Gadżet przyszłości - Augmented Reality

Data: 2009-08-27 08:09:42
Autor: Jan Strybyszewski
Gadżet przyszłości - Augmented Reality
Witam
Dzisiaj chciałem wam pokazać coś co często widzicie w TV, ale nie potraficie dostrzec przyszłości tego rozwiązania w technologi mobilnej, a ta wydaje się rewolucją w postrzeganiu świata. Co to jest więc Augmented Reality (AR)? Jest to połączenie obrazu ze świata realnego z komputerowo wygenerowanym obrazem. Wielu nie zdaje sobie z tego sprawy ale oglądacie to na co dzień. ARem jest “niebieska linia” na skoczni z wynikiem najlepszego skoczka gdy oglądacie Małysza. Są nią reklamy stojące wzdłuż boiska przez które czasem przebiegnie piłkarz. Polecam jednak coś bardziej interaktywnego i DUŻEGO …. czyli premiera pociągu AGV firmy Alstom która nie miała miejsca,

Wybrane filmy w tym mobilne zastosowania.

http://teleklony.pl/wp/?p=276

Ja już widzę oczami przyszłości na Starym Mieście w Warszawie czy Krakowie, setki turystów spacerujących z wyciągniętymi telefonami, jakby robili zdjęcie obiektom, a oni …. poznają historie naszego kraju. Dziś technologia raczkuje, ale kiedyś uznalibyśmy rozpoznawanie dowolnej piosenki po 10sek przez nasze telefony za cud, jutro będzie nie tylko detekcja po “GPS/kompasie/Gsensorze” ale też rozpoznawanie obiektów.

Data: 2009-08-27 14:07:44
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości

Ja już widzę oczami przyszłości na Starym Mieście w Warszawie czy
Krakowie, setki turystów spacerujących z wyciągniętymi telefonami,
jakby
robili zdjęcie obiektom,

Czyli wygladajacych jak glupki w porownaniu z tymi ktorzy posiadaja
odpowiednie okulary stosujace owa technologie :)
Ogladalem jakis czas temu reportaz o AR i tam wlasnie byl ten smieszny
przyklad z telefonami :)

pozdrawiam,

Gadżet przyszłości - Augmented Reality