"GW": Lech Kaczyński naciskał ws. Komendy

Data: 2018-05-28 08:41:58
Autor: boukun
"GW": Lech Kaczyński naciskał ws. Komendy
Lech Kaczyński. ówczesny prokurator generalny, miał naciskać na postawienie "ciężkich oskarżeń" Tomaszowi Komendzie - twierdzi "Gazeta Wyborcza". Dziennik przypomina wywiad z 2000 r. z Kaczyńskim. Zdaniem gazety to dowód, który przeczy twierdzeniom PiS, że za skazanie Komendy odpowiada rząd PO-PSL.

Lech Kaczyński był szefem resortu sprawiedliwości oraz prokuratorem generalnym w latach 2000-01 w rządzie AWS i opowiadał się wtedy m.in. za przywróceniem kary śmierci i bezwzględnym ściganiem przestępców.

Wywiadu "Gazecie Wyborczej" Kaczyński udzielił w listopadzie 2000 r. Mówił w nim, że trzeba odejść od "liberalnego podejścia" prokuratorów i sądów wobec oskarżonych, a jako przykład podał właśnie postępowanie ws. morderstwa w Miłoszycach, za które odpowiadać miał Komenda.

"Brutalnie zgwałcono, a później zamordowano 15-letnią dziewczynkę, właściwie jeszcze dziecko. Znaleziono jej ciało z rozerwanymi narządami rodnymi. I prokurator powiada pełnomocnikowi rodziny, że co najwyżej może jednemu ze sprawców postawić zarzut gwałtu. Są ślady zębów tego zbira, ślady DNA, wszelkie możliwe znaki - i nie można postawić zarzutu. Taki sposób interpretacji praw człowieka, które czynią przestępców bezkarnymi, a ofiary bezbronnymi, stanowi zagrożenie dla porządku społecznego" - mówił wówczas Lech Kaczyński, a którego słowa po niemal 18 latach przypomina dziennik.

"Gazeta Wyborcza" zauważa, że ówczesny prokurator generalny akta Komendy ściągnął do Warszawy i sam zajął się sprawą. Dziennik przypomina, że jesienią 2000 r. mówił też, że w dolnośląskiej prokuraturze potrzebne są zmiany, m.in. z powodu opieszałości ws. zbrodni w Miłoszycach.

Kazimierz Olejnik, który objął funkcję po Kaczyńskim ocenia teraz w rozmowie z "Wyborczą", że takie wypowiedzi jak w wywiadzie były wywieraniem presji na śledczych. - W tamtych czasach każdy pogląd ministra to było zalecenie do wykonania - mówi Olejnik.

https://wiadomosci.wp.pl/gw-lech-kaczynski-naciskal-ws-komendy-mowil-o-tym-w-wywiadzie-6256566012802689a

PIs-rozliczyć
1h temu

Bohater PIS-leżący na Wawelu-naciskał na prokuratorów aby skazać Komendę?Jeśli to prawda-to wszystkie ulice jego iminia i pomniki powinny być zmienione.Coś mi sie wydaje-że PIS jest wiekszym problem dla obywateli niż przestępcy z którymi rzekomo walczy.

Karolina
1h temu

No i co? Pan Bóg nie ruchliwy ale sprawiedliwy, zemscil się w 2010 R. Usunąć go z Wawelu i pochować pod płotem. Z tych Kaczyńskich tacy prawnicy ja z Koziej dupy traba

II sort
1h temu

Ciekawe kto pozwie GW o zniesławienie, bo jak nikt to znaczy, że parowo wg. PiS prowadzi do tego typu wynaturzeń a tak naprawdę to teraz mogą być one normą, bo cała władza trafiła w ręce "rad" a i PG aktywniejszy zdecydowanie.

Data: 2018-05-28 09:06:28
Autor: A. Filip
"GW": Lech Kaczyński naciskał ws. Komendy [GW "znalazła" JEDYNEGO winnego bo uleganie naciskom to nic takiego]
"boukun" <boukun@gmail.com> pisze:
[...]
https://wiadomosci.wp.pl/gw-lech-kaczynski-naciskal-ws-komendy-mowil-o-tym-w-wywiadzie-6256566012802689a

Którzy prokuratorzy wymienieni z imienia i nazwiska powinni wylecieć na
kopach z zawodu za to że ulegli naciskom?  GW wyborcza to *też* napisała?
Jak nie wylecą to " *łatwe* poddanie się naciskom" może się powtórzyć
nieprawdaż?

