GaduAir

Data: 2011-03-06 12:22:06
Autor: Alexy
GaduAir
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news:ikugn7$iii$1inews.gazeta.pl...

Czy ja dobrze rozumiem, ze majac numer w GaduAir jestem nonstop dostepny pod moim numerem gg, tak tekstowo jak i glosowo? Moge dzwonic i odbierac polaczenia glosowe z gg za free?

Tylko tekstowo.

Jak jest w praktyce z jakoscia polaczen?
Jaki musze miec telefon, zeby dzialalo na nim to gg?

Dowolny telefon. Wersje mobilnego GG są dla wielu systemów mobilnych, a także pod Jave zatem można uruchomić na prawie każdym w miarę nowym telefonie.

Od normalnych polaczen mam abo Ery - chodzi mi tylko o koszta i uzytecznosc komunikacji voip.

VOIP w GaduAir działa całkiem dobrze.

I jeszcze jedno - GaduAir (czy wogole gg) nie oferuje uslugi numeru stacjonarnego dostepnego przez komunikator/komorke, prawda?

Przez sieć telefonii GSM nie. Ale udostępnia VOIP z komputera lub dowolnej sieci bezprzewodowej Wi-Fi. Przez internet GSM zapewne też, ale chyba raczej jest to nieopłacalne ze względu na zbyt dużą ilość danych, które są przesyłane podczas rozmowy głosowej.
Ja dla przykładu korzystam w GA z połączeń VOIP z poziomu telefonu komórkowego (Nokia E51), który po wykryciu dostępnej sieci Wi-Fi automatycznie łączy się z usługą VOIP Gadu Air poprzez połączenie SIP w telefonie. W domu mam router bezprzewodowy i wystarczy, że się znajdę w jego pobliżu, a telefon sam się łączy i utrzymuje to połączenie zapewniając możliwość wykonywania jak i przyjmowania rozmów.
Po każdym doładowaniu co miesiąc dostaję darmowy pakiet rozmów na telefony stacjonarne VOIP. Po wykorzystaniu pakietu 5gr/min na stacjonarne.

W GaduAir jest jeszcze jedna ciekawa usługa taniego dzwonienia za granicę z telefonu komórkowego poprzez numer dostępowy 113 po cenach telefonii VOIP http://media1.gaduair.pl/pdf/Cennik_GaduAIR_VOIP.pdf + 5gr/min połączenia z numerem dostepowym 113.
Zatem można korzystać z VOIP-a nie tylko mając dostęp Wi-Fi, ale także i poprzez sieć GSM.

Można też dzwonić na numery GG wykręcając #xxx (gdzie xxx to numer GG) w cenie po 15gr/min lub za darmo po wybraniu promocji darmowe rozmowy w sieci i na GG.

Data: 2011-03-06 14:02:46
Autor: RadekNet
GaduAir
W dniu 06.03.2011 12:22, Alexy pisze:
Czy ja dobrze rozumiem, ze majac numer w GaduAir jestem nonstop
dostepny pod moim numerem gg, tak tekstowo jak i glosowo? Moge dzwonic
i odbierac polaczenia glosowe z gg za free?

Tylko tekstowo.

To zonk :( Bo za 5 zl miesiecznie taka usluge mam w Erze, tyle ze mi tekstowe gg malo potrzebne jest :(

Od normalnych polaczen mam abo Ery - chodzi mi tylko o koszta i
uzytecznosc komunikacji voip.

VOIP w GaduAir działa całkiem dobrze.

Wlasnie zaczynam testowac :) Bo Voipa bede potrzebowac do domu, gdzie mam stale lacze do internetu.

Można też dzwonić na numery GG wykręcając #xxx (gdzie xxx to numer GG) w
cenie po 15gr/min lub za darmo po wybraniu promocji darmowe rozmowy w
sieci i na GG.

Pogubiem sie... czyli do mnie (na sim'a GaduAir) z gg dodzwonic sie nie da, ale odemnie (z sima GaduAir) zadzwonic na nr gg w komputerze juz mozna?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-06 18:58:19
Autor: Alexy
GaduAir
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news:il00vv$8o3$1inews.gazeta.pl...

Pogubiem sie... czyli do mnie (na sim'a GaduAir) z gg dodzwonic sie nie da, ale odemnie (z sima GaduAir) zadzwonic na nr gg w komputerze juz mozna?

