GaduAir

Data: 2011-03-06 00:18:56
Autor: RadekNet
GaduAir
Tak sobie kombinuje jak tu byc w stalym tanim kontakcie z ludzmi przebywajacymi poza Polska. Era oferuje pakiety internetowe, na ktorych moglbym miec wlaczonego skype, ale pisano na tej grupie, ze to jednak kiepsko dziala.

Czy ja dobrze rozumiem, ze majac numer w GaduAir jestem nonstop dostepny pod moim numerem gg, tak tekstowo jak i glosowo? Moge dzwonic i odbierac polaczenia glosowe z gg za free?
Jak jest w praktyce z jakoscia polaczen?
Jaki musze miec telefon, zeby dzialalo na nim to gg?

Od normalnych polaczen mam abo Ery - chodzi mi tylko o koszta i uzytecznosc komunikacji voip.

I jeszcze jedno - GaduAir (czy wogole gg) nie oferuje uslugi numeru stacjonarnego dostepnego przez komunikator/komorke, prawda?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-06 00:31:37
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
GaduAir
W dniu 2011-03-06 00:18, RadekNet pisze:

Czy ja dobrze rozumiem, ze majac numer w GaduAir jestem nonstop dostepny
pod moim numerem gg, tak tekstowo jak i glosowo? Moge dzwonic i odbierac
polaczenia glosowe z gg za free?

Tylko tekstowo

[...]
I jeszcze jedno - GaduAir (czy wogole gg) nie oferuje uslugi numeru
stacjonarnego dostepnego przez komunikator/komorke, prawda?

Przez komunikator na Windows oferuje. Można też z niego korzystać poprzez urzadzenia z SIP.

Data: 2011-03-06 09:12:14
Autor: Jakub Danecki
GaduAir
Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
> Czy ja dobrze rozumiem, ze majac numer w GaduAir jestem nonstop
> dostepny pod moim numerem gg, tak tekstowo jak i glosowo? Moge
> dzwonic i odbierac polaczenia glosowe z gg za free?
Tylko tekstowo

No i chyba nie w roamingu.

Jakub

Data: 2011-03-06 10:40:06
Autor: Nietutejszy
GaduAir
Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisa³(a):
> [...]

> Czy ja dobrze rozumiem, ze majac numer w GaduAir jestem nonstop dostepny
> pod moim numerem gg, tak tekstowo jak i glosowo? Moge dzwonic i odbierac

Na komórce g³osowo za darmo - nie ¿artuj :-). A tak powa¿niej, w promocji Wszechdostêpni (http://www.gaduair.pl/promocja/wszechdostepni, wariant 1) mo¿esz po do³adowaniu podzwoniæ "za darmo" do GA i GG.

[...]
> [...]

Przez komunikator na Windows oferuje. Można też z niego korzystać poprzez urzadzenia z SIP.

W pewnym sensie oferuje i z komórki z simem GA. Poczta g³osowa dla GA i GG jest wspólna, wiêc mo¿na j± ods³uchiwaæ przez 123
Ponadto, w zale¿no¶ci od ustawieñ skrzynki na koncie GG mo¿na mieæ na komórce GA:
1) powiadomienia SMS o próbach po³±czenia na numer stacjonarny
2) powiadomienia SMS o wiadomo¶ciach pozostawionych na poczcie g³osowej po dzwonieniu na numer stacjonarny
3) przekierowanie po³±czeñ z numeru stacjonarnego na komórkowy (za 22 gr/min z taktem 1/1)
Mo¿na te¿ dzwoniæ po cenach "stacjonarnych" z komórki przez numer dostêpowy 133 (za dop³at± 5 gr/min z taktem 1/1.

