GSM PLAY - się zapycha?

Data: 2009-05-29 22:17:49
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
Jestem laikiem w kwestiach technicznych via GSM/UMTS itp.
Mam jednak do szanownego grona (może lamerskie pytanie). Mianowicie jakie są
główne objawy tego, że sieć operatora w danym miejscu się "zapycha" (za duży
ruch)? Czy można uznać za taki objaw np. wycinanie max. 2 sekund tego co
mówi mój rozmówca?

W mojej okolicy PLAY ładnie obstawił się nadajnikami GSM/UMTS. Połączenia w
99% wykonuję z tego samego pomieszczenia (połączenie głównie na stacjonarki
i do PLAY - dodam, że osoby z PLAY, do których dzwonie w czasie rozmowy
korzystają z zasięgu PLAY, tyle że w innej lokalizacji miasta). O ile odkąd
sięgam pamięcią jakość połączeń zawsze stała na wysokim poziomie o tyle od
dwóch dni obserwuję zjawisko polegające na tym, że pewne fragmenty rozmów
(max. 2 - 3 sekundy) są "wycinane". Zdarza się to zarówno w przypadku
połączeń PLAY - PLAY jak i PLAY - telefony stacjonarne.
Wina raczej nie leży po stronie telefonu gdyż opisany przeze mnie problem
występuje również na innych aparatach, które "testowałem" w miejscu, z
którego inicjuję połączenia.
Czy zatem można to podciągnąć pod przeciążenie sieci w mojej okolicy?

Data: 2009-05-29 23:50:35
Autor: Misiu
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack pisze:
Jestem laikiem w kwestiach technicznych via GSM/UMTS itp.

Dotyczy to także VoIP, jakbyś miał wątpliwości ...

[...]

Nie. Jeśli sieć jest zapchana, to po prostu nie uzyskasz połączenia (sygnał zajętości po wybraniu numeru lub brak sygnału).

W przeciwieństwie do VoIPa, w telefonii stacjonarnej i GSM masz gwarancję pasma, więc teoretycznie nie ma możliwości utraty połączenia podczas rozmowy.

[...]

Mam dokładnie tak samo i jak zauważyłem generalnie dotyczy to połączeń do wszystkich sieci. Wycinanie głosek jest we wszystkich sieciach i dotyczy przypadków gdy zmieniana jest komórka podczas połączenia. W Playu niestety ten efekt trwa znacząco dłużej niż w przypadku pozostałych opów i rzeczywiście wycina około 1-2 s rozmowy, ale za to połączenia rzadziej skacze po komórkach niż ma to miejsce w innych sieciach. Włącz sobie netmonitor w komórze i poobserwuj co wyświetla podczas prowadzenia rozmowy.

--
http://voip.stegny.net

Data: 2009-05-30 08:32:37
Autor: TGor
GSM PLAY - się zapycha?
Misiu wrote:
Valdi.Pavlack pisze:

W przeciwieństwie do VoIPa, w telefonii stacjonarnej i GSM masz gwarancję pasma, więc teoretycznie nie ma możliwości utraty połączenia podczas rozmowy.

Masz.

Mam dokładnie tak samo i jak zauważyłem generalnie dotyczy to połączeń do wszystkich sieci. Wycinanie głosek jest we wszystkich sieciach i dotyczy przypadków gdy zmieniana jest komórka podczas połączenia.

Niekoniecznie komórka.

TG

Data: 2009-05-30 09:50:44
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"TGor" news:gvqju5$9g$1inews.gazeta.pl

Misiu wrote:
> Valdi.Pavlack pisze:
> W przeciwieństwie do VoIPa, w telefonii stacjonarnej i GSM masz
> gwarancję pasma, więc teoretycznie nie ma możliwości utraty połączenia
> podczas rozmowy.

Masz.

To nie ja pisałem o tym paśmie - ktoś tutaj niezły kocioł robi.

Data: 2009-05-30 14:16:06
Autor: TGor
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack wrote:

To nie ja pisałem o tym paśmie - ktoś tutaj niezły kocioł robi.

Oj nie to skasowałęm...
było nic nie kasować i odpowiadać nad poztem ;-)

TG

Data: 2009-05-30 14:56:26
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"TGor" news:gvr825$ki5$1inews.gazeta.pl

Oj nie to skasowałęm...
było nic nie kasować i odpowiadać nad poztem ;-)

Nie wiem co skasowałem.
Zawsze odpowiadam pod postem.