--
A. Filip

Data: 2018-05-28 00:35:37
Autor: japanizer
On Monday, May 28, 2018 at 4:06:31 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]

kopach z zawodu za to że ulegli naciskom?  GW wyborcza to *też* napisała?
Jak nie wylecą to " *łatwe* poddanie się naciskom" może się powtórzyć

Z czytaniem ze zrozumieniem kłopoty?

Ten prokurator, wymieniony z imienia i nazwiska. Wyleciał do Smoleńska, i Bóg go zesłał do piekła za grzechy:

cyt.

   Lech Kaczyński. ówczesny prokurator generalny, (...)

Data: 2018-05-28 09:50:43
Autor: A. Filip
japanizer@japanizer.org pisze:
> [...]

cyt.

   Lech Kaczyński. ówczesny prokurator generalny, (...)

Z inteligencją u ciebie kłopoty czy rżniesz głupa nadmiernie przekonująco?

Do (rzekomych) nacisków trzeba dwojga:  Naciskającego i naciskanego co
ulegnie naciskom.  Prokuratorzy co ulegli naciskom nadają się do
prokuratury zdaniem GW *i twoim* ?

Jak się powiedziało "a" to trzeba powiedzieć "b".  Jak się chce
_przekonująco_ opierdalać (rzekomo) "naciskającego" Kaczyńskiego
to *trzeba* opierdalać tych co się do prokuratury nie nadają bo
naciskom ulegli.  Nie ma tak jak "TY i GW" sugerujecie że się starannie
wybiera tylko tych winnych co pasują.

--
A. Filip

Data: 2018-05-28 11:44:35
Autor: A. Filip
On Monday, May 28, 2018 at 4:50:45 PM UTC+9, A. Filip wrote:

> [...]

Do (rzekomych) nacisków trzeba dwojga:  Naciskającego i naciskanego co
ulegnie naciskom.  Prokuratorzy co ulegli naciskom nadają się do

Tekst jest o tym, że Lech Kaczyński, twój bożyszcze, a jednocześnie
ówczesny prokurator generalny, swoimi naciskami doprowadził do
skazania niewinnego człowieka na kilkunastoletnie więzienie.

Twoim pytaniem było, który prokurator jest odpowiedzialny za skazanie
niewinnego człowieka na kilkunastoletnie więzienie.

Połącz A i B, to nie boli... Choć być może pustka w głowie boli.

No więc Lech Kaczyński jest _współwinny_ nawet według "GW wersji".
W państwie prawa nikt nie "zniknie" *winy* świadków, policjantów,
prokuratorów i sędziów _trzech_ instancji dzięki którym wyrok 25 lat
zapadł.  Cały *system* się "wykazał".  Po co do kurwy nędzy są sądy
apelacyjne i kasacje?  Po co _marnować_ na nie pieniądze?

Ja nie wyznaje dogmatu że absolutnie każda decyzja i działanie
Lecha Kaczyńskiego musi być bez zarzutu.  W tym przypadku
Lech Kaczyński zapewne trwał w błędnym przekonaniu że RP3 przeszła poza
etap posiadania systemu prawnego gdzie "średnie" naciski wystarczą by
skazać niewinnego na 25 lat z których 18 odsiedział.  Pomylił się
_straszliwie_ jak widać.  System był i jest prawdziwie *gówniany*,
chroniony _pełną_ spychologią winy przez aktyw Gazety Wyborczej.

--
A. Filip

Data: 2018-05-28 04:42:11
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 11:45:09 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
[...]
Wprost przeciwnie. Lech Kaczyński wyznawał zasadę ręcznego sterowania odległymi mu prokuratorami i mieszania się Prokuratora Generalnego do głośnych śledztw. Wydał też zalecenie aby prokuratorzy obligatoryjnie występowali o areszt nawet w najbłahszej sprawie. Ziobro to jego wychowanek. W związku ze sprawą gwałtu o który oskarżono Komendę Kaczyński dokonał czystki we wrocławskiej prokuraturze. Po czystce akt oskarżenia w trymiga trafił do Sądu.

