GPS w telefonie

Data: 2010-03-09 11:47:22
Autor: to
GPS w telefonie
Może nie jest to pytanie idealnie wpisujące się w tematykę grupy, ale ta będzie chyba jednak najlepsza. Potrzebuje zainstalować w telefonie jakąś aplikację GPS nadającą się do sporadycznego używania w aucie. Preferuje płatność abonamentową. Zależy mi na dobrej i często aktualizowanej bazie fotoradarów i dobrej mapie Warszawy (reszta kraju jest mniej istotna). Dodam, ze zdaję sobie sprawę z ograniczeń takiego rozwiązania i akceptuję taki kompromis. ;-)

Co moglibyście polecić?

--
cokolwiek

Data: 2010-03-09 04:01:10
Autor: mw
GPS w telefonie
On 9 Mar, 12:47, to <t...@abc.xyz> wrote:
[...]
Co moglibyście polecić?
Najpierw zorientuj się jaki telefon ma OS, jaki to model telefonu, i
czy działa z daną nawigacją.
Ja w tej chwili używam na Omnii HD Sygica, os Symbian.
Wybór był stosunkowo mały, soft ma kilka interesujących błędów, choć
jest używalny, nie należy mu na ślepo wierzyć, i czasem trzeba rzucić
okiem co on ma na myśli.

Data: 2010-03-09 12:04:48
Autor: to
GPS w telefonie
mw wrote:

Najpierw zorientuj się jaki telefon ma OS, jaki to model telefonu, i czy
działa z daną nawigacją.

A, zapomniałem napisać: Nokia E72 z symbianem.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-09 13:52:04
Autor: szerszen
GPS w telefonie

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b963960$1news.home.net.pl...

A, zapomniałem napisać: Nokia E72 z symbianem.

to na naokie masz jakis ich darmowy soft, dziala calkiem sprawnie

Data: 2010-03-09 13:54:20
Autor: Przemysław Bernat
GPS w telefonie
Dnia 9 Mar 2010 13:04:48 +0100, to napisał(a):

A, zapomniałem napisać: Nokia E72 z symbianem.

No to naviexpert jako pierwszy do testów. Świetna baza fotoradarów,
abonamenty dobowe, miesięczne, roczne, grafika bez szaleństw, ale czytelna,
świetne algorytmy wyznaczania trasy uwzględniające korki, roboty i inne
utrudnienia. Z wad: baza adresowa taka sobie - jak powie, że jesteś na
miejscu, to znaczy, że jesteś gdzieś niedaleko. AM w podobnych
okolicznościach podprowadza pod samiutkie drzwi. Mapy nie są przechowywane
w telefonie, ale na serwerach Naviexperta: do telefonu wysyłana jest tylko
aktualnie zaplanowana trasa. Transmisja danych kosztuje jeżeli nie masz
iPliusa czy czegoś podobnego w abonamencie i przy okazji przeliczanie tras
trwa - szczególnie jak nie ma 3G i cała nowa trasa musi być ściągnięta po
EDGE do telefonu. Niby to tak nie przeszkadza, ale jak zobaczyłem jak to
robi AM na antycznym Qteku 9090 to byłem w szoku: nim skończyła gadać
"Zjechałeś z trasy" to już miała nową trasę. W Naviexpercie trwa to
kilkanaście sekund, czasem minutę, więc jak źle skręcisz, to najlepiej
zatrzymać się i poczekać co NE wymyśli.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-03-09 22:09:05
Autor: to
GPS w telefonie
Przemysław Bernat wrote:

[...]

Dzisiaj sobie z nim pojeździłem, raz wyznaczył dziwną trasę, ale generalnie ok. W ogóle dobrze to działa, bardzo szybko znajduje satelity i przelicza trasę (ale to pewnie częściowo od telefonu zależy).

Z wad: baza adresowa taka sobie - jak powie,
że jesteś na miejscu, to znaczy, że jesteś gdzieś niedaleko. AM w
podobnych okolicznościach podprowadza pod samiutkie drzwi.

To dla mnie nie ma dużego znaczenia, bo i tak używam GPS sporadycznie. Starczy, żeby mi pokazał foto na nieznanym terenie i powiedział gdzie skręcić z głównej drogi.

[...]

Mam abonament na internet tak czy inaczej, w dodatku zwykle się marnuje, więc to nie problem. Wręcz zaleta, bo dzięki temu nie trzeba pamiętać o aktualizacji map.

przy okazji przeliczanie tras trwa - szczególnie jak nie ma 3G i cała
nowa trasa musi być ściągnięta po EDGE do telefonu.

No tak, bez 3G może mocno zwolnić...

[...]

Hm... U mnie przy 3G znajduje nową bardzo szybko...

--
cokolwiek

Data: 2010-03-10 14:39:25
Autor: J.F.
GPS w telefonie
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w
No to naviexpert jako pierwszy do testĂłw.

Dzisiaj sobie z nim pojeździłem, raz wyznaczył dziwną trasę,

To jest ogolna cecha wszystkich nawigacji - wyznaczona trasa potrafi zaskoczyc doswiadczonego kierowce.
I czasem sie okazuje ze to ona ma racje.

J.

Data: 2010-03-09 21:07:08
Autor: Przemek
GPS w telefonie
mw wrote:
[...]

