GPS turystyczny

Data: 2014-05-13 16:17:11
Autor: adam
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-12 22:40, Smok Eustachy pisze:
Witajcie!
Chyba ot już było, ale mam pytanko o gps turystyczny z przeznaczeniem na
Beskidy i niższe masywy. O ile samochodową nawigację można kupić za 2
stówy to z turystyczną ciężko. Jakieś kosmiczne kwoty na allegro i
mnóstwo jakiś śmieci - ciężko się wyszukuje. Nic na prawdę nie ma?

Chyba że komórka jakaś? Ale jakieś sensowne oprogramowanie offline musi
być. Korzystałem ostatnio z Samsunga Trendy i bateria trochę leci to raz
a dwa Mam OsmAnd i tam wytyczenie trasy to jakiś koszmar. Jak można
spaścić prosta czynność: wyznaczam punkt początkowy, punkt końcowy i
punkty pośrednie? O i żeby szlaki turystyczne rozumiała ta nawigacja i
działała bezobsługowo, bo nie dla mnie?

Nad Garminem zastanawiałeś się? Wiele osób uważa, że do turystyki to najlepsze urządzenia, ale tanie nie są.
Poczytaj garniak.pl

Data: 2014-05-13 17:26:06
Autor: atm
GPS turystyczny
On 2014-05-13 16:17, adam wrote:
[...]

najlepsze urzÄ…dzenia, ale tanie nie sÄ….
Poczytaj garniak.pl

Dokladnie. Komorka jest wszystkomajaca i zaleznie od modelu rowniez wodoszczelna. Wady to slaba bateria i slaby w sloncu ekran. Ta wszyskomajacosc czasem tez potrafi sie zawiesic itd. W tym wypadku czesciowo sprawdza sie powiedzienie "jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego". Czesciowo. Zalety to otwartosc na roznorodnosc oprogramowania GPS, dostep do sieci (jesli jest).
Garmin za to jest w wiekszosci przypadkow solidnym mlotkiem turystycznym, moze nie ma miliona funkcji (choc w nowych modelach sie to zmienia, ja zatrzymalem sie na 60CSx) to funkcje, ktore posiada dzialaja jak trzeba. Ekran widoczny w pelnym sloncu, wlasciwie im wiecej slonca tym lepiej. Baterie chodza "wiecznosc", zas drugi komplet paluszkow AA zaoferuje druga "wiecznosc". Deszcz mu nie straszny, w wielu wypadkach jest tez uchwyt pozwalajacy latwo i szybko przyczepiac GPS do plecaka czy gdziekolwiek indziej. W moim nie ma niestety funkcji zaladowania mapy rastrowej jako tla co traktuje jako spora wade, no ale coz to zabytkowy model obecnie.

Data: 2014-05-13 23:25:23
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 13.05.2014 16:17, adam pisze:
/..../

Nad Garminem zastanawiałeś się? Wiele osób uważa, że do turystyki to
najlepsze urzÄ…dzenia, ale tanie nie sÄ….
Poczytaj garniak.pl
Właśnie dlatego nie zastanawiałem się. Nie kupie urządzenia za bądź ile do spacerów.
Dwie stówy - to sensowna cena.

Data: 2014-05-14 08:41:15
Autor: adam
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-13 23:25, Smok Eustachy pisze:
  Nie kupie urzÄ…dzenia za bÄ…dź ile
do spacerów.
Dwie stówy - to sensowna cena.

Turystykę górską nazywasz spacerem?

Data: 2014-05-14 10:19:34
Autor: Stan
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 08:41, adam pisze:

Turystykę górską nazywasz spacerem?

Lepiej brzmi "Wyprawa w Tatry"?

Data: 2014-05-14 10:42:56
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Wed, 14 May 2014 10:19:34 +0200, Stan napisa³(a):

Lepiej brzmi "Wyprawa w Tatry"?

