GPS z A-GPS

Data: 2009-08-29 17:17:23
Autor: Adax
GPS z A-GPS
Witam! Niektóre komóry mają GPS, a nie które GPS AGPS...  Co to właściwie jest GPS AGPS?  Czy będzie GPS bez internetu? proszę o wyrozumiałość, ale różne rzcey o tym czytałem, więc b. proszę o wypowiedź praktyka. Pozdr!

Data: 2009-08-29 17:22:34
Autor: Flo
GPS z A-GPS
Adax pisze:

[...]

AGPS - Asystent GPS. Zanim komórka złapie sygnał GPS (FIX) to wstępnie w przybliżeniu lokalizuje pozycję urządzenia w oparciu o sygnał z nadajników BTS (operatora)

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-08-29 17:24:14
Autor: Flo
GPS z A-GPS
Flo pisze:

AGPS - Asystent GPS. Zanim komórka złapie sygnał GPS (FIX) to wstępnie w przybliżeniu lokalizuje pozycję urządzenia w oparciu o sygnał z nadajników BTS (operatora)

Tu masz ładnie opisane
http://pl.wikipedia.org/wiki/AGPShttp://pl.wikipedia.org/wiki/AGPS

Data: 2009-08-29 18:33:25
Autor: Flo
GPS z A-GPS

Poprawiony link

Data: 2009-08-29 18:02:08
Autor: Paweł
GPS z A-GPS

[...]

Odbiornik GPS pobiera stosunkowo dużo prądu. W telefonach GSM zasilanych z akumulatora włącza się go tylko gdy jest potrzebny. Jednak aby odbiornik określił swoją pozycję konieczne są pewne informacje przesyłane przez satelity sytemu GPS dość rzadko. Jeśli odbiornik pozostawał wyłączony przez dłuższy czas to nie miał on możliwości odebrania potrzebnych danych i na pierwsze określenie pozycji (skompletowanie wszystkich danych) trzeba dłużej poczekać. Aby skrócić ten czas część danych zamiast z satelitów pobiera się okresowo przez Internet. To właśnie nazywa się AGPS.

Paweł

Data: 2009-08-29 19:09:12
Autor: Adax
GPS z A-GPS
Użytkownik "Paweł" <pawel.neo@neostrada.pl> napisał w wiadomości
[...]

Dzięki wszytkim za podpowiedzi!  I tylko 1 pytańko: gdy nie będę miał internetu w telefonie, albo będę miał zablokowany, to czy taki GPS będzie funkcjonalny?

Jaki telefon polecacie w przyzwoitej cenie z GPS? Pozdr!

Data: 2009-08-29 19:37:46
Autor: ToMasz
GPS z A-GPS

Dzięki wszytkim za podpowiedzi!  I tylko 1 pytańko: gdy nie będę miał internetu w telefonie, albo będę miał zablokowany, to czy taki GPS będzie funkcjonalny?
tak q 100%
Jaki telefon polecacie w przyzwoitej cenie z GPS?
żaden. Dlaczeo? bo GPS (w naszym rozumieniu) to dobiornik pewnych
danych. Skąd mamy wiedzieć co z owymi danymi masz zamiar robic?  Wejdź
na allegro, telefony i akcesoria, każ szukać w opisach GPS i masz 7000
prawidłowych odpowiedzi
ToMasz

Data: 2009-08-30 17:52:27
Autor: J.F.
GPS z A-GPS
On Sat, 29 Aug 2009 19:37:46 +0200,  ToMasz wrote:
Dzięki wszytkim za podpowiedzi!  I tylko 1 pytańko: gdy nie będę miał internetu w telefonie, albo będę miał zablokowany, to czy taki GPS będzie funkcjonalny?
tak q 100%

Z tym ze czas lapania fixa moze wyjsc dlugi. 5-10 minut.

Jaki telefon polecacie w przyzwoitej cenie z GPS?
żaden. Dlaczeo? bo GPS (w naszym rozumieniu) to dobiornik pewnych
danych. Skąd mamy wiedzieć co z owymi danymi masz zamiar robic?

