Gęstość elektrolitu

Data: 2019-05-04 09:22:03
Autor: J.F.
Gęstość elektrolitu
Dnia Fri, 3 May 2019 16:59:14 +0200, Jacek napisał(a):
Mam 3 letni akumulator 72Ah, który zaczyna szwankować.
Ponieważ jest bezobsługowy, a chciałem sprawdzić gęsto¶ć elektrolitu, więc wywierciłem otwory w górnej pokrywie. Przy całkowicie rozładowanym

Nie bylo ukrytej pokrywki, a pod nia korkow ?

aku mam gęsto¶ć ok. 1,1 i napięcie i napięcie poniżej 12V.
Po 12 godzinach ładowania i objawach gazowania mam napięcie (prostownik podł±czony) 15V a gęsto¶ć elektrolitu podniosła się ledwie do 1,15-1,18.
Liczyłem, że po naładowaniu gęsto¶ć elektrolitu wzro¶nie do co najmniej 1,25 a tu nic z tego. Temperatura elektrolitu ok. 20 stopni.
Co to może być?

Objaw konca akumulatora i potwierdzenie tezy, ze wspolczesny aku
starcza na 3 lata ? :-)

No coz, chyba mam odpowiedz na stare pytanie - czy w miare
zasiarczenia nie ubywa kwasu z elektrolitu. A wiec ... dolac kwasu ? czy zdac na zlom i kupic nowy ?

-co z nim wczesniej robiles ? Stal miesiacami rozladowany, czesto
rozladowywales ? moze warto sprawdzic napiecie w instalacji.

-ladowanie jakim pradem ? to jednak duze bydle ... no dobra, napiecie
i gazowanie swiadcza, ze naladowany.

No coz, ciekawe - plyty zasiarczone, czy masa opadla i zasiarczenie
jest ponizej. Jesli masz sie ochote doktoryzowac w temacie i masz dostep do tlenku
chromu, to jest jeden ciekawy eksperyment do zrobienia.

J.

Data: 2019-05-04 10:14:11
Autor: Jacek Maciejewski
Gęstość elektrolitu
Dnia Sat, 4 May 2019 09:22:03 +0200, J.F. napisał(a):

A wiec ... dolac kwasu ? czy zdac na zlom i kupic nowy ?

Czemu robisz spację przed pytajnikiem         ? Co sobie żałujesz
,rób też przed przecinkiem i kropk±       .I najlepiej tak z 5     .
--
Jacek
Błędy lekarzy leż± na cmentarzu, błędy nauczycieli siedz± w Sejmie.

Data: 2019-05-04 10:17:17
Autor: Mateusz Viste
Gęsto¶ć elektrolitu
On Sat, 04 May 2019 10:14:11 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Sat, 4 May 2019 09:22:03 +0200, J.F. napisał(a):

A wiec ... dolac kwasu ? czy zdac na zlom i kupic nowy ?

Czemu robisz spację przed pytajnikiem         ?

Może Amerykanin? Albo Francuz?

Co sobie żałujesz ,rób
też przed przecinkiem i kropk±       .I najlepiej tak z 5     .

Jedn± spację można tłumaczyć różnic± kulturow±, ale 5 to byłaby czysta zło¶liwo¶ć.

Mateusz

Data: 2019-05-04 10:40:15
Autor: kk
Gęstość elektrolitu
On 2019-05-04 10:14, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

A co Cię to obchodzi?

Data: 2019-05-04 11:28:45
Autor: Jacek Maciejewski
Gęsto¶ć elektrolitu
Dnia Sat, 4 May 2019 10:40:15 +0200, kk napisał(a):

A co Cię to obchodzi?

Zauważyłe¶ że czym krótszy nick tym głupszy rozmówca?

Data: 2019-05-05 14:50:33
Autor: RadoslawF
Gęstość elektrolitu
W dniu 2019-05-05 o 12:20, kk pisze:

A co Cię to obchodzi?

Zauważyłe¶ że czym krótszy nick tym głupszy rozmówca?

A co Cię to obchodzi?

Nie lubi dyskutować z idiot± czy innym tumanem od twizzy.

Pozdrawiam

Data: 2019-05-06 00:47:25
Autor: kk
Gęstość elektrolitu
On 2019-05-05 14:50, RadoslawF wrote:
[...]