Można się dodzwonić z GG zarówno na Twojego VOIP-a czy to na komputerze czy też w telefonie komórkowym poprzez Wi-Fi o ile jest połączony z netem, jak i na sim-a telefonii komórkowej GaduAir.
GaduAir i VOIP to są dwa oddzielne numery telefonów. Dzwoniąc z komputera z pozycji komunikatora GG wybierasz numer komórkowy GA lub VOIP-owy, który wygląda jak normalny numer stacjonarny z prefixem miejscowości jaką sobie wybierzesz :)
Koszt jest zgodny z cennikiem w sieci czyli 15gr/min jeżeli nie korzystasz z promocji Wszechdostępni lub darmowy jeżeli korzystasz z ww promocji darmowych rozmów w sieci i GG.
Oczywiście jeżeli ktoś będzie do Ciebie dzwonił ze swojego komunikatora GG lub VOIP-a na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG, a Ty będziesz poza zasięgiem sieci internetowej, wtedy on się nie dodzwoni dzwoniąc na numer VOIP-a lub numer GG.
Bez problemów może się natomiast dodzwonić na numer GaduAir.

Jeżeli znajdziejsz się w zasięgu sieci internetowej i ktoś będzie dzwonił na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG (pod warunkiem, że powiążesz z sobą te numery), wtedy zadzwoni Twój telefon komórkowy łącząc rozmowę poprzez Wi-Fi i będziesz mógł normalnie prowadzić rozmowę poprzez aparat telefoniczny. Koszt takiego połączenia pokrywa osoba dzwoniąca zgodnie z cennikiem lub całkowicie za darmo pod warunkiem aktywowania promocji Wszechdostępni.

Oczywiście możesz korzystać z wszelkich internetowych punktów dostepowych np. router Wi-Fi w domu, Hot-Spot, wszelkie sieci WLAN w firmie oraz tych, które nie mają zabezpieczeń. Wbrew pozorom w większych miastach sporo jest takich prywatnych sieci bezprzewodowych :)
W telefonie możesz ustawić wiele takich punktów dostępowych, z którymi telefon będzie się łączył automatycznie jeżeli znajdzie się w zsięgu danej sieci.

Data: 2011-03-07 07:31:30
Autor: Nietutejszy
GaduAir
Alexy <alexyNOSPAM@onet.com.pl> napisa�(a):
> [...]

Można się dodzwonić z GG zarówno na Twojego VOIP-a czy to na komputerze czy
 też w telefonie komórkowym poprzez Wi-Fi o ile jest poÅ‚Ä…czony z netem, jak i na sim-a telefonii komórkowej GaduAir.
[...]

To co piszesz powyżej to nieprawda, jeżeli chodzi o dzwonienie z
_komunikatora_. Podałeś ceny w drugą stronę tzn. inicjowane z _GaduAIR_ (z sima).
Na temat cen z komunikatora/bramki VoIP do GG/GA trochÄ™ info znajdziesz tutaj:
http://testergaduair.blox.pl/2011/02/VoIP-co-to-znaczy-Polaczenia-w-sieci-Gadu-Gadu.html

Oczywiście jeżeli ktoś będzie do Ciebie dzwonił ze swojego komunikatora GG
 lub VOIP-a na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG, a Ty bÄ™dziesz poza zasiÄ™giem sieci internetowej, wtedy on siÄ™ nie dodzwoni dzwoniÄ…c na numer VOIP-a lub numer GG.

Nieprawda. Istnieje nieudokumentowana (choć jawna) opcja przekierowania rozmów
z VoIP na komórkę GA (za co oczywiście płaci odbiorca - 22gr/min). Przeczytaj
pod linkiem powyżej.

Bez problemów może się natomiast dodzwonić na numer GaduAir.

Za 22 gr/min.

Jeżeli znajdziejsz się w zasięgu sieci internetowej i ktoś będzie dzwonił
 na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG (pod warunkiem, że powiążesz z sobÄ… t
[...]

Takie ceny obowiÄ…zujÄ… gdy dzwonisz na nr VoIP GG/nr GG z GaduAIR (z sima).
Gdy dzwonisz z komunikatora, połączenia na nr VoIP GG/nr GG są bezpłatne.
Gdy dzwonisz spoza sieci GA/GG, wtedy połączenie z nr VoIP GG kosztuje tyle co
połączenie ze zwykłym nr stacjonarnym w danej strefie numeracyjnej a na numer
GG możesz się dodzwonić przez stacjonarny dostępowy (+48) 22 427 77 77.

Nietutejszy  --

Data: 2011-03-07 08:06:29
Autor: Nietutejszy
GaduAir
Wysy³am jeszcze raz, bo co¶ siê posypa³o z kodowaniem

Alexy <alexyNOSPAM@onet.com.pl> napisa³(a):
U¿ytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:il00vv$8o3$1inews.gazeta.pl...

> Pogubiem sie... czyli do mnie (na sim'a GaduAir) z gg dodzwonic sie nie > da, ale odemnie (z sima GaduAir) zadzwonic na nr gg w komputerze juz > mozna?