Slusza uwaga - po co komu ten GPS - od tej odpowiedzi trzeba zaczac.

J.

Data: 2009-08-29 23:29:24
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
GPS z A-GPS
Użytkownik "Adax" <Adax_Tnij@op.pl> napisał w wiadomości news:h7bnbn$cdi$1news.onet.pl...
Jaki telefon polecacie w przyzwoitej cenie z GPS?

Żaden. Lepiej kupić dobrą komórkę z Bluetoothem i BT GPS - na przykład Altiny za około 120 zł. Ten ostatni pracuje 12 godzin na akumulatorze i łapie sygnał po minucie, a telefon łapie po kilkunastu i zżera baterię w znacznie szybszym tempie (próbowałem na Nokii E66).

Pozdr!

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!

Data: 2009-08-30 08:58:36
Autor: Adax
GPS z A-GPS
Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@spam.op.pl> napisał w
wiadomości news:h7c6k1$p0a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dzięki! Też już zdążyłem przeczytać, że z komórą najlepiej współpracuje moduł GPS. A czy BT  wkomórze nie zrzera energii? Jak długo możesz pracować komórką z załączonym BT i nawigacją? Pozdr!

Data: 2009-08-30 13:55:56
Autor: cztery
GPS z A-GPS
Żaden. Lepiej kupić dobrą komórkę z Bluetoothem i BT GPS - na przykład Altiny za około 120 zł.

Uwielbiam takie "zdecydowane" odpowiedzi...

Ten ostatni pracuje 12 godzin na akumulatorze i łapie sygnał po minucie, a telefon łapie po kilkunastu i zżera baterię w znacznie szybszym tempie (próbowałem na Nokii E66).

Nokia E52 lapie sygnal szybciej niz najszybszy znany mi zewnetrzny GPS (mam Garmina Vista HCx i holuxa M-1000).
Z wlaczonym caly czas GPSem dziala bez problemu i dobe.

Data: 2009-08-30 13:59:05
Autor: Flo
GPS z A-GPS
cztery pisze:

Z wlaczonym caly czas GPSem dziala bez problemu i dobe.

Włączony to jedno ale czy podczas korzystania z GPS tyle trzyma.

Data: 2009-08-30 14:10:37
Autor: cztery
GPS z A-GPS
Z wlaczonym caly czas GPSem dziala bez problemu i dobe.

Włączony to jedno ale czy podczas korzystania z GPS tyle trzyma.

Uzywalem go jako nawigacji podczas ostatniej wybieczki do Poznania (koncert Radiohead). 4h drogi z Gdanska, a pozniej okolo 1h nawigacji po Poznaniu. "Zjadlo" mi dwie kreski z siedmiu.

Data: 2009-08-30 15:47:15
Autor: qwerty
GPS z A-GPS
Użytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4a9a6c41$1@news.home.net.pl...
[...]

Tylko pierwsza kreska znika jak jest pół baterii. :)

Data: 2009-08-30 17:06:53
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
GPS z A-GPS

[...]

Mój wintec 201 łapie sygnał w 4s od włączenia. Warunek jeden:
włączyłem go w miejscu uprzedniego wyłączenia.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 18:28:31
Autor: qwerty
GPS z A-GPS
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7e3bv$49n$1@news.interia.pl...
Mój wintec 201 łapie sygnał w 4s od włączenia. Warunek jeden:
włączyłem go w miejscu uprzedniego wyłączenia.

Mam rozumieć, że satelity się nie przemieściły?

Data: 2009-08-30 18:35:03
Autor: Flo
GPS z A-GPS
qwerty pisze:

Mój wintec 201 łapie sygnał w 4s od włączenia. Warunek jeden:
włączyłem go w miejscu uprzedniego wyłączenia.

Mam rozumieć, że satelity się nie przemieściły?

Pokazuje mu ostatnie położenie, a korektę wprowadza po złapaniu fix'a. Inaczej się nie da.

