GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!

Data: 2010-03-08 09:11:46
Autor: Xian Mi Mao
GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!
Czy ktoś ma tę Nokię E52 od Orange i korzysta z GPS? Są tam
preinstalowane dwie aplikacyjki z mapami GPS ale mnie za cholerę nie
udało się tego zmusic do pracy! Niby trzeba czekać pod gołym niebem aż
"złapie satelitę", jest w prawym dolnym rogu wskaźnik "siły sygnału" z
satelity, ale ten wskaźnik zawsze pokazuje to samo! Bez względu czy
jestem na ławeczce na odkrytym placu czy na parterze w wieżowcu -
zawsze 1 kreska w (mniej więcej) 10 stopniowej skali, nawet jak czekam
10 minut. Czy te programiki to może jakieś DEMO i tak naprawde to
wcale nie ma działac tylko pokazać jak wygląda?

Czy trzeba ściągnąć jakieś mapy czy inne dane przez internet? Czy coś
dodatkowo trzeba zapłacić za te dane?
Jak się w ogóle tego używa?! Może jest gdzieś w sieci, może na portalu
Orange jakiś opis jak używać wynalazku w ICH telefonie?

Data: 2010-03-08 18:17:52
Autor: Maciej Muran
GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!
Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał

[...]

Może skup się na konkretach - to tak na początek. Podaj nazwy aplikacji, które nie działają.
Pobierz na próbę np. Naviexperta (wymagany dostęp do Internetu) - u mnie ten program działał z E52 bez większych problemów. Innymi słowy: sprawdź odbiornik GPS, w końcu ma prawo być wadliwy.

M.

Data: 2010-03-08 11:10:02
Autor: Xian Mi Mao
On Mar 8, 6:17 pm, "Maciej Muran" <mmu...@gmail.com> wrote:

Może skup się na konkretach - to tak na początek. Podaj nazwy aplikacji,
które nie działają.

Myślałem, że jest to jakiś znany standard co ma Nokia z Symbianem z
Orange ;)

W menu głównym wybieram 'Aplikacje', potem folder 'GPS', i tam są 3
pozycje:
'Maps', 'GPS data' i 'Landmarks' (ustawiłem sobie tel. na j.ang.)

W Maps, po uruchomieniu pyta czy połączyć się 'online' - odpowiadam,
że NIE (nie chcę na tym etapie połączeń z internetem).
Kiedy klikam na 'About' to jest tam dużo drobniutkiego tekstu na
czarnym tle, z 3-ma logami. Doczytuję się tam nazw firm: ovi, NAVTEO
MAPS, NavInfo (na tych 3-ch logach).

Jak natomiast kliknę na aplikację 'GPS Data' to na powitanie oznajmia
że szuka urządzenia GPS a potem że oblicza 'GPS  position'. Po tym jak
kliknę na opcję 'position' to widze tylko: "Lattitude - No
connection". W zasadzie to wszędzie jest "no connection".

sprawdź odbiornik GPS, w końcu ma prawo być wadliwy.

Jak go sprawdzić?

Data: 2010-03-08 20:14:51
Autor: Maciej Muran
GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!
Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał

A co masz w opcjach pozycjonowania (czy jakoś tak)?
Nie mam już E52 a za to mam awersję do map Nokii, więc może spróbuj dowiedzieć się czegoś o obsłudze programu?

Jak go sprawdzić?

Instalując inne oprogramowanie niż Nokia Maps :)

M.

Data: 2010-03-08 11:41:59
Autor: Xian Mi Mao
On Mar 8, 8:14 pm, "Maciej Muran" <mmu...@gmail.com> wrote:
> Jak go sprawdzić?

Instalując inne oprogramowanie niż Nokia Maps :)

A jakie? Tak żeby nie trzeba było łączyć się każdorazowo z internetem
do działania programu, najlepiej wszystkie dane ściągane na komputer a
potem z kompa na telefon (offline)...

P.S. Czy OVI to jest Nokia Maps?

Data: 2010-03-08 22:46:16
Autor: Janeo
On 8 Mar, 20:10, Xian Mi Mao <xian.mi....@gmail.com> wrote:
po uruchomieniu pyta czy połączyć się 'online' - odpowiadam, że NIE
(nie chcę na tym etapie połączeń z internetem).
Ten telefon (jak i wszystkie z gps) pracuje na systemie wspomagania
AGPS. Więc daj sie połączyć z internetem, pobierze ~4 kb w celu
szybkiego spozycjonowania satelitow. Oczywiście twój operator zaliczy
ci zdaje się 100+100 kB, ale nic na to nie poradzisz.

PS: Na temat optymalizacji kosztów korzystania z AGPS poczytaj tutaj:
http://strony.aster.pl/janeo/GPS_Java/koszt%20gps%20w%20telefonie%20na%20Jave.htm
Pozdr. - J

Data: 2010-03-09 00:36:34
Autor: Xian Mi Mao
On Mar 9, 7:46 am, Janeo <janeo...@gmail.com> wrote:
On 8 Mar, 20:10, Xian Mi Mao <xian.mi....@gmail.com> wrote:> po uruchomieniu pyta czy połączyć się 'online' - odpowiadam, że NIE
> [...]

szybkiego spozycjonowania satelitow. Oczywiście twój operator zaliczy
ci zdaje się 100+100 kB, ale nic na to nie poradzisz.