Data: 2009-05-31 09:08:01
Autor: TGor
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack wrote:

Nie wiem co skasowałem.
Zawsze odpowiadam pod postem.

Nic. O sobie pisałem. :-P
Gdybym nie ciął posta i pisał NAD cytatem, to problemu by nie było. ;-)

TG

Data: 2009-05-31 10:03:51
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"TGor" news:gvtach$sfu$1inews.gazeta.pl

Nic. O sobie pisałem. :-P

No to wszystko wyjaśnia :) Ja się lekko pogubiłem w tym wszystkim ale jest
już ok :)

Gdybym nie ciął posta i pisał NAD cytatem, to problemu by nie było. ;-)

Mam nadzieję, że teraz będziesz odpowiadał już tylko pod cytatem :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-06-01 16:15:18
Autor: TGor
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack wrote:

Mam nadzieję, że teraz będziesz odpowiadał już tylko pod cytatem :)

Pozdrawiam.

Ja też mam taką nadzieję, popartą wieloletnim doświadczeniem. :D

TG

Data: 2009-06-01 17:10:15
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"TGor" news:h00npm$c07$1inews.gazeta.pl

Ja też mam taką nadzieję, popartą wieloletnim doświadczeniem. :D

O. Widzę, że słowa przeistoczyły się w rzeczywistość :)

Data: 2009-05-30 09:51:49
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"Misiu" news:gvplbb$1v5u$1news2.ipartners.pl

Dotyczy to także VoIP, jakbyś miał wątpliwości ...

Mam tego świadomość, bo korzystałem z tego wynalazku kilka razy i sobie
odpuściłem. Nie wiem jednak co ma piernik do wiatraka jeżeli to jest grupa o
GSMie i pochodnych.

Data: 2009-05-30 07:31:31
Autor: dizel
GSM PLAY - się zapycha?
On Fri, 29 May 2009 22:17:49 +0200, "Valdi.Pavlack"
<Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

też mam to samo, i nie tylko ja ,wielu ludzi też tak ma, zaczęło się
to nie dawno i u mnie na 2g playa, myślę jednak że to nie przeciążenie
sieci a poprostu coś jest źle skonfigurowane, miejmy nadzieję że
niedługo problem zniknie.

Data: 2009-05-30 09:53:09
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"dizel" news:71h12518le2prmgadkbmcb938bjgs7ka3k4ax.com

[...]

No to po części jestem uspokojony, co nie zmienia faktu, że odczuwam lekki
dyskomfort w czasie rozmowy.
Są w P4 jakieś kompetentne osoby, którym można zgłaszać uwagi odnośnie
działania sieci?

Data: 2009-05-30 10:22:44
Autor: .z.
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack pisze:

No to po części jestem uspokojony, co nie zmienia faktu, że odczuwam lekki
dyskomfort w czasie rozmowy.
Są w P4 jakieś kompetentne osoby, którym można zgłaszać uwagi odnośnie
działania sieci?

Mam to samo w Lublinie. Jak mi przerywało to się rozłączałem i przełączałem telefon na sieć Plusa i było ok. Teraz na stałe korzystam z Plusa i tyle.

Data: 2009-05-30 11:01:20
Autor: Jacek Skórzewski
GSM PLAY - się zapycha?
..z. pisze:
Valdi.Pavlack pisze:

[...]

Gorzej będzie, jak się możliwość roamowania u plusa skończy. A to z pewnością nastąpi, jak tylko p4 osiągnie jako takie pokrycie w 2G. Sądzę, że nie dalej, jak za dwa lata.
Przerwa w połączeniu może następować z wielu powodów - handoveru, zmiany kodeka głosu, nagłego pogorszenia warunków na łączu radiowym...

--
Pozdrawiam,
Jacek Skórzewski

Data: 2009-05-30 11:59:59
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"Jacek Skórzewski" news:gvqsin$mt7$1sunflower.man.poznan.pl

Gorzej będzie, jak się możliwość roamowania u plusa skończy. A to z
pewnością nastąpi, jak tylko p4 osiągnie jako takie pokrycie w 2G.
Sądzę, że nie dalej, jak za dwa lata.

Wierzysz w to?
O ile PLAY rozbudowuje się dość dynamicznie to IMHO nie pozwoli sobie na to
aby już pod dwóch latach pozwolić sobie na utratę wewnętrznego roamingu w
Polkomtelu. Jest też druga strona medalu - Polkomtel też zarabia na tym
roamingu konkretne pieniądze.