Teraz to siê "uprawia trekking"; taka aktywno¶æ.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Potrzeba jednej iskry, by spaliæ las, ale ca³ej paczki zapa³ek,
¿eby rozpaliæ grilla."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-05-15 05:07:39
Autor: Titus Atomicus
GPS turystyczny
In article <lkv9tn$f8k$1@mx1.internetia.pl>, Stan <stasiek@test.com> wrote:

W dniu 2014-05-14 08:41, adam pisze:

> Turystykê górsk± nazywasz spacerem?

Lepiej brzmi "Wyprawa w Tatry"?

Extremalna Wyprawa w Tatry...
--
TA

Data: 2014-05-15 09:34:22
Autor: Stefan
GPS turystyczny

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-28C3F4.05073915052014@node2.news.atman.pl...

wrote:

W dniu 2014-05-14 08:41, adam pisze:

> Turystykê górsk± nazywasz spacerem?

Lepiej brzmi "Wyprawa w Tatry"?

Extremalna Wyprawa w Tatry...
--
TA
*******
Krupówkami :)))
pozdr
Stefan

Data: 2014-05-15 16:57:38
Autor: adam
GPS turystyczny

wrote:

W dniu 2014-05-14 08:41, adam pisze:

> Turystykê górsk± nazywasz spacerem?

Lepiej brzmi "Wyprawa w Tatry"?

Extremalna Wyprawa w Tatry...

Jakby siê z tego nie pod¶miewaæ to wêdrowanie po górach spacerem nie jest. Prêdzej odwrotnie, kto¶ przeszed³ Ko¶cielisk± i uwa¿a siê za turystê górskiego.

Data: 2014-05-16 00:33:24
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
/.../
Jakby siê z tego nie pod¶miewaæ to wêdrowanie po górach spacerem nie
jest. Prêdzej odwrotnie, kto¶ przeszed³ Ko¶cielisk± i uwa¿a siê za
turystê górskiego.

Na Ja³owcu by³e¶? Na Leskowcu? Na £amanej Skale? Na Che³mie? Na Hali Krupowej?

Data: 2014-05-16 10:00:55
Autor: adam
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-16 00:33, Smok Eustachy pisze:
/.../
[...]

Nie chodzi o to. Twoje pytanie by³o o "gps turystyczny z przeznaczeniem na Beskidy i ni¿sze masywy". Potem nazywasz to spacerem, i chcesz do tego nawigacji, no to ka¿dy by siê zdumia³.
Po Beskidzie mo¿na uprawiaæ wêdrówki takie jak np publikuje tu Pawe³ Pontek, i ja takie takie uprawiam od wielu lat, a teraz dowiedzia³em siê ¿e to po prostu spacery. Wiêc nie dziw siê ¿e ja siê zdziwi³em.

Data: 2014-05-16 14:08:10
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 16.05.2014 10:00, adam pisze:
/.../
[...]

Ale tak jest wszêdzie. Mo¿esz uprawiaæ wêdrówki po Mazurach, a mo¿esz tam spacerowaæ. Nawet mo¿esz wêdrowaæ po Warszawie.
  Ja mówie o spacerach a nie wêdrówkach. Idziesz siê przej¶æ np. na Halê Krupow±. Tam jest 50 minut pod górkê? No to co to jest?

Data: 2014-05-16 19:04:19
Autor: Titus Atomicus
GPS turystyczny
In article <5375ffaa$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>,
 Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:

> [...]
  Ja mówie o spacerach a nie wêdrówkach. Idziesz siê przej¶æ np. na Halê Krupow±. Tam jest 50 minut pod górkê? No to co to jest?

Tu wypada mi sie tylko podpisac.
Zdecydowanie prostestuje przeciwko naduzywaniu nazwy 'wyprawa'
Dla mnie wyprawy skonczyly sie z 50 lat temu. No chyba ze mowimy o jakichs ambitnych projektach w Himalajach.
Reszta, to glownie wycieczki.
--
TA

Data: 2014-05-16 21:56:44
Autor: adam
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-16 19:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

To jest oczywi¶cie spacer, ale nadal nie rozumiem do czego tu nawigacja.

[...]