--
Bruno

Data: 2018-05-28 06:27:54
Autor: japanizer
On Monday, May 28, 2018 at 10:21:11 PM UTC+9, A. Filip wrote:
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
> [...]
>
> W związku ze sprawą gwałtu o który oskarżono Komendę Kaczyński dokonał
> czystki we wrocławskiej prokuraturze. Po czystce akt oskarżenia w

Czyli prokuratura "pod naciskiem Kaczyńskiego" skierowała sprawę do
oceny przez sąd ale niezawiśli sędziowie trzech instancji także ulegli
naciskom albo okazali się niekompetentni indywidualnie i zbiorowo?
To Kaczyński "zlecił wprost" sfałszowanie dowodów i zostało to usłużnie
wykonane wymaga sugestii _wprost_ .  Wniosek o areszt *też* ocenia
"niezawisły" sędzia. Ty sugerujesz że (za często) tylko udaje że ocenia?

Wy z GW jesteście (dla mnie) pierdołami które sugerują "geniusza zła"
zamiast sugerować _najbardziej_ "osobę pozornie kompetentną".  Osobę
która w Smoleńsku chciał tylko "zasugerować" uniknięcie marnych wykrętów
nie podjęcia (próby) lądowania a dostała udaną próbę samobójczą
w swoim towarzystwie.

I dlatego procedur się nie łamie, sam sobie odpowiedziałeś na gnębiące cię moralne problemy. Bo 10 razy się uda, ale za 11 rozwali się samolot pełen ludzi, albo system prawny w kraju.

Data: 2018-05-28 13:59:11
Autor: u2
[...]

bez przesady Kaczor to nie stalin ani Kiszczak, aby pisać na marginesach akt sprawy co mają zrobić prorocy

W związku ze sprawą gwałtu o który oskarżono Komendę Kaczyński dokonał czystki we wrocławskiej prokuraturze. Po czystce akt oskarżenia w trymiga trafił do Sądu.

to już nie jest wina Kaczora, że zle ocenili dowody, czy wręcz je sfałszowali
--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-05-28 05:33:01
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 13:59:26 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

to już nie jest wina Kaczora, że zle ocenili dowody, czy wręcz je sfałszowali

Tak, wiem, nikt nie wmówi że czarne jest czarne...

Oczywistą oczywistą oczywistością jest, że Lech Tysiąclecia nie może być winy. Wszystkiemu winna jest jego poprzedniczka Hanna Suchocka. Tak orzekł słoik z Opola, a on się zna. W końcu wiceministrem sprawiedliwości został.

--
Bruno

Data: 2018-05-28 14:47:50
Autor: u2
"GW": Lech Kaczyński naciskał ws. Komendy [GW "znalazła" JEDYNEGO winnego bo uleganie naciskom to nic takiego]
Oczywistą oczywistą oczywistością jest, że Lech Tysiąclecia nie może być winy.

bez przesady pizdziak, o winie przesądza sąd, a nie ty:))))

Data: 2018-05-28 06:02:56
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 14:47:48 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> Oczywistą oczywistą oczywistością jest, że Lech Tysiąclecia nie może być winy.

bez przesady pizdziak, o winie przesądza sąd, a nie ty:))))

Sąd orzeka o winie sprawach karnych. Tu mamy co najwyżej odpowiedzialność polityczną. --
Bruno

Data: 2018-05-28 16:15:06
Autor: u2
"GW": Lech Kaczyński naciskał ws. Komendy [GW "znalazła" JEDYNEGO winnego bo uleganie naciskom to nic takiego]
Sąd orzeka o winie sprawach karnych. Tu mamy co najwyżej odpowiedzialność polityczną.

ściemniasz pizdziak, okazuje się że Kaczor nie był wtedy jeszcze Prokuratorem Krajowym, znowu wyssana z twojego brudnego ubeckiego palucha manipulacja:)))))))))))))

Data: 2018-05-28 07:39:15
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 16:15:05 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

ściemniasz pizdziak, okazuje się że Kaczor nie był wtedy jeszcze Prokuratorem Krajowym, znowu wyssana z twojego brudnego ubeckiego palucha manipulacja:)))))))))))))

Lech Kaczyński nigdy nie był Prokuratorem Krajowym. Podobnie jak nie był Prokuratorem Okręgowym czy Rejonowym. Nie miał odpowiedniego wykształcenia.

Kaczyński był Prokuratorem Generalnym, która to funkcja była (i znów jest) powiązana ze stanowiskiem Ministra Sprawiedliwości.

