Gang z Sycowa

Data: 2017-05-31 12:01:17
Autor: prezydent San Escobar
Gang z Sycowa
Wstrząsający reportaż o kulisach śmierci 25 - letniego Igora Stachowiaka na
wrocławskim komisariacie dla Beaty Kempy okazał się bombą z opóźnionym
zapłonem. Jak po nitce do kłębka doprowadził do podejrzeń o kompromitujących
powiązaniach szefowej kancelarii Beaty Szydło z lokalnymi notablami rodem z
Sycowa - jej rodzinnej miejscowości.

W tej sytuacji nie sposób się dziwić, że posłowie PO Borys Budka i Krzysztof
Brejza zaczęli zadawać pytania o rolę Kempy w ich awansach. Pytali, czy Kempa
nie wpływała na awanse i obsadę kierowniczych stanowisk w policji na Dolnym
Śląsku. Zażądali nawet ujawnienia billingów rozmów telefonicznych. Święcie
oburzona pani minister - zamiast odpowiedzieć na wątpliwości posłów opozycji w
sprawie jej roli w awansach policjantów - pogroziła prokuraturą. Na dodatek nie
zdecydowała się na wytoczenie procesu z powództwa prywatnego. Stawiając się
ponad zwykłymi obywatelami, do obrony dóbr osobistych postanowiła zaprząc
państwo, a kosztami obarczyć podatnika. Najwyraźniej uznała, że będzie
bezpieczniej, by jej sprawą zajęła się całkowicie zależna i posłuszna
politycznie prokuratura kierowana przez jej partyjnego kolegę Zbigniewa Ziobrę.
Kempa pytana, dlaczego obrała taką właśnie drogę, stwierdziła, że po prostu
doniosła o popełnionym przestępstwie, bo walka polityczna ma swoje granice.

Tymczasem długo nie trzeba było czekać, by podejrzenia i przypuszczenia zaczęły
się materializować. Okazało się np., że wiceszefem komendy w Oleśnicy jest
Artur Starmach, funkcjonariusz z Sycowa, rodzinnej miejscowości Beaty Kempy. W
miasteczku wszyscy wiedzą, że to mąż fryzjerki pani minister i na dodatek dobry
znajomy dwójki innych policjantów odwołanych za brak nadzoru nad dochodzeniem w
sprawie śmierci Stachowiaka. Pierwszy to były już komendant miejski policji we
Wrocławiu Dariusz Kokornaczyk, drugi - jego zastępca Jerzy Kokot. Obaj, tak jak
Kempa i Starmach, swoje stanowiska objęli na fali ,,dobrej zmiany" i wszyscy
pochodzą z niewielkiego Sycowa.

https://koduj24.pl/w-co-gra-beata-kempa/

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Gang z Sycowa