41, MM pisze:
 > Po co ci GPS do spacerów?

Prawdê mówi±c u¿ywam turystycznych GPS-ów od dawna ale nigdy nie u¿ywa³em ich do nawigowania...
Jedynie do zapisu track'ów i jaki¶ tam ciekawych punktów, ew do zorientowania siê gdzie w³a¶ciwie jestem ....
Najczê¶ciej u¿ywam obecnie trackbuddy'ego + mapy compassu

Tracków, Trekbuddiego... i tniemy cytaty.
:-(
--
TA

Data: 2014-05-15 08:13:19
Autor: Piotr
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-13 23:25, Smok Eustachy pisze:

Właśnie dlatego nie zastanawiałem się. Nie kupie urządzenia za bądź ile
do spacerów.
Dwie stówy - to sensowna cena.

Dopóki używasz tego tylko spacery po polskich pagórkach to możesz spróbować wersji mocno ekonomicznej:
- telefon z GPS, może być nawet jakiś GoClever z Kauflanda, tylko staraj się wybrać model z jak największą baterią.
- ściągasz program TrekBuddy
- do tego albo kupujesz gotowe mapy turystyczne (np. z Compassu), albo w wersji megaekonomicznej ściągasz sobie program MOBAC i za jego pomocą samemu przygotowujesz mapki na podstawie UMP czy OSM.
Tylko że jak wszystko co zrobione tanim kosztem ma to swoje wady:
- pamiętać żeby naładować telefon przed wyjściem ;)
- czas działania jest krótszy niż typowego turystycznego GPSa
- nie jest to pełna nawigacja, tzn. nie mówi idź prosto/lewo/prawo tylko widzisz na ekranie czy poruszasz się zgodnie ze szlakiem czy też idziesz gdzieś "w maliny" ;)

pozdrawiam

Data: 2014-05-14 00:39:38
Autor: J.F
GPS turystyczny
Użytkownik "Smok Eustachy"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:537131a9$0$2232$65785112@news.neostrada.pl...
Chyba że komórka jakaś? Ale jakieś sensowne oprogramowanie offline musi być. Korzystałem ostatnio z Samsunga Trendy i bateria trochę leci to raz

Trekbuddy i zapasowa bateria ? Ale nad mapami trzeba popracowac.

a dwa Mam OsmAnd i tam wytyczenie trasy to jakiś koszmar. Jak można

I chcesz trase piesza wyznaczac ?

spaścić prosta czynność: wyznaczam punkt początkowy, punkt końcowy i punkty pośrednie?

Takie calkiem proste to znow nie jest, ale widac tworcow osmanda przeroslo ... chyba ze to jakas kombinacja telefonow i map, bo chyba by zauwazyli, gdyby zawsze nie dzialalo ?

J.

Data: 2014-05-14 11:50:46
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 14.05.2014 00:39, J.F pisze:
/.../
Takie calkiem proste to znow nie jest, ale widac tworcow osmanda
przeroslo ... chyba ze to jakas kombinacja telefonow i map, bo chyba by
zauwazyli, gdyby zawsze nie dzialalo ?

Nie wiem czy się da w ogóle zrobić trasę nie od miejsca gdzie się jest. Pewnie się da przez zmaganie się z jakimiś abstraktami
OsmAnd pokazuje kościoły jako meczety.

W sumie to z tego co widzę to komórka najlepsza, tylko dodatkowa, w razie rozładowania baterii nie będzie problemu z dzwonieniem.

Data: 2014-05-14 14:27:57
Autor: pwz
GPS turystyczny
[...]

Jeżeli telefon, to spora bateria + wodoodporność + wstrząsoodporność itp. Plus chyba jednak najlepszy byłby GoogleMaps (za free, aktualny, ze zdjęciami satelitarnymi, w najnowszej wersji ściągasz mapy offline), czyli pod Androida.
No dobra, pochwalę się 8-) - taki właśnie mam:
http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-q4 i polecam.
Acha, ten model jest na 2 karty SIM, więc zawsze nieco większe prawdopodobieństwo złapania sygnału tel.
pwz

Data: 2014-05-15 05:12:47
Autor: Titus Atomicus
GPS turystyczny
In article <lkvnge$tq7$1@node2.news.atman.pl>, pwz <pwz@onet.eu> wrote:

No dobra, pochwalê siê 8-) - taki w³a¶nie mam:
http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-q4 i polecam.
Acha, ten model jest na 2 karty SIM, wiêc zawsze nieco wiêksze prawdopodobieñstwo z³apania sygna³u tel.
Pochwal sie, jak dlugo go masz i ile dni ci trzyma.
--
TA

Data: 2014-05-15 08:25:35
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-15 05:12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

OK, chwalê siê wiêc dalej: mam go od ca. 2 miesiêcy. Przy zwyk³ym u¿ywaniu akumulator trzyma oko³o tygodnia (trochê WWW, e-maile na bie¿±co, aplikacja z w³. GPS podczas biegania, kilka rozmów od czasu do czasu, parê aplikacji w stylu kalendarz, budzik itp. + dedykowany, rozbudowany launcher (³adna grafika 8-)).
Przydatne jest te¿ oszczêdzanie energii za pomoc± automatycznego wy³±czania/w³±czania aparatu (w nocy - w okre¶lonych przeze mnie godzinach - nie dzia³a, wiêc nie zu¿ywa pr±du).
Wa¿ne: od nowo¶ci system nie jest za¶miecony firmowymi aplikacjami, które w innych telefonach potrafi± dzia³aæ w tle i ¿reæ pr±d (nie mówi±c o transferze danych). Jest trochê standardowego ¶miecia od Google, ale stosunkowo ³atwo mo¿na siê go pozbyæ. No i b. ³atwo mo¿na zrobiæ root, je¿eli kto¶ siê uprze i bêdzie chcia³ pousuwaæ zbêdne, wbudowane w system elementy. To dodatkowa oszczêdno¶æ baterii i pamiêci, aczkolwiek przy tym procesorze i wbudowanej pamiêci jej tak¿e nie brakuje - ca³o¶æ siê nie zacina, dzia³a bezproblemowo nawet na du¿ych aplikacjach. £adnie te¿ ³±czy siê z nawet s³abym sygna³em WiFi. Sygna³ GPS, jak na mój gust, wychwytuje te¿ dosyæ szybko.
Krótko: to po prostu pe³nowarto¶ciowy smartfon dual-sim, ale z du¿± bateri± i w obudowie p.panc.
pwz

P.S. ¯eby nie by³o: oprócz tego, ¿e mam ten telefon, nie mam ¿adnego zwi±zku z jego producentem ani z ¿adnym sprzedawc± telefonów itp. Jestem zwyk³ym, zadowolonym u¿ytkownikiem.
pwz

Data: 2014-05-15 08:43:02
Autor: Henek D±browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-15 08:25, pwz pisze:

Krótko: to po prostu pe³nowarto¶ciowy smartfon dual-sim, ale z du¿±
bateri± i w obudowie p.panc.

