Galaretowate literki na monitorze LCD

Data: 2017-11-02 22:42:03
Autor: Tasiorsa
Galaretowate literki na monitorze LCD
W dniu 2017-11-02 o 01:26, JaNus pisze:
Wprawdzie monitor to nie PC-et, ale lepszej grupy nie znalazłem.

Pytanie brzmi: co może być przyczyną galaretowatości liter na ekranie
"hp 2465 monitora" podpinanego do kompa poprzez DVI. Obok mam Benq'a, na
kablu VGA, i obraz jest jak żyleta, zaś na HP-ku nie pomagają zmiany
rozdzielczości, oczywiście wybieranych spośród takich, gdzie ukryte są
tryby nieobsługiwane. Rozmycie przypomina efekty na kineskopie CRT, a to
przecież wyświetlacz ciekłokrystaliczny, z dobrze zdefiniowanymi
pikselami. No ale może chodzi o złą kalibrację (fabryczną) w zakresie
chromatycznym? Może kolorowe składniki piksela nie łączą się tak, jak
powinny? A jeśli tak, to nowe sterowniki niewiele pomogą...

Sam mam HP LP 3065 i w Win 7 wyłączone ClearType :) I tego sie czepiasz. Z Cleartype literki są jakby z cieniem i az glowa boli :-)

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2017-11-03 00:06:10
Autor: JaNus
W dniu 2017-11-02 o 22:42, Tasiorsa pisze:
Sam mam HP LP 3065 i w Win 7 wyłączone ClearType :) I tego sie
czepiasz. Z Cleartype literki są jakby z cieniem i az glowa boli :-)

Win-10 mam jeszcze słabo obcykane, może ktoś wie, gdzie się w nim
wyłącza owe cieniowanie literek?

Data: 2017-11-02 16:41:44
Autor: TurboPascal
Galaretowate literki na monitorze LCD
Win-10 mam jeszcze słabo obcykane, może ktoś wie, gdzie się w nim
wyłącza owe cieniowanie literek?

Ustawienia ==> System ==> ZaawansowaneUstawieniaWyświetlania ==> TekstClearType

Data: 2017-11-03 08:58:39
Autor: JaNus
W dniu 2017-11-03 o 00:41, TurboPascal pisze:
Win-10 mam jeszcze słabo obcykane, może ktoś wie, gdzie się w nim wyłącza owe cieniowanie literek?

Ustawienia ==> System ==> ZaawansowaneUstawieniaWyświetlania ==>
TekstClearType

Dzięki, zadziałało! Acz dla potomnych: w Win-10 nie znalazłem pola
wyboru "ZaawansowaneUstawieniaWyświetlania", toteż w okienko "Znajdź
ustawienie" (w lewym, górnym rogu) wpisałem "ClearType", i trafiłem
tam-gdzie-trzeba.
Podziękowania też dla "Tasiorsa". Teraz mam literki jak marzenie!

Data: 2017-11-03 09:50:58
Autor: ń
Galaretowate literki na monitorze LCD
Spawdź w menu monitora i ustaw 1:1 (pixel to pixel czy jak tam się u Ciebie nazywa), zeby ani nie powiekszał ani nie rozciągał podawanego sygnału.

Galaretowate literki na monitorze LCD