W wy¿ej opisanej dostêpno¶ci nr stacjonarnego GG przez GA s± jednak dwie istotne niedoróbki zwi±zane z clipem. Po³±czenia przez 133 identyfikuj± siê u odbiorcy numerem GA - nie ma opcji wyboru clipa stacjonarngo (ani jego blokady :-)). Z kolei p³atne po³±czenia przychodz±ce przekierowane z nr stacjonarnego na nr GA identyfikuj± siê przez 22 427 77 77 (nr dostêpowy do dzwonienia na nry GG oraz ods³uchiwania poczty GG - starszy ni¿ GA, pochodzi jeszcze z naG³osu :-)).

Nietutejszy

Data: 2011-03-06 10:58:18
Autor: tl
GaduAir

Play wprowadziÅ‚ voipa. http://tele.playmobile.pl/portico/  Za 10 pln we freszu na m-c masz nielimitowane rozmowy w playu.

Data: 2011-03-06 12:22:06
Autor: Alexy
GaduAir
[...]

Tylko tekstowo.

Jak jest w praktyce z jakoscia polaczen?
Jaki musze miec telefon, zeby dzialalo na nim to gg?

Dowolny telefon. Wersje mobilnego GG są dla wielu systemów mobilnych, a także pod Jave zatem można uruchomić na prawie każdym w miarę nowym telefonie.

Od normalnych polaczen mam abo Ery - chodzi mi tylko o koszta i uzytecznosc komunikacji voip.

VOIP w GaduAir działa całkiem dobrze.

I jeszcze jedno - GaduAir (czy wogole gg) nie oferuje uslugi numeru stacjonarnego dostepnego przez komunikator/komorke, prawda?

Przez sieć telefonii GSM nie. Ale udostępnia VOIP z komputera lub dowolnej sieci bezprzewodowej Wi-Fi. Przez internet GSM zapewne też, ale chyba raczej jest to nieopłacalne ze względu na zbyt dużą ilość danych, które są przesyłane podczas rozmowy głosowej.
Ja dla przykładu korzystam w GA z połączeń VOIP z poziomu telefonu komórkowego (Nokia E51), który po wykryciu dostępnej sieci Wi-Fi automatycznie łączy się z usługą VOIP Gadu Air poprzez połączenie SIP w telefonie. W domu mam router bezprzewodowy i wystarczy, że się znajdę w jego pobliżu, a telefon sam się łączy i utrzymuje to połączenie zapewniając możliwość wykonywania jak i przyjmowania rozmów.
Po każdym doładowaniu co miesiąc dostaję darmowy pakiet rozmów na telefony stacjonarne VOIP. Po wykorzystaniu pakietu 5gr/min na stacjonarne.

W GaduAir jest jeszcze jedna ciekawa usługa taniego dzwonienia za granicę z telefonu komórkowego poprzez numer dostępowy 113 po cenach telefonii VOIP http://media1.gaduair.pl/pdf/Cennik_GaduAIR_VOIP.pdf + 5gr/min połączenia z numerem dostepowym 113.
Zatem można korzystać z VOIP-a nie tylko mając dostęp Wi-Fi, ale także i poprzez sieć GSM.

Można też dzwonić na numery GG wykręcając #xxx (gdzie xxx to numer GG) w cenie po 15gr/min lub za darmo po wybraniu promocji darmowe rozmowy w sieci i na GG.

Data: 2011-03-06 14:02:46
Autor: RadekNet
GaduAir
W dniu 06.03.2011 12:22, Alexy pisze:
Czy ja dobrze rozumiem, ze majac numer w GaduAir jestem nonstop
dostepny pod moim numerem gg, tak tekstowo jak i glosowo? Moge dzwonic
i odbierac polaczenia glosowe z gg za free?

Tylko tekstowo.

To zonk :( Bo za 5 zl miesiecznie taka usluge mam w Erze, tyle ze mi tekstowe gg malo potrzebne jest :(

Od normalnych polaczen mam abo Ery - chodzi mi tylko o koszta i
uzytecznosc komunikacji voip.

VOIP w GaduAir działa całkiem dobrze.

