[kabaret] Gadżet i CB

Data: 2009-05-28 11:05:40
Autor: Wild Root
[kabaret] Gadżet i CB
Widzieliście to?

http://www.youtube.com/watch?v=rdqMXc2h98k

Ja nie będę komentował, ale rozbawił mnie niesamowicie.

np. "(...) Regulacja SQ jest to coś co powoduje, że wzmacniamy sygnał nadawania
czy odbierania w naszym radiu, a to generuje niepotrzebne szumy i zakłóca
po prostu naszą korespondencję z innym użytkownikiem radia".

Wild Root

Data: 2009-05-28 11:13:16
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:4484942.6jU9zGZcMPlocalhost.localdomain...

"dioda któa pokazuje nam w jakiej odleglosci od innego uzytkownika jestesmy"

"am i fm to dwie czestotliwosci"

"polscy kierowcy uzywaja do komunikowania sie kanalu 28"

co za debil, juz mogl pojsc do jakiegos sklepu czy serwisu i sie dowiedziec
wszystkiego, a nie roic z siebie wala na oczach tylu ludzi

Data: 2009-05-28 11:14:52
Autor: Mario
[kabaret] Gadżet i CB
szerszen pisze:

[...]

hehe, niezłe jaja.
Nie oglądałem tego programu, co za debil to prowadzi? Ten od "zakupu kontrolowanego"?

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-28 11:17:36
Autor: DXS
[kabaret] Gadżet i CB

"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:gvlkmc$46i$4news.onet.pl...
szerszen pisze:

[...]

Nie ten,

 Kornacki akurat wie co mowi...

Data: 2009-05-29 00:56:43
Autor: hamberg
Gadżet i CB
 Kornacki akurat wie co mowi...

buahahahahahhahaha :D

Data: 2009-05-31 20:38:37
Autor: Czarek Daniluk
[kabaret] Gadżet i CB
Użytkownik DXS napisał:

Nie ten,

 Kornacki akurat wie co mowi...
Nie zgodzę się, momentami Kornacki nie wie co mówi ;)

W jakimś starym odcinku kupowali jakąś Octavię zwykłe 90KM Kornacki skwitował silnik że to dobra sprawdzona konstrukcja na pompowtryskiwaczach ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-05-28 11:18:04
Autor: Gabriel'Varius'
[kabaret] Gadżet i CB
Użytkownik Mario napisał:
szerszen pisze:

[...]

Nie to nie jest Kornacki :-)
ps. ja mysle, ze ten co prowadzi program to tylko czyta co mu wyswietla na prompterze lub napoisza na kartkach a wiedzy to on nie ma :-)

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
                Oskar Wilde

Data: 2009-05-28 11:23:15
Autor: Mario
[kabaret] Gadżet i CB
Gabriel'Varius' pisze:
Użytkownik Mario napisał:
szerszen pisze:

[...]

ok, dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Pewnie jest tak jak piszesz, ale to rodzi pytanie co za debil pisze teksty.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-28 14:43:52
Autor: ::[TOOMAS]::
[kabaret] Gadżet i CB
Mario pisze:

ok, dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Pewnie jest tak jak piszesz, ale to rodzi pytanie co za debil pisze teksty.

pozdrawiam
mario

A czy dla Ciebie każdy co coś źle mówi to debil??

Data: 2009-05-29 10:47:43
Autor: Mario
[kabaret] Gadżet i CB
::[TOOMAS]:: pisze:
Mario pisze:

[...]

jeśli przy tym robi z siebie idiotę w TV to tak.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-28 11:48:22
Autor: Marcin Stankiewicz
[kabaret] Gadżet i CB
Dnia Thu, 28 May 2009 11:18:04 +0200, Gabriel'Varius' na pl.misc.samochody
napisał(a):

ps. ja mysle, ze ten co prowadzi program to tylko czyta co mu wyswietla na prompterze lub napoisza na kartkach a wiedzy to on nie ma :-)

Prompter to raczej nie, bo mówi i nie gapi się w kamerę. Więc pozostają
kartki do naumienia się lub wiedza własna ;-)

"Nieznajomy wróg jakiś miesza ludzkie rzeczy. Jan Kochanowski (1530 -
1584)"

Data: 2009-05-28 11:19:50
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "Mario" <camaro94@spam.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvlkmc$46i$4news.onet.pl...

