Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa

GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa

Data: 2013-08-24 17:05:39
Autor: Adam Wysocki
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Cześć,

Problem jest :( Hayabusa z 2000 r. zachowuje się jak na filmiku niżej.

http://www.youtube.com/watch?v=wWI-UOR8KEw

Trochę kopci, czasami strzela w dolot. Żeby odpalić ją zimną, trzeba zakręcić kilka-kilkanaście razy, żeby załapała (załapie i od razu gaśnie). Miałem też sytuację, że ciepła nie chciała odpalić (ciśnienie było, bo zawsze przed odpaleniem czekam, aż pompa przestanie pracować) - kręciłem dobre kilkadziesiąt sekund, aż załapała (bez strzału ani nic, po prostu zagadała).

Delikatne dodawanie gazu czasami pomaga - jak przekroczy się ten zakres mulenia, to idzie ładnie, chociaż odcinki nie osiąga (ok. 10k obrotów nie ma już mocy).

Komputer nie zgłasza żadnych błędów.

Sprawdziłem wszystkie czujniki (oprócz przechylenia i biegu). TPS daje książkowe napięcie w całym zakresie położenia przepustnicy i jest dobrze skalibrowany (komputer w trybie serwisowym pokazuje środkową kreskę). CKP dla pewności rozebrałem, dokładnie wyczyściłem, przelutowałem styki, inne czujniki (IAP, IAT, CMP, ECT, AP) też dają odczyty takie, jak powinny. Miałem też podejrzenie, że prąd z alternatora zakłóca sygnał z CKP, ale sprawdziłem - to nie to.

Pompę paliwa też sprawdziłem (oprócz ciśnienia), przepompowałem całe paliwo z baku (w razie gdyby np. była w nim woda) i zalałem świeże 5 litrów prosto ze stacji - bez poprawy. Paliwo zlałem do samochodu i chodzi na nim idealnie.

Iskra na wszystkich garach jest niebieska i gruba. Świece są okopcone, dwie były lekko mokre. Wymiana świec na stare nie pomogła (stare mam w dobrym stanie, zmieniłem je kiedyś, bo kupiłem irydówki). Czasami kopci z wydechu na czarno. Zalewa go...

Filtr powietrza (K&N) wyczyszczony i nasmarowany - bez poprawy.

Ładowanie jest OK (podejrzewałem, że może przez brak ładowania ciśnienie paliwa jest za niskie).

Wszystkie wężyki od podciśnienia i inne sprawdziłem - są tam, gdzie powinny być, jednokierunkowy zawór podciśnienia też jest sprawny.

Czego jeszcze nie sprawdziłem:

- filtra paliwa (ale paliwo leci z przelewu aż miło, po spięciu pompy na krótko ciśnienie z przelewu się zwiększa, więc to pewnie nie on)

- kompresji (nie mam miernika, spróbuję jutro pożyczyć)

- ciśnienia z pompy paliwa

- luzów zaworowych

- wtryskiwaczy (może leją?)

- komputera (trzebaby podmienić, żeby sprawdzić...)

Powoli kończą mi się pomysły, od tych prób w końcu akumulator padł, więc wziąłem go do ładowania i kombinuję dalej, czytam, szukam... i nic :( To musi być jakaś pierdoła, tylko trzeba ją znaleźć... przychodzi Wam coś do głowy?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-08-24 12:52:55
Autor: doktorski
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
W dniu sobota, 24 sierpnia 2013 19:05:39 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Powoli kończą mi się pomysły, od tych prób w końcu akumulator padł, więc wziąłem go do ładowania i kombinuję dalej, czytam, szukam... i nic :( To musi być jakaś pierdoła, tylko trzeba ją znaleźć... przychodzi Wam coś do głowy?