Data: 2009-08-30 20:53:53
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
GPS z A-GPS

Mój wintec 201 łapie sygnał w 4s od włączenia. Warunek jeden:
włączyłem go w miejscu uprzedniego wyłączenia.

Mam rozumieć, że satelity się nie przemieściły?

Łapie sygnał, czyli łapie fixa.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 20:05:38
Autor: J.F.
GPS z A-GPS
On Sun, 30 Aug 2009 17:06:53 +0200,  Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Mój wintec 201 łapie sygnał w 4s od włączenia. Warunek jeden:
włączyłem go w miejscu uprzedniego wyłączenia.

I zapewne jeszcze przed chwila.

Pomijajac wiele czynnikow, to trzeba jeszcze miec aktualny almanach.
A jest on transmitowany co 30 sekund, lub mozna sciagnac przez gprs.

A biorac pod uwage ze czasem odbiornik startuje dluzej niz 30-60
sekund, to widac tych wiele czynnikow jest nie do pominiecia.

J.

Data: 2009-08-30 13:47:51
Autor: Błażej
GPS z A-GPS
Dnia Sat, 29 Aug 2009 19:09:12 +0200, Adax napisał(a):

Jaki telefon polecacie w przyzwoitej cenie z GPS? Pozdr!

Ja polecam Nokie 6220c.
GPS po bluetooth ma tę zaletę, że oba urządzenia działają dłużej bez
ładowania. Przy jednym urządzeniu lekarstwem na to jest ładowarka
samochodowa. Natomiast wadą dwóch urządzeń jest ich ilość. Przy urządzeniu
2w1 masz zawsze gotowy sprzęt do nawigacji.
Przed dokonaniem wyboru radzę się dobrze zastanowić.
Kiedyś używałem GPS po BT, po przesiadce na N82 nie wyobrażam sobie innego
rozwiązania jak 2w1.
Jest to tylko moje prywatne zdanie i oczywiście możesz się z nim nie
zgadzać.
--
Pozdrawiam.
Błażej

Data: 2009-08-30 13:56:36
Autor: Flo
GPS z A-GPS
Błażej pisze:

Przed dokonaniem wyboru radzę się dobrze zastanowić.

Dokładnie
GPS w telefonie to półśrodek.
Miałem, używałem i się pozbyłem (HTC Wizard).
Albo mamy telefon albo nawigację.
Teraz mam dedykowaną nawigację i telefon - też ma wbudowany GPS ale nie korzystam z niego (BB8820)

Data: 2009-08-30 17:08:49
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
GPS z A-GPS

[...]

Co to znaczy zawsze gotowy?

Telefon mam zawsze włączony, a odbiornik GPS włączam jednym pstryknięciem.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 18:17:58
Autor: ALEX Przekliniak
GPS z A-GPS
Zygmunt M. Zarzecki ni au koto ha itsumo tanosii

[...]

Zawsze masz przy sobie GPS, dedykowaną nawigację można zapomnieć.

--
ALEX Przekliniak, Mobilizacja to wojna i innego wytłumaczenia dla niej nie ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.

Data: 2009-08-30 20:55:40
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
GPS z A-GPS

[...]

A po co mieć zawsze?
Do sklepu chodząc też mam zabierać?
Dla mnie GPS to gadżet, w większości robi za logger.
Nie mam problemu z orientacją.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-30 22:15:21
Autor: ALEX Przekliniak
GPS z A-GPS
[...]

Spytaj tych co chwalą to rozwiązanie.

Data: 2009-08-31 01:09:10
Autor: Janeo
GPS z A-GPS
On 30 Sie, 20:55, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

> [...]

A po co mieć zawsze?
Do sklepu chodząc też mam zabierać?
Dla mnie GPS to gadżet, w większości robi za logger.
Jak jesteś piechurem, to tobie rzeczywiście GPS niepotrzebny i dlatego
możesz go sobie nazywać gadżetem (bo właściwie tylko do lasu na
grzyby...).
Ja jeżdżę samochodem i już nie wyobrażam sobie innej nawigacji -
szczególnie po mieście - jak GPS z komórki. Garmina sprzedałem.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-30 21:12:23
Autor: Błażej
GPS z A-GPS
Dnia Sun, 30 Aug 2009 17:08:49 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Co to znaczy zawsze gotowy?