Nie oglądałem tego programu, co za debil to prowadzi? Ten od "zakupu kontrolowanego"?

nie, jakis inny
najsmutniejsze jest to, ze przynajmniej czesc programu oparta jest o sklep saxon w wawie, prowadzony przez naprawde starego doswiadczonego radiowca elektronika, wiec mogli mu chociaz dac go do autoryzacji, czy cokolwiek, a tak wypuscili gniota ktorego przykro sluchac

Data: 2009-05-28 13:09:15
Autor: Michas
[kabaret] Gadżet i CB

[...]

To niby ten człowiek ze sklepu widoczny w materiale? Bo o antenach zwartych i rozwartych powiedział dokładnie odwrotnie niż jest w rzeczywistości..

M.

Data: 2009-05-28 13:50:45
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "Michas" <nastraty1@gmail.com> napisał w wiadomości news:gvlrcr$e8$1news.task.gda.pl...

To niby ten człowiek ze sklepu widoczny w materiale? Bo o antenach zwartych i rozwartych powiedział dokładnie odwrotnie niż jest w rzeczywistości..

biedaka zjadla trema :)
zerknij na jego strone http://www.saxon.waw.pl/cb_radio-45.html jest prawidlowo

Data: 2009-05-28 16:35:56
Autor: Jakub Witkowski
[kabaret] Gadżet i CB
szerszen pisze:

[...]

Przykro to mówić, ale niestety w powyższym linku ten Pan delikatnie mówiąc
powiela przesądy. Akapit "Anteny po skróceniu promiennika mają różne długości
fali. Najczęściej spotykane to 1/4 fali , 1/2 fali , 5/8 fali i 7/8 fali"
- ma niestety mało wspólnego z fizyką i teorią pola.

W jakim sensie krótka antena ma działać jako "1/2 czy jako 5/8 fali?
Charaktertstykę kierunkową anteny prętowej określa jej *fizyczna długość*
(no i oczywiście parę założeń, takich jak np. to że mówimy o pionowym
pręcie, umieszczonym w próżni na wysokości 0 nad nieskończenie rozległą
przewodzącą płaszczyzną, itd.)

Żaden element dopasowujący, typu cewka w podstawie anteny, nie zmienia kształtu
rozkładu prądów w pręcie o określonej długości, a to właśnie z rozkładu prądu
wynika charakterystyka kierunkowa anteny.
Kiedyś dawno temu zauważono, że gdy antena jest trochę za krótka bądź za długa,
to jej impedancja ma niepożądaną składową reaktancyjną, którą można "skasować"
odpowiednią indukcyjnością (bądź kondensatorem), i upodobnić ją w ten sposób
(wyłącznie w sensie dopasowania impedancji!) do czysto rezystancyjnych anten
o długości 1/4 czy 1/2 fali... nastąpiła więc nadinterpretacja tego faktu,
pojawiło się pojęcie "cewka wydłużająca" które nadal pokutuje... i na które
nabierają się poczciwcy a nawet tacy "fachowcy" co myślą że kupią antenę
1.5m i ona będzie wykonana "jako 5/8" :)

Data: 2009-05-28 16:51:47
Autor: J.F.
[kabaret] Gadżet i CB
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:gvm7gc$g5p$1news2.ipartners.pl...
[...]

A jak pret zostanie przeciety i polaczony cewka ? :-)
Ewentualnie cewke bedziesz mial miedzy jednym koncem preta a ta przewodzaca plaszczyzna ?

Nie mowie ze sie pret wydluzy, ale cewka na rozklad wplynie :-)

[...]

Coz chcesz, przeciez nawet niektorzy co bardziej swiatli autorzy pisza ze ta cewka to tak jakby wziasc dlugi pret i kawalek jego zwinac, no ale wtedy cewka jest skracajaca :-)

J.

Data: 2009-05-28 17:34:45
Autor: Jakub Witkowski
[kabaret] Gadżet i CB
J.F. pisze:

[...]

Musiałbym napisać dłuższy elaborat. Nawet napisałem, ale skrociłem
dla jasności... :) Owszem, cewka w środku wpłynie, podobnie jak
np. zwiększona pojemność końcowa, ale wtedy nie mówimy już o tym
samym pręcie przecież :) No i dalej to nie będzie 1/2 czy 5/8 :)

Ale cokolwiek dodane tylko od strony zasilania - nie wpłynie.
To proste - jest strzałka napięcia/węzeł prądu na końcu,
a resztę rozkładu określa długość fali i odległości od czubka....

