GPS turystyczny

Data: 2014-05-14 14:27:57
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-12 22:40, Smok Eustachy pisze:
Witajcie!
Chyba ot już było, ale mam pytanko o gps turystyczny z przeznaczeniem na
Beskidy i niższe masywy. O ile samochodową nawigację można kupić za 2
stówy to z turystyczną ciężko. Jakieś kosmiczne kwoty na allegro i
mnóstwo jakiś śmieci - ciężko się wyszukuje. Nic na prawdę nie ma?

być. Korzystałem ostatnio z Samsunga Trendy i bateria trochę leci to raz
a dwa Mam OsmAnd i tam wytyczenie trasy to jakiĹ› koszmar. Jak moĹĽna
spaścić prosta czynność: wyznaczam punkt początkowy, punkt końcowy i
punkty pośrednie? O i żeby szlaki turystyczne rozumiała ta nawigacja i
działała bezobsługowo, bo nie dla mnie?

Jeżeli telefon, to spora bateria + wodoodporność + wstrząsoodporność itp. Plus chyba jednak najlepszy byłby GoogleMaps (za free, aktualny, ze zdjęciami satelitarnymi, w najnowszej wersji ściągasz mapy offline), czyli pod Androida.
No dobra, pochwalę się 8-) - taki właśnie mam:
http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-q4 i polecam.
Acha, ten model jest na 2 karty SIM, więc zawsze nieco większe prawdopodobieństwo złapania sygnału tel.
pwz

Data: 2014-05-15 05:12:47
Autor: Titus Atomicus
GPS turystyczny
In article <lkvnge$tq7$1@node2.news.atman.pl>, pwz <pwz@onet.eu> wrote:

No dobra, pochwalę się 8-) - taki wła¶nie mam:
http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-q4 i polecam.
Acha, ten model jest na 2 karty SIM, więc zawsze nieco większe prawdopodobieństwo złapania sygnału tel.
Pochwal sie, jak dlugo go masz i ile dni ci trzyma.
--
TA

Data: 2014-05-15 08:25:35
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-15 05:12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

OK, chwalę się więc dalej: mam go od ca. 2 miesięcy. Przy zwykłym używaniu akumulator trzyma około tygodnia (trochę WWW, e-maile na bież±co, aplikacja z wł. GPS podczas biegania, kilka rozmów od czasu do czasu, parę aplikacji w stylu kalendarz, budzik itp. + dedykowany, rozbudowany launcher (ładna grafika 8-)).
Przydatne jest też oszczędzanie energii za pomoc± automatycznego wył±czania/wł±czania aparatu (w nocy - w okre¶lonych przeze mnie godzinach - nie działa, więc nie zużywa pr±du).
Ważne: od nowo¶ci system nie jest za¶miecony firmowymi aplikacjami, które w innych telefonach potrafi± działać w tle i żreć pr±d (nie mówi±c o transferze danych). Jest trochę standardowego ¶miecia od Google, ale stosunkowo łatwo można się go pozbyć. No i b. łatwo można zrobić root, jeżeli kto¶ się uprze i będzie chciał pousuwać zbędne, wbudowane w system elementy. To dodatkowa oszczędno¶ć baterii i pamięci, aczkolwiek przy tym procesorze i wbudowanej pamięci jej także nie brakuje - cało¶ć się nie zacina, działa bezproblemowo nawet na dużych aplikacjach. Ładnie też ł±czy się z nawet słabym sygnałem WiFi. Sygnał GPS, jak na mój gust, wychwytuje też dosyć szybko.
Krótko: to po prostu pełnowarto¶ciowy smartfon dual-sim, ale z duż± bateri± i w obudowie p.panc.
pwz

P.S. Żeby nie było: oprócz tego, że mam ten telefon, nie mam żadnego zwi±zku z jego producentem ani z żadnym sprzedawc± telefonów itp. Jestem zwykłym, zadowolonym użytkownikiem.
pwz

Data: 2014-05-15 08:43:02
Autor: Henek D±browski
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-15 08:25, pwz pisze:

Krótko: to po prostu pełnowarto¶ciowy smartfon dual-sim, ale z duż±
bateri± i w obudowie p.panc.

Wła¶nie widzę że i można nim gwoĽdzie wbijać, nieĽle, nieĽle ....
:-)

--
-- --
Pzdr Henek

Data: 2014-05-15 09:13:38
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-15 08:43, Henek D±browski pisze:
Krótko: to po prostu pełnowarto¶ciowy smartfon dual-sim, ale z duż±
bateri± i w obudowie p.panc.

Wła¶nie widzę że i można nim gwoĽdzie wbijać, nieĽle, nieĽle ....
:-)

¦michy, chichy, ale aparat waży swoje - te ćwierć kilo czuje się w ręku (sam akumulator spory). Na szczę¶cie klapkę ma przykręcan± na ¶ruby, więc podczas uderzeń nie powinna odpa¶ć ;-)
Acha, drobiazg ale przydatny - w dolnej czę¶ci ucho-zawieszka, więc se można go powiesić na sznurku. Plus aparat foto (nawet w miarę przyzwoity), flesz robi za latarkę w razie potrzeby. Obsługa w rękawiczkach na zimowe biwaki: osobne, fizyczne przyciski (gło¶niej/ciszej, SOS (automagiczne wysyłanie SMS z wołaniem o pomoc), aparat foto, odbierz/rozł±cz rozmowę).
pwz

Data: 2014-05-15 08:43:46
Autor: Piotr
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-14 14:27, pwz pisze:

Plus chyba jednak najlepszy byłby GoogleMaps (za free, aktualny, ze
zdjęciami satelitarnymi, w najnowszej wersji ściągasz mapy offline),
czyli pod Androida.