W³a¶nie widzê ¿e i mo¿na nim gwo¼dzie wbijaæ, nie¼le, nie¼le ....
:-)

--
-- --
Pzdr Henek

Data: 2014-05-15 09:13:38
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-15 08:43, Henek D±browski pisze:
Krótko: to po prostu pe³nowarto¶ciowy smartfon dual-sim, ale z du¿±
bateri± i w obudowie p.panc.

W³a¶nie widzê ¿e i mo¿na nim gwo¼dzie wbijaæ, nie¼le, nie¼le ....
:-)

¦michy, chichy, ale aparat wa¿y swoje - te æwieræ kilo czuje siê w rêku (sam akumulator spory). Na szczê¶cie klapkê ma przykrêcan± na ¶ruby, wiêc podczas uderzeñ nie powinna odpa¶æ ;-)
Acha, drobiazg ale przydatny - w dolnej czê¶ci ucho-zawieszka, wiêc se mo¿na go powiesiæ na sznurku. Plus aparat foto (nawet w miarê przyzwoity), flesz robi za latarkê w razie potrzeby. Obs³uga w rêkawiczkach na zimowe biwaki: osobne, fizyczne przyciski (g³o¶niej/ciszej, SOS (automagiczne wysy³anie SMS z wo³aniem o pomoc), aparat foto, odbierz/roz³±cz rozmowê).
pwz

Data: 2014-05-15 08:43:46
Autor: Piotr
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 14:27, pwz pisze:

Plus chyba jednak najlepszy byłby GoogleMaps (za free, aktualny, ze
zdjęciami satelitarnymi, w najnowszej wersji ściągasz mapy offline),
czyli pod Androida.

Jeśli chodzi o mapy, to googlowych do turystyki zdecydowanie nie polecam - mają bardzo ubogą treść turystyczno-topograficzną, zdarza się że obiekty na mapie są czasem poprzesuwane po kilkaset metrów od rzeczywistego położenia, ścieżki mają narysowane "z sufitu". Z darmowych map o klasę lepsze są te oparte na OSM.

pozdrawiam

Data: 2014-05-15 09:15:35
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-15 08:43, Piotr pisze:
[...]
map o klasÄ™ lepsze sÄ… te oparte na OSM.

No tak, ale jeśli masz widok z satelity, to chyba nie są zanadto przesunięte? Tak tylko gdybam, bo dotąd używałem w samochodzie i się nie zawiodłem, natomiast w lesie wystarczyły mi (jak dotąd) zwykłe oznaczenia szlaków + mapa papierowa.
pwz

Data: 2014-05-15 13:26:46
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 15.05.2014 09:15, pwz pisze:
/.../
[...]

Właśnie sprawdzałem na przykładzie trasy Chrosna -Mników. Nie wytyczysz na piechcię bo nie widzi szlaku.
Te OsmAnda lepsze, ale sam program dziwny.
Ale Compass daje do testów mapę tych okolic i ściągnąłem TrekBuddy z Google Play. Działało to ale coś się pierniczy bo popsułem ścieżki do plików i teraz nie wiem, co mam wpisać a nie ma wyszukiwania

Data: 2014-05-22 23:38:09
Autor: Zbynek Ltd.
GPS turystyczny
Elo

pwz napisa³(a) :
No dobra, pochwalê siê 8-) - taki w³a¶nie mam:
http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-q4 i polecam.
Acha, ten model jest na 2 karty SIM, wiêc zawsze nieco wiêksze prawdopodobieñstwo z³apania sygna³u tel.

Ile czasu dzia³a logowanie GPS, np. programem endomondo, przy wy³±czonym bloku GSM?
Czy budzik zadzia³a tak¿e przy wy³±czonym telefonie?

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2014-05-23 10:13:28
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-22 23:38, Zbynek Ltd. pisze:
Elo

pwz napisa³(a) :
[...]

Na pocz±tku dzi³a³ bardzo szybko - od kilkunastu sekund do minuty, dwóch. Teraz, od kilku dni, w ogóle nie mogê z³apaæ sygna³u GPS z satelity (po wifi i gsm ³apie lokalizacjê, ale z satelity zero). Obawiam siê awarii. Kicha :-(

Czy budzik zadzia³a tak¿e przy wy³±czonym telefonie?

Tak. To jest fajne.
pwz

Data: 2014-05-23 13:20:26
Autor: Zbynek Ltd.
GPS turystyczny
pwz napisa³(a) :
[...]

Nie, nie, nie o to mi chodzi³o :-)
Chcia³em wiedzieæ na jak d³ugo starczy 1 akumulator, je¶li bêdê chcia³ zapisywaæ trasê.
Dla informacji - w mojej Nokii 6220 Classic, wcale nie smartfonie, czas ten wyniós³ równe 8h, do momentu padniêcia aku. Nie jest to czas rewelacyjny. No i w czasie d³u¿szej wêdrówki nie logujê trasy. Nie mam si³y, by d¼wigaæ aku samochodowy ;-)
Na 2-4 dni jestem w stanie daæ radê z zasilaniem zapasowym, posi³kuj±c siê dodatkowo energi± s³oneczn±.

Czy budzik zadzia³a tak¿e przy wy³±czonym telefonie?

Tak. To jest fajne.

Dla mnie to jest warunek konieczny i bezdyskusyjny :-)
Kolego w swoim Szajsungu nie ma takiej opcji.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2014-05-23 14:20:18
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-23 13:20, Zbynek Ltd. pisze:
[...]

(...)

Nie mam bladego pojêcia. Jeszcze nigdy nie zapisywa³em tak d³ugiej trasy ani te¿ nie u¿ywa³em gps i mapy na aku od 100 do 0%.
pwz

Data: 2014-05-14 21:36:26
Autor: Tomasz Sójka
GPS turystyczny
Dnia Mon, 12 May 2014 22:40:09 +0200, Smok Eustachy napisa³(a):

Witajcie!
Chyba ot ju¿ by³o, ale mam pytanko o gps turystyczny z przeznaczeniem na Beskidy i ni¿sze masywy. O ile samochodow± nawigacjê mo¿na kupiæ za 2 stówy to z turystyczn± ciê¿ko. Jakie¶ kosmiczne kwoty na allegro i mnóstwo jaki¶ ¶mieci - ciê¿ko siê wyszukuje. Nic na prawdê nie ma?

