GPS turystyczny i możliwość przesyłania śladów z telefonu

Data: 2020-08-16 08:42:05
Autor: Piotr Rogoza
GPS turystyczny i możliwość przesyłania śladów z telefonu
Cześć Wam
Wczoraj tak sobie jeździłem wokół Jezioraka i natchnęło mnie, że fajnie by było mieć możliwość wyszukania śladu gps na telefonie a potem wysłania go na GPS turystyczny w trasie. Opcja używania telefonu jako nawigacji nie wchodzi w rachubę. Ja mam Garmina etrex 30 i on nie ma żadnej opcji komunikacji z telefonem. Przynajmniej z moim. Nie mam ANT+.
Znajomy ma etrex 35 touch, ale też chyba nie ma opcji wysłania śladu na GPS bezprzewodowo. Do mojego etrex myślałem żeby się skomunikować z telefonem przez przewód USB OTG(lub OTG+ z dodatkowym zasilanie) ale niestety gdzieś mi się w domu zawieruszył.

No i pytanie. Coś wam wiadomo czy jest jakaś możliwość przesłania śladu na te GPSy ewentualnie znacie jakieś inne firmy, urządzenia, niekoniecznie Garmina, które by miały taką możliwość. Ja osobiście nie znam innych firm i nie wiem czy jeśli by takie były to nie był by to strzał w stopę wybierając je. Bo jednak jest dużo map, oprogramowania na Garmina.

Te pytanie powinno bardziej trafić na garniaka niż tutaj ale kto wie.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2020-08-16 20:32:45
Autor: ToMasz
GPS turystyczny i możliwość przesy łania śladów z telefonu
zajmuję się nawigacją w telefonie od tak dawna że pamietam czasy gdy sam skanowałem mapy, kalibrowałem je i wgrywałem do... jakiegoś telefonu. Więc chciałbym Ci pomóc, ale obawiam się że albo nie wiem o co chodzi albo się nie da.

W dniu 16.08.2020 o 10:42, Piotr Rogoza pisze:
[...]
no właśnie wyciąłeś wszystkie możliwości. masz smartfona, masz na nim ślad, możesz użyć jednego z piedylioina programów nawigacyjnych, ale nie. bo nie chesz używać smartfona.

Ja mam Garmina etrex 30 i on nie ma żadnej opcji komunikacji z telefonem.
rzuciłem okiem na wiki, zobaczyłem jakie go ma parametry i ręce mi opadły. nie widzę innej możliwości komunikacji niż przez kartę SD. albo tak jak napisałeś wgrasz kablem, albo kartę przełożysz do czytnika, czytnik do smartfona

(...)
niekoniecznie Garmina, które by miały taką możliwość.
wyjścia masz dwa. kup lepsze urządzenie - licz grubo ponad 1000zł, albo przerób starego smartfona, a może nawet coś na symbianie czy windows mobile na nawigacje.
Bo jednak jest dużo map, oprogramowania na
Garmina.
tak, ale Garmin wyznaczył pewien standard, który działa w dwie strony. Większość urządzeń w tym smartfonów przyjmie mapy garmina.

Te pytanie powinno bardziej trafić na garniaka niż tutaj ale kto wie.
w sumie racja. ale skoro to grupa rowerowa, to ja Ci powiem że wśród moich znajomych podróżników rowerowych endomondo rządzi. Niema takiego który by nie korzystał. ale zegarki garmina z gpsem też mają, choć nie wiem po cholere. ładne są i to może wystarczy.

ToMasz

Data: 2020-08-16 20:30:25
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Sun, 16 Aug 2020 20:32:45 +0200, uzytkownik ToMasz napisal:
no właśnie wyciąłeś wszystkie możliwości. masz smartfona, masz na nim
ślad, możesz użyć jednego z piedylioina programów nawigacyjnych, ale
nie. bo nie chesz używać smartfona.
Telefony staram się nie używać do nawigacji, bo wówczas bateria mi się szybko wyczerpuje. A telefonu potrzebuję do dzwonienia itp. Nie ukrywam, że orientowanie w terenie za pomocą telefonu jest dużo lepsze niż dedykowanym GPSem z małym ekranem.
Na telefonie ch..ja widać przy mocnym słońcu. GPS mam przymocowany do kiery. Telefonu nie chcę m.in. z powodu upadków roweru. Niestety współczesne telefony są na swój sposób delikatne.
[...]
To też jest jakaś możliwość. Przewód OTG, czytnik micro SD i można wgrywać.

[...]
Poniekąd mam dwa stare telefony. W sumie nie zaszkodzi spróbować. Ogólnie w każdym telefonie mam zawsze zainstalowane kupę programów, które czasem wchodzą w tryb pożerania baterii. I z tego, głownie, powodu nie lubię używać go turystycznie.