Przerwa w połączeniu może następować z wielu powodów - handoveru, zmiany
kodeka głosu, nagłego pogorszenia warunków na łączu radiowym...

Opisane problemy występuję chyba również u innych operatorów...

Data: 2009-05-30 12:58:59
Autor: Jacek Skórzewski
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Oczywiście.

[...]

Przestaną korzystać z roamingu jak tylko będą mieli odpowiednie pokrycie własną siecią. To są potężne koszty, których przecież nikt nie będzie ponosił niepotrzebnie.
Ewentualny termin może ulec zmianie - jeśli obecna sytuacja na rynku będzie się przedłużać (słaby kurs złotego), to tempo rozbudowy sieci p4 może zostać przyhamowane. Pytanie tylko jaką zastosują strategię - czy jak najszybciej budować własną sieć w trudnych czasach i uwolnić się od kosztów roamingu, czy płacić za roaming i czekać z rozbudową na korzystniejszy moment.

--
Pozdrawiam,
Jacek Skórzewski

Data: 2009-05-30 13:17:19
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"Jacek Skórzewski" news:gvr3fa$s1o$1sunflower.man.poznan.pl

Pytanie tylko jaką zastosują strategię - czy
jak najszybciej budować własną sieć w trudnych czasach i uwolnić się od
kosztów roamingu, czy płacić za roaming i czekać z rozbudową na
korzystniejszy moment.

Niestety nie posiadam szklanej kuli... :(
Ale jeżeli się nie mylę podobną sytuację mamy na Słowacji. Czy ktoś posiada
informację jak tam wygląda sprawa ewentualnego roamingu wewnętrznego w sieci
o2?

Z własnych obserwacji widzę, że o2 rozbudowuje się w iście imponującym stylu
(oczywiście pomijam już kwestię wielkości kraju). Jeżeli jednak porównam
stan obecny z tym co "widział telefon" z rok temu to postęp jest ogromny.

Data: 2009-05-30 11:57:57
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
".z." news:gvqh6d$nlb$1node1.news.atman.pl

Mam to samo w Lublinie. Jak mi przerywało to się rozłączałem i
przełączałem telefon na sieć Plusa i było ok. Teraz na stałe korzystam z
Plusa i tyle.

Mój problem polega na tym, że po znacznej rozbudowie osiedla mieszkaniowego,
na którym sobie pomieszkuję w czasie pobyty w PL, Plus działa tragicznie -
m. in. dlatego przeszedłem do PLAY, który działał (i mam nadzieję, że będzie
działał) wyśmienicie.
Nie zmienia to jednak faktu, że sytuacja jest dość irytująca... :(

Data: 2009-05-30 12:01:24
Autor: J.F.
GSM PLAY - się zapycha?
On Fri, 29 May 2009 22:17:49 +0200,  Valdi.Pavlack wrote:
[...]

Raczej nie - siec zasadniczo powinna byc tak zrobiona ze rezerwacje sa
lub przepustowosci jest zapas. Raczej uslyszysz zajetosc przy probie
dzwonienia jesli bedzie zapchana.

W mojej okolicy PLAY ładnie obstawił się nadajnikami GSM/UMTS.

A sprobuj wylaczyc UMTS. To moze miec zwiazek z szerokopasmowa
transmisja.

Ewentualnie banalnie - gdzies tam drzewo wyroslo i wchodzi w lacze
radiowe miedzy BTS :-)

J.

Data: 2009-05-30 12:50:31
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"J.F." news:gm0225lt56929qddq6njj00f91rhljvjkq4ax.com

>W mojej okolicy PLAY ładnie obstawił się nadajnikami GSM/UMTS.

A sprobuj wylaczyc UMTS. To moze miec zwiazek z szerokopasmowa
transmisja.

Problem występuję na UMTSie oraz GSMie - sprawdzane na kilku telefonach.

Ewentualnie banalnie - gdzies tam drzewo wyroslo i wchodzi w lacze
radiowe miedzy BTS :-)

Stację UMTS widzę z okna pokoju :)
Stację GSM oddziela ode mnie jeden blok 7 piętrowy.
Wszystko pięknie śmigało przez kilka tygodni a dwa dni temu coś się zaczęło
psuć i wycinać mi po 2 - 3 sekundy z rozmowy. Oczywiście problem nie
występuję cały czas, ale jest dość irytujący.

