GSM PLAY - się zapycha?

Data: 2009-05-29 23:50:35
Autor: Misiu
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack pisze:
Jestem laikiem w kwestiach technicznych via GSM/UMTS itp.

Dotyczy to także VoIP, jakbyś miał wątpliwości ...

Mam jednak do szanownego grona (może lamerskie pytanie). Mianowicie jakie są
główne objawy tego, że sieć operatora w danym miejscu się "zapycha" (za duży
ruch)? Czy można uznać za taki objaw np. wycinanie max. 2 sekund tego co
mówi mój rozmówca?

Nie. Jeśli sieć jest zapchana, to po prostu nie uzyskasz połączenia (sygnał zajętości po wybraniu numeru lub brak sygnału).

W przeciwieństwie do VoIPa, w telefonii stacjonarnej i GSM masz gwarancję pasma, więc teoretycznie nie ma możliwości utraty połączenia podczas rozmowy.

W mojej okolicy PLAY ładnie obstawił się nadajnikami GSM/UMTS. Połączenia w
99% wykonuję z tego samego pomieszczenia (połączenie głównie na stacjonarki
i do PLAY - dodam, że osoby z PLAY, do których dzwonie w czasie rozmowy
korzystają z zasięgu PLAY, tyle że w innej lokalizacji miasta). O ile odkąd
sięgam pamięcią jakość połączeń zawsze stała na wysokim poziomie o tyle od
dwóch dni obserwuję zjawisko polegające na tym, że pewne fragmenty rozmów
(max. 2 - 3 sekundy) są "wycinane". Zdarza się to zarówno w przypadku
połączeń PLAY - PLAY jak i PLAY - telefony stacjonarne.

Mam dokładnie tak samo i jak zauważyłem generalnie dotyczy to połączeń do wszystkich sieci. Wycinanie głosek jest we wszystkich sieciach i dotyczy przypadków gdy zmieniana jest komórka podczas połączenia. W Playu niestety ten efekt trwa znacząco dłużej niż w przypadku pozostałych opów i rzeczywiście wycina około 1-2 s rozmowy, ale za to połączenia rzadziej skacze po komórkach niż ma to miejsce w innych sieciach. Włącz sobie netmonitor w komórze i poobserwuj co wyświetla podczas prowadzenia rozmowy.

--
http://voip.stegny.net

Data: 2009-05-30 08:32:37
Autor: TGor
GSM PLAY - się zapycha?
Misiu wrote:
Valdi.Pavlack pisze:

W przeciwieństwie do VoIPa, w telefonii stacjonarnej i GSM masz gwarancję pasma, więc teoretycznie nie ma możliwości utraty połączenia podczas rozmowy.

Masz.

Mam dokładnie tak samo i jak zauważyłem generalnie dotyczy to połączeń do wszystkich sieci. Wycinanie głosek jest we wszystkich sieciach i dotyczy przypadków gdy zmieniana jest komórka podczas połączenia.

Niekoniecznie komórka.

TG

Data: 2009-05-30 09:50:44
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"TGor" news:gvqju5$9g$1inews.gazeta.pl

Misiu wrote:
> Valdi.Pavlack pisze:
> W przeciwieństwie do VoIPa, w telefonii stacjonarnej i GSM masz
> gwarancję pasma, więc teoretycznie nie ma możliwości utraty połączenia
> podczas rozmowy.

Masz.

To nie ja pisałem o tym paśmie - ktoś tutaj niezły kocioł robi.

Data: 2009-05-30 14:16:06
Autor: TGor
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack wrote:

To nie ja pisałem o tym paśmie - ktoś tutaj niezły kocioł robi.

Oj nie to skasowałęm...
było nic nie kasować i odpowiadać nad poztem ;-)

TG

Data: 2009-05-30 14:56:26
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"TGor" news:gvr825$ki5$1inews.gazeta.pl

Oj nie to skasowałęm...
było nic nie kasować i odpowiadać nad poztem ;-)

Nie wiem co skasowałem.
Zawsze odpowiadam pod postem.

Data: 2009-05-31 09:08:01
Autor: TGor
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack wrote:

Nie wiem co skasowałem.
Zawsze odpowiadam pod postem.

Nic. O sobie pisałem. :-P
Gdybym nie ciął posta i pisał NAD cytatem, to problemu by nie było. ;-)

TG

Data: 2009-05-31 10:03:51
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"TGor" news:gvtach$sfu$1inews.gazeta.pl

Nic. O sobie pisałem. :-P

No to wszystko wyjaśnia :) Ja się lekko pogubiłem w tym wszystkim ale jest
już ok :)

Gdybym nie ciął posta i pisał NAD cytatem, to problemu by nie było. ;-)

Mam nadzieję, że teraz będziesz odpowiadał już tylko pod cytatem :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-06-01 16:15:18
Autor: TGor
GSM PLAY - się zapycha?
Valdi.Pavlack wrote:

Mam nadzieję, że teraz będziesz odpowiadał już tylko pod cytatem :)

Pozdrawiam.

Ja też mam taką nadzieję, popartą wieloletnim doświadczeniem. :D

TG

Data: 2009-06-01 17:10:15
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"TGor" news:h00npm$c07$1inews.gazeta.pl

Ja też mam taką nadzieję, popartą wieloletnim doświadczeniem. :D

O. Widzę, że słowa przeistoczyły się w rzeczywistość :)

Data: 2009-05-30 09:51:49
Autor: Valdi.Pavlack
GSM PLAY - się zapycha?
"Misiu" news:gvplbb$1v5u$1news2.ipartners.pl

Dotyczy to także VoIP, jakbyś miał wątpliwości ...

Mam tego świadomość, bo korzystałem z tego wynalazku kilka razy i sobie
odpuściłem. Nie wiem jednak co ma piernik do wiatraka jeżeli to jest grupa o
GSMie i pochodnych.

GSM PLAY - się zapycha?