Chyba ¿e komórka jaka¶? Ale jakie¶ sensowne oprogramowanie offline musi byæ. Korzysta³em ostatnio z Samsunga Trendy i bateria trochê leci to raz a dwa Mam OsmAnd i tam wytyczenie trasy to jaki¶ koszmar. Jak mo¿na spa¶ciæ prosta czynno¶æ: wyznaczam punkt pocz±tkowy, punkt koñcowy i punkty po¶rednie? O i ¿eby szlaki turystyczne rozumia³a ta nawigacja i dzia³a³a bezobs³ugowo, bo nie dla mnie?

Pewien kto¶ chyba z nudów :) przerabia³ kiedy¶ nawigacjê samochodow± klasy
Larka z owada 3,5" na turystycznego GPS-a. Przy czym przeróbka obejmowa³a
zasilanie z 4xAA i uwodoszczelnienie w jakim¶ stopniu. Napêdza³o toto
Oziego zasilonego w³asnorêcznie kalibrowanymi skanami. Gdyby zast±piæ 4xAA
jakim¶ sensownym powerbankiem i dopu¶ciæ u¿ywanie w razie niepogody w
dobrym szczelnym worku foliowym - jest to jaka¶ alternatywa... Powerbank i
tak jest w zasadzie niezbêdny gdyby siê nawet ograniczyæ do komórki. Chyba
¿e spacery s± max dwu-trzy godzinne, ale wtedy w³a¶ciwie to do¶æ trudno siê
zgubiæ. Bo na pewno takie urz±dzonko zje bateriê w najmniej odpowiednim
momencie, rzecz jasna. Wiêc backupowe zasilanie trzeba mieæ tak czy siak.
Je¿eli siê ma jak±¶ nawigacjê z Windowsem CE, jest to do¶æ tania rzecz.
Ale skany raczej nie s± rutowalne.
Inn± alternatyw± któr± u¿ywa³/u¿ywa nasz kolega Doczu jest jaka¶ odporna
komórka - jest ich ca³kiem sporo, choæby tania Defy+ Motoroli plus bodaj¿e
Locus. Ja nie u¿ywa³em ale podobno jest OK. Pozdrawiam Tomek

Data: 2014-05-16 09:59:02
Autor: J.F.
GPS turystyczny
Dnia Wed, 14 May 2014 21:36:26 +0200, Tomasz Sójka napisa³(a):
[...]

Zalezy - mialem SE K550, do tego zewnetrzny gps BT - telefon z
trekbuddy wytrzymywal 12h, gps cos ze 30 (kiepski, ale oszczedny). pozniejsze smartfony z gps juz nie sa tak dlugowieczne, choc sam gps
nie ciagnie tak wiele na wspolczesne baterie. transmisje danych trzeba
zablokowac.

[...]

Ale niezbyt oszczedna - wiec baterii trzeba duzo.

No i widocznosc w sloncu - garmin to je to :-)

J.

Data: 2014-05-16 08:32:22
Autor: bbjk
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-12 22:40, Smok Eustachy pisze:

Chyba ot już było, ale mam pytanko o gps turystyczny z przeznaczeniem na
Beskidy i niższe masywy.

To raczej nie problem, te Beskidy nie są zbyt skomplikowane. I "niższe masywy" :) Mam w komórce aplikacje Here i Where am I? Sprawdziły się w Tatrach, Beskidach rozmaitych, Karpatach. idę z mapą papierową, a w razie niepewności odpalam na moment (bateria) te aplikacje. Nie ma szans się zgubić. Inna rzecz, że nie wymagam prowadzenia za rączkę (skręć w lewo, a teraz prosto).
Tylko trzeba uważać za granicą, bo jak się okazało, pobiera dane komórkowe, nie tylko GPS i rachunek może być zaskoczeniem.
--
Bbjk

Data: 2014-05-16 14:05:53
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 16.05.2014 08:32, bbjk pisze:

/.../
To raczej nie problem, te Beskidy nie są zbyt skomplikowane. I "niższe
masywy" :) Mam w komórce aplikacje Here i Where am I? Sprawdziły się w
Tatrach, Beskidach rozmaitych, Karpatach. idÄ™ z mapÄ… papierowÄ…, a w
razie niepewności odpalam na moment (bateria) te aplikacje. Nie ma szans
się zgubić. Inna rzecz, że nie wymagam prowadzenia za rączkę (skręć w
lewo, a teraz prosto).

A to prowadzenie ze rękę jak ma wyglądać? Mam chodzić po lesie ze słuchawkami żeby wiedzieć, jak wiraże brać?

2. Niestety wymagam połączenia komórki z mapą, bo 2 rzeczy i ludzie się gubią. Szukam rozwiązania nie dla mnie, dlatego musi być maksymalnie proste.

Data: 2014-05-16 14:14:43
Autor: bbjk
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-16 14:05, Smok Eustachy pisze:
> Inna rzecz, że nie wymagam prowadzenia za rączkę (skręć w
lewo, a teraz prosto).

A to prowadzenie ze rękę jak ma wyglądać?

A tego to ja nie wiem, jako, ze stoi czarno na białym, ze nie wymagam prowadzenia za rączkę.

2. Niestety wymagam połączenia komórki z mapą, bo 2 rzeczy i ludzie się
gubią. Szukam rozwiązania nie dla mnie, dlatego musi być maksymalnie
proste.
No to sorry, że nie spełniłam Twoich oczekiwań.
--
Bbjk

Data: 2014-05-17 10:36:39
Autor: GrzeÅ›
GPS turystyczny
Hello Smok Eustachy !:

2. Niestety wymagam połączenia komórki z mapą, bo 2 rzeczy i ludzie się
gubią. Szukam rozwiązania nie dla mnie, dlatego musi być maksymalnie
proste.

No to B2710 - sprawdzone. I np. Trekbuddy.

G.

Data: 2014-05-17 10:22:27
Autor: GrzeÅ›
GPS turystyczny
Hello Smok Eustachy !:
[...]

Możesz spróbować outdoorową komórkę + Trekbuddy. Na Solid B2710 TB działa ładnie, i to nawet kilkanaście godzin na jednej baterii. Na Beskidy w zupełności wystarczy.

G.

