Gałęzewski to niegłupi gość.

Data: 2009-05-15 16:35:01
Autor: cirrus
Gałęzewski to niegłupi gość.
# Gdyby Tusk choć jeden gest wykonał, że mu na nas zależy, to jutro cała stocznia byłaby za PO - mówi w piątkowej Gazecie Wyborczej Roman Gałęzewski, szef "Solidarności" w Stoczni Gdańsk.

Marek Wąs: "Solidarność" stała się przybudówką PiS.

Roman Gałęzewski: Nie zgadzam się.

Pański zastępca Karol Guzikiewicz powiedział, że 4 czerwca w Krakowie będzie ZOMO. To jest język PiS.

- Karol to raptus i nerwus. Chlapnął, pewnie wtedy tak myślał. Ale ja się z tą wypowiedzią kategorycznie nie zgadzam i nikt w "Solidarności" tak nie myśli.

Wielu tak myśli. Gdyby na wiecu stoczniowców pojawił się Wałęsa, zaczęłyby się gwizdy i okrzyki o "Bolku". To jest atmosfera PiS-owskiej masówki.

- Bzdura. Robotników nie obchodzą nawalanki wokół IPN. Wałęsa cieszy się szacunkiem za Sierpień '80 i za to, jak się zachował w stanie wojennym. Wałęsa to jest człowiek, do którego zawsze mogę zadzwonić, przyjść na spotkanie i on zrobi dla stoczni tyle, ile może. On jest z nami.

Ale takie gwizdy były.

- Ja nie odpowiadam za zachowanie ludzi, których pod bramę przyprowadzają Gwiazda z Wyszkowskim.

To nie stoczniowcy gwiżdżą na Lecha. W sierpniu ubiegłego roku, gdy były rocznicowe uroczystości przed stocznią, też się bałem, że znajdzie się kilku takich. Więc zaproponowałem uchwałę i przegłosowaliśmy ją -stoczniowiec, który na uroczystościach zachowa się niegodnie, natychmiast wylatuje ze związku

PiS to nie tylko miły Lech Kaczyński. To również skok na telewizję, jątrzenie, granie teczkami, wyzywanie porządnych ludzi od zomowców.

- Myśli pan, że mi się to podoba? Przecież jak oni zawiązali koalicję z Lepperem i Giertychem, to szlag mnie trafił. Ale muszę być pragmatyczny. Moim zadaniem jest przeprowadzić program naprawy stoczni. PiS chce o tym rozmawiać, a PO nie. Przecież ja bym wolał mieć partnera w partii, która teraz rządzi krajem. Gdyby Tusk choć jeden gest wykonał, że mu na nas zależy, to jutro cała stocznia byłaby za PO. Łącznie z Karolem Guzikiewiczem.

Na razie najbliższe protesty wpisujecie kampanię wyborczą PiS. Szykuje się awantura wokół 4 czerwca.

- To nieprawda. Demonstrujemy w takich miejscach i w takim czasie, żeby ludzie nas zobaczyli, żeby media nagłośniły nasze postulaty. Gdzie to mamy robić? W halach na terenie stoczni? #
Ze strony:
http://tnij.org/deh6

--
stevep