Z moich doswiadczen z nawigacja naviexpert  w tel SE - jesli zostawisz wlaczony ekran a nie tylko komunikaty glosowe to
bateria naladowana na full starcza na ok 1,5h a ladowarka samochodowa nie dawala rady pozniej  (po wyczerpaniu akumulatora w tel)
ladowac tel. na ktorym dzialala nawigacja tak ze telefon co pare minut sie wylaczal ( w ogole tel z wlaczona navi po godzinie osiagal temp chyba z 60 stopni ,
ale to pewnie przez dzialajacy  non stop ekran ) - wiec warto miec jakas mape papierowa  na wszelki wypadek :)

Data: 2010-03-09 22:04:39
Autor: to
GPS w telefonie
Przemek wrote:

Z moich doswiadczen z nawigacja naviexpert  w tel SE - jesli zostawisz
wlaczony ekran a nie tylko komunikaty glosowe to bateria naladowana na
full starcza na ok 1,5h (...)

Znalazłem tam kilkustopniową opcję ściemniania ekranu, może pomoże...

wiec warto miec jakas
mape papierowa  na wszelki wypadek :)

Mapę wożę i tak, wolę sobie najpierw tradycyjnie spojrzeć gdzie jadę. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2010-03-10 09:12:30
Autor: g
GPS w telefonie

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b96c5f7$1news.home.net.pl...
Znalazłem tam kilkustopniową opcję ściemniania ekranu, może pomoże...

Jest tam funkcja inteligentnego gaszenia -jak nic skomplikowanego nie ma, ekran nie świeci

Data: 2010-03-10 14:53:43
Autor: Wojtekk
GPS w telefonie

Użytkownik "Przemek" <pixi@dixi.pl> napisał w wiadomości news:hn69pr$r2h$1mx1.internetia.pl...
mw wrote:

[...]
SE770i najdłużej wytrzymał trasę z Warszawy do Krakowa bez ładowarki. Z tym, że odbiornik GPS mam zewnętrzny łączący się przez bluetooth.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-09 12:56:38
Autor: krzysiek82
GPS w telefonie
to pisze:
Co moglibyście polecić?

NaviExpert mi przychodzi do głowy, ale czy będzie dobry to nie wiem, z rok temu próbowałem go używać jak był w promocji z telefonem w erze.
Nie pasował mi, być może teraz go ulepszyli.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-09 11:59:57
Autor: to
GPS w telefonie
krzysiek82 wrote:

NaviExpert mi przychodzi do głowy, ale czy będzie dobry to nie wiem, z
rok temu próbowałem go używać jak był w promocji z telefonem w erze. Nie
pasował mi, być może teraz go ulepszyli.

Zainstalowałem go próbnie na 4 dni, ale jeszcze nie używałem. Zobaczymy czy się nadaje do czegoś. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2010-03-09 13:30:49
Autor: J.F.
GPS w telefonie
krzysiek82 wrote:
[...]

Cos tam sie nadaje, ale jak kazdy produkt ma zady i walety, szczegolnie ze to calkiem inne podejscie.

-trzeba placic abonament za korzystanie [czasem moze wyjsc taniej] i za transfer [bywaja znizki u operatorow]
-uwazac za granica i w poblizu - roaming danych jest kosztowny,
-sprawdzic swoj telefon - np SE chetnie zrywaja sesje.

-z natury rzeczy - mapy ma jedne z najaktualniejszych, plus informacja remontowo-korkowa.
-to gatunek taki ze swietnie prowadzi po wczesniej wyznaczonej trasie, ale jak sie z niej zjedzie, to sie robia schody - transmisja do serwera, wyznaczenie nowej trasy, odbior - i dobiero mozna nawigowac kierowce. A w miedzyczasie ten sie wscieka ze nie ma zadnych wskazowek, i przejezdza kolejne zjazdy.

J.

Data: 2010-03-09 17:58:34
Autor: Pszemol
GPS w telefonie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:hn5f1g$ict$1news.onet.pl...
[...]

Ujjj... to bolesne, ale trudno się dziwić - procek w telefonie
nie ma zbyt duĹźych mocy przerobowych....

Data: 2010-03-10 09:18:10
Autor: J.F.
GPS w telefonie
On Tue, 9 Mar 2010 17:58:34 -0600,  Pszemol wrote:
[...]

nie ma zbyt dużych mocy przerobowych....

Tu nie tyle o procek chodzi, co o mozliwosci - do procka nie ma
dostepu, jest Java, jej maszyna symulowana na procku, dostepnej
pamieci np tylko 1MB.

Telefony "z systemem operacyjnym" to juz inne mozliwosci i ceny.

J.

Data: 2010-03-10 12:48:00
Autor: Wojtekk
GPS w telefonie

-trzeba placic abonament za korzystanie [czasem moze wyjsc taniej] i za
transfer [bywaja znizki u operatorow]
Do sporadycznego używania wystarczą czterodniowe abonamenty płatne SMSem. Przy
częstym korzystaniu taniej jest wykupić abonament roczny lub dwuletni.
Transfer danych jest niewielki. Nigdy nie udało mi się przekroczyć tych
skromnych 5MB, ktĂłre mam w abonamencie.

-uwazac za granica i w poblizu - roaming danych jest kosztowny,
Chyba jest możliwość blokowania roamingu w telefonach. Poza tym te ceny nie są
już takie drastyczne jak kiedyś. Wyprawa do Wiednia z NaviEkspertem kosztowała
dodatkowo kilka złotych ponad abonament.