Data: 2009-05-30 13:57:53
Autor: J.F.
GSM PLAY - się zapycha?
On Sat, 30 May 2009 12:50:31 +0200,  Valdi.Pavlack wrote:
"J.F." news:gm0225lt56929qddq6njj00f91rhljvjkq4ax.com
Ewentualnie banalnie - gdzies tam drzewo wyroslo i wchodzi w lacze
radiowe miedzy BTS :-)

Stację UMTS widzę z okna pokoju :)

Ale nie Ty, tylko czy owa stacja ma dobre lacze ze swoja centrala,
LAC, czy jak to sie tam nazywa ..

J.

Data: 2009-05-30 15:39:22
Autor: tl
GSM PLAY - się zapycha?

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:gvpf1o$5rm$2news.interia.pl...
[...]

To samo w Łodzi. Nie zdziwiłbym się gdyby między nadajnikami transfer lecial po voip i kilka pakietów zabłądziło po drodze. Może niech zmienią kodek na iLBC ? :-DDD

Data: 2009-05-31 10:19:22
Autor: ALEX Przekliniak
GSM PLAY - się zapycha?
tl ni au koto ha itsumo tanosii

[...]

To samo w Łodzi.

To ja chyba w jakiejś innej Łodzi mieszkam. U mnie Play via Play chodzi zupełnie dobrze. W przeciwieństwie do via Plus bo to jakieś nieporozumienie jest.

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-05-31 10:53:00
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"ALEX Przekliniak" news:gvtej5$dru$1inews.gazeta.pl

To ja chyba w jakiejś innej Łodzi mieszkam. U mnie Play via Play chodzi
zupełnie dobrze. W przeciwieństwie do via Plus bo to jakieś
nieporozumienie
jest.

Rozumiem Alex, że korzystasz z infrastruktury 2G PLAY'a?

Data: 2009-05-31 11:21:42
Autor: ALEX Przekliniak
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack ni au koto ha itsumo tanosii

[...]

Owszem korzystam z *2,xG* Playa. I korzystałem z 2G Plusa. Korzystałem/korzystam ze wszystkich MNO ale tylko Plus zdołał mnie do siebie aż tak zrazić, że rzuciłem SIMa Play gdzieś w kąt. Znaczy używałem i Plusa i Playa via Plus, i była to jedna wielka tragedia :-( No ale na szczęście Play zaczął stawiać swoje BTSy i odkurzyłem stary SIM Playowy i nie jest to może ideał, ale jestem zadowolony. No a Fresh daje warunki, przy których konkurencja budzi jedynie pusty śmiech.
BTW Nie wiem gdzie bywasz, ale ja to na 99,99% czasu Widzew-Wschód

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-05-31 11:27:10
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"ALEX Przekliniak" news:gvti81$s1r$1inews.gazeta.pl

BTW Nie wiem gdzie bywasz, ale ja to na 99,99% czasu Widzew-Wschód

Inne miasto :) ale jak z około 3 tygodnie temu zahaczyłem o Łódź to nie
ukrywam, że byłem bardzo zadowolony z działania PLAY'a.

Data: 2009-05-31 13:39:46
Autor: tl
GSM PLAY - się zapycha?

Użytkownik "ALEX Przekliniak" <kill@spamers.us> napisał w wiadomości news:gvti81$s1r$1inews.gazeta.pl...

BTW Nie wiem gdzie bywasz, ale ja to na 99,99% czasu Widzew-Wschód

Połączenia z Warszawskiej na Smulsko ewent. w inne rejony. No i nie nagminnie.
Mam nadzieję, że to efekt gorączkowych prac przed wprowadzeniem neta na 2G po
własnej sieci :-)

Data: 2009-05-31 13:52:24
Autor: r.
GSM PLAY - się zapycha?
tl pisze:
[...]

Akurat w tym drugim rejonie (i nie tylko) w ciągu ostatniego tygodnia dzieją się jaja - w czasie rozmowy przestaje być słychać rozmówcę (testowane na 3G i GSM przez kilka osób).

pozdrawiam
r.

Data: 2009-05-30 19:32:54
Autor: .Zykfryd.
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack pisze:

[...]

No i tu masz problem PLAY ma tragiczną infrastrukturę, jedno co ratuje tą sieć to roaming z Plusem. Osobiście nie rozumiem ludzi którzy męczą się i na siłę korzystają z infrastruktury P4. Ręczne przełączenie telefonu na korzystanie z Plusa zamiast Play rozwiąże wszystkie problemy z jakością połączeń o ile oczywiście Twoi rozmówcy z Play zrobią to samo.