Data: 2014-06-03 18:54:47
Autor: Jacek/Jaco/Jakubowski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-17 10:22, GrzeÅ› pisze:
[...]
Możesz spróbować outdoorową komórkę + Trekbuddy. Na Solid B2710 TB
działa ładnie, i to nawet kilkanaście godzin na jednej baterii. Na
Beskidy w zupełności wystarczy.

Potwierdzam, Samsung Solid B2710 + Trekbuddy - działa dłużej niż niejeden Garmin (bo nawet 21 godz. z GPS), kosztuje 299zł w sklepie stacjonarnym, jest wodoodporny, ma uchwyt do zawieszania, latarkę, aparat foto 2MPx, jest odporny na upadek na beton (przypadkowo sprawdziłem) i można z niego zadzwonić po pomoc. Zamiast zapasowej baterii można kupić na Allegro jakiś power-bank za 35zł i wystarcza na 2-3 naładowania.

Jacek /Jaco/ Jakubowski

Data: 2014-06-04 23:38:34
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 03.06.2014 18:54, Jacek/Jaco/Jakubowski pisze:
/.../
Potwierdzam, Samsung Solid B2710 + Trekbuddy

Ekran mały?

- działa dłużej niż
niejeden Garmin (bo nawet 21 godz. z GPS), kosztuje 299zł w sklepie
stacjonarnym, jest wodoodporny, ma uchwyt do zawieszania, latarkÄ™,
[...]

Ściągnąłem tego Trekbuddy i darmową mapę Okolice Zabierzowa. Coś tam działa ale jak planować trasę? Mapa nie ma żadnej logiki i są to tylko plamy i kreski. Google Maps i OSMand nie nadają się do wytyczania drogi, bo nie mają wszystkich ścieżek i nie mają szlaków?
Żeby nie było jest tam po drodze góra Pękacz 310 metrów więc się liczy do tej grupy.
Ktoś może ma tu jakąś wiedzę?

Data: 2014-06-05 11:07:37
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-04 23:38, Smok Eustachy pisze:

ÅšciÄ…gnÄ…Å‚em tego Trekbuddy i darmowÄ… mapÄ™ Okolice Zabierzowa. CoÅ› tam
działa ale jak planować trasę? Mapa nie ma żadnej logiki i są to tylko
plamy i kreski. Google Maps i OSMand nie nadajÄ… siÄ™ do wytyczania drogi,
bo nie mają wszystkich ścieżek i nie mają szlaków?
Żeby nie było jest tam po drodze góra Pękacz 310 metrów więc się liczy
do tej grupy.
Ktoś może ma tu jakąś wiedz

Bo tego typu mapy/GPSy nie majÄ… funkcji nawigacji ( takiej jak w samochodzie ).
Opierają się na mapach rastrowych - czyli jest to obrazek na który gps nakłada punkt w którym jesteś, lub rysuje trasę którą przeszedłeś.
Musisz wiedzieć gdzie i jak chcesz iść. GPS co najwyżej potwierdzi ci czy idziesz właściwą trasą którą sam zaplanowałeś.
Do wyznaczania tras służą mapy wektorowe - ale tam każdy szlak, ścieżka musi być wprowadzony jako polilinia. Wyznaczasz dwa punkty i program liczy które kreski ( wektory ) pomiędzy tymi punktami mają najkrótszą długość.
Żeby zaspokoić twoje potrzeby musiałbyś mieć jakieś połączenie dwóch typów map, ale ja o czymś takim nie słyszałem
w trekbuddy możesz bodajże wyznaczyć azymut do jakiegoś punktu i iść na krechę jak z kompasem :-)

--
-- --
Pzdr Henek

Data: 2014-06-05 12:27:23
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 05.06.2014 11:07, Henek DÄ…browski pisze:
/.../
Żeby zaspokoić twoje potrzeby musiałbyś mieć jakieś połączenie dwóch
typów map, ale ja o czymś takim nie słyszałem
w trekbuddy możesz bodajże wyznaczyć azymut do jakiegoś punktu i iść na
krechÄ™ jak z kompasem :-)

Eee masz wczytywanie trasy, czyli śladu zrobionego w np. google maps.
Ale to nie działa dobrze bo tam nie ma wszystkiego.
Teoretycznie jest to do przeskoczenia odpowiednim softem na kompie pozwalajÄ…cym pociagnac kreskÄ™.

Data: 2014-06-05 12:51:15
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-05 12:27, Smok Eustachy pisze:

[...]
Wczytywanie Å›ladu a planowanie trasy ( w gps ) to chyba zupeÅ‚nie co innego  ....
Prawdę mówiąc to już jie bardzo wiem o co Ci chodzi.
Jakoś nie wyobrażam sobie marszu z GPSem w łapie i ciągłym patrzeniem czy idę dobrze... Chyba że słodki głos z plecaka będzie mówił 'Za 200m skręć w lewo" :-)))

--
-- --
Pzdr Henek

Data: 2014-06-05 13:10:39
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Thu, 05 Jun 2014 11:07:37 +0200, Henek D±browski napisa³(a):

Do wyznaczania tras s³u¿± mapy wektorowe - ale tam ka¿dy szlak, ¶cie¿ka musi byæ wprowadzony jako polilinia. Wyznaczasz dwa punkty i program liczy które kreski ( wektory ) pomiêdzy tymi punktami maj± najkrótsz± d³ugo¶æ.

Zupe³nie nie wiem, o co biega w tych Trekbuddach, mimo to podzielê siê
refleksj±, ¿e przy planowaniu spaceru - który mo¿na równie¿ nazwaæ
wycieczk± - przy pomocy MapSource rysujê sobie na ekranie komputera ¶lad,
który jest zale¿ny tylko od mojego nadgarstka i ¿adne ¶cie¿ki, drogi i inne
wektorowe elementy nie s± mi do niczego potrzebne.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Bóg stworzy³ cz³owieka, poniewa¿ rozczarowa³ siê ma³p±.
Z dalszych eksperymentów zrezygnowa³."
Mark Twain

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-06-05 18:11:27
Autor: Henek D±browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-05 13:10, Olin pisze:
> [...]
> który jest zale¿ny tylko od mojego nadgarstka i ¿adne ¶cie¿ki, drogi i inne
> wektorowe elementy nie s± mi do niczego potrzebne.

Chyba jest problem w rozumieniu tego co nazywamy wyznaczaniem trasy.
Ja domy¶lnie przyj±³em zasadê dzia³ania nawigacji samochodowej/googlemaps. Podajesz start i stop oraz punkty po¶rednie ( a do tego potrzebna jest mapa wektorowa )
W ¿yciu nie rysowa³em jakiego¶ ¶ladu po którym mia³bym pó¼niej i¶æ - bo po co ?
Pzdr Henek

Data: 2014-06-06 01:24:25
Autor: J.F.
GPS turystyczny
Dnia Thu, 05 Jun 2014 18:11:27 +0200, Henek D±browski napisa³(a):
> [...]
W ¿yciu nie rysowa³em jakiego¶ ¶ladu po którym mia³bym pó¼niej i¶æ - bo po co ?