-sprawdzic swoj telefon - np SE chetnie zrywaja sesje.
Mam SE i jest ok, sam z siebie nie zrywa sesji. Problemem raczej bywa zasięg,
ale to dotyczy wszystkich telefonĂłw. Czasami w gĂłrach lub w lesie z dala od
gęstej cywilizacji zrywa sesje z powodu braku zasięgu. Może istotne jest
umiejscowienie telefonu w samochodzie? Poza tym antena zewnętrzna na pewno by
pomogła.

[...]
Czasami to faktycznie przeszkadza. W mieście gdzie są szybkie łącza, to zazwyczaj za około 5s jest już alternatywna trasa. Przy słabym zasięgu czasami przeliczanie trasy trwa nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt sekund.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-10 12:53:11
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Nie kaĹźdy ma abonament.
W prepaidach/mixach gprs za granicą kosztuje krocie.

Data: 2010-03-10 15:40:41
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Wed, 10 Mar 2010 12:53:11 +0100, Cavallino napisał(a):

W prepaidach/mixach gprs za granicą kosztuje krocie.

W ofercie abonamentowej też tanio nie jest. Era, rozmowa Serbia-Grecja w
roamingu, jakieś 10 zł/minuta. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-11 15:10:48
Autor: Wojtekk
GPS w telefonie

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1p18jy6jdv9t.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
[...]

W Rosji 18 zł/min., ale w państach UE już tylko 1,80 zł/min.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-11 16:17:51
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Thu, 11 Mar 2010 15:10:48 +0100, Wojtekk napisał(a):

W Rosji 18 zł/min., ale w państach UE już tylko 1,80 zł/min.

W UE górna granica ceny jest narzucona prawem unijnym. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-11 15:09:31
Autor: Wojtekk
GPS w telefonie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hn8172$olu$1news.onet.pl...
Użytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Nie kaĹźdy ma abonament.
W prepaidach/mixach gprs za granicą kosztuje krocie.
Np. w Erze kosztuje podobnie w abonamencie i Tak Tak. W UE 100kB to koszt 80gr. Na weekendową wyprawę po UE z zaplanowaną wcześniej trasą spokojnie wystarczy kilkaset kB.

Koszty drastycznie rosną poza UE. Np. w Rosji zapłacimy po 4 zł za 100kB. Dlatego przy wschodniej granicy lepiej uważać :)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-11 15:19:48
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hnatc1$nf4$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Ale już w Chorwacji 4 zł.

Na weekendową wyprawę po UE z zaplanowaną wcześniej trasą spokojnie wystarczy kilkaset kB.

Wolałbym nie ryzykować, zwłaszcza że są alternatywy bez takich opłat.

Data: 2010-03-12 11:12:42
Autor: J.F.
GPS w telefonie
[...]

Hm, ciekawe. W UE 80gr, a w kraju nie mniej niz 1.44 za kazda sesje.
Fakt ze pakiet 500kB, wiec moze na cala trase starczyc .. pod warunkiem ze sesji nie zerwie.

No i mozna lepszy pakiet wykupic jak ktos zamierza czesciej korzystac.

J.

Data: 2010-03-10 14:37:11
Autor: J.F.
GPS w telefonie
UĹźytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl>
-sprawdzic swoj telefon - np SE chetnie zrywaja sesje.
Mam SE i jest ok, sam z siebie nie zrywa sesji. Problemem raczej bywa zasięg,

Byc moze Naviexpert jest lepiej napisany, ale na K510 i K550 programy w Javie
zrywaja sesje bardzo czesto.

J.

Data: 2010-03-10 14:45:16
Autor: Wojtekk
GPS w telefonie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hn879t$i84$1news.onet.pl...
[...]

UĹźywam na K770i

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-09 13:17:03
Autor: Agent
GPS w telefonie

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b96354a$1news.home.net.pl...
[...]
fotoradarĂłw i dobrej mapie Warszawy (reszta kraju jest mniej istotna).
Dodam, ze zdaję sobie sprawę z ograniczeń takiego rozwiązania i akceptuję
taki kompromis. ;-)

Nokia Maps (Ovi Maps). Można chyba wgrac demo i spróbować przez kilka dni. Mapy można pobrac na komp a potem wgrać do tel. Jak dla mnie NM działa na procesorze mojego tel (N 6650) o wiele szybciej (tzn. przewijanie mapy, zoom) niż np Garmin.

Data: 2010-03-09 15:02:25
Autor: Michal Jankowski
GPS w telefonie
"Agent" <wprzyjemski@onet.ue> writes:

[...]

Ovi Maps na E72 jest za darmo. Nie demo, tylko po prostu za darmo.

  MJ

Data: 2010-03-09 14:50:23
Autor: to
GPS w telefonie
Michal Jankowski wrote:

Ovi Maps na E72 jest za darmo. Nie demo, tylko po prostu za darmo.

Jeśli mówisz o tym, co jest zainstalowane standardowo w telefonie, to za darmo są same mapy, natomiast aplikacja twierdzi, że "nawigowanie" jest już płatne, tylko pierwszy tydzień za darmo.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-09 15:57:40
Autor: Michal Jankowski
GPS w telefonie
to <to@abc.xyz> writes:

Michal Jankowski wrote:

[...]

Od pewnego czasu dostepny jest upgrade do darmowej wersji.

  MJ

Data: 2010-03-09 15:07:05
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjz1vfth9u6.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

Tylko dla jednego modelu telefonu?
A jakie są opłaty dla pozostałych?

Data: 2010-03-09 15:25:58
Autor: Michal Jankowski
GPS w telefonie
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> writes:

Ovi Maps na E72 jest za darmo. Nie demo, tylko po prostu za darmo.

