Galaretowate literki na monitorze LCD

Data: 2017-11-02 01:26:32
Autor: JaNus
Galaretowate literki na monitorze LCD
Wprawdzie monitor to nie PC-et, ale lepszej grupy nie znalazłem.

Pytanie brzmi: co może być przyczyną galaretowatości liter na ekranie
"hp 2465 monitora" podpinanego do kompa poprzez DVI. Obok mam Benq'a, na
kablu VGA, i obraz jest jak żyleta, zaś na HP-ku nie pomagają zmiany
rozdzielczości, oczywiście wybieranych spośród takich, gdzie ukryte są
tryby nieobsługiwane. Rozmycie przypomina efekty na kineskopie CRT, a to
przecież wyświetlacz ciekłokrystaliczny, z dobrze zdefiniowanymi
pikselami. No ale może chodzi o złą kalibrację (fabryczną) w zakresie
chromatycznym? Może kolorowe składniki piksela nie łączą się tak, jak
powinny? A jeśli tak, to nowe sterowniki niewiele pomogą...

Data: 2017-11-02 01:58:57
Autor: the_foe
W dniu 2017-11-02 o 01:26, JaNus pisze:

Pytanie brzmi: co może być przyczyną galaretowatości liter na ekranie
"hp 2465 monitora" podpinanego do kompa poprzez DVI.

inna rozdzielczość niż jedynie słuszna, czyli natywna.

--
@foe_pl

Data: 2017-11-02 21:55:14
Autor: JaNus
W dniu 2017-11-02 o 01:58, the_foe pisze:
W dniu 2017-11-02 o 01:26, JaNus pisze:

Pytanie brzmi: co może być przyczyną galaretowatości liter na
ekranie "hp 2465 monitora" podpinanego do kompa poprzez DVI.

inna rozdzielczość niż jedynie słuszna, czyli natywna.

Trochę to dla mnie dziwne, że kolejne, mniejsze od maksymalnej,
rozdzielczości, nie są wynikiem dzielenia tego maksa na kolejne potęgi 2

A co do Twojej rady, to przecież pisałem, że:
W dniu 2017-11-02 o 01:26, JaNus pisze:
nie pomagają zmiany rozdzielczości, oczywiście wybieranych spośród
takich, gdzie ukryte są tryby nieobsługiwane.

Próbowałem przede wszystkim rozdzielczości maksymalnej, przy której
zarówno galareta pozostaje, jak i dochodzi jeszcze to, że literki są
małe, zarysowane zbyt cienką kreską, czyli razem: niezbyt czytelne.

Data: 2017-11-02 22:31:01
Autor: Sebastian Biały
On 11/2/2017 9:55 PM, JaNus wrote:
[...]

Monitory nie mają rozdzielczości w korelacji z potęgami 2 i mają różne proporcje. Ogólnie znajndowalnych w monitorach rozdzielczości matryc LCD będzie pewnie kilkadziesiąt.

Próbowałem przede wszystkim rozdzielczości maksymalnej, przy której
zarówno galareta pozostaje, jak i dochodzi jeszcze to, że literki są
małe, zarysowane zbyt cienką kreską, czyli razem: niezbyt czytelne.

Istnieje jeszcze szansa że twoja karta grafiki została rozpoznana jako generyczna i ani jedna z dostepnych rozdzielczości nie odpowiada tej z monitora. To się często trafia, w dziwnych monitorach typu 1400x1050, może nie byc czegoś takiego na liście do momentu zainstalowania sterownika karty grafiki producenta.

Data: 2017-11-03 21:04:40
Autor: the_foe
W dniu 2017-11-02 o 21:55, JaNus pisze:
Próbowałem przede wszystkim rozdzielczości maksymalnej, przy której
zarówno galareta pozostaje, jak i dochodzi jeszcze to, że literki są
małe, zarysowane zbyt cienką kreską, czyli razem: niezbyt czytelne.

typowy efekt dla rozdzielczości niemal dobranej - obraz wyglada wtedy najgorzej
znajdz rozdzielczość natywną tego mionitora i wybierz takową w karcie graficznej wykorzystując listę wszystkim możliwych trybów.

--
@foe_pl

Data: 2017-11-03 21:18:56
Autor: ń
Galaretowate literki na monitorze LCD
Powinno być gdzieś w menu "z palca" z klawiszy na monitorze.

-- -- -
znajdz rozdzielczość natywną tego monitora

Data: 2017-11-02 22:42:03
Autor: Tasiorsa
[...]

Sam mam HP LP 3065 i w Win 7 wyłączone ClearType :) I tego sie czepiasz. Z Cleartype literki są jakby z cieniem i az glowa boli :-)

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2017-11-03 00:06:10
Autor: JaNus
W dniu 2017-11-02 o 22:42, Tasiorsa pisze:
Sam mam HP LP 3065 i w Win 7 wyłączone ClearType :) I tego sie
czepiasz. Z Cleartype literki są jakby z cieniem i az glowa boli :-)

Win-10 mam jeszcze słabo obcykane, może ktoś wie, gdzie się w nim
wyłącza owe cieniowanie literek?

Data: 2017-11-02 16:41:44
Autor: TurboPascal
Galaretowate literki na monitorze LCD
Win-10 mam jeszcze słabo obcykane, może ktoś wie, gdzie się w nim
wyłącza owe cieniowanie literek?

Ustawienia ==> System ==> ZaawansowaneUstawieniaWyświetlania ==> TekstClearType

Data: 2017-11-03 08:58:39
Autor: JaNus
W dniu 2017-11-03 o 00:41, TurboPascal pisze:
Win-10 mam jeszcze słabo obcykane, może ktoś wie, gdzie się w nim wyłącza owe cieniowanie literek?

Ustawienia ==> System ==> ZaawansowaneUstawieniaWyświetlania ==>
TekstClearType

Dzięki, zadziałało! Acz dla potomnych: w Win-10 nie znalazłem pola
wyboru "ZaawansowaneUstawieniaWyświetlania", toteż w okienko "Znajdź
ustawienie" (w lewym, górnym rogu) wpisałem "ClearType", i trafiłem
tam-gdzie-trzeba.
Podziękowania też dla "Tasiorsa". Teraz mam literki jak marzenie!

Data: 2017-11-03 09:50:58
Autor: ń
Galaretowate literki na monitorze LCD
Spawdź w menu monitora i ustaw 1:1 (pixel to pixel czy jak tam się u Ciebie nazywa), zeby ani nie powiekszał ani nie rozciągał podawanego sygnału.

Galaretowate literki na monitorze LCD