Problem w tym, ze tak dokladnych map wektorowych nie ma.
Tzn gdzies tam pewnie sa, ale rzadko udostepnione.
A i wymagania i sytuacje sa rozne - z jednej strony w gorach masz
kilka szlakow na krzyz, a uzyteczne informacje sa poza szlakami,
z drugiej w plaskim lesie sciezek moze byc duzo, a przeciez nie trzeba
sciezkami ... No i gps turystyczny dziala inaczej niz nawigacja samochodowa.

J.

Data: 2014-06-06 01:30:03
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 05.06.2014 18:11, Henek D±browski pisze:
/..../
[...]

I to jest ok tylko nie dzia³a bo Google Maps nie widzi wszystkiego.

Ale t± trasê z google maps mo¿esz zapisaæ do pliku i przekopiowaæ na komórkê i odpaliæ w TrekBuddy.

W ¿yciu nie rysowa³em jakiego¶ ¶ladu po którym mia³bym pó¼niej i¶æ - bo
po co ?
Pzdr Henek

Rysujesz ¶lad komu¶ i on idzie jak po sznurku.

Jest jeszcze jedna metoda - mo¿esz wgraæ ¶lad zapisany po czyjej¶ wycieczce

Data: 2014-06-06 09:23:12
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Thu, 05 Jun 2014 18:11:27 +0200, Henek D±browski napisa³(a):

W ¿yciu nie rysowa³em jakiego¶ ¶ladu po którym mia³bym pó¼niej i¶æ - bo po co ?

¯ebym na wy¶wietlaczu od razu widzia³, czy idê tak jak sobie zaplanowa³em. Oczywi¶cie puryst± nie jestem i wykorzystujê ¶cie¿ki - o ile s± - nie
pokrywaj±ce siê z zamierzonym ¶ladem w GPS, je¶li tylko pod±¿aj± w s³usznym
kierunku.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodz±cego za³amania nerwowego jest przekonanie,
 ¿e nasza praca jest szalenie wa¿na"
Bertrand Russell

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-06-05 21:07:28
Autor: Krzysztof Halasa
GPS turystyczny
Henek DÄ…browski <henek@euroknowledge.eu> writes:

[...]

Różne rzeczy to mają od dawna, nawet mniej antyczne turystyczne Garminy.
Aczkolwiek przydatność tego jest IMHO taka sobie. W tym sensie, że
(w odróżnieniu od podróży samochodem, pomijając przypadek off-road)
nie jest mi to normalnie do niczego potrzebne.

w trekbuddy możesz bodajże wyznaczyć azymut do jakiegoś punktu i iść
na krechÄ™ jak z kompasem :-)

To jest przydatne. Może być nawet wiele takich punktów. Norma oczywiście
we wszelkich np. Garminach.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-06-05 21:44:17
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny

[...]

A jakie mapy to obsługują ?

Pzdr Henek

Data: 2014-06-05 22:12:39
Autor: Krzysztof Halasa
GPS turystyczny
Henek DÄ…browski <henek@diabli.nadali.pl> writes:

[...]

Garminy potrafią używać "swoich" map wektorowych (np. z www.ump.waw.pl),
a także skalibrowanych map rastrowych (np. JPEGów).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-06-06 01:30:58
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 05.06.2014 22:12, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

A te rastrowe jak działają? Tzn skąd Garmin wie, co jest co?

Data: 2014-06-06 06:26:38
Autor: artek
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-06 01:30, Smok Eustachy pisze:

Garminy potrafią używać "swoich" map wektorowych (np. z www.ump.waw.pl),
a także skalibrowanych map rastrowych (np. JPEGów).

A te rastrowe jak działają? Tzn skąd Garmin wie, co jest co?

po rozszerzeniu pliku znajdujÄ…cego siÄ™ w odpowiednim katalogu.
a rozpoznaje garmin dwa typy plików rastrowych, w guglowym formacie kmz (u nich się to nazywa Custom Maps) i własnym garminowym formacie jnx z serwisu BirdsEye.
mapa rastrowa może być traktowana jako podkład pod wektorową (w tle), jest też obracana i zoomowana - co w pewnym momencie powoduje osiągnięcie stanu nieczytelności, ale m.in. na tym właśnie polega różnica między mapami rastrowymi a wektorowymi. bitmapowego obrazka nie da się powiększać i zmniejszać w nieskończoność bez utraty czytelności.

--
art3k

Data: 2014-06-06 11:24:59
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 06.06.2014 06:26, artek pisze:
/..../
[...]

I dalej nie rozwiązuje to podstawowego problemu: na mapie wektorowej przy turystyce pieszej nie widać wszystkiego i idziesz w buraki.

Data: 2014-06-06 12:12:53
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Fri, 06 Jun 2014 11:24:59 +0200, Smok Eustachy napisa³(a):

na mapie wektorowej przy turystyce pieszej nie widaæ wszystkiego i idziesz w buraki.

Te¿ to zauwa¿y³em i dlatego - co zdziwi³o Henka - rysujê sobie planowan±
trasê na ekranie komputera, bo wtedy mogê wspomagaæ siê map± papierow± w
domowym zaciszu, w którym na ogó³ nie wieje i nie pada. Nie muszê potem wyci±gaæ mapy w lesie i patrzeæ równocze¶nie na
wy¶wietlacz, kiedy pojawi± siê problemy.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Znam ja ich wszystkich, same ³ajdaki. Ca³e miasto takie: ³ajdak na ³ajdaku
jedzie i ³ajdakiem pogania. Jeden tam tylko jest porz±dny cz³owiek:
prokurator, ale i ten - prawdê mówi±c - ¶winia"
Niko³aj Gogol

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-06-06 12:47:44
Autor: Henek D±browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-06 12:12, Olin pisze:

Te¿ to zauwa¿y³em i dlatego - co zdziwi³o Henka - rysujê sobie planowan±
trasê na ekranie komputera, bo wtedy mogê wspomagaæ siê map± papierow± w
domowym zaciszu, w którym na ogó³ nie wieje i nie pada.