Tylko dla jednego modelu telefonu?

Nie, nie tylko, ale akurat o ten model pytano. Lista jest tu:
http://maps.nokia.com/ovi-services-and-apps/ovi-maps
Podobno ta lista ma sie rozszerzyc o inne modele tez.

A jakie są opłaty dla pozostałych?

Wydajemisie, ze oplaty byly circa rzedu 8 czy 10 euro miesiecznie. Ale
moge cos przekrecac.

  MJ

Data: 2010-03-09 15:30:03
Autor: J.F.
GPS w telefonie
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hn5km6$adl$1news.onet.pl...
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości
Ovi Maps na E72 jest za darmo. Nie demo, tylko po prostu za darmo.

Tylko dla jednego modelu telefonu?

Nokia poszla za ciosem i juz nie dla jednego modelu, ale dla kilku.
Trzeba sprawdzic.

J.

Data: 2010-03-09 15:33:17
Autor: cztery
GPS w telefonie
Ovi Maps na E72 jest za darmo. Nie demo, tylko po prostu za darmo.

Tylko dla jednego modelu telefonu?
A jakie są opłaty dla pozostałych?

Nie tylko.
Dla mojego E52, E55 tez jest za darmo.
Watek dotyczy telefony E72, wiec dlaczego nie zapytasz sie ile kosztuje Nokia Maps dla np. telefonow Samsunga ?

Data: 2010-03-09 15:40:25
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomości news:4b965c2f$1news.home.net.pl...
[...]

Wątek dotyczy GPS w telefonie.
Nie wiem co Cię ugryzło, że w ten sposób reagujesz na proste pytanie.

Data: 2010-03-09 13:26:23
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia 9 Mar 2010 12:47:22 +0100, to napisał(a):

Co moglibyście polecić?

Jak wyczytałem Symbian, zatem masz do wyboru albo NaviExpert, albo
Sygic, albo Garmin Mobile XT. Co prawda porównywałem nie na Symbianie a na WinMobile i z tych dwóch
ostatnich Sygic był szybki, a Garmin wygrywał poprzez możliwość
zastosowania większej bazy map (np. darmowa UMP, czy komercyjna GPMapa). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 13:30:56
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1ccvvvv1odmj4$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
Dnia 9 Mar 2010 12:47:22 +0100, to napisał(a):

Co moglibyście polecić?

Jak wyczytałem Symbian, zatem masz do wyboru albo NaviExpert, albo
Sygic, albo Garmin Mobile XT.

A normalnych nawigacji na Symbiana nie ma?

Data: 2010-03-09 13:36:38
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 13:30:56 +0100, Cavallino napisał(a):

Jak wyczytałem Symbian, zatem masz do wyboru albo NaviExpert, albo
Sygic, albo Garmin Mobile XT.

A normalnych nawigacji na Symbiana nie ma?

A co w tych jest nienormalnego?
Garmin Mobile XT to w zasadzie to co masz w Nuvi :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 13:48:29
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:13fm5etvp0jc3.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
[...]

Raczej nie ma nic normalnego, każda jakieś udziwnienia posiada.
Normalna to taka która ma dobre mapy rastrowe i działa bez podłączenia do netu czy opłat za korzystanie.

Data: 2010-03-09 13:58:42
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 13:48:29 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

Mapy rastrowe w nawigacji samochodowej?
Raczysz żartować :)

i działa bez podłączenia do netu czy opłat za korzystanie.

Wymienione przeze mnie (oprócz NaviExperta) tak działają. Jedynymi
opłatami za korzystanie są opłaty za zakup programu i ewentualną
subskrypcję uaktualnień. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 14:10:53
Autor: Grejon
GPS w telefonie
MadMan pisze:
[...]

A co w nich złego? Bo IMO dla "90% gospodyń z Gdańska" ważne jest aby navi szybko się odnalazła i wyznaczyła trasę do miejsca podróży. To czy to się będzie odbywać na mapach rastrowych, wektorowych czy jeszcze innych ich nie obchodzi...

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2010-03-09 14:18:28
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Dopóki nie potrzebuje zobaczyć na ekranie w którą z pięciu ulic na skrzyżowaniu ma faktycznie skręcić, lub jak zjechać z węzła Sośnica. ;-)

Data: 2010-03-09 14:30:21
Autor: Grejon
GPS w telefonie
Cavallino pisze:

Dopóki nie potrzebuje zobaczyć na ekranie w którą z pięciu ulic na skrzyżowaniu ma faktycznie skręcić, lub jak zjechać z węzła Sośnica. ;-)

No patrz, jakoś nie mam takich problemów :) To by znaczyło że AM ma mapy wektorowe?

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2010-03-09 14:41:51
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hn5ihb$chf$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

[...]

Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, twierdziłem że przy nawigacjach opartych właśnie o mapy wektorowe możesz mieć problem, bo to wyklucza wyświetlenie czegoś na ekranie w sposób czytelny.

Data: 2010-03-09 14:52:40
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 14:41:51 +0100, Cavallino napisał(a):

Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, twierdziłem że przy nawigacjach opartych właśnie o mapy wektorowe możesz mieć problem, bo to wyklucza wyświetlenie czegoś na ekranie w sposób czytelny.

Zupełna nieprawda. Właśnie na mapach wektorowych łatwiej zorientować się
gdzie masz zjechać. Mapy rastrowe są dobre, a nawet bardzo dobre, lecz na papierze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 15:01:26
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1do30sslgqwfh$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
[...]