Wlasnie zaczynam testowac :) Bo Voipa bede potrzebowac do domu, gdzie mam stale lacze do internetu.

Można też dzwonić na numery GG wykręcając #xxx (gdzie xxx to numer GG) w
cenie po 15gr/min lub za darmo po wybraniu promocji darmowe rozmowy w
sieci i na GG.

Pogubiem sie... czyli do mnie (na sim'a GaduAir) z gg dodzwonic sie nie da, ale odemnie (z sima GaduAir) zadzwonic na nr gg w komputerze juz mozna?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-06 18:58:19
Autor: Alexy
GaduAir
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news:il00vv$8o3$1inews.gazeta.pl...

Pogubiem sie... czyli do mnie (na sim'a GaduAir) z gg dodzwonic sie nie da, ale odemnie (z sima GaduAir) zadzwonic na nr gg w komputerze juz mozna?

Można się dodzwonić z GG zarówno na Twojego VOIP-a czy to na komputerze czy też w telefonie komórkowym poprzez Wi-Fi o ile jest połączony z netem, jak i na sim-a telefonii komórkowej GaduAir.
GaduAir i VOIP to są dwa oddzielne numery telefonów. Dzwoniąc z komputera z pozycji komunikatora GG wybierasz numer komórkowy GA lub VOIP-owy, który wygląda jak normalny numer stacjonarny z prefixem miejscowości jaką sobie wybierzesz :)
Koszt jest zgodny z cennikiem w sieci czyli 15gr/min jeżeli nie korzystasz z promocji Wszechdostępni lub darmowy jeżeli korzystasz z ww promocji darmowych rozmów w sieci i GG.
Oczywiście jeżeli ktoś będzie do Ciebie dzwonił ze swojego komunikatora GG lub VOIP-a na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG, a Ty będziesz poza zasięgiem sieci internetowej, wtedy on się nie dodzwoni dzwoniąc na numer VOIP-a lub numer GG.
Bez problemów może się natomiast dodzwonić na numer GaduAir.

Jeżeli znajdziejsz się w zasięgu sieci internetowej i ktoś będzie dzwonił na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG (pod warunkiem, że powiążesz z sobą te numery), wtedy zadzwoni Twój telefon komórkowy łącząc rozmowę poprzez Wi-Fi i będziesz mógł normalnie prowadzić rozmowę poprzez aparat telefoniczny. Koszt takiego połączenia pokrywa osoba dzwoniąca zgodnie z cennikiem lub całkowicie za darmo pod warunkiem aktywowania promocji Wszechdostępni.

Oczywiście możesz korzystać z wszelkich internetowych punktów dostepowych np. router Wi-Fi w domu, Hot-Spot, wszelkie sieci WLAN w firmie oraz tych, które nie mają zabezpieczeń. Wbrew pozorom w większych miastach sporo jest takich prywatnych sieci bezprzewodowych :)
W telefonie możesz ustawić wiele takich punktów dostępowych, z którymi telefon będzie się łączył automatycznie jeżeli znajdzie się w zsięgu danej sieci.

Data: 2011-03-07 07:31:30
Autor: Nietutejszy
GaduAir
Alexy <alexyNOSPAM@onet.com.pl> napisa�(a):
> [...]

Można się dodzwonić z GG zarówno na Twojego VOIP-a czy to na komputerze czy
 też w telefonie komórkowym poprzez Wi-Fi o ile jest poÅ‚Ä…czony z netem, jak i na sim-a telefonii komórkowej GaduAir.
[...]