Och ach, przej±łem się

Data: 2019-05-04 11:37:31
Autor: cef
Gęstość elektrolitu
W dniu 2019-05-04 o 10:40, kk pisze:
On 2019-05-04 10:14, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Nniieecchh ppiisszzee  jjaakk cchhccee ..

Data: 2019-05-04 14:40:19
Autor: LordBluzg(R)
Gęstość elektrolitu
[...]

Bo on pisze DO nas a nie do siebie. Ty też lubisz jak kto¶ pierdzi w twoim kierunku?
--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-05-05 23:30:28
Autor: kk
Gęstość elektrolitu
On 2019-05-04 14:40, LordBluzg(R) wrote:
[...]

No wła¶nie, on dla Ciebie tę spację dodaje a Ty się tylko pasiesz

Ty też lubisz jak kto¶ pierdzi w twoim kierunku?

Pierdzisz ?

Data: 2019-05-04 20:07:09
Autor: Jacek
Gęstość elektrolitu
W dniu 04.05.2019 o 09:22, J.F. pisze:
Nie bylo ukrytej pokrywki, a pod nia korkow ?
Nie było.

Objaw konca akumulatora i potwierdzenie tezy, ze wspolczesny aku
starcza na 3 lata ? :-)
Tak żem czuł :-)
-co z nim wczesniej robiles ? Stal miesiacami rozladowany, czesto
rozladowywales ? moze warto sprawdzic napiecie w instalacji.
Mam nieco zaniżone napięcie ładowania (13,9-14,2 max), a auto zamierzam sprzedać, więc nie chcę inwestować w nowy regulator napięcia (sam regulator jest tani, ale z powodu fatalnego dostępu wymiana 2-3 stówki)
Jesli masz sie ochote doktoryzowac w temacie i masz dostep do tlenku
chromu, to jest jeden ciekawy eksperyment do zrobienia.
Uchyl r±bka tajemnicy, bo ciekaw jestem.
Jacek

Data: 2019-05-04 21:41:05
Autor: J.F.
Gęsto¶ć elektrolitu
Dnia Sat, 4 May 2019 20:07:09 +0200, Jacek napisał(a):
[...]

To jest wielu lat calkiem typowe napiecie.
A czy za niskie ... fabryczny akumulator jakos dluzej wytrzymuje.

Wymiana regulatora moze nie pomoc ... a te elektroniczne to sie chyba
bardzo rzadko rozregulowuja.

sprzedać, więc nie chcę inwestować w nowy regulator napięcia (sam regulator jest tani, ale z powodu fatalnego dostępu wymiana 2-3 stówki)

Ech, a w scierce to 5 minut trwalo ... to se ne wrati :-(

Jesli masz sie ochote doktoryzowac w temacie i masz dostep do tlenku
chromu, to jest jeden ciekawy eksperyment do zrobienia.
Uchyl r±bka tajemnicy, bo ciekaw jestem.

Wyczytane gdzies w internecie - dosypac tlenku chromu i ladowac.
Teoria: skrystalizowany PbSO4 nie przewodzi pradu, wiec nie ulega
ładowaniu. Chrom wydzielajacy sie w czasie elektrolizy w postaci
whiskersow, doprowadza prad w poblize zewnetrznych czesci siarczanu i
wtedy nastepuje normalna konwersja przy ladowaniu.
Ale to wymaga zasiarczonej masy ciagle w plytach, a nie opadnietej.
Twoje plyty chyba nie sa zasiarczone, bo jednak byl naladowany.

Albo sprobowac jakiegos "ładowania odsiarczajacego", moze przypadkiem
jakies zadziala :-)

J.

Data: 2019-05-05 16:19:11
Autor: Jacek
Gęstość elektrolitu
W dniu 04.05.2019 o 21:41, J.F. pisze:
Wyczytane gdzies w internecie - dosypac tlenku chromu i ladowac.
Tlenku chromu nie mam, ale mam dwuchromian amonu, z którego łatwo zrobić tlenek. Zarydzykuję ten eksperyment, w najgorszym razie kupię nowy aku, co i tak się chyba szykuje.
Jacek

Gęstość elektrolitu