Bo jednak jest dużo map, oprogramowania na Garmina.
tak, ale Garmin wyznaczył pewien standard, który działa w dwie strony.
Większość urządzeń w tym smartfonów przyjmie mapy garmina.
Nic mi o tym nie wiadomo. Na smartfony są raczej inne dedykowane mapy.

[...]
Do turystyki to dla mnie tylko GPS turystyczny + mapy papierowe. Jakikolwiek GPS sportowy, który ma pożądane prze zemnie funkcje, trzyma cholernie krótko. Ma wbudowany akumulator(-) a wyświetlanie jest do bani. Przynajmniej ja takie widziałem.
Jak potrzebuję mierzyć sobie czas, ślad itp rzeczy to mam od tego zegarek.
Wiec używanie czegoś, podobnego do endo, stravy mija się, dla mnie, z celem.

Reasumując: - muszę przetestować przewód OTG
- sprawdzę stare telefony i zobaczę jak trzymają jak mają tylko kilka apek nawigacyjnych. Może nie będzie tak źle.

Data: 2020-08-17 13:05:51
Autor: ąćęłńóśźż
GPS turystyczny i możliwość przesyłania śladów z telefonu
Telefon do nawigacji (jakiejkolwiek) ma sporą słabość, gdy często do Ciebie dzwonią lub gdy sam musisz dzwonić.

-- -- -

Data: 2020-08-17 13:44:11
Autor: Maciek
W dniu 17.08.2020 o 13:05, ąćęłńóśźż pisze:
Telefon do nawigacji (jakiejkolwiek) ma sporą słabość, gdy często do Ciebie dzwonią lub gdy sam musisz dzwonić.

Esh...ale problem. Mocno ograniczony licznik kosztuje kilka stówek to telefonu na licznik i nawigację dającego ogrom możliwości nie można kupić? Wyjdzie najkorzystniej w stosunku cena/jakość/upierdliwość.

Zrób tak aby miał tryb samolotowy włączony na stałe. Bez GSMu będzie też mniej żarł prądu.

Np. Samsung Galaxy A5 model 2017 - ~3stówy używka, wodoodporny, z barometrem więc przewyższenia zliczy realne a nie wymyślone przez GPS, amoled (jeżeli aplikacja ma możliwość konfiguracji na czarno pobór energii przez wyświetlacz będzie niższy).
Komunikacja do ogarnięcia po WiFi (wrzucanie lub eksport plików strava, google drive itd.).
Minus, po godzinach pracy trzeba podładować.

Na nim zero śmieci i różnych aplikacji działających w tle.
Tylko oczywiście sam Locus ;-)

Data: 2020-08-18 17:30:55
Autor: Krystek
W dniu 2020-08-17 13:44, Maciek pisze:
[...]

Ja mam taką aplikację do logowania tras -
<https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.basicairdata.graziano.gpslogger> Potrzebuję do OpenStreetMapa zapisywać sobie ślady i oznaczać miejsca POI. Na razie się sprawdza.

Locus jest the best. Używałem go do geogachingu. Fajnie się w nim zaznaczało znalezione skrzynki z listy. Natomiast Orux Maps w ogóle nie chciał u mnie działać.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2020-09-02 03:22:16
Autor: mmateusz
poniedziałek, 17 sierpnia 2020 o 13:44:12 UTC+2 Maciek napisał(a):
W dniu 17.08.2020 o 13:05, ąćęłńóśźż pisze:
> Telefon do nawigacji (jakiejkolwiek) ma sporą słabość, gdy często do Zrób tak aby miał tryb samolotowy włączony na stałe. Bez GSMu będzie też mniej żarł prądu. Np. Samsung Galaxy A5 model 2017 - ~3stówy używka, wodoodporny, z barometrem więc przewyższenia zliczy realne a nie wymyślone przez GPS, amoled (jeżeli aplikacja ma możliwość konfiguracji na czarno pobór energii przez wyświetlacz będzie niższy).

Dokładnie, a do tego jakaś w miarę pancerna obudowa za 15zł z allegro i masz wodoodporne, wstrzasoodporne urządzenie.
--
mmateusz

Data: 2020-08-16 20:33:27
Autor: qrt
GPS turystyczny i możliwość przesyłania śladów z telefonu
Piotr Rogoza <imie.r.public@gmail.com> Wrote in message:r

ZTCW to wahoo ma taką opcję że może zaimportowac ślad do swojej
 aplikacji mobilnej a potem z aplikacji wgrać ów ślad na
 urządzenie. No ale to raczej sportowe urządzenie niż turystyczne. Jak kiedyś próbowałem zgłębiać temat to wychodziło iż z garminem
 to się nie da. Mi chodziło o konstruowane tras przy pomocy locusa i wysyłanie ich
 do nawigacji. Ale ostatecznie używam telefonu i też daje radę. Tryb samolotowy i
 włączanie ekranu tylko w razie watpliwosci. --

Data: 2020-08-16 20:35:27
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Sun, 16 Aug 2020 20:33:27 +0200, uzytkownik qrt napisal:

[...]