To co piszesz powyżej to nieprawda, jeżeli chodzi o dzwonienie z
_komunikatora_. Podałeś ceny w drugą stronę tzn. inicjowane z _GaduAIR_ (z sima).
Na temat cen z komunikatora/bramki VoIP do GG/GA trochÄ™ info znajdziesz tutaj:
http://testergaduair.blox.pl/2011/02/VoIP-co-to-znaczy-Polaczenia-w-sieci-Gadu-Gadu.html

Oczywiście jeżeli ktoś będzie do Ciebie dzwonił ze swojego komunikatora GG
 lub VOIP-a na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG, a Ty bÄ™dziesz poza zasiÄ™giem sieci internetowej, wtedy on siÄ™ nie dodzwoni dzwoniÄ…c na numer VOIP-a lub numer GG.

Nieprawda. Istnieje nieudokumentowana (choć jawna) opcja przekierowania rozmów
z VoIP na komórkę GA (za co oczywiście płaci odbiorca - 22gr/min). Przeczytaj
pod linkiem powyżej.

Bez problemów może się natomiast dodzwonić na numer GaduAir.

Za 22 gr/min.

Jeżeli znajdziejsz się w zasięgu sieci internetowej i ktoś będzie dzwonił
 na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG (pod warunkiem, że powiążesz z sobÄ… t
[...]

Takie ceny obowiÄ…zujÄ… gdy dzwonisz na nr VoIP GG/nr GG z GaduAIR (z sima).
Gdy dzwonisz z komunikatora, połączenia na nr VoIP GG/nr GG są bezpłatne.
Gdy dzwonisz spoza sieci GA/GG, wtedy połączenie z nr VoIP GG kosztuje tyle co
połączenie ze zwykłym nr stacjonarnym w danej strefie numeracyjnej a na numer
GG możesz się dodzwonić przez stacjonarny dostępowy (+48) 22 427 77 77.

Nietutejszy  --

Data: 2011-03-07 08:06:29
Autor: Nietutejszy
GaduAir
Wysy³am jeszcze raz, bo co¶ siê posypa³o z kodowaniem

Alexy <alexyNOSPAM@onet.com.pl> napisa³(a):
U¿ytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:il00vv$8o3$1inews.gazeta.pl...

> Pogubiem sie... czyli do mnie (na sim'a GaduAir) z gg dodzwonic sie nie > da, ale odemnie (z sima GaduAir) zadzwonic na nr gg w komputerze juz > mozna?

Mo¿na siê dodzwoniæ z GG zarówno na Twojego VOIP-a czy to na komputerze czy
 te¿ w telefonie komórkowym poprzez Wi-Fi o ile jest po³±czony z netem, jak i na sim-a telefonii komórkowej GaduAir.
GaduAir i VOIP to s± dwa oddzielne numery telefonów. Dzwoni±c z komputera z pozycji komunikatora GG wybierasz numer komórkowy GA lub VOIP-owy, który wygl±da jak normalny numer stacjonarny z prefixem miejscowo¶ci jak± sobie wybierzesz :)

Koszt jest zgodny z cennikiem w sieci czyli 15gr/min je¿eli nie korzystasz z promocji Wszechdostêpni lub darmowy je¿eli korzystasz z ww promocji darmowych rozmów w sieci i GG.

To co piszesz powy¿ej to nieprawda, je¿eli chodzi o dzwonienie z
_komunikatora_. Poda³e¶ ceny w drug± stronê tzn. inicjowane z _GaduAIR_ (z sima).
Na temat cen z komunikatora/bramki VoIP do GG/GA trochê info znajdziesz tutaj:
http://testergaduair.blox.pl/2011/02/VoIP-co-to-znaczy-Polaczenia-w-sieci-Gadu-Gadu.html

Oczywi¶cie je¿eli kto¶ bêdzie do Ciebie dzwoni³ ze swojego komunikatora GG
 lub VOIP-a na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG, a Ty bêdziesz poza zasiêgiem sieci internetowej, wtedy on siê nie dodzwoni dzwoni±c na numer VOIP-a lub numer GG.

Nieprawda. Istnieje nieudokumentowana (choæ jawna) opcja przekierowania rozmów
z VoIP na komórkê GA (za co oczywi¶cie p³aci odbiorca - 22gr/min). Przeczytaj
pod linkiem powy¿ej.