Jeśli chodzi o mapy, to googlowych do turystyki zdecydowanie nie polecam - mają bardzo ubogą treść turystyczno-topograficzną, zdarza się że obiekty na mapie są czasem poprzesuwane po kilkaset metrów od rzeczywistego położenia, ścieżki mają narysowane "z sufitu". Z darmowych map o klasę lepsze są te oparte na OSM.

pozdrawiam

Data: 2014-05-15 09:15:35
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-15 08:43, Piotr pisze:
Jeśli chodzi o mapy, to googlowych do turystyki zdecydowanie nie polecam
- mają bardzo ubogą treść turystyczno-topograficzną, zdarza się że
obiekty na mapie sÄ… czasem poprzesuwane po kilkaset metrĂłw od
rzeczywistego położenia, ścieżki mają narysowane "z sufitu". Z darmowych
map o klasÄ™ lepsze sÄ… te oparte na OSM.

No tak, ale jeśli masz widok z satelity, to chyba nie są zanadto przesunięte? Tak tylko gdybam, bo dotąd używałem w samochodzie i się nie zawiodłem, natomiast w lesie wystarczyły mi (jak dotąd) zwykłe oznaczenia szlaków + mapa papierowa.
pwz

Data: 2014-05-15 13:26:46
Autor: Smok Eustachy
GPS turystyczny
W dniu 15.05.2014 09:15, pwz pisze:
/.../
No tak, ale jeśli masz widok z satelity, to chyba nie są zanadto
przesunięte? Tak tylko gdybam, bo dotąd używałem w samochodzie i się nie
zawiodłem, natomiast w lesie wystarczyły mi (jak dotąd) zwykłe
oznaczenia szlakĂłw + mapa papierowa.
pwz

Właśnie sprawdzałem na przykładzie trasy Chrosna -Mników. Nie wytyczysz na piechcię bo nie widzi szlaku.
Te OsmAnda lepsze, ale sam program dziwny.
Ale Compass daje do testów mapę tych okolic i ściągnąłem TrekBuddy z Google Play. Działało to ale coś się pierniczy bo popsułem ścieżki do plików i teraz nie wiem, co mam wpisać a nie ma wyszukiwania

Data: 2014-05-22 23:38:09
Autor: Zbynek Ltd.
GPS turystyczny
Elo

pwz napisał(a) :
No dobra, pochwalę się 8-) - taki wła¶nie mam:
http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-q4 i polecam.
Acha, ten model jest na 2 karty SIM, więc zawsze nieco większe prawdopodobieństwo złapania sygnału tel.

Ile czasu działa logowanie GPS, np. programem endomondo, przy wył±czonym bloku GSM?
Czy budzik zadziała także przy wył±czonym telefonie?

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2014-05-23 10:13:28
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-22 23:38, Zbynek Ltd. pisze:
Elo

pwz napisał(a) :
[...]

Na pocz±tku dziłał bardzo szybko - od kilkunastu sekund do minuty, dwóch. Teraz, od kilku dni, w ogóle nie mogę złapać sygnału GPS z satelity (po wifi i gsm łapie lokalizację, ale z satelity zero). Obawiam się awarii. Kicha :-(

Czy budzik zadziała także przy wył±czonym telefonie?

Tak. To jest fajne.
pwz

Data: 2014-05-23 13:20:26
Autor: Zbynek Ltd.
GPS turystyczny

pwz napisał(a) :
[...]

Nie, nie, nie o to mi chodziło :-)
Chciałem wiedzieć na jak długo starczy 1 akumulator, je¶li będę chciał zapisywać trasę.
Dla informacji - w mojej Nokii 6220 Classic, wcale nie smartfonie, czas ten wyniósł równe 8h, do momentu padnięcia aku. Nie jest to czas rewelacyjny. No i w czasie dłuższej wędrówki nie loguję trasy. Nie mam siły, by dĽwigać aku samochodowy ;-)
Na 2-4 dni jestem w stanie dać radę z zasilaniem zapasowym, posiłkuj±c się dodatkowo energi± słoneczn±.

Czy budzik zadziała także przy wył±czonym telefonie?

Tak. To jest fajne.

Dla mnie to jest warunek konieczny i bezdyskusyjny :-)
Kolego w swoim Szajsungu nie ma takiej opcji.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2014-05-23 14:20:18
Autor: pwz
GPS turystyczny
W dniu 2014-05-23 13:20, Zbynek Ltd. pisze:
[...]

(...)

Nie mam bladego pojęcia. Jeszcze nigdy nie zapisywałem tak długiej trasy ani też nie używałem gps i mapy na aku od 100 do 0%.
pwz

GPS turystyczny