[...]

Odkąd pamięcią sięgam to najpierw Play korzystał z Plusa i było OK potem zaczął sam coś kombinować i jedno co jest nadzieją to możliwość ręcznego wyboru Plusa.

Użytkownicy Playa jak chcecie w miarę normalnie korzystać ze swoich telefonów to zadajcie sobie tyle trudu żeby przełączyć ręcznie operatora na PlusGSM, to nic nie kosztuje.

Data: 2009-05-30 19:47:39
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
".Zykfryd." news:gvrqk3$ll1$1news.wp.pl

[ciach]

Tylko widzisz... tak jak napisałem w jednym z poprzednich postów Plus po
rozbudowie osiedla, na którym sobie pomieszkuję ma zasięg tragiczny a
normalne dzwonienie za jego pośrednictwem odbywa się w godzinach nocnych...
:( PLAY natomiast działał wyśmienicie i mam nadzieję, że opisywane problemy
skończą się w najbliższych dniach.

Data: 2009-05-30 19:57:23
Autor: Jacek Skórzewski
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack pisze:
:( PLAY natomiast działał wyśmienicie i mam nadzieję, że opisywane problemy
skończą się w najbliższych dniach.

Zloz skarge do biura obslugi klienta. Moze ze stacja bazowa z ktorej korzystasz jest jakis problem - jesli wiedza i cos dzialaja, to sie od nich o tym dowiesz, a jesli nie to moze na poczatek zrestartuja stacje.
Placisz za uslugi, wiec domagaj sie jakosci. Reklama(cja) jest dzwignia handlu. ;)

--
Pozdrawiam,
Jacek Skórzewski

Data: 2009-05-30 20:46:54
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"Jacek Skórzewski" news:gvrrvq$i4k$1sunflower.man.poznan.pl

Nie pomyślałem o tym. THX za sugestię.

Data: 2009-05-30 23:03:39
Autor: .Zykfryd.
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack pisze:

[...]

Jak mi by wycinało co chwilę po 2-3s połączenia to raczej nie określił bym tego jako wyśmienite działanie. Dodatkowo jeszcze pozostaje problem telefonów z innych części miasta, te spokojnie można przełączyć na Plusa i mieć chociaż cześć problemu z głowy.
Przypuszczam że szybciej Plus dostawi kolejny nadajnik który rozładuje ruch w okolicy niż Play zorientuje się że jest jakiś problem i w ogóle zacznie działać.

Data: 2009-05-31 06:44:27
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
".Zykfryd." news:gvs6v6$17$1news.wp.pl

Jak mi by wycinało co chwilę po 2-3s połączenia to raczej nie określił
bym tego jako wyśmienite działanie.

Napisałem, że problemy zaczęły się dwa dni temu - przed "awarią" PLAY
działał wyśmienicie i mam nadzieję, że będzie działał nadal.

Dodatkowo jeszcze pozostaje problem
telefonów z innych części miasta, te spokojnie można przełączyć na Plusa

Jeżeli jesteś w innej części miasta robię taki manewr.

Przypuszczam że szybciej Plus dostawi kolejny nadajnik który rozładuje
ruch w okolicy niż Play zorientuje się że jest jakiś problem i w ogóle
zacznie działać.

W tym roku napewno nie postawi.

Data: 2009-05-31 10:27:16
Autor: ALEX Przekliniak
GSM PLAY - się zapycha?
..Zykfryd. ni au koto ha itsumo tanosii

[...]

Bzdura

jedno co ratuje
tą sieć to roaming z Plusem.

Jeszcze większa bzdura.

[...]

A to już bzdura do kwadratu. Nawet Era nie sypała się aż tak tragicznie. Roaming Plusa to największy minus Playa.

[...]

Plus miał jeszcze "lepsze" jazdy. Ale nie życzę byś to odczuł na własnej skórze.

Odkąd pamięcią sięgam to najpierw Play korzystał z Plusa i było OK
potem zaczął sam coś kombinować i jedno co jest nadzieją to możliwość
ręcznego wyboru Plusa.

Bzdury.

Data: 2009-05-31 10:52:10
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"ALEX Przekliniak" news:gvtf23$fhk$1inews.gazeta.pl

> No i tu masz problem PLAY ma tragiczną infrastrukturę,

Bzdura

Dobrze prawisz Alex!

Roaming Plusa to największy minus Playa.