Data: 2009-05-29 09:04:34
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

[...]

nie tyle przesady co twoje wywody nielektronikowi i tak nic nie powiedza, a te anteny sa sprzedawane jako odpowiedniki tych dlugosci fali

co do niego mysle ze zna sie na tym co robi, bo w radiach grzebal, przerabial je i ulepszal, jak cb stawialo swoje pierwsze kroki w polsce te 20 lat temu

jak masz watpliwosci to napisz do niego  :) i podyskutuj na ten temat

Data: 2009-05-29 09:19:11
Autor: Massai
[kabaret] Gadżet i CB
szerszen wrote:

> [...]

polsce te 20 lat temu

jak masz watpliwosci to napisz do niego  :) i podyskutuj na ten temat

Ten gość, aczkolwiek pewnie fachowiec i spec, ma pewną wadę - nie idzie
z nim się dogadać.
Nie powie co, jak i dlaczego, tylko "tak jest i koniec". Oczekuje żeby
traktować to co mówi jako prawdy objawione.

Byłem u niego, bo był pomysł żeby poinstalować hurtem w 6 furach
firmowych CB, z pewnymi konkretnymi wymaganiami i celami - i jakoś jego
podejście mnie zniechęciło.
Pomijając już to że na moje "tylko trzeba pokombinować tak i tak"
(chodziło o ukrycie i "rozczłonkowanie" elementów) poleciało tylko
"eee, po co tak kombinować, da się na półeczce i będzie dobrze" - gucio
tam będzie dobrze, jest taka i taka potrzeba, i skad on wie co dla mnie
jest ważne... no pomijając już to, to gość trochę niesłowny,
próbowaliśmy się z nim umówic na montaż, zbywał nas, nie oddzwaniał, z
miesięcznym wyprzedzeniem się umawiamy, dzwonimy dzień wczesniej żeby
potwierdzić, a ten że "eee, nie, w tym tygodniu to nie, może w
przyszłym..."

Niepoważne. Chcemy zapłacić za tę instalację ile trzeba, a ten nas
zlewa.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-05-29 11:29:46
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:gvo9af$plr$1inews.gazeta.pl...

Pomijając już to że na moje "tylko trzeba pokombinować tak i tak"
[ciach]
potwierdzić, a ten że "eee, nie, w tym tygodniu to nie, może w
przyszłym..."

nie wiem, byc moze, bronic go specjalnie nie zamierzam, znalem go te nascie lat temu, ale odkad radio w domu zlikwidowalem i wyprowadzilem sie z tamych rejonow, to kontaktu nie mamy
wiem ze mial spora wiedze i lubil kiedys kombinowac, tylko wtedy nie byl to biznes a przyslugi kolezenskie, moze teraz juz mu sie nie chce :)

Niepoważne. Chcemy zapłacić za tę instalację ile trzeba, a ten nas
zlewa.

a zaraz obok w grzybkach byles?
serwis rownie stary, ale obawiam sie ze tez moze im sie nie chciec kombinowac, generalnie jesli chodzi o instalacje cb, to tam naprawde nie jest potrzebna niewiadomo jaka wiedza, wystarczy troche smyklaki do techniki i podstawowych zagadnien elektrycznych i juz, chyba zes cos zupelnie nietypowego wymodzil

Data: 2009-05-30 10:56:33
Autor: Wild Root
[kabaret] Gadżet i CB
 W poście <gvo9u9$kbo$1@news.task.gda.pl>
 m.in. przeczytać można:

(...) jesli chodzi o instalacje cb, to tam naprawde nie jest potrzebna
niewiadomo jaka wiedza, wystarczy troche smyklaki do techniki i
podstawowych zagadnien elektrycznych i juz

Napewno? A potem słyszysz historię, że w dieslu terkotać musi i nic się z
tym zrobić nie da. Oczywiście potrafią zaatakować Cię teorią, czyli aby
zakłóceń nie było, musi być antena, koniecznie z dopasowaniem zwartym
zamontowana w środku dachu, że prewód musi być taki lepszy (droższy), że
zasilanie prosto z akumulatora grubymi przewodami i radio minimum za 1000
zł i zakłóceń nie będzie. Nie zapomną napomknąć coś o masie i podobnych. A
jak zrobisz wedle tych zaleceń i zakłócenia nadal są, to bezradnie ręce
rozkładają, bo tu ich wiedza się kończy. --
Wild Root

Data: 2009-05-30 12:01:33
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:2029805.YoJT7oUk0nlocalhost.localdomain...

