GW: Księża biorą za pracę pensje!

Data: 2014-08-12 20:04:34
Autor: abc
GW: Księża biorą za pracę pensje!
"Gazeta Wyborcza" postanowiła zaatakować Kościół i zarzucić mu, że księża
biorą za pracę pensje. A ja jestem ciekaw, ile z przypływów GW stanowią
pieniądze publiczne?

Na etaty dla księży i zakonnic budżet państwa szacunkowo wydaje rocznie
około 700 mln zł - wykrzykuje "Gazeta Wyborcza", i wylicza, ile zarabia
katecheta, ile kapelan wojskowy, a ile generał.

A na tę idiotyczna napaść można odpowiedzieć krótki pytaniem: czy zdaniem
autorów tej antyklerykalnej gazety przynależność do stanu duchownego
oznacza, że nie należy mu się pensja z etatu?

Czy w Polsce bycie katolikiem, który wybrał drogę życia kapłańskiego czy
zakonnego ma pozbawiać podstawowych praw?

Dodatkowo zaś zadam inne pytanie: ile pieniędzy z moich podatków jest
przeznaczane na utrzymanie tego antyklerykalnego pisma?

Jaką część środków koncernu z Czerskiej stanowi prenumerata ministerstw i
instytucji państwowych? A ile pieniędzy z reklam stanowią reklamy spółek
skarbu państwa czy wprost ministerstw?

Nie wiem, jak inni, ale ja jednak wolę, żeby moje pieniądze szły na etaty
dla księży i sióstr, które wychowują społeczeństwo, niż na utrzymanie
gazety, która je deprawuje!

http://www.fronda.pl/a/wyborcza-wylicza-ile-dostaja-od-panstwa-ksieza-a-ile-dostaje-czerska,40374.html

GW: Księża biorą za pracę pensje!