To znaczy, że nie musisz pamiętać o zabraniu, naładowaniu odbiornika GPS.
Nigdy nie wiadomo w jakiej sytuacji może być potrzebny.

Data: 2009-08-31 12:20:57
Autor: Saiko Kila
GPS z A-GPS
Proces Błażej <blazej_wad@icpnet.pl> zwrócił błąd:
[...]

Przecież telefon też można zapomnieć naładować. Nawet częściej mi się
zdarza. Poza tym nawigacje samochodowe mają albo powinny mieć zasilanie
natychmiast po podłączeniu do samochodu. Osobiście tylko gpsa
trekkingowego do łażenia, samochodowego do samochodu a BT w telefonie
używam do słuchawek.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-08-31 21:07:24
Autor: Błażej
GPS z A-GPS
Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:20:57 -0400, Saiko Kila napisał(a):

[...]

Nie mówimy w tym wątku o typowych nawigacjach samochodowych.
Są ludzie, którzy zapominają o ładowaniu telefonu i tacy, którzy nie
pamiętają o naładowaniu odbiornika GPS.
Rozwiązaniem są ładowarki samochodowe, choć nie zawsze.
Dlatego napisałem, żeby kolega się dobrze zastanowił zanim dokona wyboru.

Data: 2009-08-31 22:26:03
Autor: Janeo
GPS z A-GPS
On 31 Sie, 21:07, Błażej <blazej_...@icpnet.pl> wrote:
[...]
Nie bardzo rozumiem tej dyskusji.
ZAWSZE rozpoczynając nawigację samochodową, do urządzenia (w tym
komórki) wtyka sie przewód zasilania z zapalniczki.
To oczywiste.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-09-01 15:08:30
Autor: Błażej
GPS z A-GPS
Dnia Mon, 31 Aug 2009 22:26:03 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

Nie bardzo rozumiem tej dyskusji.
ZAWSZE rozpoczynając nawigację samochodową, do urządzenia (w tym
komórki) wtyka sie przewód zasilania z zapalniczki.
To oczywiste.

To zależy, jak długą trasę się pokonuje. Nie zawsze trzeba podpinać telefon
do ładowarki.

Data: 2009-09-05 23:10:40
Autor: op23
GPS z A-GPS

Użytkownik "Błażej" <blazej_wad@icpnet.pl>

[...]

To kwestia uchwytu a nie tego czy potrzeba. Dobry uchwyt jest stale podłączony a włożenie urządzenia zasila je (i ładuje)

Data: 2009-09-06 11:32:05
Autor: Błażej
GPS z A-GPS
Dnia Sat, 5 Sep 2009 23:10:40 +0200, op23 napisał(a):

[...]

To kwestia uchwytu, tego czy potrzeba i urządzenia. Nie do wszystkich
telefonów są dedykowane uchwyty.

Data: 2009-09-07 21:49:44
Autor: op23
GPS z A-GPS

[...]

Jest jakiś przymus używania takich telefonów ???

Data: 2009-09-07 21:50:17
Autor: Błażej
GPS z A-GPS
Dnia Mon, 7 Sep 2009 21:49:44 +0200, op23 napisał(a):

[...]

Jest wybór i widzimisie.

Data: 2009-09-05 23:09:35
Autor: op23
GPS z A-GPS

Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com>

[...]
Jakbym musiał tak robić to wolałbym nie używać nawigacji w ogóle

Data: 2009-09-06 02:12:53
Autor: Janeo
GPS z A-GPS
On 5 Wrz, 23:09, "op23" <o...@rt.pl> wrote:
[...]