Napewno?

napewno :)

troche anten w zyciu postawilem i na budynkach i na samochodach, nie jest to skomplikowane

Data: 2009-05-30 13:59:24
Autor: Wild Root
[kabaret] Gadżet i CB
 W poście <gvr05t$8if$1@news.task.gda.pl>
[...]

Ale czytałeś co napisałem dalej? Postawić antenę to i mój pies by
potrafił. :)

--
Wild Root

Data: 2009-05-30 15:28:18
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości

Ale czytałeś co napisałem dalej? Postawić antenę to i mój pies by
potrafił. :)

masz zdolnego psa, ale czytaj miedzy wierszami, uzylem, nazwijmy to, skrotu myslowego

Data: 2009-05-30 16:04:21
Autor: Wild Root
[kabaret] Gadżet i CB
 W poście <gvrc9e$4nb$1@news.task.gda.pl>
 m.in. przeczytać można:

masz zdolnego psa, ale czytaj miedzy wierszami, uzylem, nazwijmy to,
skrotu myslowego

Ok, podaj adres warsztatu, wyślę tam znajomego z zakłócającym autem, tym
razem będzie to pasek 2 letni.

--
Wild Root

Data: 2009-05-30 19:51:27
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:4043435.WR5Ar6JTbXlocalhost.localdomain...

Ok, podaj adres warsztatu, wyślę tam znajomego z zakłócającym autem, tym
razem będzie to pasek 2 letni.

jakiego warsztatu?
a czy ja gdzies napisalem ze prowadze jakis warsztat?

Data: 2009-05-30 08:12:13
Autor: J.F.
[kabaret] Gadżet i CB
On Fri, 29 May 2009 09:19:11 +0000 (UTC),  Massai wrote:
Byłem u niego, bo był pomysł żeby poinstalować hurtem w 6 furach
firmowych CB, z pewnymi konkretnymi wymaganiami i celami -

W karetkach, czy przestawiles sie na handel lekami ? :-)

J.

Data: 2009-05-31 16:04:51
Autor: Massai
[kabaret] Gadżet i CB
J.F. wrote:

On Fri, 29 May 2009 09:19:11 +0000 (UTC),  Massai wrote: > Byłem u niego, bo był pomysł żeby poinstalować hurtem w 6 furach
> firmowych CB, z pewnymi konkretnymi wymaganiami i celami - W karetkach, czy przestawiles sie na handel lekami ? :-)

Eeee, kompletnie inna branża, oprócz służby ludowi jeszcze zarabiam na
życie prowadząc swoją firmę...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-05-29 14:34:38
Autor: Jakub Witkowski
[kabaret] Gadżet i CB
szerszen pisze:

[...]

Cały wywód właśnie o tym, że one w żadnym sensie nie są "odpowiednikami
długości fal". To taki marketingowy bełkot jest, po prostu.

Niestety zwykle kłamstwo jest proste, a prawda skomplikowana.
Nie lubię argumentów typu "ja wiem, a wy macie uwierzyć i kropka",
więc bywa że brnę w beznadziejne wyjaśnienia które większości
i tak nic nie mówią, ale cóż taka karma ;)

jak masz watpliwosci to napisz do niego  :) i podyskutuj na ten temat

E tam - walka z wiatrakami...

Data: 2009-05-29 14:50:51
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:gvoko6$1h8g$1news2.ipartners.pl...

Cały wywód właśnie o tym, że one w żadnym sensie nie są "odpowiednikami
długości fal". To taki marketingowy bełkot jest, po prostu.

niech ci bedzie ;)

[...]

skoro masz taka misje :)
ale na pocieszenie dodam ze moze sie to komus przydac, ja tak prawde powiedziawszy nigdy sie nad tym nie zastanawialem od tej strony, ale tez i kupujac samochodowke nigdy sie nie zastanawialem czy ona ma jakas dlugosc fali, miala byc po prostu dluga i juz :)

Data: 2009-05-29 16:50:55
Autor: JKK
[kabaret] Gadżet i CB

[...]