Bzdura.
Po prostu chyba nie widziałeś jak to wygląda na ładnie narysowanym ekranie.

Data: 2010-03-09 15:14:33
Autor: f
GPS w telefonie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hn5kbj$98m$1news.onet.pl...
Po prostu chyba nie widziałeś jak to wygląda na ładnie narysowanym ekranie.

Ładny ekran to 1920x1200 czy jakieś małe gówno z nawigacji?

Data: 2010-03-09 15:18:32
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "f" <f@gh.ij> napisał w wiadomości news:hn5l4d$cag$1news.onet.pl...

[...]

Przeczytaj na co odpowiadasz.

Data: 2010-03-09 15:28:50
Autor: J.F.
GPS w telefonie
[...]

Odnosze wrazenie ze musisz napisac swoja definicje "mapy rastrowej", i moze jeszcze "mapy wektorowej", bo chyba o czym innym mowimy.

J.

Data: 2010-03-09 15:36:49
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Odnosze wrazenie ze musisz napisac swoja definicje "mapy rastrowej", i moze jeszcze "mapy wektorowej", bo chyba o czym innym mowimy.

Chyba tak, myślę o różnicach między garminem a np. AM.

Data: 2010-03-09 16:29:24
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:36:49 +0100, Cavallino napisał(a):

Odnosze wrazenie ze musisz napisac swoja definicje "mapy rastrowej", i moze jeszcze "mapy wektorowej", bo chyba o czym innym mowimy.

Chyba tak, myślę o różnicach między garminem a np. AM.

I jedno i drugie to mapa wektorowa. Chyba że najnowsze Garminy turystyczne, te mają opcję podkładu z
odpowiednio skalibrowanego rastra. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 18:43:31
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1rc2kj0ib3eoy$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
[...]

No ok.
To o co chodzi z tymi różnicami w jej prezentacji?

Data: 2010-03-09 18:56:37
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 18:43:31 +0100, Cavallino napisał(a):

No ok.
To o co chodzi z tymi różnicami w jej prezentacji?

O algorytm wyświetlania :)
A jak gdzieś tu rzuciłem, różnice jakieś porażające nie są. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 17:20:33
Autor: J.F.
GPS w telefonie
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hn5mdv$h62$1news.onet.pl...
[...]

I wydaje ci sie ze ktory ma rastrowe ?

Garmin od zawsze mial mapy wektorowe, dopiero od niedawna ma jakies tam zaczatki obslugi map rastrowych.
Z tym ze jego mapy wektorowe maja tez obiekty obszarowe - opisane odcinkami obwodu.

mapa rastrowa = taka ktora ma zapamietany obraz mapy piksel po pikselu.
Tak jakbys papier zeskanowal.

Papierowe mapy topograficzne zawieraja sporo informacji, typu np poziomice, czy typ lasu, ktorych pełne przeniesienie na wektory jest pracochlonne, a w samochodzie prawie kompletnie nieprzydatne.
Do samochodu wystarcza mapa drogowa, ktora z natury jest wektorowa.

Rastrowa do celow samochodowych sie praktycznie w ogole nie nadaje.

J.

Data: 2010-03-09 18:47:39
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hn5sg8$7eq$1news.onet.pl...
[...]

Już ustaliliśmy, że źle to określiłem, po co to ciągnąć?
Ale dalej nie wiem dlaczego w garminie to wszystko wygląda jak kupa kresek, a nie mapa.

Data: 2010-03-09 19:28:04
Autor: J.F.
GPS w telefonie
On Tue, 9 Mar 2010 18:47:39 +0100,  Cavallino wrote:
I wydaje ci sie ze ktory ma rastrowe ?
Już ustaliliśmy, że źle to określiłem, po co to ciągnąć?
Ale dalej nie wiem dlaczego w garminie to wszystko wygląda jak kupa kresek, a nie mapa.

Nie wiem o co ci chodzi, ale sposob prezentacji moze byc roznisty - w zaleznosci od chocby zadanej ilosci szczegolow, kreskowaniu obszarow
z braku kolorow, po np uproszczenia powodujace ze sie sprzet wyrabia.

J.

Data: 2010-03-09 20:04:54
Autor: radekp@konto.pl
GPS w telefonie
Tue, 9 Mar 2010 18:47:39 +0100, w <hn61jn$rah$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

Ale dalej nie wiem dlaczego w garminie to wszystko wygląda jak kupa kresek, a nie mapa.

A dlaczego na C64 jedna gra wyglądała super, a inna nie?
Bo robili inni programiści...

Data: 2010-03-09 15:26:04
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:01:26 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

No nie widziałem, mój smartfon to ledwo 320x320 i mapa turystyczna
rastrowa wygląda na tym bardzo źle (aczkolwiek nie testowałem w terenie
- program to KaMap Compassu, nie bywam w terenie który jest na
demomapie). Nie sądzę jednak żeby np. taki węzeł Sośnica był narysowany na mapie
rastrowej na tyle dobrze, żeby można było się zorientować jak pojechać.
Tym bardziej bez prowadzenia głosowego i graficznego "gdzie pojechać". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 15:32:50
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:12cwpmmt57738.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
[...]

No nie widziałem

To po co wypowiadasz się na temat, na którym nie masz pojęcia?

i mapa turystyczna
rastrowa wygląda na tym bardzo źle

Ona ma coś wspólnego z nawigacją i tym co ona wyświetla?