Przecie¿ nikt tu nie mówi³ o wyprawach. Ale nie dam sobie te¿ wmówiæ, ¿e je¶li idê 3 - 5 dni z 20 kg plecakiem, a w nim namiot, kpl ubrañ, ¿arcie itd, to wyszed³em na spacer.

Data: 2014-05-19 10:24:29
Autor: Stan
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-16 19:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Dla mnie wyprawy skonczyly sie z 50 lat temu. No chyba ze mowimy o
jakichs ambitnych projektach w Himalajach.
Reszta, to glownie wycieczki.

Czyli: wycieczka polskich himalaistów na Broad Peak zim± (Karakorum),
wycieczka Marka Kamiñskiego na biegun?

Je¶li tak to faktycznie wyjazd w polskie góry to tylko spacer...

Data: 2014-05-19 18:15:04
Autor: Jacek G.
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-19 10:24, Stan napisa³(a)::
[...]

Kolega Titus mo¿e trochê przesadzi³ i trochê uogólni³. Broad Peak to jednak ambitny projekt (¿e Karakorum, czy biegun, a nie Himalaje - nie bierzmy powy¿szych s³ów tak literalnie).
Ja równie¿ wyprawê rozumiem jako du¿e, wcze¶niej przygotowywane przedsiêwziêcie z powa¿nym, nierzadko odkrywczym celem. A zwyk³a turystyka, choæby ambitna, to w³a¶nie wycieczki, przej¶cia, wyjazdy, a czasem spacery. Niektórzy u¿ywaj± obcego s³owa treking, którego osobi¶cie te¿ nie lubiê, bo to jednak nie po naszemu.

Je¶li tak to faktycznie wyjazd w polskie góry to tylko spacer...
Nie koniecznie. Ale te¿ mo¿e byæ. Poza tym, to sprawa wzglêdna. Jak robiê co¶ wyra¼nie poni¿ej moich maksymalnych mo¿liwo¶ci, to u¿ywam w³a¶nie takich skromnych okre¶leñ jak "spacer" :).

--
Jacek G.

Data: 2014-05-20 09:17:10
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Mon, 19 May 2014 18:15:04 +0200, Jacek G. napisa³(a):

Jak robiê co¶ wyra¼nie poni¿ej moich maksymalnych mo¿liwo¶ci, to u¿ywam w³a¶nie takich skromnych okre¶leñ jak "spacer" :).

No w³a¶nie; dla kogo¶, kto myka sze¶æpó³toraoesem via-ferrata Rino Pisetta
jest spacerem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Wierzê, ¿e tam w górze jest co¶, co czuwa nad nami.
 Niestety, jest to rz±d."
Woody Allen

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-05-20 10:18:44
Autor: bans
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-20 09:17, Olin pisze:

No w³a¶nie; dla kogo¶, kto myka sze¶æpó³toraoesem via-ferrata Rino Pisetta
jest spacerem.

Niekoniecznie, je¶li myka te sze¶æpó³totraoesem w ska³kowych drogach o d³ugo¶ci do 20m :)

--
bans

Data: 2014-05-20 11:31:18
Autor: Olin
GPS turystyczny
Dnia Tue, 20 May 2014 10:18:44 +0200, bans napisa³(a):

Niekoniecznie, je¶li myka te sze¶æpó³totraoesem w ska³kowych drogach o d³ugo¶ci do 20m :)

Wszak co 20 m mo¿e robiæ odpoczynek przechodz±cy w biwak.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Je¿eli chodzi o materia³y wybuchowe i skutki ich u¿ycia, to zeznajê, ¿e
by³em w wojsku, gdzie mia³em do czynienia np. z broni± strzeleck±,
granatami czy ¶rodkami strzeleckimi przeciwpancernymi. Dodatkowo, jako
dziecko ogl±da³em wybuchaj±ce stodo³y w czasie po¿arów po wojnie."
prof. Jan Obrêbski

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-05-20 11:33:42
Autor: bans
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-20 11:31, Olin pisze:

Wszak co 20 m mo¿e robiæ odpoczynek przechodz±cy w biwak.