Mo¿na siê dodzwoniæ z GG zarówno na Twojego VOIP-a czy to na komputerze czy
 te¿ w telefonie komórkowym poprzez Wi-Fi o ile jest po³±czony z netem, jak i na sim-a telefonii komórkowej GaduAir.
GaduAir i VOIP to s± dwa oddzielne numery telefonów. Dzwoni±c z komputera z pozycji komunikatora GG wybierasz numer komórkowy GA lub VOIP-owy, który wygl±da jak normalny numer stacjonarny z prefixem miejscowo¶ci jak± sobie wybierzesz :)

Koszt jest zgodny z cennikiem w sieci czyli 15gr/min je¿eli nie korzystasz z promocji Wszechdostêpni lub darmowy je¿eli korzystasz z ww promocji darmowych rozmów w sieci i GG.

To co piszesz powy¿ej to nieprawda, je¿eli chodzi o dzwonienie z
_komunikatora_. Poda³e¶ ceny w drug± stronê tzn. inicjowane z _GaduAIR_ (z sima).
Na temat cen z komunikatora/bramki VoIP do GG/GA trochê info znajdziesz tutaj:
http://testergaduair.blox.pl/2011/02/VoIP-co-to-znaczy-Polaczenia-w-sieci-Gadu-Gadu.html

Oczywi¶cie je¿eli kto¶ bêdzie do Ciebie dzwoni³ ze swojego komunikatora GG
 lub VOIP-a na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG, a Ty bêdziesz poza zasiêgiem sieci internetowej, wtedy on siê nie dodzwoni dzwoni±c na numer VOIP-a lub numer GG.

Nieprawda. Istnieje nieudokumentowana (choæ jawna) opcja przekierowania rozmów
z VoIP na komórkê GA (za co oczywi¶cie p³aci odbiorca - 22gr/min). Przeczytaj
pod linkiem powy¿ej.

Bez problemów mo¿e siê natomiast dodzwoniæ na numer GaduAir.

Za 22 gr/min.

Je¿eli znajdziejsz siê w zasiêgu sieci internetowej i kto¶ bêdzie dzwoni³
 na Twój numer VOIP-a lub Twój numer GG (pod warunkiem, ¿e powi±¿esz z sob± t
e numery), wtedy zadzwoni Twój telefon komórkowy ³±cz±c rozmowê poprzez Wi-
Fi i bêdziesz móg³ normalnie prowadziæ rozmowê poprzez aparat telefoniczny. Koszt takiego po³±czenia pokrywa osoba dzwoni±ca zgodnie z cennikiem lub ca³kowicie za darmo pod warunkiem aktywowania promocji Wszechdostêpni.

Takie ceny obowi±zuj± gdy dzwonisz na nr VoIP GG/nr GG z GaduAIR (z sima).
Gdy dzwonisz z komunikatora, po³±czenia na nr VoIP GG/nr GG s± bezp³atne.
Gdy dzwonisz spoza sieci GA/GG, wtedy po³±czenie z nr VoIP GG kosztuje tyle co
po³±czenie ze zwyk³ym nr stacjonarnym w danej strefie numeracyjnej a na numer
GG mo¿esz siê dodzwoniæ przez stacjonarny dostêpowy (+48) 22 427 77 77.

Nietutejszy  --

Data: 2011-03-08 14:00:12
Autor: RadekNet
GaduAir
W dniu 06.03.2011 18:58, Alexy pisze:
[...]

[cut]

Strasznie to pokrecone ;) Wczytam sie w cenniki i chyba jednak zdecyduje sie na zwyklego voip'a, ktorego bede uzywac w domu, a te parenascie dni bez netu jakos przezyje ze zwykla komorka ;)

Ale...chcialem odpalic voip z GaduGadu (oraz HaloNet i Ipfon) na Windows Mobile 6 (HTC Tytn) i mam problem, bo w kazdej z tych sieci po ok. 30s zrywa polaczenie (z tym ze w Ipfon rozlacza WIFI a w GG i HaloNet robi sie glucha cisza po obu stronach). Macie jakis pomysl co moze byc tego powodem?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-08 13:24:59
Autor: Waldek Godel
GaduAir
Dnia Tue, 08 Mar 2011 14:00:12 +0100, RadekNet napisa³(a):

[...]

System wy³±cza Wifi po u¶pieniu. S± gdzie¶ w necie ³atki, ¿eby nie usypia³
po wy³±czeniu ekranu, ale to drastycznie skraca ¿ywotno¶æ akumulatora.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka

Data: 2011-03-08 14:34:05
Autor: RadekNet
GaduAir
W dniu 08.03.2011 14:24, Waldek Godel pisze:
[...]