To nie używając "marketingowego bełkotu" wyjasnij kolegom
co producenci mają na myśli używając ww. oznaczeń
(wszyscy "bełkoczą" ?) i dlaczego tak się dziwnie składa,
że najlepsze anteny to te 7/8 ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-05-30 08:27:27
Autor: Wiesiaczek
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "JKK" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:gvosog$pb2$1news.wp.pl...

[...]

To może najpierw napisz, czego jest te 7/8???
Bo ja zgadzam się z przedpiścą, że to jest bełkot przeznaczony dla posiadaczy "matur giertychowych", którzy mają nikłe pojęcie na temat działania radia i innych urządzeń.

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2009-05-28 11:20:24
Autor: Grejon
[kabaret] Gadżet i CB
Mario pisze:

hehe, niezłe jaja.
Nie oglądałem tego programu, co za debil to prowadzi? Ten od "zakupu kontrolowanego"?

Nie, były facet Skrzyneckiej i były policjant.

pozdrawiam
mario

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-05-28 11:22:06
Autor: Mario
[kabaret] Gadżet i CB
Grejon pisze:
Mario pisze:

hehe, niezłe jaja.
Nie oglądałem tego programu, co za debil to prowadzi? Ten od "zakupu kontrolowanego"?

Nie, były facet Skrzyneckiej

hm.. wciąż nic mi to nie mówi :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-28 11:24:34
Autor: Grejon
[kabaret] Gadżet i CB
Mario pisze:
Grejon pisze:
Mario pisze:

hehe, niezłe jaja.
Nie oglądałem tego programu, co za debil to prowadzi? Ten od "zakupu kontrolowanego"?

Nie, były facet Skrzyneckiej

hm.. wciąż nic mi to nie mówi :-)

Obawiam się, że nazwisko ci powie jeszcze mniej: Zbigniew Urbański :)

pozdrawiam
mario

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-05-28 11:46:38
Autor: Mario
[kabaret] Gadżet i CB
Grejon pisze:
Mario pisze:
Grejon pisze:
Mario pisze:

[...]

zgadłeś :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-28 14:20:09
Autor:
[kabaret] Gadżet i CB
hm.. wciąż nic mi to nie mówi :-)

Obawiam się, że nazwisko ci powie jeszcze mniej: Zbigniew Urbański :)

niegdysiejszy rzecznik stołecznej policji... ten to ma 'gadane', a raczej na....:)

Data: 2009-05-28 11:37:44
Autor: AL
[kabaret] Gadżet i CB
szerszen pisze:

"polscy kierowcy uzywaja do komunikowania sie kanalu 28"

co za debil, juz mogl pojsc do jakiegos sklepu czy serwisu i sie dowiedziec
wszystkiego, a nie roic z siebie wala na oczach tylu ludzi

wyrwales z kontekstu - prezenter powiedzial "za granica" - i mial poniekad racje
tylko w PL uzywa sie 19 kanalu na stale (i wiekszosc to przyjmuje jako aksjomat zapominajac, ze sa standardowym kanalem wywolawczym jest 28) - taka kultura juz tu sie uformowala

<cytat>
Do rozmów na dowolne tematy służą prawie wszystkie kanały, oprócz kilku wydzielonych (specjalnych), tj.: kanału 9 (tu stacjonuje policja, pogotowie ratunkowe, straż pożarna oraz sztaby ratownictwa PL-CB Radio), kanału 19 (który przeznaczony jest dla kontaktów pomiędzy samochodami), kanału 28 (który służy jako kanał wywoławczy, czyli taki, na którym wywołuje się określoną stację za pomocą jej znaku wywoławczego lub tzw. ksywki, a następnie - po zgłoszeniu się wywoływanej stacji - przechodzi się z nią na inny, dowolnie wybrany kanał), oraz niekiedy kanału 2 (tu stacjonują taksówki). Istotne też jest, aby rozmowy prowadzić jak najdalej kanałów specjalnych (jeżeli jest to możliwe).
</cytat>
http://www.radio.org.pl/poradnik/poczatkicb/

dodatkowo:
http://pl.wikipedia.org/wiki/CB_radio

pozatym zgadzam sie z tu przedmowcami, ze w paru miejscach facet walnol 'baboly' - ale ten program skierowany jest do laikow a nie takich 'profesjonalistow' jak na tej grupie dyskusyjnej ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-05-28 11:46:16
Autor: Mario
[kabaret] Gadżet i CB
ze sa standardowym kanalem wywolawczym jest 28) -
taka kultura juz tu sie uformowala