Tylko nieprzywyk³y do górskiej ekspozycji mo¿e odbieraæ ow± via ferratê jako znacznie trudniejsz± ni¿ "spacer". I o to mi chodzi³o.

Oczywi¶cie o ile istnieje kto¶ taki, kto wspinaj±c siê w ska³ach nigdy nie zawêdrowa³ w skaliste góry - choæby turystycznie ;)

--
bans

Data: 2014-05-14 11:46:39
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 14.05.2014 08:41, adam pisze:
W dniu 2014-05-13 23:25, Smok Eustachy pisze:
  Nie kupie urzÄ…dzenia za bÄ…dź ile
do spacerów.
Dwie stówy - to sensowna cena.

Turystykę górską nazywasz spacerem?

Góry Świętokrzyskie. okolice Myślenic, Masyw Sikornika etc.

Data: 2014-05-14 11:41:47
Autor: MM
GPS turystyczny
Po co ci GPS do spacerów?

Data: 2014-05-14 11:48:14
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 14.05.2014 11:41, MM pisze:
Po co ci GPS do spacerów?

  Å»eby siÄ™ nie zgubić.

Data: 2014-05-14 12:32:09
Autor: live_evil
GPS turystyczny
On 14.05.2014 11:48, Smok Eustachy wrote:
W dniu 14.05.2014 11:41, MM pisze:
Po co ci GPS do spacerów?

  Å»eby siÄ™ nie zgubić.
To nie lepiej papierowa mapa + jakiś program na komórkę pokazujący aktualne współrzędne? Z takim zestawem nie da się zgubić.

--
live_evil

Data: 2014-05-14 13:03:32
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 12:32, live_evil pisze:
[...]

Tak wygląda właśnie trekbuddy ( z wgraną mapą compassu w moim przypadku ) - działa offline i nie jeden raz rozwiał moje wątpliwości gdzie ja to właściwie jestem ;-)

Pzdr Henek

Data: 2014-05-14 13:41:37
Autor: Lechu
GPS turystyczny
W dniu 14.05.2014 13:03, Henek DÄ…browski pisze:
nie jeden raz rozwiał moje wątpliwości gdzie ja to
właściwie jestem ;-)

A po co wydawać pieniądze na tego rodzaju sprzęt? Przecież wystarczyło trochę poczekać aż wytrzeźwiejesz.

Lechu
http://klub.sudecki.w.interia.pl/

Data: 2014-05-14 14:38:20
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 13:41, Lechu pisze:

A po co wydawać pieniądze na tego rodzaju sprzęt? Przecież wystarczyło
trochę poczekać aż wytrzeźwiejesz.

Gwarantuje Ci Lechu że wypiłem w życiu mniej wódki niż ty na jednej milicyjnej balandze.
Czasami wędruje po za szlakami, a nie tylko od jednego słupka granicznego do drugiego ( jak ty przez kawał swojego życia )
Tak więc zachowaj te znakomite rady ( nie wątpię że poparte ogromem własnych doświadczeń ) raczej dla swoich kolegów i koleżanek ....

Henek

Data: 2014-05-14 15:44:02
Autor: Lechu
GPS turystyczny
W dniu 14.05.2014 14:38, Henek DÄ…browski pisze:
W dniu 2014-05-14 13:41, Lechu pisze:

A po co wydawać pieniądze na tego rodzaju sprzęt? Przecież wystarczyło
trochę poczekać aż wytrzeźwiejesz.

Gwarantuje Ci Lechu że wypiłem w życiu mniej wódki niż ty

Musiałeś jednak wypić dużo więcej skoro musiałeś użyć jakiegoś elektronicznego urządzenia, bo nie wiedziałeś gdzie jesteś. Ja natomiast nigdy tyle, żeby stracić orientację w terenie.

Data: 2014-05-14 16:29:14
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 15:44, Lechu pisze:

Musiałeś jednak wypić dużo więcej skoro musiałeś użyć jakiegoś
elektronicznego urządzenia, bo nie wiedziałeś gdzie jesteś. Ja natomiast
nigdy tyle, żeby stracić orientację w terenie.