Dlatego u¿ywam trekbuddego z map± rastrow± comapssu i nie wchodzê w buraki ( ani niczego nie rysujê ) :-)
Wygoda :-)

Pzdr Henek

Data: 2014-06-06 13:09:41
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Fri, 06 Jun 2014 12:47:44 +0200, Henek D±browski napisa³(a):

Dlatego u¿ywam trekbuddego z map± rastrow± comapssu i nie wchodzê w buraki ( ani niczego nie rysujê ) :-)
Wygoda :-)

Mapy rastrowe Compassu chyba nie s± darmowe.
Oszczêdno¶æ!

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Dziêki Radiu Maryja wiadomo, jak wiele pieniêdzy potrzeba do ¿ycia w
ubóstwie."

Data: 2014-06-06 14:11:22
Autor: Henek D±browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-06 13:09, Olin pisze:

Mapy rastrowe Compassu chyba nie s± darmowe.
Oszczêdno¶æ!
Dla niektórych tak ;-)

Pzdr Henek

Data: 2014-06-06 14:52:04
Autor: artek
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-06 12:47, Henek DÄ…browski pisze:

Dlatego używam trekbuddego z mapą rastrową comapssu i nie wchodzę w
buraki ( ani niczego nie rysujÄ™ ) :-)

a ja wyciągam oregona z mapą rastrową compassu i mam dokładnie to samo. a nawet więcej, z warstwami mapy wektorowej. a skalą mapy rastrowej, operuje się po prostu w zakresie dobrej widoczności, i tyle.

z trekbuddy na starym sonyericssonie jeździÅ‚em wiele lat temu, teraz też mam go zainstalowanego na tablecie, ale i tak wolÄ™ garmina - z dwóch powodów - odporność na warunki zewnÄ™trzne, oraz czas życia baterii. gps na smartfonie zżera bateriÄ™ w kilka godzin. garmin plus osobny telefon żyjÄ… wielokrotnie i  nieporównywalnie dÅ‚użej, a moje wycieczki to wielogodzinne czy wrÄ™cz caÅ‚odniowe jazdy z rowerem czy piesze wÄ™drówki.
zaznaczam, nie jest to wyimaginowany problem, używam gps od wielu lat i to wystarczająco często. ale naturalnie, jest to wyłącznie moje osobiste odczucie i doświadczenie.

--
art3k

Data: 2014-06-06 15:32:14
Autor: J.F.
GPS turystyczny
Użytkownik "artek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

z trekbuddy na starym sonyericssonie jeździłem wiele lat temu, teraz też mam go zainstalowanego na tablecie, ale i tak wolę garmina - z dwóch powodów - odporność na warunki zewnętrzne, oraz czas życia baterii. gps na smartfonie zżera baterię w kilka godzin.

Mialem telefon SE bez GPS, do tego odbiorniczek na BT ... odbiornik mial cos 33h pracowac na swojej baterii, a TB na telefonie 12h spokojnie, muzyczke odtwarzajac jeszcze.

J.

Data: 2014-06-06 16:01:55
Autor: artek
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-06 15:32, J.F. pisze:

Mialem telefon SE bez GPS, do tego odbiorniczek na BT ... odbiornik mial
cos 33h pracowac na swojej baterii, a TB na telefonie 12h spokojnie,
muzyczke odtwarzajac jeszcze.

ano, tak to działało. tylko nie przy kiepskiej pogodzie, co zmusiło mnie do przesiadki na garmina. ale smartfony to zupełnie inna bajka, one żrą baterię tak szybko, jak pies kiełbasę. i to jest kłopot. ja wiem, można się wspomóc powerbankiem itp ale to już kwestia osobistej decyzji. ja wolę urządzenia specjalizowane. nota bene wożę ze sobą również tradycyjny aparat fotograficzny, nie robię zdjęć smartfonem.

--
art3k

Data: 2014-06-07 21:47:35
Autor: Zbynek Ltd.
GPS turystyczny
Elo

artek napisa³(a) :
ale i tak wolê garmina - z dwóch powodów - odporno¶æ na warunki zewnêtrzne, oraz czas ¿ycia baterii. gps na smartfonie z¿era bateriê w kilka godzin. garmin plus osobny telefon ¿yj± wielokrotnie i  nieporównywalnie d³u¿ej, a moje wycieczki to wielogodzinne czy wrêcz ca³odniowe jazdy z rowerem czy piesze wêdrówki.
zaznaczam, nie jest to wyimaginowany problem, u¿ywam gps od wielu lat i to wystarczaj±co czêsto. ale naturalnie, jest to wy³±cznie moje osobiste odczucie i do¶wiadczenie.

Je¶li u¿yæ GPS z telefonu, do zapisywania trasy, to wolê jednak telefon. Waga zapasowych aku do telefonu równa wadze dedykowanego GPSa z bateriami, pozwoli mi na zapisanie ¶ladu przez 72 godziny w telefonie. Podczas gdy w dedykowanym ledwo *DO* 25 godzin.
Oczywi¶cie nie da siê porównaæ obu urz±dzeñ, bo maj± ró¿ne mo¿liwo¶ci. Ale ka¿dy wybiera co mu potrzebne.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2014-06-08 07:16:52
Autor: art3k
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-07 21:47, Zbynek Ltd. pisze:
Jeśli użyć GPS z telefonu, do zapisywania trasy, to wolę jednak telefon.

do samego zapisywania śladu, to są dedykowane loggery. działające wiele godzin, bez angażowania czegokolwiek innego. również z bt i możliwością współpracy z telefonem np. z trekbuddy. korzystałem z takiego rozwiązania przez kilka lat, i zarzuciłem je na rzecz prawdziwej nawigacji. po prostu okazało się, że taki zestaw oferuje za mało możliwości, z możliwością używania mapy i _nawigacji_ non stop, i przy każdych warunkach atmosferycznych.
osobną kwestią była wtedy dostępność dobrych wektorowych map topo/turystycznych. ich po prostu nie było. nawet gpmapa top była momentami bardzo taka sobie... również stąd popularność rozwiązań rastrowych.
sytuacja jednak się zmieniła po dodaniu przez garmina obsługi custom maps, czyli rastrów w formacie kml. a potem mapy wektorowe zaczęły dorastać, coraz dokładniejsze ump czy osm, teraz pl topo azymutu. i teraz można powiedzieć, że wreszcie nie mapa decyduje, a własne potrzeby, możliwości finansowe i możliwości oferowane przez różne urządzenia czy ich software. w końcu nawet ump czy osm można odpalić na androidzie ...