--
Bruno

Data: 2018-05-28 17:35:31
Autor: u2
[...]

był, ale dwa miesiące po postawieniu zarzutów cymbale:))))))))

Data: 2018-05-28 09:10:13
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 17:35:29 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> Kaczyński był Prokuratorem Generalnym, która to funkcja była (i znów jest) powiązana ze stanowiskiem Ministra Sprawiedliwości.

był, ale dwa miesiące po postawieniu zarzutów cymbale:))))))))

Kłopoty ze zrozumieniem słowa pisanego? Nie martw się, pomogę.

Nikt nie mówi, że Kaczyński osobiście stawiał zarzuty, czy też je zmieniał.
Kaczyński zmieniał prokuratorów, aż do osiągnięcia pożądanego efektu czyli aktu oskarżenia.
O czym mówiło się z resztą od dawna. Pisiorom piana wyszła na mordę gdy okazało się, że w wywiadzie dla Wyborczej Lech Kaczyński osobiście przyznał się do ręcznego sterowania tym śledztwem i całą narrację "aboPO" szlag trafił. Teraz jedni rzucają kalumie, a inni dementują wymyślone przez siebie fakty.

--
Bruno

Data: 2018-05-28 11:42:23
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 19:55:30 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> Kaczyński zmieniał prokuratorów, aż do osiągnięcia pożądanego efektu czyli aktu oskarżenia.

durnyś pizdziak, nie mógł zmieniać, bo nie był ich szefem, stał się szefem dopiero dwa miesiące po postawieniu zarzutów, ot taki pizdziak z ciebie:)))))))))

Ale odróżniasz postawienie zarzutów od wniesienia aktu oskarżenia do sądu?
Nie? Może kiedyś.

Tak czy inaczej, zarządził czystkę w prokuraturze wrocławskiej: http://wroclaw.naszemiasto.pl/archiwum/lech-kaczynski-odwolal-prokuratora-okregowego,66823,art,t,id,tm.html

Zmiany przyniosły oczekiwany skutek: https://wiadomosci.wp.pl/miloszyce-koniec-sledztwa-w-sprawie-gwaltu-i-zabojstwa-6109392716763777a
https://wiadomosci.wp.pl/zabojstwo-15-latki-w-miloszycach-trzeba-nadal-szukac-sprawcow-6109372461920897a

--
Bruno

Data: 2018-05-28 20:56:59
Autor: Dojna zmiana
"GW": Lech Kaczyński naciskał ws. Komendy - u2 podwinął ogon

W dniu 28.05.2018 o 18:10, Bruno Brunowski pisze:
> [...]

ciebie:)))))))))

Ale odróżniasz postawienie zarzutów od wniesienia aktu oskarżenia do sądu?

No i co kanalio u2? Podwinąłeś ogon!  ;-)))

CL

Data: 2018-05-28 16:32:56
Autor: Dojna zmiana
pajac "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5b0bef0c$0$624$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 28.05.2018 o 13:42, Bruno Brunowski pisze:
[...]

Co ty k..wa powiesz! ;-)))

CL

Data: 2018-05-28 15:20:37
Autor: A. Filip
[...]

w swoim towarzystwie.  Jak dla mnie do przekonywania nieprzekonanych
sugerowałoby się głownie niekompetencje a "złą wole" wtórnie (słabiej).
W końcu "Dobrymi chęciami droga do piekła jest wybrukowana".

Kaczyński pewnie myślał że naciska na profesjonalnych i kompetentnych
prokuratorów.  Wydaje się że naciskał na takich co byli gotowi się
posunąć (wespół z policjantami?) za daleko a sędziowie mówiąc
dyplomatycznie nie wykazali się _oczekiwanym_ profesjonalizmem przez
trzy instancje.  Prokuraturą, sądownictwo i sędziowie *wymagają*
POWAŻNYCH zmian! ;-)

Po Komedzie powinno nastąpić *lekkie* przegięcie w stronę praw
oskarżonego.  Ciężkie przegięcie sprawi że zbyt wielu winnych
uniknie kary.  W realnym świecie zawsze się wybiera zgniły kompromis
między tymi dwoma rodzajami błędów systemu wymiaru sprawiedliwości.
"Pijany marsz" między nimi się praktycznie gwarantowany,
lepiej żeby był po ścieżce a nie po autostradzie.

--
A. Filip

Data: 2018-05-28 16:33:51
Autor: Dojna zmiana
pajac "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+30n0ugqgtf-i5s1@wp.eu...