28 tak - ale dla stacji bazowych a nie dla kierowców.
Pytanie, ile tych stacji jeszcze jest? ;-)

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-28 11:55:09
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:gvlm16$18s$1inews.gazeta.pl...

wyrwales z kontekstu - prezenter powiedzial "za granica" - i mial poniekad racje

ok, moze nie doslyszlem

tylko w PL uzywa sie 19 kanalu na stale (i wiekszosc to przyjmuje jako aksjomat zapominajac, ze sa standardowym kanalem wywolawczym jest 28) - taka kultura juz tu sie uformowala

nikt nie zapomina, tylko w polsce od okolo 20 lat kanalem "samochodowym" jest 19
28 jest tak zwanym smietnikiem, wywolawczym dla stacji glownie bazowych i tak rowniez jest przynajmniej od 20 lat

Data: 2009-05-28 14:52:44
Autor: marjan
[kabaret] Gadżet i CB
AL pisze:
szerszen pisze:
[...]

Właśnie, ten kanał 9 na CB w dobie komórek dalej funkcjonuje? Pytam, bo nie wiem, czy w razie wypadku lub w ogóle konieczności wezwania pomocy można liczyć na ten kanał 9, czy obecnie to już tylko historia?
Nasłuchują tego ci sami ludzie co siedzą przy telefonicznym 112?
I w końcu: pomogło to komuś w ostatnim czasie?

Z góry dzięki za odpowiedź ;)

Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

Data: 2009-05-28 15:32:02
Autor: J.F.
[kabaret] Gadżet i CB
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:gvm1el$kpg$1inews.gazeta.pl...
Właśnie, ten kanał 9 na CB w dobie komórek dalej funkcjonuje? Pytam, bo nie wiem, czy w razie wypadku lub w ogóle konieczności wezwania pomocy można liczyć na ten kanał 9, czy obecnie to już tylko historia?

Ja powatpiewam czy to historia - obawiam sie ze z braku srodkow na CB nikt w Polsce tam masowo nie czuwal, aczkolwiek jakies sporadyczne przypadki mogly sie zdarzyc ..

J.

Data: 2009-05-28 16:17:12
Autor: Adam Szewczak
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvm3o9$jug$1news.onet.pl...
[...]

    U mnie przy wjezdzie do Milanowka jest dalej tablica o kanale alarmowym 9 ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-05-28 17:15:46
Autor: J.F.
[kabaret] Gadżet i CB
Użytkownik "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvm6kf$s09$1news.onet.pl...
[...]

Ale czy oprocz tablicy w Milanowku jakakolwiek sluzba prowadzila kiedykolwiek nasluch na #9, oto jest pytanie :-)

J.

Data: 2009-05-28 17:24:38
Autor: Wild Root
[kabaret] Gadżet i CB
 W poście <gvm9qp$4md$1@news.onet.pl>
 m.in. przeczytać można:

Ale czy oprocz tablicy w Milanowku jakakolwiek sluzba prowadzila
kiedykolwiek nasluch na #9, oto jest pytanie :-)

We Włocławku na #9 Pogotowie Ratunkowe jeszcze w 2005 roku, jak jest dziś
nie wiem.

--
Wild Root

Data: 2009-05-28 22:17:20
Autor: Dominik
[kabaret] Gadżet i CB
J.F. pisze:

Ale czy oprocz tablicy w Milanowku jakakolwiek sluzba prowadzila kiedykolwiek nasluch na #9, oto jest pytanie :-)

w zeszłym roku w listpadzie bodajże na #9 odezwała się Straż Pożarna w Żelechowie, k. Garwolina :)
Także tutaj słuchają ;)

--
Dominik
Octavia/Cordoba

Data: 2009-05-28 16:30:52
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
[kabaret] Gadżet i CB
marjan pisze:

[...]

Ja kiedys jak mialem wypadek (dosyc powazny, mialem zlamane zebra, wgniotlo mnie w kierownice razem z fotelem) przez cb wolalem pomocy - wlasnie na 9 - cisza. Dopiero po chwili (i to dosc dlugiej) ktos z 19 sie odezwal - fakt, ze byla to pozna pora (~2-3 w nocy) ale bylo slychac inne rozmowy.

M.

Data: 2009-05-28 16:33:03
Autor: Adam Szewczak
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online"" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:gvm76t$f2r$1inews.gazeta.pl...
marjan pisze:

[...]