A czy w tym przypadku nie jest tak, że punkt widzenia zależy od punktu
siedzenia?
W jednych lokalizacjach Plus będzie działał elegancko w drugich kiepsko. To
samo z erą oraz Orange.
W lokalizacji, w której obecnie przebywam miło by było jak by roaming
wewnętrzny leciał po erze, no ale chcieć i móc to dwie różne bajki :)

Plus miał jeszcze "lepsze" jazdy. Ale nie życzę byś to odczuł na własnej
skórze.

Z ciekawości przełączyłem się na roaming Plusa. Podziękowałem po około 30
sekundach. DRAMAT! No ale czemu się dziwić kiedy Polkomtel kompletnie
położył lagę na inwestycjach zapewne wychodząc z założenia, że marketingowy
slogan informujący o tym, że są największą siecią w PL (?) wystarczy aby
było pięknie.

Data: 2009-05-31 11:45:44
Autor: ALEX Przekliniak
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack ni au koto ha itsumo tanosii

No i tu masz problem PLAY ma tragiczną infrastrukturę,

Bzdura

Dobrze prawisz Alex!

Skromność nie pozwala mi zaprzeczyć. A skromność to jedna z moich niezliczonych wprost zalet.

Roaming Plusa to największy minus Playa.

A czy w tym przypadku nie jest tak, że punkt widzenia zależy od punktu
siedzenia?

Nie da się ukryć. Tylko że ja jestem użyszkodnik i ich problemy techniczne walą mnie centralnie. Dla mnie sieć ma działać, no drobne błędy mogę wybaczyć, a jak to zrobią to nie mój problem -> płacę i wymagam.

W jednych lokalizacjach Plus będzie działał elegancko w drugich
kiepsko. To samo z erą oraz Orange.

A tu się zupełnie nie zgodzę:
- Orange od *zawsze* działa bezbłędnie. To jedyna sieć do której technicznie nie mogę się przyczepić. Absolutnie, w tej materii, nr1
- Era miała swój "okres błędów i wypaczeń" ale jest całkiem znośnie
- Play też miewa problemy, ale całkiem znośnie
- Plus to totalne dno. Od zawsze -> był, jest i będzie najgorszą siecią.

W lokalizacji, w której obecnie przebywam miło by było jak by roaming
wewnętrzny leciał po erze, no ale chcieć i móc to dwie różne bajki :)

Też bym tak chciał ale wybrali Plusa :-(

[...]

No to wiesz jakim nieszczęściem jest korzystanie z Plusa :-(

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-05-31 12:19:14
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"ALEX Przekliniak" news:gvtjl8$47q$1inews.gazeta.pl

Skromność nie pozwala mi zaprzeczyć. A skromność to jedna z moich
niezliczonych wprost zalet.

I to jest w tobie godne pochwały, bo jesteś tym typem człowieka, który ze
swoją skromnością się nie obnosi, jest skromny i swoje zalety zachowuje dla
siebie, nie emanuje nimi :)

A tu się zupełnie nie zgodzę:
- Orange od *zawsze* działa bezbłędnie. To jedyna sieć do której
technicznie
nie mogę się przyczepić. Absolutnie, w tej materii, nr1

Ale to znowu rozbija się o lokalizacje...

- Era miała swój "okres błędów i wypaczeń" ale jest całkiem znośnie

Ale do idealu trochę brakuje.

- Play też miewa problemy, ale całkiem znośnie

Błędy dzieciństwa - wybaczamy i obserwujemy dalsze działania.

- Plus to totalne dno. Od zawsze -> był, jest i będzie najgorszą siecią.

Odnośnie tej sieci odnoszę wrażenie, że z roku na rok jest tam coraz
gorzej - podejście do klienta, jakość sieci i jej rozbudowa - totalna równia
pochyła.

Też bym tak chciał ale wybrali Plusa :-(

No to wiesz jakim nieszczęściem jest korzystanie z Plusa :-(

Przeniosłem się od nich po kilku dobrych latach do PLAY - nie żałuję.
Przynajmniej kasy w portfelu zostaje więcej.

Data: 2009-05-31 19:44:55
Autor: .Zykfryd.
GSM PLAY - się zapycha?
ALEX Przekliniak pisze:

> Bzdura

Nie wiem gdzie korzystasz ze swojego telefonu, może jest takie miejsce w   Polsce gdzie PLAY jakoś działa, ja akurat mam taka pracę że bardzo dużo się przemieszczam i przebywam w różnych rejonach Polski i niestety tam gdzie byłem to Play totalna porażka a korzystałem zarówno z Play Online jak i Play Fresh.