A te wszystkie czujniki to sprawdzales gdzie? Na czujnikach czy na konektorze ECU? Bo czujnik moze byc OK tylko czy jego sygnal dolata do ECU... :)

--
pzdr, dr
1000/525/400

Data: 2013-08-25 10:25:00
Autor: Adam Wysocki
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
doktorski <doktorski@gmail.com> wrote:

A te wszystkie czujniki to sprawdzales gdzie? Na czujnikach czy na konektorze ECU? Bo czujnik moze byc OK tylko czy jego sygnal dolata do ECU... :)

Sprawdzałem na czujnikach wartości, czy są zgodne z serwisówką, oraz odpalałem moto wypinając pojedynczo czujniki. ECU wtedy zgłasza błąd czujnika i bierze zamiast niego domyślne, średnie wartości. ECU potrzebuje do pracy jedynie CKP, a do odpalenia dodatkowo CMP (można odpalić z CMP i odpiąć podczas pracy).

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-08-25 05:23:13
Autor: doktorski
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
W dniu niedziela, 25 sierpnia 2013 12:25:00 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
Sprawdzałem na czujnikach wartości, czy są zgodne z serwisówką, oraz odpalałem moto wypinając pojedynczo czujniki. ECU wtedy zgłasza błąd czujnika i bierze zamiast niego domyślne, średnie wartości. ECU potrzebuje do pracy jedynie CKP, a do odpalenia dodatkowo CMP (można odpalić z CMP i odpiąć podczas pracy).
Ale my nie mowimy tutaj o odpaleniu w ogole tylko o slabym odpalaniu.

Sprawdz wartosci sygnalow na ECU - drynda ma swoje lata i rozne cudawianki moga sie dziac z sygnalami podczas rozruchu, gdy rozrusznik obniza napiecie w instalacji. Podczas rozruchu (przy pierwszym obrocie walu) ECU podaje paliwo na wszystkie wtryski jednoczesnie. Dopiero przy drugim obrocie zachowuje sekwencje. Mapy paliwa dla niskiego obciazenia dobierane sa wg IAP i RPM. Sprawdz oscyloskopem co sie dzieje z sygnalem CKP.

Oczywiscie do sprawdzenia pozostaja tez rzeczy nie sprawdzone - luzy zaworowe i cisnienie paliwa. --
pzdr, dr
1000/525/400

Data: 2013-08-26 19:22:38
Autor: Adam Wysocki
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
doktorski <doktorski@gmail.com> wrote:

Sprawdz wartosci sygnalow na ECU - drynda ma swoje lata i rozne cudawianki moga sie dziac z sygnalami podczas rozruchu, gdy rozrusznik obniza napiecie w instalacji.

Ale cuda się dzieją też jak już odpali.

Podczas rozruchu (przy pierwszym obrocie walu) ECU podaje paliwo na wszystkie wtryski jednoczesnie.

Priming, wiem.

Sprawdz oscyloskopem co sie dzieje z sygnalem CKP.

CKP na wolnych obrotach wygląda OK:

http://24.media.tumblr.com/332d6fe0c9618eb5af98218fff5befb6/tumblr_ms5imbBhCc1ryi3j6o1_400.jpg

Zastanawiam się tylko, dlaczego poziom jest tak mały. Serwisówka podaje peak voltage na ponad 3V, tylko nie jest podane, przy jakich obrotach.

Ciekawe jest też, że dla CMP podane jest ponad 0.7V, a u mnie to jest dużo ponad (też wolne obroty)...

http://24.media.tumblr.com/ad73ca7a86b1f6f08bd8dd27812dc630/tumblr_ms5j3xmego1ryi3j6o1_400.jpg

Tak jakby w serwisówce pomylili CKP i CMP.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-08-26 14:13:09
Autor: doktorski
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2013 21:22:38 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
CKP na wolnych obrotach wygl�da OK:
Zastanawiam si� tylko, dlaczego poziom jest tak ma�y. Serwis�wka podaje peak voltage na ponad 3V, tylko nie jest podane, przy jakich obrotach.
OIDP napiecie na CKP rosnie w funkcji RPM wiec peak voltage dotyczy raczej najwyzszych obrotow.
Ciekawe jest te�, �e dla CMP podane jest ponad 0.7V, a u mnie to jest du�o ponad (te� wolne obroty)...
Tu masz 2 piki. Czy przypadkiem ten mniejszy nie jest tym prawidlowym a ten wiekszy wprowadza zamieszanie? Ile masz kanalow w tym oscyloskopie? Jesli wiecej to poskladaj sobie rozne sygnaly ze soba (np. INJ1 do CKP czy CMP) i moze wylapiesz co jest nie teges.
Tak jakby w serwis�wce pomylili CKP i CMP.
Malo prawdopodobne. Moze jednak CMP wariuje i ECU nie do konca wie jak podawac paliwo.