Nie sądzę jednak żeby np. taki węzeł Sośnica był narysowany na mapie
rastrowej na tyle dobrze, żeby można było się zorientować jak pojechać.

Już miałeś info od usera AM że nie ma z tym problemu.

Tym bardziej bez prowadzenia głosowego i graficznego "gdzie pojechać".

A kto powiedział że bez?

Data: 2010-03-09 15:35:17
Autor: cztery
GPS w telefonie
No nie widziałem

To po co wypowiadasz się na temat, na którym nie masz pojęcia?

Ale to Ty nie masz pojecia.
Nie ma zadnego programu dzialajacego na tlefonach, ktory uzywa map rastrowych.

Data: 2010-03-09 19:22:58
Autor: J.F.
GPS w telefonie
On Tue, 09 Mar 2010 15:35:17 +0100,  cztery wrote:
To po co wypowiadasz się na temat, na którym nie masz pojęcia?
Ale to Ty nie masz pojecia.
Nie ma zadnego programu dzialajacego na tlefonach, ktory uzywa map rastrowych.

Trekbuddy, Trailexplorer, Szwedraczek, i chyba by sie jeszcze cos
znalazlo.

Zaden to nie jest "nawigacja samochodowa".

J.

Data: 2010-03-09 16:30:20
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:32:50 +0100, Cavallino napisał(a):

Nie sądzę jednak żeby np. taki węzeł Sośnica był narysowany na mapie
rastrowej na tyle dobrze, żeby można było się zorientować jak pojechać.

Już miałeś info od usera AM że nie ma z tym problemu.

AM to mapa wektorowa.
Tym bardziej bez prowadzenia głosowego i graficznego "gdzie pojechać".

A kto powiedział że bez?

Nie widzę na dzień dzisiejszy technicznej możliwości realizacji czegoś
takiego. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 16:39:45
Autor: Mariusz Wozniak
GPS w telefonie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn5kbj$98m$1@news.onet.pl...
Po prostu chyba nie widziałeś jak to wygląda na ładnie narysowanym ekranie.

To napisz, prosze, jakie znasz nawigacje samochodowe na mapach rastrowych. Zaznaczajac, ze Automapa, Tomtom, Igo8, Garmin, Sygic i cala popularna reszta to mapy wektorowe, i obok rastrowych nawet nie lezaly.

X.

Data: 2010-03-09 15:26:14
Autor: J.F.
GPS w telefonie
Cavallino pisze:
[...]

Nie pomylilo ci sie cos ?

Nie wyklucza, tylko wymaga przemyslenia sposobu wyswietlania przez program.
Ryzyko ze w pewnych sytuacjach sie nie da istnieje, ale jest przez zoom i pan zmniejszane.

A mapy rastrowe .. no coz, do samochodu sie praktycznie nie nadaja:
- za duze by byly, gdyby mialy miec potrzebna dokladnosc,
- zooma nie ma, lub kosztem kolejnych GB pamieci,
- nawigowac sie na takiej nie da, bo w rastrze nie ma potrzebnej informacji. Chyba ze pomocnicza informacje wektorowa wprowadzimy.
- wyswietlaniem POI nie daje sie sterowac, no chyba ze jakos na pomocniczych warstwach
- znieksztalcenia wynikajace z odwzorowania sa, choc powiedzmy ze na Europe wystarczy.

Zadna samochodowa mapa nie jest rastrowa.
Tylko ja jezdze z Trekbuddy, bo lubie, ale to drugi gps, zapasowy niejako .

J.

Data: 2010-03-09 14:20:36
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 09 Mar 2010 14:10:53 +0100, Grejon napisał(a):

[...]

Nawigacja zawierająca tylko mapy rastrowe wyznaczy w ten sposób trasy,
bo nie ma takiej możliwości. Jak dla mnie do samochodu - tylko mapy wektorowe. Turystycznie także
używam jedynie wektorowych bo takie możliwości ma mój GPS turystyczny.
Niemniej Garmin zrobił pewien krok w kierunku rastrów - w nowych
odbiornikach można jako "podkład" pod mapę wektorową wrzucić mapę
rastrową i jest to rozwiązanie do turystyki bardzo dobre. Do samochodu
zaś - po co?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 14:27:54
Autor: Grejon
GPS w telefonie
MadMan pisze:

Nawigacja zawierająca tylko mapy rastrowe wyznaczy w ten sposób trasy,
bo nie ma takiej możliwości.

Wyznaczy bo nie ma takiej możliwości? Ciekawostka :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2010-03-09 14:53:19
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 09 Mar 2010 14:27:54 +0100, Grejon napisał(a):

Nawigacja zawierająca tylko mapy rastrowe wyznaczy w ten sposób trasy,
bo nie ma takiej możliwości.

Wyznaczy bo nie ma takiej możliwości? Ciekawostka :)

Głupi chochlik oczywiście wyciął "nie" przed "wyznaczy" :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 14:17:16
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:

Normalna to taka która ma dobre mapy rastrowe

Mapy rastrowe w nawigacji samochodowej?

Mowa o nawigacji w telefonie.
To że wieki temu z racji beznadziejnych ekranów nie dawało się inaczej niż wektorowo, nie oznacza że taki stan rzeczy musi trwać po kres świata.

Data: 2010-03-09 15:31:38
Autor: cztery
GPS w telefonie
Mowa o nawigacji w telefonie.
To że wieki temu z racji beznadziejnych ekranów nie dawało się inaczej
niż wektorowo, nie oznacza że taki stan rzeczy musi trwać po kres świata.