Wahoo to chyba coś podobnego, jak GPS Garmina sportowe:
https://eu.wahoofitness.com/devices/bike-computers/elemnt-roam-bundle/buy

Nie lubię map na takich urządzeniach. Brak współpracy z paluszkami. Jakoś wbudowany akumulator, który nie można bez problemu wymienić, mnie nie przekonuje. W teorii dawno już nie byłem w miejscu, gdzie nie dało by się go naładować, ale wiem że bywało ciężko. Zawsze są jakieś obejścia.

Data: 2020-08-17 11:12:12
Autor: qrt
Dnia Sun, 16 Aug 2020 20:35:27 -0000 (UTC), Piotr Rogoza napisał(a):

[...]

no więc właśnie o to chodzi. TO w sumie drogi sprzęt a tak naprawdę jest
mocno podrasowanym licznikiem.

Data: 2020-08-24 12:40:31
Autor: Jan Cytawa
Piotr Rogoza pisze:

[...]

Mysle, ze kombinujesz jak kon pod gore. To mam w smartfonie na dzien dobry. Mam wszelkie mozliwe mapy i rozne rodzaje sladow, od gpx do plt (Oziexplorer). Przesylanie ich miedzy aplikacjami czy innymi osobami jest banalnie proste. Wgrywanie nowych map rowniez. Nie mowiac o fantastycznych aplikacjach.

Zeby byla jasnosc. Moj smarfon nie jest telefonem. Ten mam osobno z klapka i tradycyjny. Smarfon to tylko genialny komputer z mozliwosciami, o ktorych jeszcze 10 lat temu mi sie nie nawet snilo. Nie widze sensu katowac sie tradycyjnym garminem. W dobie dobrych powerbankow i fotowoltaiki nie ma problemu z zasilaniem.

Jan Cytawa

Data: 2020-08-24 18:44:25
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Mon, 24 Aug 2020 12:40:31 +0200, uzytkownik Jan Cytawa napisal:

[...]
Każdy robi to co lubi.

Data: 2020-08-25 12:22:06
Autor: Jan Cytawa
  Piotr Rogoza pisze:

[...]

Ja jestem taki sam wiec cie rozumiem. Ale gdy syn swego czasu mi sprezentowal stary smartfon, ktory tylko nie czytal kart SIM, przejrzalem na oczy. W tej chwili mam juz kolejny coraz to lepszy, a wcale niedrogi. W tej chwili nie wyobrazam sobie cos lepszego do turystyki.

Jestem wiecej jak pewny, ze nie wiesz co lubisz. :)

Jan Cytawa

Data: 2020-08-26 07:12:30
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Tue, 25 Aug 2020 12:22:06 +0200, uzytkownik Jan Cytawa napisal:

Jestem wiecej jak pewny, ze nie wiesz co lubisz. :)

Jan Cytawa
Sorki ale to jak dyskusja które święta są lepsze, który system operacyjny lepszy. Wszystko wedle potrzeb.

Data: 2020-08-26 12:09:47
Autor: Jan Cytawa
Piotr Rogoza pisze:

Sorki ale to jak dyskusja które święta są lepsze, który system operacyjny
lepszy. Wszystko wedle potrzeb.

Nie to nie. Twoja sprawa, ale to ty rzuciles problem z prosba o rozwiazanie.

Jan Cytawa

Data: 2020-08-26 16:34:23
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Wed, 26 Aug 2020 12:09:47 +0200, uzytkownik Jan Cytawa napisal:

Nie to nie. Twoja sprawa, ale to ty rzuciles problem z prosba o
rozwiazanie.
No to zerknij jeszcze raz na właściwy temat, problem. Ja nie twierdzę, że telefon jest gorszy lub lepszy. Po prostu wolę GPS turystyczny. Ma on pewne wady ale pod pewnym względem wolę go niż telefon.

Data: 2020-08-27 11:16:59
Autor: Jan Cytawa
Piotr Rogoza pisze:

Ja nie twierdzę, że telefon jest gorszy lub lepszy. Po prostu wolę GPS
turystyczny. Ma on pewne wady ale pod pewnym względem wolę go niż telefon.

Jakbym slyszal swojego kolege, ktory tez dal sie obuc w garmina za ciezkie pienadze i ciagle przychodzi do mnie by mu pomoc w przegrywaniu waypointow, sladow czy dokladnych map, ktore ja mam niezliczone w swoim smarfonie.
Co tez czynie.

Jan Cytawa

GPS turystyczny i możliwość przesyłania śladów z telefonu