> Jeszcze większa bzdura.

Z moich obserwacji wynika że jakość Plusa i Play to dwie inne ligi i w sumie nie ma co porównywać pierwszej ligi (plus) z pijaczkami z pod sklepu co próbują kopać puszkę po piwie (Play)

> A to już bzdura do kwadratu. Nawet Era nie sypała się aż tak tragicznie.
> Roaming Plusa to największy minus Playa.

Z ery kiedyś korzystałem i faktycznie było słabo ale z Playem jest gorzej. Nie wypowiem się jak teraz jest z Era bo od ładnych paru lat nie kożystałem

> Bzdury.

Użytkownika nic, ale Twojego pracodawcę (Play) kosztuje i to słono, ale jak nie potraficie postawić porządnie sieci to musicie ponosić tego koszty.

Data: 2009-06-01 08:50:16
Autor: ALEX Przekliniak
GSM PLAY - się zapycha?
..Zykfryd. ni au koto ha itsumo tanosii

No i tu masz problem PLAY ma tragiczną infrastrukturę,

Bzdura

Nie wiem gdzie korzystasz ze swojego telefonu,

Miasto Łódź, dzielnica Widzew, osiedle Widzew-Wschód.

[...]

A z moich obserwacji wynika wprost przeciwnie. Plus to kompletne dno, Play jakoś sobie działa.

Pozostawię to bez komentarza.

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-06-01 09:31:07
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"ALEX Przekliniak" news:gvvud5$cd6$1inews.gazeta.pl

A z moich obserwacji wynika wprost przeciwnie. Plus to kompletne dno, Play
jakoś sobie działa.

Alex! Ale czy są powody do zdziwienia? Dla osobiście nie ma. Jeżeli góra
Polkomtela oznajmia z uśmiechem na ustach, że kładą lagę na inwestycję w 2G
i będą jako tako rozwijąc 3G no to normalnie ręce opadają...
Z resztą jak dodatkowo widzę ile kasy idzie do spółek SP to mnie wręcz krew
zalewa. Kasa idzie na "marnację" zamiast na inwestycje, które w tym sektorze
potrzebne są zawsze. Jednak czy z drugiej strony można wymagać czegoś więcej
od spółki, w której mieszkają (p)osły z ul. Wiejskiej?

Data: 2009-06-01 12:29:48
Autor: ALEX Przekliniak
GSM PLAY - się zapycha?
[...]

No i ta sieć jest beznadziejna od lat. Takiej tragedii jaką ma od zawsze Plus w życiu nie widziałem.

A co mnie to obchodzi? To ich problem.

--
ALEX Przekliniak, SS-Gruppenfuehrer und Generalleutenant der Waffen-SS]:-D

Data: 2009-06-01 13:16:11
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"ALEX Przekliniak" news:h00ajt$cg2$1inews.gazeta.pl

No i ta sieć jest beznadziejna od lat. Takiej tragedii jaką ma od zawsze
Plus w życiu nie widziałem.

Ja osobiście byłem z nimi związany prawie od początku (nie liczę około
rocznego epizodu z Ideą). Zawsze było full zadowolenie. Ale to co zaczęli
odpierniczać ostatnio przeszło moje najśmielsze oczekiwanie.
Już nie robię afery o denną ofertę gdyż zdążyłem się przyzwyczaić, że tworzą
je ludzie którzy chyba bladego pojęcia o rynku nie mają, a zatrudnienie
znaleźli w Polkomtelu chyba z nadania partyjnego czy innego dziadostwa.
Jeżeli jednak wysyłam kilka piśm, proszę i błagam o zainteresowanie kiepskim
zasięgiem na jednym z największych osiedli w mieście i otrzymuję odpowiedź,
że może w grudniu po południu coś tam postawią z GSM to już mi się dalszej
współpracy z nimi kompletnie odechciewa... A po kilku miesiącach jak sobie
odpuściłem korespondencję, która bardziej przypominała monolog albo rozmowę
z osobą lekko ograniczoną, dostaję od Plusa e-maila, że z powodu jakiś tam
oszczędności nie mam co liczyć na postawienie nowej stacji w moim
sąsiedztwie z tego powodu, że w chwili obecnej ich priorytetem jest 3G i na
chwile obecną o 2G mogę zapomnieć... Rybka z tym, że wykonanie połączenia po
2G przypomina mordęga a i na 3G też nie lepiej - no ale problemu przecież
nie ma. Najważniejsze jest to, że Plus to największa sięc w Polsce, której
oferta jest tak dobrana aby klient był szczęśliwy i dumny z tego, że jest
Plusie i przypadkiem nie udrzył łokciem w miejsce gdzie powstaje prąd... :)
U mnie czara goryczy się przelała i przeszedłem do świeżości - jest OK.