    Takie bardziej zaawansowane CB maja mozliwosc nasluchu na dwa kanaly, w takiej sytuacji sie to przydaje.

PZDr
Adam

Data: 2009-05-28 16:40:53
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
[kabaret] Gadżet i CB
Adam Szewczak pisze:

    Takie bardziej zaawansowane CB maja mozliwosc nasluchu na dwa kanaly, w takiej sytuacji sie to przydaje.

Nasluchu, a nie nadawnia:)

M.

Data: 2009-05-28 16:20:10
Autor: Adam Szewczak
[kabaret] Gadżet i CB

szerszen pisze:

[...]

    Stare dobre czasy hyh :(

Faktycznie bazowek chyba juz nima za wiele. Ale tez od paru lat jezdze bez radia bo ktos sobie pozyczyl.
A jakos niechce mi sie Lincolna do samochodu montowac ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-05-29 10:09:48
Autor: Grejon
[kabaret] Gadżet i CB
AL pisze:

pozatym zgadzam sie z tu przedmowcami, ze w paru miejscach facet walnol 'baboly' - ale ten program skierowany jest do laikow a nie takich 'profesjonalistow' jak na tej grupie dyskusyjnej ;)

No to tym gorzej - program dla laików nie powinien na dzień dobry wprowadzać w błąd człowieka nie obeznanego z tematem.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-05-28 11:47:29
Autor: Marcin Stankiewicz
[kabaret] Gadżet i CB
Dnia Thu, 28 May 2009 11:13:16 +0200, szerszen na pl.misc.samochody
napisał(a):

"polscy kierowcy uzywaja do komunikowania sie kanalu 28"

Tu chodziło o zagranicę ... czy w sumie powiedział dobrze.

"Fale: Fale - woda z grzywą. Regulski Antoni"

Data: 2009-05-28 11:51:52
Autor: szerszen
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości news:1xdbjx498eyph$.135ahgymjiluk$.dlg40tude.net...

Tu chodziło o zagranicę ... czy w sumie powiedział dobrze.

no moze nie dosluchalem zbyt dobrze, ale pozostale stwierdzenia to masakra

Data: 2009-05-28 12:17:18
Autor: Bartek
[kabaret] Gadżet i CB

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:gvlkjc$f39$1news.task.gda.pl...

[...]

tego nie widziałem, ale:

"polscy kierowcy uzywaja do komunikowania sie kanalu 28"

za granicą naszego kraju, tak powiedział. bo to pamiętam i wydaje mi się że o 28 kanale mówił w kontekscie zagranicy. o diodzie i am/fm nie kojaze.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-05-28 18:19:41
Autor: Pan Piskorz
[kabaret] Gadżet i CB
Ja nie będę komentował, ale rozbawił mnie niesamowicie.

zwykły telewizyjny głupek,
nadstawia dupy jakiemuś ważnemu grubasowi to go promują,

jak kiedyś Figurskiego,
kolesia drętwego i bez żadnej wiedzy muzycznej,
kiedyś mnei rozwalił "zespołem Sejd" (Sade, Sade Adu, nigeryjska wokalistka),

takich pacanów w telewizji jest multum,
więc co się dziwisz

P.

Data: 2009-05-29 00:56:12
Autor: hamberg
Gadżet i CB
skoro ogladasz tvn turbo sam jestes sobie winien ;)

Ja tam niestety nic ciekawego nie moge znalezc - tylko pitolenie paru
nieudacznikow o rzeczach o ktorych najczesciej maja slabe pojecie.

Fajne programy w tvn turbo skonczyly sie juz dawno temu

Data: 2009-05-29 10:00:29
Autor: J.F.
Gadzet i CB
Uzytkownik "hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisal w wiadomosci news:7d4ed203-58b7-449a-bd01-3289d640a3b7g20g2000vba.googlegroups.com...
skoro ogladasz tvn turbo sam jestes sobie winien ;)

Ja tam niestety nic ciekawego nie moge znalezc - tylko pitolenie paru
nieudacznikow o rzeczach o ktorych najczesciej maja slabe pojecie.

Ale w tym przypadku przebili chyba wszystko - naprawde nie ma w TVN jednego czlowieka ktory by mial pojecie o CB ? Czy moze program zrobiono dokladnie tak jak mial byc zrobiony - czyli zeby przypadkiem nikt sie z niego nic nie dowiedzial ..

J.

[kabaret] Gadżet i CB