Podaj choc JEDEN program dzialajacy na dowolnych komorkach, ktory uzywa map rastrowych.

Data: 2010-03-09 15:28:42
Autor: cztery
GPS w telefonie
A co w tych jest nienormalnego?

Raczej nie ma nic normalnego, każda jakieś udziwnienia posiada.
Normalna to taka która ma dobre mapy rastrowe i działa bez podłączenia
do netu czy opłat za korzystanie.

Zadna ze znanych mi nawigacji nie opiera sie na mapach rastrowych.

Bez podlaczenia do netu i bez naliczania oplat dziala Nokia maps, min. na mojej E52, ktora ma Symbiana.

Data: 2010-03-09 15:35:34
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomości news:4b965b1c$1news.home.net.pl...
[...]

A to widać coś pokręciłem w nazewnictwie.
Jak się nazywa rozwiązanie w AM?

Bez podlaczenia do netu i bez naliczania oplat dziala Nokia maps

Znaczy mapy są za friko (w sensie raz kupujesz i wieki używasz)?
To miła nowość.

Data: 2010-03-09 15:39:18
Autor: cztery
GPS w telefonie
Zadna ze znanych mi nawigacji nie opiera sie na mapach rastrowych.

A to widać coś pokręciłem w nazewnictwie.
Jak się nazywa rozwiązanie w AM?

Nie wiem. Ale dziala na mapach wektorowych.
Podobnie jak 99% oprogramowania GPS, nie tylko komorkowego.
Jako podklad rastrowy mozna uzyc np. soft Garmina na jego turystycznych nawigacjach przenosnych.
Raster to najzwyczajniej - zeskanowana mapa. Jako taki nie ma zadnych informacji o obiektach na niej - bo to zbior pixeli
Dlatego uzywa sie go tam gdzie nie istnieja mapy wektorowe a sa np. dobre stare sztabowki.

Bez podlaczenia do netu i bez naliczania oplat dziala Nokia maps

Znaczy mapy są za friko (w sensie raz kupujesz i wieki używasz)?
To miła nowość.

Si.
Sciagasz Nokia Ovi Maps, zaznaczasz ktore mapy chcesz sobie wgrac do komorki i dziala za kompletna darmoche.
Mapy sa calej Europy (czy wiecej nie wiem, nie szukalem). Gdy pojawi sie nowa mozna ja zupdateowac przy podlaczeniu telefonu do kompa.

Data: 2010-03-09 15:41:54
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomości news:4B965D96.10902dwa.trzy...
Zadna ze znanych mi nawigacji nie opiera sie na mapach rastrowych.

A to widać coś pokręciłem w nazewnictwie.
Jak się nazywa rozwiązanie w AM?

Nie wiem.

No to ja też już nie, w każdym razie o to mi chodzi.
Żeby to co widać nie było plątaniną prostych kresek (jak w garminie), tylko jakimś konkretnym rysunkiem.

Data: 2010-03-09 16:38:13
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:41:54 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

Dużej różnicy nie ma:
http://w3.automapa.com.pl/pl/upload/images/screen4.png - automapa
http://w3.automapa.com.pl/pl/upload/images/screen3.png - automapa z
budynkami 3D
http://ngps.pl/wp-content/uploads/2009/06/gpmapa_1.jpg - GPMapa na
Garminie
http://www.gpsblog.pl/wp-content/uploads/2009/06/budowa-gpmapa.jpg -
GPMapa nieco inaczej
http://blogn.pl/wp-content/uploads/gpmapa_topo_nuvi.jpg - GPMapa Topo
(turystyczna) z fikuśnym cieniowaniem wysokości na Nuvi.

Wszystkie te mapy to mapy wektorowe!

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 18:46:04
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
[...]

Jeśli nie widzisz tutaj różnicy to szkoda dalszego gadania.

Data: 2010-03-09 18:58:51
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 18:46:04 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

Na małym ekraniku komórki różnica jest niewielka. Porównywałem. Zresztą w większym przybliżeniu Garmin też wyświetla strzałki takie jak
widać na AM. Te ekrany może nie są najszczęśliwiej dobrane, bo powiększenie AM jest
znaczne, a Garmina niewielkie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 20:28:04
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:n9nw5qm4bqfv$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
[...]

Co prawda używałem tylko poprzedniej wersji garmina dla pda, ale różnica była ogromna, nie dało się na to patrzeć.

Data: 2010-03-09 20:47:08
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 20:28:04 +0100, Cavallino napisał(a):

Na małym ekraniku komórki różnica jest niewielka.

Co prawda używałem tylko poprzedniej wersji garmina dla pda, ale różnica była ogromna, nie dało się na to patrzeć.

Na to się nie gapi, tego się używa :) Zaręczam ci że jest całkiem
nieźle, aczkolwiek Automapa rzeczywiście lepiej wygląda. No i prędkość
działania Garmina powala (w sensie negatywnym niestety) - na Samsungu z
prockiem 600 MHz jest powiedzmy że znośnie, Automapa zaś na tym lata. Z kolei na GPSie turystycznym nie chciałbym mieć takich bajerów jakie AM
ma, wolę kreski :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 20:51:15
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:rzo5w5m8upim.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
[...]

W używaniu też było kiepsko, chyba nagorszy program jak dane mi było sobie testować.
Może tylko z TT rywalizować, który jest równie obskurny.