Czyli prokuratura "pod naciskiem Kaczyńskiego" skierowała sprawę do
oceny przez sąd ale niezawiśli sędziowie trzech instancji także ulegli
naciskom albo okazali się niekompetentni indywidualnie i zbiorowo?

D O K Ł A D N I E  T A K !

CL

Data: 2018-05-28 16:32:02
Autor: Dojna zmiana

Użytkownik "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+b6u9ijl52f-i5s1@wp.eu...
[...]

Właśnie. Po co komisja smoleńska skoro jej szef i minister MON okazał się kapusiem, a śp. Lech maczał paluchy wn udupieniu niewinnego człowieka. Rybka smierdzi tak bardzo, że kotek uciekł do szpitala. Typowe dla okresu PRL.

CL

Data: 2018-05-28 16:29:49
Autor: Dojna zmiana
kombinator  "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+lfyfvkih6f-i5s1@wp.eu...
> [...]

to *trzeba* opierdalać tych co się do prokuratury nie nadają bo
naciskom ulegli.  Nie ma tak jak "TY i GW" sugerujecie że się starannie

Filipku, nie kombinuj! Smród okazał się większy niż sie spodziewalicie: śp. Lech Kaczyński maczał paluchy przy zapuszkowaniu, A. Macierewicz okazał się donosicielem. Ta wasz łajba coraz bardziej dziurawa i okazuje sie, że steruja nią SB-ecy i Kreml.

CL

Data: 2018-05-28 11:20:18
Autor: boukun
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Olo
13 min. temu

Jeśli to wszystko zostanie potwierdzone to śp.Prezydenta trzeba będzie eksmitować z Wawelu.

szurik
30 min. temu

Tak się kończy ręczne sterowanie prokuraturą.
Mamy prokuraturę, której minister kazał sprawę zakończyć, bo przecież rzucił okiem na akta i sprawa była oczywista, z drugiej obrońcę z urzędu, który ma sprawę gdzieś.
No i mamy tragedię ludzką.

Emeryt 1949
46 min. temu

"W tamtych czasach każdy pogląd ministra to było zalecenie do wykonania - mówi Olejnik" -Teraz jest to tak aktualne, że można domniemywać, iż nigdy się nie zmieniło !!!

Data: 2018-05-28 15:26:00
Autor: pulsar
W dniu 2018-05-28 o 08:41, boukun pisze:
Lech Kaczyński. ówczesny prokurator generalny, miał naciskać na postawienie "ciężkich oskarżeń" Tomaszowi Komendzie /.../

Cytuję jeden z ciekawszych komentarzy w sprawie:

"Współczuję panu Tomaszowi ale jego nadzieje, że dojdzie do sprawy karnej w związku z jego skazaniem, mają znikome szanse by się spełnić. Widać, że padł on nie tylko ofiarą złej pracy i niekompetencji ale także ambicji i politycznej gry ze strony lidera obecnie rządzącej partii. Dla politycznej kariery Jarosława Kaczyńskiego skazali go mimo braku dowodów, organizując niejako proces pokazowy dla udowodnienia swojej rzekomej nieustępliwości wobec zbrodni, więc teraz dla wyciszenia sprawy mogą go po prostu zabić. Ludzie, którzy z taką bezwzględnością dążą do władzy z całą pewnością nie pozwolą nawet na to aby sformułowano wobec nich jakieś zarzuty. Dla nich sprawa pana Komendy, to tylko drobne potknięcie, gdyż dla władzy gotowi są poświęcić niejedno życie ludzkie. Butne wypowiedzi prokuratora, który oskarżał przed sądem Tomasza Komendę wyraźnie świadczą o tym, że jest on pewny, iż Jarosław Kaczyński nie dopuści do tego aby kiedykolwiek zasiadł on na ławie oskarżonych. To straszne, że tak bardzo skrzywdzony człowiek, jakim jest pan Tomasz Komenda, nie może w Polsce liczyć na prawdziwą sprawiedliwość. Kraj, w którym brak dowodów nie stanowi przesłanki do odstąpienia od oskarżenia, a niesprawiedliwe wyroki stanowią stopnie politycznej kariery, na pewno nie jest państwem prawa. Ale ta konkluzja nie jest, niestety, żadnym odkryciem, Polacy wiedzą, że w kraju gdzie prokuratura i sądy pełnią rolę służebną wobec polityków, sprawiedliwość jest wartością mityczną."
/kap'sel/

-- -
pulsar

"GW": Lech Kaczyński naciskał ws. Komendy