--
pzdr, dr
1000/525/400

Data: 2013-09-05 07:14:53
Autor: Adam Wysocki
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
doktorski <doktorski@gmail.com> wrote:

Tu masz 2 piki. Czy przypadkiem ten mniejszy nie jest tym prawidlowym a ten wiekszy wprowadza zamieszanie?

Usterka była prostsza.

http://www.youtube.com/watch?v=HnahEa-RGRo

Co doprowadziło do znalezienia tego:

http://motogof.tumblr.com/image/59601503451

Pompa naprawiona, Hayka poskładana i jest prawie dobrze. Prawie, bo chyba zabiłem irydówki - mocno się zalały i teraz powyżej 10k strzela ogniem z wydechu (i ECU zgłasza błąd dwóch cewek). Wymienię świece na stare i spróbuję odratować te irydówki...

Dzięki za pomoc!

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-03-24 07:20:38
Autor: Adam Wysocki
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

Pompa naprawiona, Hayka poskładana i jest prawie dobrze. Prawie, bo chyba zabiłem irydówki - mocno się zalały i teraz powyżej 10k strzela ogniem z wydechu (i ECU zgłasza błąd dwóch cewek). Wymienię świece na stare i spróbuję odratować te irydówki...

Kur... od sierpnia/września z tym walczyłem, dopiero wczoraj się udało. Dla potomności: polaryzacja czujnika położenia wału MA znaczenie.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-03-24 14:39:46
Autor: Grzegorz Rogala
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
W dniu 24-03-2014 08:20, Adam Wysocki pisze:
Kur... od sierpnia/września z tym walczyłem, dopiero wczoraj się udało.
Dla potomności: polaryzacja czujnika położenia wału MA znaczenie.

Polaryzacja w sensie - wlozyles odwrotnie wtyczke?
czy czujnik zamontowales 180 stopni?

--
pozdr
Rogal
990 Adv.R
http://www.rogal.riders.pl

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2014-03-24 14:49:06
Autor: Adam Wysocki
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Grzegorz Rogala <alagor@spamfe.o2.pl> wrote:

Kur... od sierpnia/września z tym walczyłem, dopiero wczoraj się udało.
Dla potomności: polaryzacja czujnika położenia wału MA znaczenie.

Polaryzacja w sensie - wlozyles odwrotnie wtyczke?
czy czujnik zamontowales 180 stopni?

Jak odlutowałem czujnik, to potem odwrotnie przylutowałem kabelki. Nie pomyślałem, że skoro jeden jest zielony, a drugi niebieski, to może z jakiegoś powodu... Wtyczki nie da się odwrotnie włożyć (ale naprawiając wyciągnąłem z niej piny i włożyłem odwrotnie, to da się zrobić).

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-03-24 17:42:24
Autor: Grzegorz Rogala
GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
W dniu 24-03-2014 15:49, Adam Wysocki pisze:

Jak odlutowałem czujnik, to potem odwrotnie przylutowałem kabelki.
Nie pomyślałem, że skoro jeden jest zielony, a drugi niebieski, to
może z jakiegoś powodu... Wtyczki nie da się odwrotnie włożyć (ale
naprawiając wyciągnąłem z niej piny i włożyłem odwrotnie, to da się
zrobić).
Chyle czola, ze doszedles przyczyny - takie male wkurwiacze sa zdecydowanie MEGA wkurwiajace.


--
pozdr
Rogal
990 Adv.R
http://www.rogal.riders.pl

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona

W dziale Lifestyle

W dziale High-Tech

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

W dziale Kultura

W dziale Gry

W dziale Sport

W dziale Motoryzacja

W dziale Extreme