--
art3k

Data: 2014-06-08 10:19:40
Autor: Zbynek Ltd.
GPS turystyczny
art3k napisa³(a) :
W dniu 2014-06-07 21:47, Zbynek Ltd. pisze:
Je¶li u¿yæ GPS z telefonu, do zapisywania trasy, to wolê jednak telefon.

do samego zapisywania ¶ladu, to s± dedykowane loggery. dzia³aj±ce wiele godzin, bez anga¿owania czegokolwiek innego. równie¿ z bt i mo¿liwo¶ci± wspó³pracy z telefonem np. z trekbuddy. korzysta³em z takiego rozwi±zania przez kilka lat, i zarzuci³em je na rzecz prawdziwej nawigacji. po prostu okaza³o siê, ¿e taki zestaw oferuje za ma³o mo¿liwo¶ci, z mo¿liwo¶ci± u¿ywania mapy i _nawigacji_ non stop, i przy ka¿dych warunkach atmosferycznych.

Otó¿ to, ka¿dy znajdzie co¶ dla siebie. No chyba, ¿e jakiego¶ rozwi±zania jeszcze nie zaimplementowano.

Loger Endomondo w telefonie posiada te¿ mapê. Niestety wymaga po³±czenia z Internetem. Mo¿na jednak planowan± trasê przegl±dn±æ w domu, w dowolnej skali. Obrazki zostan± zapamiêtane i bêd± ju¿ u¿ywane offline.

Dziwna to mapa topograficzna. Wygl±da na wektorow±. Bez poziomic. Tylko zaznaczone wa¿niejsze wzniesienia. ¦cie¿ek zaznaczonych mnóstwo. Tak¿e szlaki i ¶cie¿ki dydaktyczne w górach (sprawdzone w Bieszczadach). Oraz wiêksze stokówki. Szlaki nie s± opisane jako szlaki.
Podgl±d trasy na serwerze, po zrzuceniu danych, jest ju¿ na mapie gogla. Czy to satelitarnej, czy "zwyk³ej". Ta ostatnia nie jest jednak map± wczytywan± w czasie dzia³ania programu na komórce.

Dla moich potrzeb komórka jest OK. W czasie wypadów d³u¿szych ni¿ 3 dni nie logujê trasy. Nie jest to mi potrzebne do szczê¶cia :-) Bo pr±d swoje wa¿y. 8h pracy jest równowa¿ne energii 3,3Wh. Kto to ma nosiæ? ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2014-06-06 17:58:03
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 06.06.2014 12:12, Olin pisze:
[...]

To napisz jeszcze w jakim programie to rysujesz i mniej-wiêcej jak.
Jak sobie radzisz z brakiem ¶cie¿ek?

2. Kto¶ wie, czym, konkretnie wersja p³atna programu Trekbuddy ró¿ni siê od bezp³atnej z sklepu Androida?

Data: 2014-06-06 19:52:46
Autor: Tomasz Sójka
GPS turystyczny
Dnia Fri, 06 Jun 2014 17:58:03 +0200, Smok Eustachy napisa³(a):

2. Kto¶ wie, czym, konkretnie wersja p³atna programu Trekbuddy ró¿ni siê od bezp³atnej z sklepu Androida?

ZTCP to program jako taki jest darmowy, p³atene s± ze wsparciem, cokolwiek
by to mia³o znaczyæ. W ka¿dym razie moja wersja na Playbooka (tablet BB)
darmowa dzia³a bezstresowo, je¶li pomin±æ ¿e wa¿y trochê i tablet 7 cali
nieporêczny w górach jest). Aczkolwiek w po³±czeniu z Blackberry Bridge  do
przegl±dania panoram typu udeuschle - bezcenne! Oczywi¶cie z ka¿dego
urz±dzenia "plugged" z ekranem wiêkszym ni¿ 3-4 cale bêdzie podobnie. Z t±
ró¿nic± ¿e Trekbuddy dzia³a offline a udeuschle nie...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2014-06-06 19:55:04
Autor: Tomasz Sójka
GPS turystyczny
[...]

ZTCP to program jako taki jest darmowy, p³atne s± ze wsparciem, cokolwiek

Data: 2014-06-09 00:15:26
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 06.06.2014 19:55, Tomasz Sójka pisze:

[...]
Niestety do testów wczoraj nie dosz³o. A go¶ciu na forum TrekBuddy wpad³ w furiê, chyba jak poczyta³ ¶ci±gê, któr± tam zamie¶ci³em.

http://www.trekbuddy.net/forum/viewtopic.php?t=7582

Data: 2014-06-09 18:51:48
Autor: J.F.
GPS turystyczny
U¿ytkownik "Smok Eustachy"  napisa³ w wiadomo¶ci
Niestety do testów wczoraj nie dosz³o. A go¶ciu na forum TrekBuddy wpad³ w furiê, chyba jak poczyta³ ¶ci±gê, któr± tam zamie¶ci³em.
http://www.trekbuddy.net/forum/viewtopic.php?t=7582

No i slusznie, bo glupoty p* :-)

Skasuj/poprosc o skasowanie watku, bo jeszcze kogos w blad wprowadzisz ta swoja wannabe instrukcja.

J.

Data: 2014-06-10 01:33:05
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 09.06.2014 18:51, J.F. pisze:
[...]

No np. co sie nie zgadza?

Data: 2014-06-09 09:23:31
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Fri, 06 Jun 2014 17:58:03 +0200, Smok Eustachy napisa³(a):

To napisz jeszcze w jakim programie to rysujesz i mniej-wiêcej jak.

Rysujê mysz± w MapSource, u¿ywaj±c nadgarstka. narzêdzia -- > rysuj ¶lad

Jak sobie radzisz z brakiem ¶cie¿ek?

Przy rysowaniu ¶ladu na ekranie komputera ¶cie¿ki nie s± do niczego
potrzebne.
W razie braku ¶cie¿ki w ¶wiecie realnym, przedzieram siê przez krzaki
ewentualnie jak±¶ inn± ro¶linno¶æ, która akurat pokrywa teren, w który siê
wybra³em.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Najpierw kibicujemy Polakom, potem krajom katolickim, wreszcie
chrze¶cijañskim. I tu wolimy prawos³awie ni¿ heretyków. Je¶li nie graj±
chrze¶cijanie, kibicujemy monoteistom. A na koñcu wszystkim, byle nie
Niemcom..."
Marian Pi³ka

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-06-10 01:38:29
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 09.06.2014 09:23, Olin pisze:
Dnia Fri, 06 Jun 2014 17:58:03 +0200, Smok Eustachy napisa³(a):

To napisz jeszcze w jakim programie to rysujesz i mniej-wiêcej jak.