He, he ale straciłeś szansę na zdanie egzaminu przewodnickiego .....
Kto to widział żeby całować po rękach przewodniczącego komisji egzaminacyjnej... ( płci męskiej ) :-)

Henek

Data: 2014-05-16 08:33:05
Autor: bbjk
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 13:41, Lechu pisze:

A po co wydawać pieniądze na tego rodzaju sprzęt? Przecież wystarczyło
trochę poczekać aż wytrzeźwiejesz.

A to co ma być?
--
Bbjk

Data: 2014-05-16 21:52:38
Autor: Titus Atomicus
GPS turystyczny
In article <ll4bf1$c9m$1@node2.news.atman.pl>, bbjk <aa@bb.cc> wrote:

W dniu 2014-05-14 13:41, Lechu pisze:

> A po co wydawaæ pieni±dze na tego rodzaju sprzêt? Przecie¿ wystarczy³o
> trochê poczekaæ a¿ wytrze¼wiejesz.

A to co ma byæ?

E, to takie rodzinne przekomarzanki.
Ale dla porzadku przypomne, ze znowu kol. Lech zostal zaatakowany.
--
TA

Data: 2014-05-17 10:07:57
Autor: Henek D±browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-16 21:52, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

E, to takie rodzinne przekomarzanki.
Ale dla porzadku przypomne, ze znowu kol. Lech zostal zaatakowany.

A jak ?

Henek

Data: 2014-05-14 12:00:35
Autor: Henek DÄ…browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 11:41, MM pisze:
> Po co ci GPS do spacerów?

Prawdę mówiąc używam turystycznych GPS-ów od dawna ale nigdy nie używałem ich do nawigowania...
Jedynie do zapisu track'ów i jakiś tam ciekawych punktów, ew do zorientowania się gdzie właściwie jestem ....
Najczęściej używam obecnie trackbuddy'ego + mapy compassu
PZdr Henek

Data: 2014-05-15 05:11:10
Autor: Titus Atomicus
GPS turystyczny
In article <53733ec4$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>,
 Henek D±browski <henek@diabli.nadali.pl> wrote:

W dniu 2014-05-14 11:41, MM pisze:
 > Po co ci GPS do spacerów?

Prawdê mówi±c u¿ywam turystycznych GPS-ów od dawna ale nigdy nie u¿ywa³em ich do nawigowania...
Jedynie do zapisu track'ów i jaki¶ tam ciekawych punktów, ew do zorientowania siê gdzie w³a¶ciwie jestem ....
Najczê¶ciej u¿ywam obecnie trackbuddy'ego + mapy compassu

Tracków, Trekbuddiego... i tniemy cytaty.
:-(
--
TA

Data: 2014-05-15 08:13:19
Autor: Piotr
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-13 23:25, Smok Eustachy pisze:

Właśnie dlatego nie zastanawiałem się. Nie kupie urządzenia za bądź ile
do spacerów.
Dwie stówy - to sensowna cena.

Dopóki używasz tego tylko spacery po polskich pagórkach to możesz spróbować wersji mocno ekonomicznej:
- telefon z GPS, może być nawet jakiś GoClever z Kauflanda, tylko staraj się wybrać model z jak największą baterią.
- ściągasz program TrekBuddy
- do tego albo kupujesz gotowe mapy turystyczne (np. z Compassu), albo w wersji megaekonomicznej ściągasz sobie program MOBAC i za jego pomocą samemu przygotowujesz mapki na podstawie UMP czy OSM.
Tylko że jak wszystko co zrobione tanim kosztem ma to swoje wady:
- pamiętać żeby naładować telefon przed wyjściem ;)
- czas działania jest krótszy niż typowego turystycznego GPSa
- nie jest to pełna nawigacja, tzn. nie mówi idź prosto/lewo/prawo tylko widzisz na ekranie czy poruszasz się zgodnie ze szlakiem czy też idziesz gdzieś "w maliny" ;)

pozdrawiam

GPS turystyczny