Bez problemów mo¿e siê natomiast dodzwoniæ na numer GaduAir.

Za 22 gr/min.

Je¿eli znajdziejsz siê w zasiêgu sieci internetowej i kto¶ bêdzie dzwoni³
 na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG (pod warunkiem, ¿e powi±¿esz z sob± t
e numery), wtedy zadzwoni Twój telefon komórkowy ³±cz±c rozmowê poprzez Wi-
Fi i bêdziesz móg³ normalnie prowadziæ rozmowê poprzez aparat telefoniczny. Koszt takiego po³±czenia pokrywa osoba dzwoni±ca zgodnie z cennikiem lub ca³kowicie za darmo pod warunkiem aktywowania promocji Wszechdostêpni.

Takie ceny obowi±zuj± gdy dzwonisz na nr VoIP GG/nr GG z GaduAIR (z sima).
Gdy dzwonisz z komunikatora, po³±czenia na nr VoIP GG/nr GG s± bezp³atne.
Gdy dzwonisz spoza sieci GA/GG, wtedy po³±czenie z nr VoIP GG kosztuje tyle co
po³±czenie ze zwyk³ym nr stacjonarnym w danej strefie numeracyjnej a na numer
GG mo¿esz siê dodzwoniæ przez stacjonarny dostêpowy (+48) 22 427 77 77.

Nietutejszy  --

Data: 2011-03-08 14:00:12
Autor: RadekNet
GaduAir
W dniu 06.03.2011 18:58, Alexy pisze:
[...]

[cut]

Strasznie to pokrecone ;) Wczytam sie w cenniki i chyba jednak zdecyduje sie na zwyklego voip'a, ktorego bede uzywac w domu, a te parenascie dni bez netu jakos przezyje ze zwykla komorka ;)

Ale...chcialem odpalic voip z GaduGadu (oraz HaloNet i Ipfon) na Windows Mobile 6 (HTC Tytn) i mam problem, bo w kazdej z tych sieci po ok. 30s zrywa polaczenie (z tym ze w Ipfon rozlacza WIFI a w GG i HaloNet robi sie glucha cisza po obu stronach). Macie jakis pomysl co moze byc tego powodem?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-08 13:24:59
Autor: Waldek Godel
GaduAir
Dnia Tue, 08 Mar 2011 14:00:12 +0100, RadekNet napisa³(a):

[...]

System wy³±cza Wifi po u¶pieniu. S± gdzie¶ w necie ³atki, ¿eby nie usypia³
po wy³±czeniu ekranu, ale to drastycznie skraca ¿ywotno¶æ akumulatora.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka

Data: 2011-03-08 14:34:05
Autor: RadekNet
GaduAir
W dniu 08.03.2011 14:24, Waldek Godel pisze:
[...]

Sprawdzilem jeszcze raz (na GG i Ipfon) - w 27s rozmowy WIFI traci lacznosc z routerem. Ekran podswietlenia ciagle sie swieci, wiec na pewno nie przechodzi w stan uspienia. Szczegolnie, ze kiedy nie rozmawiam WIFI nie pozwala na uspienie telefonu, a kiedy rozmawiam przez GSM ekran sie wylacza po dluzszym czasie niz te pol minuty.
Jakies inne pomysly?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-08 13:42:37
Autor: Waldek Godel
GaduAir
Dnia Tue, 08 Mar 2011 14:34:05 +0100, RadekNet napisa³(a):

[...]

aaa.. w ten deseñ. Próbowa³e¶ uaktualniæ system w telefonie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

Data: 2011-03-08 19:12:39
Autor: RadekNet
GaduAir
W dniu 08.03.2011 14:42, Waldek Godel pisze:
[...]

aaa.. w ten deseñ.

No wlasnie. I to niezaleznie od operatora.

Próbowa³e¶ uaktualniæ system w telefonie?