Data: 2010-03-09 21:18:57
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 20:51:15 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

A tu się stanowczo nie zgodzę. Program jest prosty, ale czytelny. Jak zacząłem używać Automapy to stwierdziłem że "tam gdzie kończy się
logika, tam zaczyna się interfejs Automapy". Niektóre przyciski za małe,
do tego trzeba się domyślać co gdzie znaleźć (zapis trasy w "modyfikuj",
edycja trasy w "infromacje", słodko...). W Garminie jest z tym w moim odczuciu lepiej. Może to przyzwyczajenie, a
może po prostu lepsze przemyślenie interfejsu (który jest z pewnością
uboższy, niemniej bardziej czytelny). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 20:25:41
Autor: Waldek Godel
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 21:18:57 +0100, MadMan napisał(a):

W Garminie jest z tym w moim odczuciu lepiej. Może to przyzwyczajenie, a
może po prostu lepsze przemyślenie interfejsu (który jest z pewnością
uboższy, niemniej bardziej czytelny).

z pewnością, zwłaszcza wyszukiwanie adresów.... jak chcesz zobaczyć czytelny interfejs, to spójrz na tomtoma

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-09 22:21:32
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Tue, 9 Mar 2010 20:25:41 +0000, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Hm, wygląda jak w automapie. Praktycznie dosłownie.
jak chcesz zobaczyć czytelny interfejs, to spójrz na tomtoma

Nie, dzięki, mam AM w wersji zupełnie legalnej :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-10 15:29:11
Autor: radekp@konto.pl
GPS w telefonie
Tue, 9 Mar 2010 22:21:32 +0100, w
<ruaha2iob9w7.dlg@pedalarstwo.to.moja.pasja.net>, MadMan
<madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Nie, szczegółów już nie pomnę, ale w Garminie są dwa sposoby wyszukiwania
adresów :). Trzeba wybrać z góry jeden (AFAIR to zależało od tego jak
szczegółowo opisano miasto).

AFAIR jak w mieście nie było oznaczonych ulic, to nie mogłeś szukać po adresie
(bo w ogóle nie znajdowało miasta).

Data: 2010-03-10 17:42:37
Autor: MadMan
GPS w telefonie
Dnia Wed, 10 Mar 2010 15:29:11 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

AFAIR jak w mieście nie było oznaczonych ulic, to nie mogłeś szukać po adresie
(bo w ogóle nie znajdowało miasta).

A, zdaje się że tak jest. Mi się nie zdarzyło nigdy bo po takich
wiochach nie jeździłem (albo mapy miałem bardziej szczegółowe). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-10 14:41:57
Autor: J.F.
GPS w telefonie
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info>
[...]

Zartujesz, czy jakas nowa wersja wyszla ? :-)

J.

Data: 2010-03-10 14:18:16
Autor: Waldek Godel
GPS w telefonie
Dnia Wed, 10 Mar 2010 14:41:57 +0100, J.F. napisał(a):

Zartujesz, czy jakas nowa wersja wyszla ? :-)

nie, nie żartuję i nie wyszła.
Tysiące użytkowników iGo które pobrało do niego skórkę przypominającą TT
też nie żartowało.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-10 15:50:09
Autor: radekp@konto.pl
GPS w telefonie
Wed, 10 Mar 2010 14:18:16 +0000, w <9zwi4ejfyiku$.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(-a):

nie, nie żartuję i nie wyszła.
Tysiące użytkowników iGo które pobrało do niego skórkę przypominającą TT
też nie żartowało.

A jaki to jest % użytkowników Igo?
I jaki jest to % użytkowników Igo używających innych skórek?
I tak dominuje GurjonSkin.

Data: 2010-03-10 15:26:43
Autor: radekp@konto.pl
GPS w telefonie
Tue, 9 Mar 2010 20:25:41 +0000, w <1un4bdoio2ix4$.dlg@lepper.institute.com>,
> [...]

z pewnością, zwłaszcza wyszukiwanie adresów.... jak chcesz zobaczyć czytelny interfejs, to spójrz na tomtoma

Kiepski przykład... AM, oprócz kilku "innowacji" (o których już było), ma
wygodny interface, a zamiast TT to podstawiłbym wyżej Mapęmap.
Prosto, prostacko - i czytelnie.

Data: 2010-03-09 23:24:42
Autor: Cavallino
GPS w telefonie
[...]

To się zgadza, dlatego używam I-go.

Data: 2010-03-10 10:06:35
Autor: Mirek Ptak
GPS w telefonie
Dnia 2010-03-09 20:51,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Jasne :)
http://www.pocketgpsworld.com/reviews/tomtom-950/950-map1.jpg

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-03-09 23:09:31
Autor: J.F.
GPS w telefonie
On Tue, 9 Mar 2010 18:46:04 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Merytorycznie duzej roznicy nie ma.

Dobrze byloby porownac ten sam obszar - bo tak to zauwaz ze za gesto
na tym garminie sa ulice zeby je nazywac, choc te czerowne mogby
nazwac. No i to jest jpg - utrata jakosci wystapila przy konwersji, to widac
:-)

J.

Data: 2010-03-09 13:29:45
Autor: f
GPS w telefonie

[...]

Mapy pochodzą z jednego źródła: Imagis
Aktualizowane są sporadycznie, kilka razy w roku
Na telefon najlepszy jest http://www.naviexpert.pl/pobierz.html
Alternatywy mogą być tylko gorsze

GPS w telefonie