> [...]
> które w tym sektorze potrzebne są zawsze. Jednak czy z drugiej strony
> można wymagać czegoś więcej od spółki, w której mieszkają (p)osły z

Egoizm przez Ciebie przemawia Alexie. Nie wszyscy porzucili Plusa na rzecz
innych operatorów :) A ludziom źle nie życzę, więc trochę mi ich żal, że
największa sieć w PL (ciekawe czy nadal jeszcze nią jest) kompletnie ma w
d... to aby klienci mogli w komfortowych warunkach przeprowadzać rozmowy, z
których przecież Plus żyje.

Data: 2009-06-01 16:08:14
Autor: ALEX Przekliniak
GSM PLAY - się zapycha?
[...]

I Plus (nomen omen) dla Ciebie Valdi.

[...]

Nic w tym zaskakującego.

Nie wszyscy porzucili Plusa na
rzecz innych operatorów :)

Wspólczucie.

[...]

ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai  ]:-D

Data: 2009-06-01 17:09:42
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"ALEX Przekliniak" news:h00nd5$bqu$1inews.gazeta.pl

I Plus (nomen omen) dla Ciebie Valdi.

He he he :) Mam tego świadomość i jednocześnie ogromny uśmiech na gębie, że
podjąłem słuszną decyzję. Nie ukrywam, że sporo grosza zaoszczędziłem a i
jakość rozmów w końcu jest normalna - z boku informuję, że dzisiaj nie
dostrzegam już problemów z działaniem 2G PLAY'a w moim mieście. Przed chwilą
wykonałem ponad 30 minutową rozmowę - wszystko szło pięknie, żadnych wycinań
itp., chociaż rano jeszcze była "czkawka". Mam nadzieję, że już tak
zostanie.

> Egoizm przez Ciebie przemawia Alexie.

Nic w tym zaskakującego.

Przechodzimy nad tym do porządku dziennego? OK :)

Data: 2009-06-01 19:12:20
Autor: ALEX Przekliniak
GSM PLAY - się zapycha?
[...]

Skoro tak uważasz to powodzenia.

Egoizm przez Ciebie przemawia Alexie.

Nic w tym zaskakującego.

Przechodzimy nad tym do porządku dziennego? OK :)

sądzisz że zagniesz mnie takimi cieniznami?

--
ALEX Przekliniak, SS Gruppenfuehrer, und Generalleutenant der Waffen S  ]:-D

Data: 2009-06-01 20:11:39
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"ALEX Przekliniak" news:h01266$13i$1inews.gazeta.pl

> Przechodzimy nad tym do porządku dziennego? OK :)

sądzisz że zagniesz mnie takimi cieniznami?

Po prostu akceptuję twoją "odmienność" i egocentryczne podejście do świata.
Do póki nie wchodzisz ze swoimi "atrybutami" w moje życie to mam w tyle
twoje "ja" i styl bycia. Proste i logiczne jak budowa cepa :)

Data: 2009-06-02 03:37:55
Autor: ALEX Przekliniak
GSM PLAY - się zapycha?
[...]

Ja, po prostu, dbam o swoje finanse. Nie widzę w tym nic złego.

Do póki nie wchodzisz ze swoimi "atrybutami" w moje życie to
mam w tyle twoje "ja" i styl bycia. Proste i logiczne jak budowa cepa
:)

Skoro jestem, jak stwierdziłeś, egocentrykiem, to jak miałbym mieszać w Twoim życiu??

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-06-02 09:22:49
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"ALEX Przekliniak" news:h01vq2$342$1inews.gazeta.pl

Ja, po prostu, dbam o swoje finanse. Nie widzę w tym nic złego.

Ja też dbam i nie widzę w tym nic złego.

Skoro jestem, jak stwierdziłeś, egocentrykiem, to jak miałbym mieszać w
Twoim życiu??

Zapomniałem dodać, że na pewnych płaszczyznach. :)

Lekki OT się zrobił :) Ucinam rozmowę :)

GSM PLAY - się zapycha?