A czy można to jednorazowe połączenie z internetem wykonać poprzez
połączenie USB z komputerem na którym postawię program Nokia PC
Suite?
Chodzi w tym pytaniu o to, czy telefon na ten czas musi byc pod gołym
niebem, gdyż będę łączył przez usb z kompem typu desktop stojącym w
mieszkaniu...

Na razie wywaliłem z telefonu wszystkie ustawienia GPRS (nie lubię
brzydkich niespodzianek w rachunkach) a jeśli chodzi o Wi-Fi to jakoś
nie udało mi się zestawić połączenia, nawet z moim własnym ruterem
domowym (czy też trzeba najpierw ściągnąć jakieś wspomaganie do wi-
fi?)

Data: 2010-03-09 02:04:47
Autor: Janeo
On 9 Mar, 09:36, Xian Mi Mao <xian.mi....@gmail.com> wrote:
A czy można to jednorazowe połączenie z internetem wykonać poprzez
połączenie USB z komputerem na którym postawię program Nokia PC
Suite?
Po co? USB niepotrzebne, masz WiFi.
Chodzi w tym pytaniu o to, czy telefon na ten czas musi byc pod gołym
niebem, gdyż będę łączył przez usb z kompem typu desktop stojącym w
mieszkaniu...
W mieszkaniu raczej ciężko, ale mając WiFi (brak uwiązania kablem)
możesz wyjść na balkon ew. postawić tel. przy oknie.
Pozdr. - J

Data: 2010-03-09 11:11:09
Autor: qwerty
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6e0baa0a-7511-4c7b-991c-00f59544299a@e1g2000yqh.googlegroups.com...
W mieszkaniu raczej ciężko, ale mając WiFi (brak uwiązania kablem)
możesz wyjść na balkon ew. postawić tel. przy oknie.

Jesteś pewien, że wspomaganie gps może odbyć się przez wi-fi?

Data: 2010-03-09 08:42:53
Autor: Janeo
On 9 Mar, 11:11, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Jesteś pewien, że wspomaganie gps może odbyć się przez wi-fi?
Tak, niezależnie od tego jaki system operacyjny.

On 9 Mar, 14:48, Xian Mi Mao <xian.mi....@gmail.com> wrote:
Czy wystarczy się raz jedyny połączyć a potem już sobie poradzi 'offline'?
Poradzi sobie, bo obraz będzie trzymał na 2 godziny. Można wtedy
wyłączyć wspomaganie (agps), ale jak jest włączone agps to i tak zdaje
się łączy.

[aby złapać fixa samodzielnie BEZ pomocy operatora (AGPS)...]
...Ja czekałem chyba z 8 minut, za krótko? Czy do chwili tego
"sfiksowania" NIC A NIC nie będzie wskazywał ten wskaźnik siły sygnału
od satelitów (w prawym dolnym rogu)?
Holercia, nie stać Cię na 100+100 kB (24 grosze) żeby w końcu na
początek zobaczyć czy działa????

Pozdr. - J

Data: 2010-03-09 12:09:21
Autor: Xian Mi Mao
On Mar 9, 5:42 pm, Janeo <janeo...@gmail.com> wrote:
Holercia, nie stać Cię na 100+100 kB (24 grosze) żeby w końcu na
początek zobaczyć czy działa????

Nie ufam jak diabłu! Już nieraz było, że 20ileś groszy miało być tylko
a wyszło w rezultacie -20zł!!!
Sam potem nie mogłem dojść JAK się to stało!!! Po interwencji w BOKu
jednak wszystko mi "elegancko" wytłumaczyli i przyznałem im, że
teoretycznie to mają rację... A to, że co sekunda zrywało połączenie i
zaraz potem próbowało je "od nowa" zestawić to już przecież nich ICH
wina tylko moja... albo mojego telefonu, albo oprogramowania na nim a
"przcież oni nie mogą za coś takiego odpowiadać" co nie??? :-/

Tak więc teraz wykasowuję wszelakie wpisy w ustawieniach GPRS, jak
SMSy konfiguracyjne przychodzą po włożeniu karty to je bez czytania
kasuję. Basta!

Data: 2010-03-11 15:35:28
Autor: nocnyMarek
GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!
Nie ufam jak diabłu! ... Tak więc teraz wykasowuję wszelakie wpisy w ustawieniach GPRS, jak
SMSy konfiguracyjne przychodzą po włożeniu karty to je bez czytania
kasuję. Basta!