Jakbym musiał nadal używać wielgachnych nawigacji (jak Garmina 760)
które tak mają, że uchwyty mają na stałe podłączone pod zasilanie, to

Data: 2009-09-07 21:51:18
Autor: op23
GPS z A-GPS

[...]

O co chodzi ?! O małe/duże nawigacje czy umiłowanie (/brak umiłowania) do wkładania wtyczki ??

Data: 2009-09-05 23:08:01
Autor: op23
GPS z A-GPS

Użytkownik "Saiko Kila" <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy>

Co to znaczy zawsze gotowy?

To znaczy, że nie musisz pamiętać o zabraniu, naładowaniu odbiornika GPS.
Nigdy nie wiadomo w jakiej sytuacji może być potrzebny.

Przecież telefon też można zapomnieć naładować.

No można, ale rzadko się to zdarza bo jest raczej niezbędny

Data: 2009-09-06 11:05:31
Autor: Saiko Kila
GPS z A-GPS
Proces op23 <op23@rt.pl> zwrócił błąd:

[...]

Ja głównie odbieram i zapominam naładować bardzo często. A używam
telefonu jako zegarka, alarmu, notatnika i odtwarzaczki MP3, wtedy sobie
przypominam. Czyli telefon jest dla mnie niezbędny, ale zapominam
naładować 2-3 razy  w tygodniu.

Najczęściej zdążę kiedy jest już "żółty", czasem "czerwony" (czyli kilka
minut zostało) więc nie jest formalnie rozładowany, ale awaryjne użycie
jako GPS czy czegokolwiek w takim momencie jest niemożliwe. A np.
trekkingowy GPS (który ma mapy samochodowe i nawigację w razie potrzeby)
wytrzymuje mi 20h _działania_ i wystarczą dwa naładowane AA żeby znowu
było 20h. Telefon jest tu bez sensu.

Data: 2009-09-06 22:44:29
Autor: Janeo
GPS z A-GPS
On 6 Wrz, 17:05, Saiko Kila <fnvxbx...@phgzr.vqrn.arg.cy> wrote:
Ja głównie odbieram i zapominam naładować bardzo często....
Najczęściej zdążę kiedy jest już "żółty", czasem "czerwony"
Najlepiej go w ogóle rozładuj i przestań używać.

Data: 2009-09-07 14:16:37
Autor: Saiko Kila
GPS z A-GPS
Proces Janeo <janeo100@gmail.com> zwrócił błąd:

Najczęściej zdążę kiedy jest już "żółty", czasem "czerwony"
Najlepiej go w ogóle rozładuj i przestań używać.

Nie mogę, jest mi potrzebny.

Data: 2009-09-07 21:44:21
Autor: op23
GPS z A-GPS

[...]

No to rzeczywiście musisz nosić nawigację

[...]

To jeszcze baterie musisz ze sobą nosić ???

Data: 2009-09-01 03:01:46
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
GPS z A-GPS

Co to znaczy zawsze gotowy?

To znaczy, że nie musisz pamiętać o zabraniu, naładowaniu odbiornika GPS.
Nigdy nie wiadomo w jakiej sytuacji może być potrzebny.

Buahhaa
I nie musisz robić pstryk w telefonie, by włączyć gps?
A telefon ładujesz czasem?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-01 15:13:55
Autor: Błażej
GPS z A-GPS
Dnia Tue, 01 Sep 2009 03:01:46 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Buahhaa

Widzę, że masz świetny humor - i to się chwali.

I nie musisz robić pstryk w telefonie, by włączyć gps?

Robiąc w telefonie pstryk na ikonce Garmina włącza się automatycznie
odbiornik GPS. Niewiedziałeś?

A telefon ładujesz czasem?

Nie wiem jak Ty, ale ja telefon ładuję ładowarką włożoną do gniazdka w
ścianie.
Czasem - ale tylko wolnym - to ja się relaksuję.

Data: 2009-08-30 00:23:55
Autor: Janeo
GPS z A-GPS
On 29 Sie, 17:17, "Adax" <Adax_T...@op.pl> wrote:
[...]