Sprawdzilem jeszcze raz (na GG i Ipfon) - w 27s rozmowy WIFI traci lacznosc z routerem. Ekran podswietlenia ciagle sie swieci, wiec na pewno nie przechodzi w stan uspienia. Szczegolnie, ze kiedy nie rozmawiam WIFI nie pozwala na uspienie telefonu, a kiedy rozmawiam przez GSM ekran sie wylacza po dluzszym czasie niz te pol minuty.
Jakies inne pomysly?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-08 13:42:37
Autor: Waldek Godel
GaduAir
Dnia Tue, 08 Mar 2011 14:34:05 +0100, RadekNet napisa³(a):

[...]

aaa.. w ten deseñ. Próbowa³e¶ uaktualniæ system w telefonie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

Data: 2011-03-08 19:12:39
Autor: RadekNet
GaduAir
W dniu 08.03.2011 14:42, Waldek Godel pisze:
[...]

aaa.. w ten deseñ.

No wlasnie. I to niezaleznie od operatora.

Próbowa³e¶ uaktualniæ system w telefonie?

Wole nie grzebac w ROMie... nie mam nikogo pod reka do ew pomocy w naprawie, a telefon mi potrzebny jest ;)

Sproboje jakiegos hotspota znalezc. Moze ten problem wynika z mojego routera WIFI?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-08 18:19:48
Autor: Waldek Godel
GaduAir
Dnia Tue, 08 Mar 2011 19:12:39 +0100, RadekNet napisa³(a):

Próbowa³e¶ uaktualniæ system w telefonie?

Wole nie grzebac w ROMie... nie mam nikogo pod reka do ew pomocy w naprawie, a telefon mi potrzebny jest ;)

Mia³em na my¶li oficjalne uaktualnienie - sprawdza³e¶, czy masz najnowszy
firmware?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiem zapytaj tych co kupuja Androidy oni powinni wiedziec" - Pawe³

Data: 2011-03-08 16:53:00
Autor: Marcin Szumilas
GaduAir
Quoted:
RadekNet (radek@rejsy-czartery.com)
in news:il59j6$ih4$1inews.gazeta.pl

po ok. 30s  zrywa polaczenie (z tym ze w Ipfon rozlacza WIFI a w GG i
HaloNet robi  sie glucha cisza po obu stronach). Macie jakis pomysl
co moze byc tego  powodem?

Może to pomoże -- tekst z jakiegoś dokumenmtu od Nokii, plik się nazywa Nokia_S60_VoIP_Implementation_Troubleshooting_Guide_v1_0_en.pdf.

Some clients expect to get Real-Time Transport Control Protocol (RTCP) Receiver Reports. By default, the S60 VoIP client does not send them, which may cause a call to be dropped by the other peer after a time-out. A typical time-out value is 30 seconds. The RTCP can be enabled with provisioning. For more detailed information on the settings configuration, see Nokia S60 VoIP Implementation Configuration Tutorial [2].

Ten Configuration Tutorial też mam, mogę wysłać na maila. Nie pamiętam skąd dokładnie je ściągnąłem.

Pozdrawiam,

Marcin Sz.

Data: 2011-03-08 19:13:51
Autor: RadekNet
GaduAir
W dniu 08.03.2011 16:53, Marcin Szumilas pisze:
[...]

Zastanawiajaca jest zbieznosc czasu... hmmm sciagne to i poczytam.

Ten Configuration Tutorial też mam, mogę wysłać na maila. Nie pamiętam
skąd dokładnie je ściągnąłem.

Poprosze :)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-08 19:55:34
Autor: Marcin Szumilas
GaduAir
Quoted:
RadekNet (radek@rejsy-czartery.com)
in news:il5rva$laf$2inews.gazeta.pl

Ten Configuration Tutorial też mam, mogę wysłać na maila. Nie pamiętam
skąd dokładnie je ściągnąłem.

Poprosze :)

Wysłane.

MSz

Data: 2011-03-08 12:16:01
Autor: Amir
GaduAir
 munikator/komorke, prawda?

Przez sieæ telefonii GSM nie. Ale udostêpnia VOIP z komputera lub dowolnej sieci bezprzewodowej Wi-Fi. Przez internet GSM zapewne te¿, ale chyba raczej jest to nieop³acalne ze wzglêdu na zbyt du¿± ilo¶æ danych, które s± przesy³ane podczas rozmowy g³osowej.
Ja dla przyk³adu korzystam w GA z po³±czeñ VOIP z poziomu telefonu komórkowego (Nokia E51), który po wykryciu dostêpnej sieci Wi-Fi automatycznie ³±czy siê z us³ug± VOIP Gadu Air poprzez po³±czenie SIP w telefonie. W domu mam router bezprzewodowy i wystarczy, ¿e siê znajdê w jego

a bateria ile trzyma 4 godziny?

Tez mia³em e51 i grza³a siê jak diabli bêd±c po³aczona z wifi pracowala jako VOIP

GaduAir