GR10 (Pireneje) - nocowanie w namiocie

Data: 2012-01-11 01:41:51
Autor: Michal Szymanski
GR10 (Pireneje) - nocowanie w namiocie
Witam
Mam pytanie do osoby która była na tym slzaku. Czy można na tym szlaku
nocować w namiocie? Z tego co wyczytałem na szlaku codziennie dochodzi
się albo do jakieś wsi gdzie są noclegi albo schroniska ale ze
względów finansowych nie chciałbym spać w schronisku. Pytanie czy
spanie w namiocie jest tam dozwolone, bo część szlaku przecina parki
narodowe ?

Michał Szymański
http://blog.szymanskich.net

Data: 2012-01-11 01:52:46
Autor: cindrel
On 11 Sty, 10:41, Michal Szymanski <mich20...@gmail.com> wrote:
[...]

Nie szedłem konkretnie tym szlakiem ale łazikowałem trochę po stronie
francuskiej i hiszpańskiej (Ordesa, Monte Perdido, Brama Rolanda,
Vignemale,
Gavarnie). Po stronie francuskiej są wyznaczone miejsca do biwakowania
jasną adnotacją, że należy namioty zwinąć rano (chyba do 8) -
sprawdzają
gdzieniegdzie! Ale są za free.
Po hiszpańskiej jest trochę bardziej dziko ale także należy spać w
miejscach
wyznaczonych (mniej ich było). Za spanie na dziko są mandaty. W
Ordesie strażnicy chodzili wieczorem i wyszukiwali namiotów.

Pozdrawiam

Mikka

Data: 2012-01-11 11:01:51
Autor: Olin
Dnia Wed, 11 Jan 2012 01:52:46 -0800 (PST), cindrel napisał(a):

Nie szedłem konkretnie tym szlakiem ale łazikowałem trochę po stronie
francuskiej i hiszpańskiej (Ordesa, Monte Perdido, Brama Rolanda,
Vignemale, Gavarnie).

Byłem w powyższych okolicach w 2003 i moje doświadczenia po obu stronach
granicy były takie, że namiot można legalnie rozbić za darmo w pobliżu
schronisk, ale dopiero wieczorem. W praktyce wieczór oznaczał 17-18.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-01-11 11:05:12
Autor: Olin
Dnia Wed, 11 Jan 2012 11:01:51 +0100, Olin napisał(a):

 namiot można legalnie rozbić za darmo w pobliżu
schronisk,

Się mi jeszcze przypomniało, że po hiszpańskiej stronie widziałem coś w
rodzaju samoobsługowych chatek. Nie wiem jak jest z rozbijaniem namiotów w
ich pobliżu w przypadku braku wolnych miejsc.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj, to diabeł!
 Ona jest swoistym piekłem!"
papież Pius II

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-01-11 17:14:24
Autor: Robert Ostrowski
GR10 (Pireneje) - nocowanie w namiocie
Olin <kuku@adres.w.stopce> napisał(a): że namiot można legalnie rozbić za darmo w pobliżu
schronisk, ale dopiero wieczorem. W praktyce wieczór oznaczał 17-18.

A co to za przyjemność nocowania w pobliżu schroniska...

Data: 2012-01-11 18:39:22
Autor: Zbynek Ltd.
GR10 (Pireneje) - nocowanie w namiocie
Elo

Robert Ostrowski napisał(a) :
Olin <kuku@adres.w.stopce> napisał(a): że namiot można legalnie rozbić za darmo w pobliżu
schronisk, ale dopiero wieczorem. W praktyce wieczór oznaczał 17-18.

A co to za przyjemność nocowania w pobliżu schroniska...

Potem zawsze może powiedzieć, że przeszedł Pireneje/cokolwiek i spał
tylko w namiocie ;-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2012-01-11 23:41:25
Autor: Michal Szymanski
GR10 (Pireneje) - nocowanie w namiocie
To korzystając z okazji jeszcze pytanie. Który odcinek GR10
polecicie , mam czas na 7dni marszu i preferuje odcinki gdzie
generalnie jest zielono czyli nie przepadam za księżycowe  czyli
wysokogórskie  krajobrazy specjalnie mnie  nie pociągają chyba że
idzie się doliną a wysokie góry są na około.  Czyli bardziej coś
takiego http://www.panoramio.com/photo/12131348 albo
http://www.panoramio.com/photo/14894841 niż  http://www.panoramio.com/photo/4230130
albo http://www.panoramio.com/photo/8805087
Dodatkowo dobrze jakby odcinek nie był zatłoczony latem czyli może być
mniej atrakcyjny ale za to mniej oblegany.

Michał Szymański
http://blog.szymanskich.net

Data: 2012-01-12 09:10:24
Autor: Olin
Dnia Wed, 11 Jan 2012 17:14:24 +0000 (UTC), Robert Ostrowski napisał(a):

A co to za przyjemność nocowania w pobliżu schroniska...

Każdy osiąga przyjemność na swój ulubiony sposób.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Odnosi się wrażenie, jakby wszystkie siły zła przystąpiły z pasją
 do kamienowania Ojca Dyrektora. Nie ma bowiem dnia, aby w artykułach,
 audycjach, filmach, wiadomościach itp. nie było obelg i manipulacji,
 których głównym celem jest ojciec Tadeusz Rydzyk."
prof. Janusz Kawecki