Lekka nadgorliwość ;-) dostęp do internetu nieraz się przydaje...
A wystarczy, że wyłączysz serwer pozycjonowania
i w metodach ustalania pozycji odznaczysz pozycję 'WiFi/Sieć'
a GPS nie będzie podejmował prób połączenia via GPRS.
(Dla lepszego samopoczucia możesz dodatkowo odznaczyć jeszcze
 pozycje: 'Wspomaganie GPS' i 'Bazująca na sieci').
Wtedy GPS będzie wyznaczał pozycję wyłącznie w oparciu o dane z satelitów, a robi to w miarę przyzwoicie.
Przy w miarę codziennym użytkowaniu łapie fixa na postoju
poniżej minuty a w trasie zwykle nie dłużej niż do 2-3 minut.

Data: 2010-03-09 18:38:57
Autor: Duke
Janeo pisze:
On 9 Mar, 11:11, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Jesteś pewien, że wspomaganie gps może odbyć się przez wi-fi?
Tak, niezależnie od tego jaki system operacyjny.

To w takim razie jak to zrobić w E52?
Instrukcja obsługi i moja praktyka mówią coś zupełnie innego.

Data: 2010-03-09 19:58:44
Autor: qwerty
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a79dcc9e-508f-41ab-9649-a7747e1ba31c@t41g2000yqt.googlegroups.com...
On 9 Mar, 11:11, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Jesteś pewien, że wspomaganie gps może odbyć się przez wi-fi?
Tak, niezależnie od tego jaki system operacyjny.

To możesz wytłumaczyć mojej N95? Mam do wyboru  punkt dostępu: internet, mms, wap. Nie ma Easy WLAN.

Data: 2010-03-09 22:51:22
Autor: Janeo
On 9 Mar, 19:58, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
To możesz wytłumaczyć mojej N95? Mam do wyboru  punkt dostępu: internet, mms,
wap. Nie ma Easy WLAN.
Przecież w specyfikacji jest WiFI 802.11g :-). A tak poważnie, jeśli
telefon ignoruje, że jest w trybie WiFi i ciągnie obraz satelitów
przez gprs to może wyjściem byłoby ustawić gprs na ślepo. Ja używam
bluetooth (internet z PC) - i gprs'u nie używa.

On 9 Mar, 21:09, Xian Mi Mao <xian.mi....@gmail.com> wrote:
A to, że co sekunda zrywało połączenie i
zaraz potem próbowało je "od nowa" zestawić ...
Otwórz link ponownie i poczytaj dokładniej, są sposoby żeby podtrzymać
sesję.

Pozdr. - J

Data: 2010-03-09 23:17:53
Autor: Janeo
GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!
.....jak nie daje się inaczej, to w sprawie pozyskania obrazu satelitów
należy zdać się na GPRS "i basta" :-)
To na pewno działa :-)
Pozdr. - J

Data: 2010-03-10 07:07:50
Autor: Xian Mi Mao
On Mar 10, 8:17 am, Janeo <janeo...@gmail.com> wrote:
....jak nie daje się inaczej, to w sprawie pozyskania obrazu satelitów
należy zdać się na GPRS "i basta" :-)
To na pewno działa :-)

Udało się bez łączenia się z internetem. Wyszedłem na balkon i już po
niecałych 2  minutach zestawiło! (Potwierdzam, że doczasu
zsynchronizowania satelitów wskaźnik pokazuje tak jakby nie było NIC!)
Tylko nie wiem czy to zasługa pogody (bezchmurne niebo) czy tego jak
wpisałem swój adres aktualnego pobytu w poleceniu "szukaj" - może
pomogłem mu w ten sposób skojarzyć satelity czy cóś? Jak myślicie, bo
nie wiem co czynić na przyszłość?

Data: 2010-03-09 14:27:12
Autor: Adramelech
GPS u E52 z Orange - jak korzystać??!
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> Odpowiedz na
[...]

Może. W tel z WM można przez Wifi albo activesync .

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-03-09 06:31:34
Autor: Xian Mi Mao
On Mar 9, 3:27 pm, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
> Jesteś pewien, że wspomaganie gps może odbyć się przez wi-fi?

Może. W tel z WM można przez Wifi albo activesync .

Ale ten akurat jest z Symbianem.

Data: 2010-03-09 05:59:38
Autor: Xian Mi Mao
[...]

No ale tam napisano, że to nie jest konieczne:

"1.) aby złapać fixa samodzielnie BEZ pomocy operatora (AGPS), czyli
bez chwilowego połączenia się z internetem (Usługi lokalizacyjne
Ustawienia Podpowiedzi Nigdy), trzeba czekać wiele minut, przy
zachmurzeniu nawet kilkanaście. W takiej sytuacji samodzielne
rozpoczęcie pracy modułu GPS nic nie kosztuje"

Ja czekałem chyba z 8 minut, za krótko? Czy do chwili tego
"sfiksowania" NIC A NIC nie będzie wskazywał ten wskaźnik siły sygnału
od satelitów (w prawym dolnym rogu)?

Czy będą JAKIEKOLWIEK objawy przed synchronizacją z satelitami? Czy
też nic nic a potem hyc?

Data: 2010-03-08 21:27:04
Autor: qwerty
Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f0e30764-5142-498a-9b8d-25f598f1059f@j27g2000yqn.googlegroups.com...
[...]