Rysujê mysz± w MapSource, u¿ywaj±c nadgarstka.
narzêdzia -- > rysuj ¶lad
  Ale z tym MapSource to jest jaka¶ rze¼ba jak widzê

Data: 2014-06-10 09:25:09
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Tue, 10 Jun 2014 01:38:29 +0200, Smok Eustachy napisa³(a):

  Ale z tym MapSource to jest jaka¶ rze¼ba jak widzê

Ju¿ dawno czyta³em o komputerach, do których bêdzie mo¿na mówiæ, a one same
ju¿ zrobi±, co trzeba.
Kiedy wreszcie je zbuduj±, ani klawiatura, ani mysz nie bêd± potrzebne

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ludzie stanu dziewiczego otrzymaj± sto procent nagrody w niebiesiech,
owdowiali sze¶ædziesi±t procent, a ¿onaci trzydzie¶ci procent."
¶w. Tomasz z Akwinu

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-06-10 10:43:04
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 10.06.2014 09:25, Olin pisze:
[...]

W sensie ¿eby zainstalowaæ to w ogóle.

Data: 2014-06-10 12:32:41
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Tue, 10 Jun 2014 10:43:04 +0200, Smok Eustachy napisa³(a):

W sensie ¿eby zainstalowaæ to w ogóle.

Kiedy¶ podobno program by³ do³±czany na p³ytce do GPS Garmina, czego jednak
zupe³nie nie pamiêtam. Dlatego kupi³em (kwiecieñ 2010) odbiornik razem z
map± Polski i mia³em mieæ prawo do jej aktualizacji przez rok, atoli ju¿
przed Bo¿ym Narodzeniem tego¿ samego roku dosta³em emaliê, w której Garmin
podziêkowa³ mi za wspólnie spêdzony czas i poinformowa³, ¿e aktualizacje
mapy mogê nabyæ niedrogo.
Niedawno mia³em styczno¶æ z serwisem pogwarancyjnym Garmina, co zreszt±
opisywa³em na preclu. Generalnie widzê, ¿e firma stara siê jak mo¿e, ¿eby zniechêciæ do siebie,
kogo siê tylko da.

Data: 2014-06-10 13:22:16
Autor: Henek D±browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-10 12:32, Olin pisze:

[...]

Pewnie jak  ka¿dy polak nie czyta³e¶ lub czyta³e¶ nieuwa¿nie warunki licencji ... Zapewne aktualizacja by³a na rok ( rok 2010 ) ;-)
Jakby¶ kupi³ w styczniu .... :-P

Pzdr Henek

Data: 2014-06-10 14:34:46
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Tue, 10 Jun 2014 13:22:16 +0200, Henek D±browski napisa³(a):

Pewnie jak  ka¿dy polak nie czyta³e¶ lub czyta³e¶ nieuwa¿nie warunki licencji ... Zapewne aktualizacja by³a na rok ( rok 2010 ) ;-)

Nigdy nie kupuj nic u Garmina w listopadzie.
Wtedy jeszcze nie wiedzia³em do czego zdolni s± kreatywni ludzie biznesu i
ich prawnicy.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

prawo Sattingera:
Ka¿de urz±dzenie elektryczne bêdzie dzia³aæ lepiej, je¿eli w³o¿ysz wtyczkê
do gniazdka.

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-06-10 14:42:54
Autor: Henek D±browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-10 14:34, Olin pisze:

Nigdy nie kupuj nic u Garmina w listopadzie.
Wtedy jeszcze nie wiedzia³em do czego zdolni s± kreatywni ludzie biznesu i
ich prawnicy.

Hehe
ale Ty naiwny jeste¶...
my¶lisz ¿e to dotyczy tylko Garmina ?
Ostatnio w markecie mog³em zakupiæ super ¶wie¿y produkt z dat± spo¿ycia bie¿±c± ( normalnie termin jest do miesi±ca )
Mo¿e spece z garmina pracowali kiedy¶ w spo¿ywce ?
To chyba prawdopodobne - bo jak mi siê zepsu³ - to go¶æ nie chcia³ nawet dowodu sprzeda¿y - bo data produkcji by³a < ni¿ 2 lata.
By³o to o tyle buduj±ce ¿e gps by³ kupiony na fakturê i w takim wypadku gwarancja trwa tylko rok :-)

pzdr Henek

Data: 2014-06-10 15:22:54
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Tue, 10 Jun 2014 14:42:54 +0200, Henek D±browski napisa³(a):

my¶lisz ¿e to dotyczy tylko Garmina ?

Ju¿ nie jestem tak ufnym m³odzieñcem, jak kiedy¶. Szczególnie od czasu
kontaktów z rzeteln± firm± o nazwie Energetyczne Centrum SA, której
rzetelno¶æ jest po¶wiadczona odpowiednim certyfikatem, ale to temat na
zupe³nie inn± grupê.

Data: 2014-06-10 15:31:29
Autor: Henek D±browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-10 15:22, Olin pisze:
Ju¿ nie jestem tak ufnym m³odzieñcem, jak kiedy¶. Szczególnie od czasu
kontaktów z rzeteln± firm± o nazwie Energetyczne Centrum SA, której
rzetelno¶æ jest po¶wiadczona odpowiednim certyfikatem,

Eeee ja tam bardzo lubiê wszelakiej ma¶ci akwizytorów pukaj±cych do mojej furtki, a dok³adniej - mój pies ich wrêcz uwielbia :-D

--
-- --
Pzdr Henek

Data: 2014-06-10 13:33:20
Autor: bans
GPS turystyczny
W dniu 2014-06-10 12:32, Olin pisze:

Niedawno mia³em styczno¶æ z serwisem pogwarancyjnym Garmina, co zreszt±
opisywa³em na preclu.

Hm, nie pamiêtam, przypomnij.

Garmin kojarzy siê raczej z bezproblemowym za³atwianiem takich spraw, jak mi kiedy¶ nawali³ czujnik GSC-10 to sprzedawca z e-azymut.pl nawet nie chcia³ go obejrzeæ, poprosili tylko o skan dowodu sprzeda¿y i za 4 dni nowy czujnik przyjecha³ do mnie z Wielkiej Brytanii.

I to pasowa³o do tego, co s³ysza³em o Garminie wcze¶niej.

--
bans

Data: 2014-06-10 14:31:26
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Tue, 10 Jun 2014 13:33:20 +0200, bans napisa³(a):

Hm, nie pamiêtam, przypomnij.

GPS zacz±³ szwankowaæ i serwis Garmina zaproponowa³ wymianê urz±dzenia na
nowe za ~480 z³. Pomog³a naprawa wy³±cznika, która kosztowa³a 35 z³.