GWno Prawda - pierwsze wydanie

Data: 2012-11-20 23:27:22
Autor: Przemys艂aw W
GWno Prawda - pierwsze wydanie
Nadchodzi nowe, nadchodzi coraz szybciej. Ju偶 nied艂ugo wszystkie powa偶ne dzienniki, poza "Gazet膮 Polsk膮 Codziennie", b臋d膮 podobne i przestan膮 wreszcie bru藕dzi膰 ludziom jakimi艣 dyskusjami, r贸偶nicami zda艅, polemikami. Front Medialny Poparcia W艂adzy ustabilizuje si臋 i zapanuje 艣miertelna cisza.

To nowe to 艣wie偶o mianowany zast臋pca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" Bartosz W臋glarczyk, kt贸remu podlegaj膮 wszystkie strony po艣wi臋cone polityce, kulturze, zagranicy. Ten by艂y bojowy dziennikarz "Gazety Wyborczej" jest cz艂owiekiem wszechstronnym - tak偶e celebryt膮 TVN i radiowym partnerem czo艂owego funkcjonariusza przemys艂u pogardy Jakuba W艂adys艂awa Wojew贸dzkiego w jednej ze stacji radiowych.

W臋glarczyk udzieli艂 po otrzymaniu nominacji wywiady portalowi Wirtualnemedia.pl. Zapowiada tam znacz膮c膮 zmian臋 linii tego konserwatywnego dziennika, kt贸ry za czas贸w red. Paw艂a Lisickiego pe艂ni艂 niezwykle wa偶n膮 rol臋 r贸wnowa偶膮c膮 przewag臋 medi贸w lewicowo-liberalnych. Ale to ju偶 najwyra藕niej odchodzi w przesz艂o艣膰. Co m贸wi nowy zast臋pca naczelnego "Rzeczpospolitej"?

O PUBLIKACJI (jak dzi艣 wiemy prawdziwego!) tekstu red. Cezarego Gmyza o znalezieniu 艣lad贸w trotylu na tupolewie:

     Na podstawie wiedzy, jak膮 mam w tym momencie mog臋 Panu powiedzie膰, 偶e ja takiego tekstu nie pu艣ci艂bym do druku.

O PLANOWANYCH ZMIANACH, kt贸re zapewne wypchn膮 ostatki publicystyki konserwatywnej:

     Przede wszystkim zmienimy struktur臋 gazety, a redakcja b臋dzie funkcjonowa膰 na zupe艂nie innych zasadach. Chcia艂bym, aby strukturalna cz臋艣膰 rewolucji, o kt贸rej mowa, zako艅czy艂a si臋 do ko艅ca tego roku. Plan jest ju偶 gotowy, jednak w tej chwili nic wi臋cej na ten temat nie wolno mi powiedzie膰.

O NOWYM KONSERWATYZMIE:

     鈥濺z鈥 b臋dzie nadal gazet膮 nowoczesn膮, konserwatywn膮 (w zachodnioeuropejskim tego s艂owa znaczeniu), w sprawach wolno艣ci jednostki liberaln膮, z lekko na prawo skrzywionym 艣wiatopogl膮dem obyczajowym.

To ostatnie budzi szczeg贸lne zaniepokojenie. Oto W臋glarczyk, wychowany przez "Gazet臋 Wyborcz膮", wielbiony przez TVN, partner medialny czo艂owego przedstawiciela przemys艂u pogardy Wojew贸dzkiego, cz艂owiek raczej ze 艣wiata r贸偶owych celebryckich policzk贸w ni偶 powa偶nego dziennikarstwa, podejmuje trud zdefiniowana "nowoczesnego konserwatyzmu". Za艣 wa偶ne sprawy obyczajowe puentuje ironicznym "lekko na prawo skrzywionym 艣wiatopogl膮dem obyczajowym".

I co艣 nam si臋 wydaje, 偶e faktycznie, b臋dzie to wszystko teraz skrzywione, ale nie na prawo, i nie lekko. A pan wykonuj膮cy na wsp贸lnym z W臋glarczykiem zdj臋ciu reklamowym zapewne obejmie dzia艂 religijny. Ha! Oto parodia wolno艣ci s艂owa w rozkwicie.

--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

GWno Prawda - pierwsze wydanie