Wole nie grzebac w ROMie... nie mam nikogo pod reka do ew pomocy w naprawie, a telefon mi potrzebny jest ;)

Sproboje jakiegos hotspota znalezc. Moze ten problem wynika z mojego routera WIFI?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-08 18:19:48
Autor: Waldek Godel
GaduAir
Dnia Tue, 08 Mar 2011 19:12:39 +0100, RadekNet napisa³(a):

Próbowa³e¶ uaktualniæ system w telefonie?

Wole nie grzebac w ROMie... nie mam nikogo pod reka do ew pomocy w naprawie, a telefon mi potrzebny jest ;)

Mia³em na my¶li oficjalne uaktualnienie - sprawdza³e¶, czy masz najnowszy
firmware?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiem zapytaj tych co kupuja Androidy oni powinni wiedziec" - Pawe³

Data: 2011-03-08 16:53:00
Autor: Marcin Szumilas
GaduAir
Quoted:
RadekNet (radek@rejsy-czartery.com)
in news:il59j6$ih4$1inews.gazeta.pl

po ok. 30s  zrywa polaczenie (z tym ze w Ipfon rozlacza WIFI a w GG i
HaloNet robi  sie glucha cisza po obu stronach). Macie jakis pomysl
co moze byc tego  powodem?

Może to pomoże -- tekst z jakiegoś dokumenmtu od Nokii, plik się nazywa Nokia_S60_VoIP_Implementation_Troubleshooting_Guide_v1_0_en.pdf.

Some clients expect to get Real-Time Transport Control Protocol (RTCP) Receiver Reports. By default, the S60 VoIP client does not send them, which may cause a call to be dropped by the other peer after a time-out. A typical time-out value is 30 seconds. The RTCP can be enabled with provisioning. For more detailed information on the settings configuration, see Nokia S60 VoIP Implementation Configuration Tutorial [2].

Ten Configuration Tutorial też mam, mogę wysłać na maila. Nie pamiętam skąd dokładnie je ściągnąłem.

Pozdrawiam,

Marcin Sz.

Data: 2011-03-08 19:13:51
Autor: RadekNet
GaduAir
W dniu 08.03.2011 16:53, Marcin Szumilas pisze:
[...]

Zastanawiajaca jest zbieznosc czasu... hmmm sciagne to i poczytam.

Ten Configuration Tutorial też mam, mogę wysłać na maila. Nie pamiętam
skąd dokładnie je ściągnąłem.

Poprosze :)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-08 19:55:34
Autor: Marcin Szumilas
GaduAir
Quoted:
RadekNet (radek@rejsy-czartery.com)
in news:il5rva$laf$2inews.gazeta.pl

Ten Configuration Tutorial też mam, mogę wysłać na maila. Nie pamiętam
skąd dokładnie je ściągnąłem.

Poprosze :)

Wysłane.

MSz

Data: 2011-03-08 12:16:01
Autor: Amir
GaduAir
 munikator/komorke, prawda?

Przez sieæ telefonii GSM nie. Ale udostêpnia VOIP z komputera lub dowolnej sieci bezprzewodowej Wi-Fi. Przez internet GSM zapewne te¿, ale chyba raczej jest to nieop³acalne ze wzglêdu na zbyt du¿± ilo¶æ danych, które s± przesy³ane podczas rozmowy g³osowej.
Ja dla przyk³adu korzystam w GA z po³±czeñ VOIP z poziomu telefonu komórkowego (Nokia E51), który po wykryciu dostêpnej sieci Wi-Fi automatycznie ³±czy siê z us³ug± VOIP Gadu Air poprzez po³±czenie SIP w telefonie. W domu mam router bezprzewodowy i wystarczy, ¿e siê znajdê w jego

a bateria ile trzyma 4 godziny?

Tez mia³em e51 i grza³a siê jak diabli bêd±c po³aczona z wifi pracowala jako VOIP

GaduAir